PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Standard



kevin gevens
4 september 2008, 20:26
Hallo, mijn naam is Kevin Gevens, ik ben nieuw hier, ik ben hier terecht gekomen omdat ik met een klein probleempje heb. Ik heb gisteren een Epiphone Les Paul Standard gekocht en nu weet ik niet of ik nog met de juiste versterker zit, ik heb op dit moment een line 6 spider 30 watt maar mss dat ik met een andere versterker een beter geluid uithaal, ik heb al zitten denken aan een Marshall Valvestate 8040, ik weet niet wat jullie gedacht is over die combinatie ?

grtz

Mr.Fingers
4 september 2008, 20:30
eens testen, Line 6 is zo slecht nog niet hoor


welkom trouwens

kevin gevens
4 september 2008, 20:36
eens testen, Line 6 is zo slecht nog niet hoor


welkom trouwens

dat is waar maar mss dat ik met een marshall valvestate 8040 er een mooier geluid kan uitkrijgen, ik kan zo één kopen voor 125 euro en daarmee

Paulio
4 september 2008, 21:06
Ik zou zeggen test hem en kijk of hij beter klinkt dan je line6.

pierreg
15 september 2008, 20:31
Hallo, mijn naam is Kevin Gevens, ik ben nieuw hier, ik ben hier terecht gekomen omdat ik met een klein probleempje heb. Ik heb gisteren een Epiphone Les Paul Standard gekocht en nu weet ik niet of ik nog met de juiste versterker zit, ik heb op dit moment een line 6 spider 30 watt maar mss dat ik met een andere versterker een beter geluid uithaal, ik heb al zitten denken aan een Marshall Valvestate 8040, ik weet niet wat jullie gedacht is over die combinatie ?

grtz
Ik heb deze zomer ook een Epiphone standard gekocht ben eigenlijk een leek maar heb er op advies van meerdere een Roland cube 30 watt bij gekocht en moet zeggen klinkt geweldig

Arts
15 september 2008, 21:45
Ik heb deze zomer ook een Epiphone standard gekocht ben eigenlijk een leek maar heb er op advies van meerdere een Roland cube 30 watt bij gekocht en moet zeggen klinkt geweldig

ik zou mooi die Line 6 Spider houden..
Zitten genoeg fratsen op (als je daar tenminste van houd, en daar houd je zeker van als beginner lijkt me.)
Een beetje goed afstellen en is er echt wel een goed geluid uit te halen hoor.

Mitch
15 september 2008, 22:31
Een CUbe 30 klinkt naar mijn idee wel beter dan een SPider. Is het een Spider 1 of 2? O ja, dit soort specifieke vragen mag voortaan best in Moderne Versterkers, maar we laten hem nu wel even staan ;)

fredjuh
23 september 2008, 20:05
ik heb ook een marshall valvestate 8040. Ben er blij mee:) meer vermogen heb je ook niet nodig hoor. (vind ik) Kun je zeker lekker op rocken! Ik heb alleen nog nooit op een line6 gespeeld. Ik zou zeggen gewoon uitproberen.

Kaan
24 september 2008, 10:29
ik heb mijn epi les paul op een 60 watt roland cube gehad..nou daar kwam tog een stuk beter geluid dan de line 6 van n maat van me.

VanMeekeren
24 september 2008, 11:28
Ik heb ook een Epiphone Les Paul Standard.

speel ik niet zoveel meer opomdat ik een Mode Four heb en die gewoon beter klinkt met mijn Ibanez S540 Custom.

Ik heb wel een volledig buizen (a) Harley Benton GA5H besteld. kost 77 euro maar dan moet je nog een speaker.

Ik zal wel even melden hoe zo'n Harley Benton klinkt met de Epiphone. Mijn bandgenoot heeft ook nog een Cube30 staan. Kan ik dat mooi als vergelijkings materiaal gebruiken.

Van Meekeren

Sami
24 september 2008, 19:45
Welkom.

Ik denk dat het nonsens is om een cube te halen als je een line 6 spider hebt. Het zijn allebei modelling versterkers, dus ik zou zeggen speel nog even met dit ding door en spaar voor een duurdere versterker waar je dan echt iets aan hebt.

pannekoek
24 september 2008, 21:14
waarschijnlijk ben je niet tevreden over het geluid doordat je gewoonweg nog niet zo goed speelt, de meeste tone zit namelijk in de vingers, een line 6 spider 30 is een redelijk goede versterker en een marshall valvestate zal echt niet zo een veel beter geluid geven, zonde van je geld dus, spaar gewoon door voor een mooie buizenamp en leer in die tussentijd je amp goed kennen en je speeltechniek te verbeteren.

tegen de tijd dat je alles goed onder controle hebt weet je ook precies wat je uit een versterker voor geluid wil.

groeten, pannekoek

yalexw
24 september 2008, 21:18
Welkom. Als ik jou was ik had ook een spider III zou ik iig geen cube halen niet omdat dit geen goede versterker is maar omdat je er dan niet heel veel vooruit op gaat. Als je een nieuwe versterker wil kan ik je aanraden eerst eens naar een gitaarwinkel te gaan en van alles te testen en daarna eens een beslissing te maken.

Edit er waren mij wat mensen voor geloof ik:).