PDA

View Full Version : Guitar rig session



martijn3293
4 september 2008, 18:30
Hallo,

2 dagen geleden heb ik bij musicstore "Guitar rig session" besteld.
Vandaag kwam ik thuis en zat deze in de brievenbus. Nu wou ik het gaan
installeren op mijn laptop, maar ik heb een probleem.
Ik steek de software in mijn laptop, en dan verschijnt automatisch het scherm met alle docs enzo wat op de cd staan. Maar er verschijnt heel de
tijd boven naaste de titel van de cd "reageert niet". Op mijn andere pc heb ik het ook geporobeert, maar hier is ook hetzelfde probleem. Waar kan dit aan liggen?

Kaïn
4 september 2008, 19:54
Mijn eerste ingeving is dat er misschien iets mis is met het auto-run bestand van de CD. Is er ergens een setup.exe te vinden op de bestanden op de CD ?

martijn3293
4 september 2008, 20:08
Mijn eerste ingeving is dat er misschien iets mis is met het auto-run bestand van de CD. Is er ergens een setup.exe te vinden op de bestanden op de CD ?

Ja, maar als ik mijn cd open, dat krijg ik dus een melding, reageert niet.
Ik heb dat zo ongeveer een half uur laten s taan. En toen was de cd dus geopend. Maar toen wou ik die setup openen, en toen kreeg ik opnieuw die melding, maar er gebuert hierna niets meer.

Kaïn
4 september 2008, 20:16
Ja, maar als ik mijn cd open, dat krijg ik dus een melding, reageert niet.
Ik heb dat zo ongeveer een half uur laten s taan. En toen was de cd dus geopend. Maar toen wou ik die setup openen, en toen kreeg ik opnieuw die melding, maar er gebuert hierna niets meer.
Behoorlijk vreemd. Ik zou in elk geval even met Native Instruments mailen. Het komt op mij over dat de CD het gewoon niet doet. Zeker omdat je het zelfde gedoe hebt op je andere PC. Misschien hebben ze de klacht vaker gehoord.

martijn3293
4 september 2008, 20:41
Ik heb het geinstalleer gekregen. Ik snap het niet, nu ging het ineens wel.
Mar nu heb ik een ander probleem. Het geluid is later. DUs als ik speel, hoor ik een halve econde later het geluid pas. Weet iemand hoe dit komt?

Kaïn
4 september 2008, 21:39
Ik heb het geinstalleer gekregen. Ik snap het niet, nu ging het ineens wel.
Mar nu heb ik een ander probleem. Het geluid is later. DUs als ik speel, hoor ik een halve econde later het geluid pas. Weet iemand hoe dit komt?
Dat heet latency. Dat heef te maken met welke audiodrivers gebruikt in het programma. (cubase of iets dergelijks?). Zover ik weet functioneert dat kastje wat erbij zit als een externe geluidskaart, en daar zitten dus ook drivers bij. Deze moet je even selecteren (waarschijnlijk ASIO drivers). Dat zal al schelen.

(maak je niet druk. Dit soort spul aan de praat krijgen is altijd gezeik in het begin. Uiteindelijk krijg je het door ;))

martijn3293
5 september 2008, 16:57
Dat heet latency. Dat heef te maken met welke audiodrivers gebruikt in het programma. (cubase of iets dergelijks?). Zover ik weet functioneert dat kastje wat erbij zit als een externe geluidskaart, en daar zitten dus ook drivers bij. Deze moet je even selecteren (waarschijnlijk ASIO drivers). Dat zal al schelen.

(maak je niet druk. Dit soort spul aan de praat krijgen is altijd gezeik in het begin. Uiteindelijk krijg je het door ;))

Bedankt voor de uitleg, maar ik snap het niet zo heel goed :s
Kan iemand uitleggen welke stappen (ongeveer) moet doen?

toneblo
5 september 2008, 20:02
als je nog met een verouderde p.c of laptop aan het stoeien bent, zou ik eens kijken of je er niet een zwaardere geluidskaart in kunt zetten en zoek een m-audio fast track of beter zodat je real time kunt in-pluggen.

martijn3293
5 september 2008, 20:09
Ik heb een laptop, Windows vista home premium, van het merk acer. (missen kan die helpen, want ik ben iemand, die niet zo heel veel van computers weet)