PDA

View Full Version : Gibson Les Paul met of zonder pickguard



Tiessie
4 september 2008, 18:08
Gibson les paul zie je die nu liever met of zonder pickquard ... en wat is er eigenlijk het voordeel van ??

macwilliams
4 september 2008, 18:15
het voordeel is dat je pickguard niet slijt of word bekrast. Doe mij maar zonder dus

DeiDRagonas
4 september 2008, 18:17
Heb lang beweerd dat ik zonder mooier vindt omdat je dan meer hout ziet. Ik bedoel maar, wie bedekt er nu mooi hout met een dom stukje plastic? Toch? Maar sinds een paar maand heb ik mijn pickguard er weer op zitten en ben toch erg blij.. Ziet er echt weer uit als een Les Paul. Ik kies voor MET dus.

Heeft verder geen functie btw behalve een kleiiin beetje bescherming voor je hout. Overbodig eigenlijk dus.

R

zx81
4 september 2008, 18:24
het ligt er aan wat voor uitstraling je aan je les paul wil geven, en welke lak er op zit. 't ook nog eens smaakgebonden.

mijn mening over een paar modelletjes:
zwarte custom, met slagplaat is het de ultieme rockgitaar, maar zonder slagplaat is-ie kaal..
zwarte studio zonder slagplaat is dan weer metal. zeker als er emg's inzitten.
een mooie (s)unburst kan aangetast worden door een slagplaat, maar het kan ook net die ene lelijke plek verbergen.

de pickguard beschermt de lak tegen je plectrum. als je 'm weghaalt dan kunnen er krassen ontstaan.

pannekoek
4 september 2008, 18:26
Gibson les paul zie je die nu liever met of zonder pickquard ... en wat is er eigenlijk het voordeel van ??


met!!!!

slagplaat is gewoon mooi (ookal vinden anderen van niet)

hoewel sommige exemplaren mooier zijn zonder

Jorikjet
4 september 2008, 18:29
custom moet een slagplaat hebben, net als een goldtop! de andere maakt me niet zo veel uit

Mr.Fingers
4 september 2008, 18:34
Met de slagplaat eraf te halen, verlies je natuurlijk wel een tonechamber hé...

barno
4 september 2008, 18:38
Een LP zonder slagplaat: dan denk ik altijd: weer iemand die het beter weet dan Les Paul zelf. doe mij maar the real deal.

pannekoek
4 september 2008, 18:39
Met de slagplaat eraf te halen, verlies je natuurlijk wel een tonechamber hé...


slaplaat met tonechambers ^^

kassie
4 september 2008, 18:51
persoonlijk vind ik zonder plaat mooier, en het zit me ook net wat in de weg.

behalve op sommige vintage les pauls waar een ietwat vergeelde slagplaat op zit, erg stijlvol.

RolandT
4 september 2008, 19:06
zwarte studio zonder slagplaat is dan weer metalhttp://www.10pont.net/lpst.jpg

Dj_Tuning
4 september 2008, 19:10
De meeste modellen zonder. Ik was eerst van plan om de slagplaat bij mijn ebony custom ook weg te halen, maar na een paar dagen had ik besloten dat die er toch never nooit niet afgaat.. De gitaar mist dan iets, het is het niet meer helemaal zeg maar..

Dus customs me, de rest (kan) zonder :B

inteDes
4 september 2008, 19:10
Absoluut met! Maar ik denk dat je evenveel voor- als tegenstanders vindt hiervoor. Is gewoon een kwestie van smaak en vaak ook afhankelijk van de gitaar zelf.

Paulio
4 september 2008, 19:16
Ik vind ze met pickguards het mooist. Bij mijn gitaar is ie na 16 jaar helemaal verkleurd dat is pas rock n roll :gitarist:

Orpheo
4 september 2008, 19:40
met. op wijnrode, zwarte, witte en naturel customs is 't gewoon mooier. op cherrybursts is 't noodzaak, punt. op tobacco liefst zonder.

guitarguru
4 september 2008, 19:59
Kan me geen Custom voorstellen zonder . Maar mijn eigen Limited Edition wordt geleverd zonder en dat vind ik ook wel zo mooi :cooler:

Bij mij zie je dan dus ook niet die twee gaatjes, die zichtbaar worden door de afgeschroefde slagplaat...........


http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/003-1.jpg

inteDes
4 september 2008, 20:03
Guitarguru, dat is inderdaad één van de weinigen waarop zonder effectief mooier is! Pracht exemplaar trouwens, knap!

Braindead
4 september 2008, 20:08
Zonder is veel vetter vind ik. Slagplaten zijn sowieso niet mijn ding omdat ze vaak (bijv strats) hout eronder wegsnijden/ boren wat weer ten koste gaat van de sound.

Dus, zonder slagplaat is vetter omdat je dan meteen kunt zien dat al het hout nog aanwezig is. :-)

Tiessie
4 september 2008, 20:13
Met de slagplaat eraf te halen, verlies je natuurlijk wel een tonechamber hé...


???

de plaat wordt los gelevert ... als ik de plaat erop zou laten zetten komen er ook nog schroefgaatjes in de body en kan je de plaat er niet aflaten dan zie je gaatjes ... is overigens een honey burst classic antique

Tiessie
4 september 2008, 20:14
Heb lang beweerd dat ik zonder mooier vindt omdat je dan meer hout ziet. Ik bedoel maar, wie bedekt er nu mooi hout met een dom stukje plastic? Toch? Maar sinds een paar maand heb ik mijn pickguard er weer op zitten en ben toch erg blij.. Ziet er echt weer uit als een Les Paul. Ik kies voor MET dus.

Heeft verder geen functie btw behalve een kleiiin beetje bescherming voor je hout. Overbodig eigenlijk dus.

R


ik vind het ook meer les paul met de plaat maar deze is bijdit model los geleverd zit er dus nog niet op ... ze zeggen altij bij twijfel niet doen ...

Tiessie
4 september 2008, 20:16
slaplaat met tonechambers ^^


???????????????????

Tiessie
4 september 2008, 20:30
Een LP zonder slagplaat: dan denk ik altijd: weer iemand die het beter weet dan Les Paul zelf. doe mij maar the real deal.

deze werd geleverd zonder of iig deze zat er los bij ...

Mr.Fingers
4 september 2008, 20:32
???????????????????

Jij kent Yamhammer_71 niet ;)

(dat was iemand die zei dat tonechambers in een topkam, en de plug er andersom insteken een wezenlijk verschil maken in sound ;))


Dit is een inside joke van de "oudere garde"

Tiessie
4 september 2008, 20:41
Jij kent Yamhammer_71 niet ;)

(dat was iemand die zei dat tonechambers in een topkam, en de plug er andersom insteken een wezenlijk verschil maken in sound ;))


Dit is een inside joke van de "oudere garde"

owwwwww okey ... zo lang huis ik hier nog niet rond
h :)

Highway49
4 september 2008, 20:55
het ligt er aan wat voor uitstraling je aan je les paul wil geven, en welke lak er op zit. 't ook nog eens smaakgebonden.

mijn mening over een paar modelletjes:
zwarte custom, met slagplaat is het de ultieme rockgitaar, maar zonder slagplaat is-ie kaal..
zwarte studio zonder slagplaat is dan weer metal. zeker als er emg's inzitten.
een mooie (s)unburst kan aangetast worden door een slagplaat, maar het kan ook net die ene lelijke plek verbergen.

de pickguard beschermt de lak tegen je plectrum. als je 'm weghaalt dan kunnen er krassen ontstaan.

Cherry Sunburst vind ik mooier mét, ik heb zelf de vintage sunburst (zwart met geel/oranje) daar vind ik m veel mooier zonder, hang inderdaad volledig af van je finish

Tiessie
4 september 2008, 21:11
Cherry Sunburst vind ik mooier mét, ik heb zelf de vintage sunburst (zwart met geel/oranje) daar vind ik m veel mooier zonder, hang inderdaad volledig af van je finish

honey burst ....

Tiessie
4 september 2008, 21:16
Kan me geen Custom voorstellen zonder . Maar mijn eigen Limited Edition wordt geleverd zonder en dat vind ik ook wel zo mooi :cooler:

Bij mij zie je dan dus ook niet die twee gaatjes, die zichtbaar worden door de afgeschroefde slagplaat...........


http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/003-1.jpg

pacific reef .... mooi ding ... :) ook op een exemplaar gespeeld maar was `m niet .. qua spelen ....

Kakihara
4 september 2008, 21:42
Met de slagplaat eraf te halen, verlies je natuurlijk wel een tonechamber hé...
En ik merk denken dat dat een galmplaat was :chicken:

caliban
4 september 2008, 21:45
Gibson les paul classic zonder slagplaat vind ik van uitzicht zowat de vetste gitaar.

Agent_Smith
4 september 2008, 22:21
(Vrijwel) altijd mèt:

http://img178.imageshack.us/img178/6816/febr08020pl6.jpg

Squier4ever
4 september 2008, 22:24
owwwwww okey ... zo lang huis ik hier nog niet rond
h :)

Mr. Fingers toen ook nog niet :D

HaroldA
4 september 2008, 22:30
Ik vond LP's zonder slagplaat altijd mooier, totdat ik mijn Gibson LP Standard Ebony kocht met lekker vergeelde slagplaat...

Hij blijft!

Dirkdewaard
4 september 2008, 22:34
Wat denk jij? Zonder en met.....


http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/historic/LP59R995607902-kopie2.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/historic/sweeet-1.jpg

Squier4ever
4 september 2008, 22:37
met, en wat een geile plank is het toch!

kevervolks
4 september 2008, 22:37
Zonder! Deze gitaar heeft zo'n mooie top, dat moet je niet verbergen met een slagplaat!

Op elke les paul is het anders....op de een is het mooi...op de ander lelijk

Agent_Smith
4 september 2008, 22:41
Wat denk jij? Zonder en met.....


100% MET! Er is nog ruim voldoende hout over om te bekijken :)

caliban
4 september 2008, 22:46
Zonder is veel cooler, met is wat braafjes.

Squier4ever
4 september 2008, 22:48
daar is niks braafs aan, zelfs met slagplaat is die R9 van Dirk een bruut ruud mooie gitaar!

Erik70
4 september 2008, 22:56
...ik ga hier niet reageren, dat heb ik al eens gedaan en werd een lange discussie, niet waar Dirk ?? ;)












....ok dan,...zonder!!

Anders Destium
4 september 2008, 23:04
Helemaal voor zonder, zeker in het geval van prachtbakken als die van Dirk. Man, wat een plaatje http://www.vwenthusiast.com/yabbse/attachments/homer-drool.gif

gitaarfan
4 september 2008, 23:06
Voor die van Dirk stem ik zonder, wat een geil ding is dat zeg.
Op m'n eigen Epi Black Beauty heb ik m er wel op, staat daar gewoon beter bij.

caliban
4 september 2008, 23:18
Ik vind zonder het mooiste maar met neem ik ook graag aan, niemand die er toevallig eentje in de haard wilde gooien?

zeppo
5 september 2008, 00:08
Een Les Paul zonder slagplaat is tegennatuurlijk.

Al die geile topjes, AAAAA, ten-top? Boeiuh! op een LP hoort gewoon een slagplaat. Er was een tijd dat functionaliteit voor looks ging.

Niet dat de huidige generatie dat nog wat kan schelen... Does this axe look on on me? Neuh, zo'n slagplaatje is niet geyl, weg ermee.

Een plaintop LP is het mooiste wat er is. (op mijn plaintop Hagstrom SuperSwede na dan natuurlijk :D )

Natuurlijk is er evolutie en innovatie, maar blijf met je %$#$(^@ poten van de klassiekers af!

Sow, opa hep weer gesprokeh ...

Just my 2 cts

eazy G
5 september 2008, 01:26
Een Les Paul zonder slagplaat is tegennatuurlijk.
Al die geile topjes, AAAAA, ten-top? Boeiuh! op een LP hoort gewoon een slagplaat. Er was een tijd dat functionaliteit voor looks ging.
Niet dat de huidige generatie dat nog wat kan schelen... Does this axe look on on me? Neuh, zo'n slagplaatje is niet geyl, weg ermee.
Een plaintop LP is het mooiste wat er is. (op mijn plaintop Hagstrom SuperSwede na dan natuurlijk :D )
Natuurlijk is er evolutie en innovatie, maar blijf met je %$#$(^@ poten van de klassiekers af!
Sow, opa hep weer gesprokeh ...
Just my 2 cts

Er zijn tegenwoordig ook genoeg gitaristen die zon slagplaatje in de weg vinden zitten en er zijn uiteraard ook mensen die t juist wel functioneel vinden.
Daarbij waren er vroeger, net als nu toch ook genoeg gitaristen die ook gewoon voor de looks gaan. Deze "vroeger was alles beter" illusie gaat niet echt op als je t mij vraagt.

tsja afblijven van de Klassiekers vind ik ook onzin.
de gitaar is een instrument, een gereedschap dat aangepast moet worden naar de smaak van de bespeler. Neem nou die gitaar van Neil young, die heeft dan wel een slagplaat :) maar is totaal aangepast, das toch vet man,
dat is nou een echte klassieker vind ik!
one of a kind!

http://www.thrasherswheat.org/gifs/old-black-back-cragg.jpg
http://www.thrasherswheat.org/gifs/old-black-cu.jpg

macwilliams
5 september 2008, 05:14
Wat is dan de reden dat de slagplaat er nog niet af fabriek is aangebracht?
Waarschijnlijk omdat ze bij gibson het zelf ook zonde vinden die spoiler op het dak.
Als ze er echt op hoorden te zitten dan hadden ze wel superlijm gebruikt. :stop:

thomas k
5 september 2008, 08:40
of het er opbrengen kost tijd, en tijd is geld.

mikeyaxeman
5 september 2008, 08:49
Volgens mij werden de slagplaatjes er vroeger op gemonteerd en nu niet meer om de keus aan de koper over te laten of hij hem erop wil.
Bij mij is ie er ook los bij geleverd.
Ik vind het wel mooi staan zonder maar ook met maar ik heb hem er niet opgeschroefd omdat ik het zo zonde vind om er in te gaan boren. :dontgeti: :chicken:

Fender75
5 september 2008, 08:50
Ik zeg zonder...is toch mooier!

barno
5 september 2008, 08:56
Een Les Paul zonder slagplaat is tegennatuurlijk.

Al die geile topjes, AAAAA, ten-top? Boeiuh! op een LP hoort gewoon een slagplaat. Er was een tijd dat functionaliteit voor looks ging.

Niet dat de huidige generatie dat nog wat kan schelen... Does this axe look on on me? Neuh, zo'n slagplaatje is niet geyl, weg ermee.

Een plaintop LP is het mooiste wat er is. (op mijn plaintop Hagstrom SuperSwede na dan natuurlijk :D )

Natuurlijk is er evolutie en innovatie, maar blijf met je %$#$(^@ poten van de klassiekers af!

Sow, opa hep weer gesprokeh ...

Just my 2 cts

+1
I'd like to join you as fellow grumpy old man :)

Kim Wilson
5 september 2008, 09:01
Het verhaal van opa Zeppo gaat er bij mij niet in. Ik kan me niet voorstellen dat de visie veranderd is in de laatste 30 jaar. Vroeger werd er net zo goed gekeken naar de looks. Kom op zeg, gitaristen, het meest conservatieve volkje, denk je dat daar verandering in zit? :D

Agent_Smith
5 september 2008, 09:08
Er zijn tegenwoordig ook genoeg gitaristen die zon slagplaatje in de weg vinden zitten

Hè?? Ik speel al heel mijn leven op LPs, maar ik kan niet begrijpen hoe en waarom dat in weg kan zitten... De bovenkant sluit precies aan op de top en maakt bovendien de weglopende bolling van de top juist vlak.
Maar goed, ieder zijn/haar ervaringen. Ik kan op een stratje weer niet uit de voeten. Knoppen en switch zitten gruwelijk in de weg :)

Noid
5 september 2008, 10:14
Wat een onderwerp weer ... Beauty is in the eye of the beholder. Maar voor mij is het een sunburst of een natural zonder, een dekkende kleur met. En zo is het dan ook:
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG5051.jpg

HertogJanNL
5 september 2008, 10:24
Heb nu al een tijdje de slagplaat van mijn Epi LP afgehaald (cherry sunburst) en vind het zo toch wel erg gaaf hoor. Afgezien van de schroef gaatjes. Maar met slagplaat is de gitaar nog steeds mooi, dus ik wacht nog even met mijn definitieve oordeel.

Mr.Fingers
5 september 2008, 10:26
Mr. Fingers toen ook nog niet :D

Ik heb het topic van z'n faded met de 20.000 verschillende elementen nog bewust meegemaakt hoor ;)

steph
5 september 2008, 10:35
Zonder slagplaat, met vindt ik lelijk.
Telecaster vindt ik ook lelijk met asbak d'r op, ookal is dat misschien historisch correct net zoals een slagplaat op een Les Paul.
Daarbij moet je wel heel imbiciel spelen, wil je met de plectrum continu de lak bekrassen IMHO :chicken:
Op een semi vindt ik een slagplaat weer wel mooi, omdat die bakken er echt classy uitzien t.o.v. een Les Paul

Mr.Fingers
5 september 2008, 10:38
Zonder slagplaat, met vindt ik lelijk.
Telecaster vindt ik ook lelijk met asbak d'r op, ookal is dat misschien historisch correct net zoals een slagplaat op een Les Paul.
Daarbij moet je wel heel imbiciel spelen, wil je met de plectrum continu de lak bekrassen IMHO :chicken:
Op een semi vindt ik een slagplaat weer wel mooi, omdat die bakken er echt classy uitzien t.o.v. een Les Paul

Zo'n asbak op een telecaster zit gewoon ontzettend in de weg, je kan niet meer palmmuten bvb. Op een LP is het louter esthetisch.

Ik zeg:

Wel op alle LP's die een creme binding hebben
Niet op bindingsloze & zwart-plastic LP's.

E-J
5 september 2008, 10:55
Mijn Les Paul kwam zonder, er zitten ook geen gaatjes in de gitaar voor de slagplaat. Het geeft hem wat aparts, dus deze blijft lekker naakt.

http://img526.imageshack.us/img526/6076/hpim2641xz0.jpg

humbucker
5 september 2008, 11:03
oh en die zou net zo mooi zijn met een créme slagplaatje!! :D.

Desalnietemin, een heerlijke plank!

pupanus1
5 september 2008, 11:59
wat ik nooit echt heb begrepen aan die slagplaatjes is dat ze erop zitten om het hout te beschermen. Maar door dat plaatje zie je het hout niet, so whats the freakin point dan? :D

Ik vind zonder wat moderner staan, ligt denk ik aan wat voor stijl je speelt

barno
5 september 2008, 13:13
wat ik nooit echt heb begrepen aan die slagplaatjes is dat ze erop zitten om het hout te beschermen. Maar door dat plaatje zie je het hout niet, so whats the freakin point dan? :D

Ik vind zonder wat moderner staan, ligt denk ik aan wat voor stijl je speelt

da's idd de onlogica van de slagplaat, maar laat ik net dat soort dingen leuk vinden. net zoals de volstrekts naast-de-kwestie-vormen van 50's cadillac type cars: useless maar fantastische look :).

Kim Wilson
5 september 2008, 13:17
wat ik nooit echt heb begrepen aan die slagplaatjes is dat ze erop zitten om het hout te beschermen. Maar door dat plaatje zie je het hout niet, so whats the freakin point dan? :D

Ik vind zonder wat moderner staan, ligt denk ik aan wat voor stijl je speelt
Ja, da's eigenlijk hetzelfde als mensen die het plastic beschermfolie op het venstertje van hun lcd-schermpje laten zitten, want dan beschadigt ie niet. Nee, en dat folietje ziet er niet uit. :D

Ik heb ze er liever ook af, behalve op een Goldtop met P90's. Maar ik vind ze mét ook niet lelijk. :)

LP_CL
5 september 2008, 13:32
Zonder. Slagplaat = stuk lelijk plastiek waar een stuk metaal vanonder kruipt.
Minder plastiek, meer hout zichtbaar = WIN
Tis net als een welrondgevormde mooie vrouw, die een immens lelijk plastieken gordijn rond haar tieten gewikkeld heeft. Weg met dat gordijn! Wij willen tieten zien!

lollol
5 september 2008, 13:40
blauwe, zwarte witte etc. met
en met mooie finishes zonder :cooler:

macwilliams
5 september 2008, 14:07
die van mij zonder, die van jullie met.

steph
5 september 2008, 14:55
Conclusie:

Een goldtop is altijd mooi!

pol2711
5 september 2008, 16:11
die van mij mét slagplaat vind ik meer 'af'. Zal 'm er eens afdraaien, kijken hoe ie er dan uitziet (ziet dan ineens één groot gat...)

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/gibson1-3.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/gibson2-1.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/gibson3-1.jpg

eazy G
5 september 2008, 17:14
Hè?? Ik speel al heel mijn leven op LPs, maar ik kan niet begrijpen hoe en waarom dat in weg kan zitten... De bovenkant sluit precies aan op de top en maakt bovendien de weglopende bolling van de top juist vlak.
Maar goed, ieder zijn/haar ervaringen. Ik kan op een stratje weer niet uit de voeten. Knoppen en switch zitten gruwelijk in de weg :)

Tsja ik geloof er gewoon niet in dat tegenwoordig echt iedereen zon ding eraf zou halen, enkel voor de looks. In tegenstelling tot vroeger "toen alles beter was"..
Ik speel zelf geen Les paul maar semihollow en archtops. Bij zulke gitaren
vind ik ze vaak wel in de weg zitten en haal ze er eigenlijk altijd af.

Bovendien is zon ding eigenlijk gemaakt zodat je geen krassen krijgt op die plek door je plectrum. Maar ja er zijn genoeg gitaristen waarvoor zon ding niet nodig is aangezien ze toch door hun speelstijl die plek nooit zullen slijten. waardoor t ding zn functionaliteit verliest eigenlijk...

macwilliams
5 september 2008, 17:21
Welke stijl moet je spelen om zo'n pickguard tot zn voledige funktionaliteit te laten komen? Of gewoon heel slordig?

eazy G
5 september 2008, 17:40
Welke stijl moet je spelen om zo'n pickguard tot zn voledige funktionaliteit te laten komen? Of gewoon heel slordig?

Tsja er zijn toch ook genoeg gitaristen waarbij een slagplaat echt wel functioneel is. Als je een veel optredend slag gitarist bent in een rock/punkband en je hakt constant alleen maar van die dikke riffs, tsja dan zie ik t wel gebeuren dat er daar op die plek slijtage komt.

Ik vind zon ding niet fijn omdat ik juist bij mijn gitaren, die ruimte beneden de snaren wil hebben ofzo..
Ik hak ook regelmatig van zulke riffs maar of ik ooit de kast aanraak met mn pick en slijtage maak intresseerd me echt helemaal niks als t maar fijn speelt..

Tiessie
5 september 2008, 17:46
http://i526.photobucket.com/albums/cc347/Tiessie-foto/metzonderpickquard.jpg



En met of zonder ... ??

Heb de plaat er los opgelegd ... zitten nog geen gaatjes in de gitaar ..

eazy G
5 september 2008, 17:47
Er zijn er meer die er zo over denken hehe

http://www.two--four.net/Guitars/Keith355.jpg

@ opa.. over klassiekers gesproken, vraag me af waarom hij hem eraf haalt??

eazy G
5 september 2008, 17:47
talkin about riffs.. it is the riff king!

Tiessie
5 september 2008, 17:57
Gibson les paul zie je die nu liever met of zonder pickquard ... en wat is er eigenlijk het voordeel van ??


http://i526.photobucket.com/albums/cc347/Tiessie-foto/metzonderpickquard.jpg

Met of zonder ....


Ik denk toch te gaan voor met ....

Luke-wannabe
5 september 2008, 18:01
Zonder! Wat een plaatje trouwens!

Mr.Fingers
5 september 2008, 18:05
als de elementen chrome covers hadden met, nu maakt het niet zo veel uit!


Mooie gitaar, al ben ik geen fan van de kleur...

Tiessie
5 september 2008, 18:17
als de elementen chrome covers hadden met, nu maakt het niet zo veel uit!


Mooie gitaar, al ben ik geen fan van de kleur...

chromen covers komen er nog op ...

M@rtijn
5 september 2008, 18:22
chromen covers komen er nog op ...

Dan zou ik gaan voor zonder! Erg mooie plank trouwens.

Noid
5 september 2008, 19:05
http://i526.photobucket.com/albums/cc347/Tiessie-foto/metzonderpickquard.jpg

Met of zonder ....


Ik denk toch te gaan voor met ....
Zoals ik al eerder poste: "burst en/of naturel"= zonder, "dekkend"= met. In dit geval dus duidelijk zonder.

Dirkdewaard
5 september 2008, 20:45
En met of zonder ... ??



What would Jimmy Page do?

pueblo
5 september 2008, 20:49
Zoals ik al eerder poste: "burst en/of naturel"= zonder, "dekkend"= met. In dit geval dus duidelijk zonder.
voor deze zeg ik juist met, meestal zeg ik zonder, maar met staat deze beter

richwoodplayer
5 september 2008, 21:02
met vind ik mooier staan, vind het trouwens ook mooier met open humbuckers, geen chrome plaatjes erover ;)
denk dat ik in mijn aankomende gibson (ergens in february) ook de kapjes eraf haal.. of niet.. nog even over na denken:)

Tiessie
5 september 2008, 21:25
met vind ik mooier staan, vind het trouwens ook mooier met open humbuckers, geen chrome plaatjes erover ;)
denk dat ik in mijn aankomende gibson (ergens in february) ook de kapjes eraf haal.. of niet.. nog even over na denken:)

ik vind met chrome plaatjes echt mooier ... heb ze op internet met gezien ... blijf allemaal een kwestie van smaak want betreft de slagplaat heb ik echt nog geen idee ...


misschien gewoon naar mijn moeder luisteren hahaha (die zegt zonder)

Tiessie
5 september 2008, 21:33
What would Jimmy Page do?


Jimmy is met ....

Dirkdewaard
5 september 2008, 21:56
Jimmy is met ....

juist........

macwilliams
6 september 2008, 08:07
misschien gewoon naar mijn moeder luisteren hahaha (die zegt zonder)Jouw moeder heeft er kijk op :)

LP_CL
6 september 2008, 11:18
Jouw moeder heeft er kijk op :)
+1, ZEKER zonder.

Tiessie
6 september 2008, 20:59
made my choice zal morgen een foto maken .... en plaatsen ....

Han S
6 september 2008, 23:51
met. op wijnrode, zwarte, witte en naturel customs is 't gewoon mooier. op cherrybursts is 't noodzaak, punt. op tobacco liefst zonder.

Off topic: je PM box is vol en ik heb een CD voor je liggen.

Henri H
7 september 2008, 00:14
Een LP zonder slagplaat: dan denk ik altijd: weer iemand die het beter weet dan Les Paul zelf. doe mij maar the real deal.Waarom zetten ze de slagplaat er dan niet in de fabriek al op?
Lijkt me duidelijk dat mr. Les Paul dit toch echt wel aan de klant overlaat of tie het wel of niet mooi en/of verstandig vindt.
Ik heb een Standard en vind hem zonder mooier denk ik. Heb hem er (gelukkig) nog nooit opgehad.
Ik vind het doodzonde om gaatjes in de body te maken voor de schroefjes v.d. slagplaat.

Edit: Patatje MET :D

klikokarma
7 september 2008, 15:23
Komisch! Vond dit een heel erg zinloos topic toen ik begon met lezen..... maar het heeft er wel toe geleid dat ik mijn slagplaat zojuist weer gemonteerd heb :satisfie:

pannekoek
7 september 2008, 15:50
Waarom zetten ze de slagplaat er dan niet in de fabriek al op?
Lijkt me duidelijk dat mr. Les Paul dit toch echt wel aan de klant overlaat of tie het wel of niet mooi en/of verstandig vindt.
Ik heb een Standard en vind hem zonder mooier denk ik. Heb hem er (gelukkig) nog nooit opgehad.
Ik vind het doodzonde om gaatjes in de body te maken voor de schroefjes v.d. slagplaat.

Edit: Patatje MET :D


ze zetten die slagplaat er wel op hoor bij de fabriek, alleen bij sommige modellen niet

Tiessie
7 september 2008, 16:50
Komisch! Vond dit een heel erg zinloos topic toen ik begon met lezen..... maar het heeft er wel toe geleid dat ik mijn slagplaat zojuist weer gemonteerd heb :satisfie:

zo zie je maar weer ....

Tiessie
7 september 2008, 17:57
Met covers zonder slagplaat :-)

http://i526.photobucket.com/albums/cc347/Tiessie-foto/Eindresultaat.jpg

Jorikjet
7 september 2008, 18:11
http://www.swoos.nl/jorik/gibson.jpg

dekkende kleur + covers = slagplaat. anders is de gitaar zo naakt

LP_CL
7 september 2008, 19:11
^Het is geen dekkende kleur. Het is honeyburst.

M@rtijn
7 september 2008, 19:13
Met covers zonder slagplaat :-)

http://i526.photobucket.com/albums/cc347/Tiessie-foto/Eindresultaat.jpg

Ik heb ook een LP zonder pickup covers en dacht er wat op te gaan zetten. Kun je die dingen er gewoon op klikken? Of moet je ze nog vast solderen ofzo?

richwoodplayer
7 september 2008, 19:16
hoe kan je de covers eraf halen eigenlijk?

macwilliams
7 september 2008, 19:21
door het tegenovergestelde te doen als vastsolderen. Met de haakse slijper kan ook. Of gewoon een hamer en een snijbrander. Persoonlijk kies ik voor optie 1

richwoodplayer
7 september 2008, 19:25
door het tegenovergestelde te doen als vastsolderen. Met de haakse slijper kan ook. Of gewoon een hamer en een snijbrander. Persoonlijk kies ik voor optie 1
ok! dankje!
ik zat al te kijken, maar hij zit toch vast :D lol

kassie
8 september 2008, 00:21
ik begin toch te twijfelen nu. ik vond eerst zonder mooier maar nu.............





neeeee zonder is nog steeds mooier. alsof een goede gitarist ook een stukje plastic van .50 cent nodig heeft.. pffff.. weg met die rommel op een dure gitaar. er is serieus iets mis als een stukje creme kleurig plastic een AAA maple top moet "beschermen", "verdoezelen", "opleuken", "aanvullen", "contrasteren".

Ik vind auto's met de bumper meegespoten i.p.v. een lelijke zwarte plastic bumper ook chiquer lijken trouwens.

mijn mening maar.......

Henri H
8 september 2008, 08:56
^Het is geen dekkende kleur. Het is honeyburst.Goldtop toch?!
Of ben ik nou echt zo kleurendoof? :noob:

Kim Wilson
8 september 2008, 09:02
^Het is geen dekkende kleur. Het is honeyburst.
Dat was een Goldtop, hoor. :satisfie:

Tiessie
11 september 2008, 21:22
Dat was een Goldtop, hoor. :satisfie:

Uhh de gitaar waar het om ging hier was honey burst ..

pannekoek
11 september 2008, 23:00
Uhh de gitaar waar het om ging hier was honey burst ..


de tekst over: dekkende kleur plus covers = slagplaat sloeg op een goldtop hoor?

Tiessie
12 september 2008, 08:14
de tekst over: dekkende kleur plus covers = slagplaat sloeg op een goldtop hoor?

daarboven honeyburst ....

Nobler
12 september 2008, 11:22
Even over de oorspronkelijke vraag (heb geen zin 11 pagina's door te lezen), ik heb verschillende gitaren die geleverd werde met slagplaat, een Les Paul immitatie en ES-335 achtige modellen. Bij sommige heb ik de slagplaat nodig omdat ik graag de pink van mijn rechterhand tijdens het spelen op de gitaar heb staan om een stabiele afstand tussen plectrum en snaren te hebben. Bij de Les Paul heb ik die nodig. Ik vond het namelijk vroeger mooier zonder, en heb hem er toen afgehaald, maar kon er toen niet goed op spelen, dus heb ik hem weer gemonteerd. Bij mijn Epiphone EA-250 heb ik hem er juist afgehaald omdat hij bij het spelen in de weg zat. Bij mijn Epiphone Sheraton II en Gibson ES-335 heb ik ze er nooit afgehad en ook die neiging niet gehad, want dergelijke gitaren vind ik echt mooier mét slagplaat.