PDA

View Full Version : op zoek naar de xotic ac booster an bb preamp



crelis
4 september 2008, 16:54
Hallo allemaal

Ik ben van plan de xotic ac booster en bb preamp te testen. Ik wou binnenkort dus langs een winkel gaan. Ik kan op internet alleen weinig winkels vinden waar ze verkocht worden. Weet iemand toevallig een winkel waar ze de xotic ac booster en bb preamp hebben? het liefst natuurlijk zo dicht mogenlijk bij mij in de buurt. Ik woon in Hoogeveen Drenthe.

p.s. als er iemand z'n ervaring met deze pedalen met me wil delen is dat ook hier ook welkom.

Groeten,
Steven

Aron Maiden
4 september 2008, 17:01
Hoi Steven, typ bij youtube proguitarshop in en je kan ze daar wel vinden. ik denk dat je ze bij klundert muziek wel kan vinden! dat is alleen niet zo dicht bij jou in de buurt!:)

crelis
4 september 2008, 20:39
hey Aron,

Ja op de site van klundert muziek had ik hem ook al gevonden maar dat is idd best ver weg.

Trouwens zijn er ook mensen die al een ac booster of bb preamp hebben? Zo ja dan is mijn vraag: waar hebben jullie hem gekocht? Of hebben jullie hem gewoon besteld?

groeten,
Steven

drap
4 september 2008, 21:37
Beide zijn bij Muziekhuis Westerhaven in Groningen te vinden (soms lijkt het wel of ik aandelen heb in deze zaak, maar helaas...) Niet naast de deur, maar toch betrekkelijk dichtbij. Met de trein ben je er in een poep en een scheet.

Jim Haagmans
5 september 2008, 11:48
Heb een AC Booster gehad, leuk pedaal. Wel meer een overdrive dan een booster imo.

crelis
5 september 2008, 16:29
@ drap: Bedankt voor de info :) Ik ga er waarschijnlijk morgen heen ;)

@ Jim Haagmans: ja het is inderdaad meer een overdrive pedaal. Daar wil ik hem ook voor gebruiken

crelis
26 november 2008, 21:27
Nou ik heb ze ;)

allebij , de ac booster en de bb preamp;). gewoon allebij besteld bij de muziek winkel in Hoogeveen, waar ik woon. niet van te voren even getest ofzo;) tegen mijn ouders heb ik gezegt dat ik ze wel heb getest;)
ik heb al is eerder zomaar wat besteld maar toen bleek na 2 dagen al dat het niks voor mij was. Ik mocht daarom van mijn ouders ook niet zomaar meer wat bestellen zonder het te testen. maar ik heb de ac en de bb nu een week en ze zijn echt super:) de bb heeft het meeste gain van de 2 pedalen. de bb is transparater vind ik dan de ac. daarmee bedoel ik dat je als je de bb aan hebt nog heel duidelijk het karakter van je gitaar hoort. de ac dikt de sound wat aan en is iets minder transparant dan de bb. daarom vind ik de ac, ondanks dat hij minder gain heeft dan de bb, toch lekkerder om voor meer gain te gebruiken.( gain op ongeveer 11 uur, de sweet spot). de ac heeft kwa karakter wel wat weg van de overdrive van een dumble overdrive special. de bb vind ik juist lekker om voor weing gain te gebruiken( 9 uur ongeveer). kwa karakter is de bb meer marshall achtig en zoals ik al zei tranparanter dan de ac vind ik. Samen klinken ze ook lekker. ik heb de bb dan voor de ac. ook handig vind ik de bass en treble knoppen. ik ben weer helemaal tevree met mijn sound.

Mitch
26 november 2008, 21:56
Gefeliciterd met je pedalen!

de ac heeft kwa karakter wel wat weg van de overdrive van een dumble overdrive special.
Ben ik alleen benieuwd wanneer je daar voor het laatst op gespeeld hebt ;)

crelis
26 november 2008, 22:21
Gefeliciterd met je pedalen!

Ben ik alleen benieuwd wanneer je daar voor het laatst op gespeeld hebt ;)
kheb er zelf 1 thuis;) nee hoor gekheid. nee ik bedoel dat je met de ac booster goed die robben ford achtige sound kan krijgen;)