PDA

View Full Version : mijn peavey valveking 112 maar....



thomas k
4 september 2008, 21:18
als ik de e of d snaar hard aan sla komt er een soort van brom, maar dat gebeurt alleen op die snaren. ik speel via een ongeaard stopcontact, maar als ik een andere snaar aan raak is er geen probleem, buiter dat is het een geweldige versterker.

caliban
4 september 2008, 21:30
Alleen op het cleankanaal?

almarvk
4 september 2008, 21:32
Speel altijd over een geaard stopcontact, dat zal er iig voor zorgen dat je die bijgeluiden niet meer hebt.

thomas k
4 september 2008, 21:35
het is op allebei de kanalen, maar ik speel op mijn zolder kamer en daar heb ik geen geaard stop contact. is er een manier om mijn stopcontact geaard te maken.

classicrooock
4 september 2008, 21:37
om eens stopcontact geaard te maken moet het verbonden worden met de aardlus,dit word meestal gedaan in de ruwbouw dacht ik tenzei je wilt gaan breken.
of je moet het verbinden met de aarding van een ander stopcontact waar ook breken bij de pas komt denk ik.

edit:sorry voor type fouten maar mijn toetsenbord is aan het einde van zijn latijn ik moet dringent een nieuwe kopen.

Mr.Fingers
4 september 2008, 21:38
het is op allebei de kanalen, maar ik speel op mijn zolder kamer en daar heb ik geen geaard stop contact. is er een manier om mijn stopcontact geaard te maken.

ga in de tuin wat zand halen, en gooi dit tegen je stopcontact, AARDE zal er genoeg zijn :D


Je kan een aarding doortrekken van ergens anders (draad van 1 stopcontact, dat wel geaard is, naar het niet geaarde), maar je kan ook de aarde aan de buizen van de radiator maken (heb ik hier eens gelezen)

Squier4ever
4 september 2008, 21:38
om eens topcontact geaard te maken moet het verbonden worden met de aardlus dit word mesal gedaan in de ruwbouw dacht ik tentei je wilt gaan breken,
of je moet het verbinden met de aarding van een ander stopcontact waar ook breken bij de pas komt denk ik.

gast sorry maar je post is amper te lezen, wat een taal.

pasqual
4 september 2008, 21:39
in de gebruiksaanwijzing staat heel duidelijk dat je deze amp alléén over een geaard stopcontact mag gebruiken. ik heb de 212 en ongeaard bromt ie inderdaad. maar ik denk niet dat dit aan je amp ligt omdat het niet bij alle snaren bromt.

groeten Pasqual.

caliban
4 september 2008, 21:40
Als de aardingskabel tot boven ligt, zou je er normaal een ander stopcontact op kunnen zetten, maar dat lijkt me werk voor een elektricien.
(Of een gewone verlengdraad uit een stopcontact elders in je huis gelegen)
Probeer in ieder geval je amp eens op een andere plaats in het huis, weet je honderd percent zeker of het probleem ligt bij de aarding.

thomas k
4 september 2008, 22:46
ik heb even rondgekeken, en op de gang zit een geaard stopcontact, ik denk dat ik heb morgen even probeer daar op aan te sluiten en als de brom dan weg is koop ik een verlengsnoer.

caliban
4 september 2008, 22:47
Laat maar weten hoe het uitdraait, ben benieuwd.

thomas k
4 september 2008, 22:54
zal ik doen

thomas k
5 september 2008, 08:25
probleem gevonden, het licht inderdaar aan het stopcontact, nu moet ik maar een verlengsnoer van 5 m kopen.

thomas k
5 september 2008, 08:34
ik heb hem weer even aangesloten op het niet geaardestopcontact en het probleem is nu weg.

almarvk
5 september 2008, 08:48
'probleem' dus gevonden ;)

thomas k
5 september 2008, 14:42
ik denk dat het is was dat los zat een mee trilde, maar dat weet ik niet zeker.