PDA

View Full Version : Californication [Solo]



Merijnvdb
4 september 2008, 23:06
Hoi hoi !
omdat op mijn topic waarin ik vraag met welke liedjes ik moet beginnen soleren californication stond ben ik eventjes gaan kijken naar tabs en de meeste bevatten volgens mij toch wat foutjes :s
Hier is die van de site :
http://ultimate-guitar.com/tabs/r/red_hot_chili_peppers/californication_solo_tab.htm

en hier is die van mij (de verschillen zijn niet heel groot)

E----------------9----------------------------------9-------------------------------------------
B---------10--------------------------------10--------------------------------------------------
G--------------------------11b--11---------------------11b-----11--11--11--11---9---------------
D----------------------------------------------------------------------------------------11--11-
A-----------------------------------------------------------------------------------------------
E-----------------------------------------------------------------------------------------------

E----------------------------------------------------------9------12----~14---------9--12-------
B-------------------------------------------------10-------------------------10----------------
G----------------9----11b------11---9----------------------------------------------------------
D-----9--11---------------------------------11-------------------------------------------------
A----------------------------------------------------------------------------------------------
E----------------------------------------------------------------------------------------------

E-----14b----14------17----16---14---------------14--------------------------------------------
B------------------------------------------17---------------17-------14---17-------------------
G------------------------------------------------------------------------------17b-17b-17b-17b-
D----------------------------------------------------------------------------------------------
A----------------------------------------------------------------------------------------------
E----------------------------------------------------------------------------------------------

E--------------------16-----14-----------------------------------------------------------------
B----17-----14--------------------17------14-------17-----14-----------------17---15-14--------
G--------------------------------------------------------------------16--14-------------14-----
D----------------------------------------------------------------------------------------------
A----------------------------------------------------------------------------------------------
E----------------------------------------------------------------------------------------------


Kan iemand even checken of die ik zelf gedaan heb juist zijn ? :)

Bedankt

bagheera
4 september 2008, 23:21
persoonlijk merk ik weinig foutjes in die van de site maar ik zal er een van dees dagen eens beter naar kijken nu slaapjes doen :stop:
toch goed dat je zelf ook tabt dat is nooit weg gesmeten en het hoeft ook niet krak het zelfde te zijn als de echte solo het is belangrijker het genre te oefenen en zelf solo's uit te kunnen schrijven

Sami
5 september 2008, 09:33
Hoi,

Die tab van jou klopt zowiezo niet, want hij komt op het einde terug bij de noten waar hij begon. Ik heb die tab van ultimate van je even bekeken en die klopt al beter. Zou het daargewoon mee proberen.

Leuke eerste solo. Was ook mijn eerste.

succes.

eddyvanbuiten
5 september 2008, 13:14
hey, even een tip; tabs kun je het beste tussen [ CODE] [/ CODE] blokken zetten (zonder de spaties), dan krijg je zoiets als



---------------------3-5-
-----------------3-5-----
-------------2-5---------
---------2-5-------------
-----3-5-----------------
-3-5---------------------


wat beter te lezen is :)
groeten

Merijnvdb
5 september 2008, 18:10
Hoi,

Die tab van jou klopt zowiezo niet, want hij komt op het einde terug bij de noten waar hij begon. Ik heb die tab van ultimate van je even bekeken en die klopt al beter. Zou het daargewoon mee proberen.

Leuke eerste solo. Was ook mijn eerste.

succes.

nou ik zie bijvoorbeeld dat op de ultimate staat :


E----------------------------------------------------------9------12----14---------9--12-------
B---------------------9----------------------------10-------------------------10---------------
G----------------9-----------11---9-------------------------------------------------------------
D-----9--11---------------------------------11--------------------------------------------------
A------------------------------------------------------------------------------------------------
E------------------------------------------------------------------------------------------------


maar die 4de noot moet volgens mij geen 9 zijn op de b-snaar maar een 11b op de g snaar :) , zo hoor ik het toch :p


Het 2de dat volgens mij fout is is op de 3de lijn achteraan de laatste drie noten , dat moet (daar ben ik vrij zeker van) geen 14-14-14 op de b snaar zijn maar 17b-17b-17b op de g snaar =]

E-----14b----14------17----16---14---------------14------------------------------------------
B------------------------------------------17---------------17-------14-----17---14-14-14-14
G------------------------------------------------------------------------------------------------
D------------------------------------------------------------------------------------------------
A------------------------------------------------------------------------------------------------
E------------------------------------------------------------------------------------------------



Voor de rest zijn de tabs eigenlijk hetzelfde denk ik :D alleen op andere hoogtes gespeeld , vooral op het einde verschilt het daarin.

koentjo
13 september 2008, 15:00
zoals ik het even snel zie, speel je dezelfde noten op verschillende posities/frets.
Het is maar net hoe jij dit het fijnst vind spelen.
soms kan je dus die 14e een volle noot benden, of direct de 16e fret pakken.
hierbij zit het dus in de details, wellicht bend ie inderdaad een noot in plaat van direct de noot te pakken.

volgens mij haal ik de begrippen toon en noot een beetje door elkaar, maar ik denk dat duidelijk is wat ik wil zeggen. :)