PDA

View Full Version : Marshall cabinet kopen, waarop letten?



Highway49
4 september 2008, 15:14
Hallo,

ik zit eraan te denken een 2ehands marshall cabinet (1960A) te kopen voor onder een DSL100 top. Ik heb m al vaak zitten testen dus of ie goed klinkt moet haast wel (als er dezelfde speaker inhangen iig) lijkt mij.

Waar moet ik nog meer op letten? Had zelf bedacht om even goed te luisteren of alle 4 de speakers het wel écht doen, hoe is dat het handigste? Er simpelweg voor gaan zitten met je oor?

Bedankt!

caliban
4 september 2008, 16:48
Inderdaad met je oor erlangs luisteren.

Nielsje
4 september 2008, 16:58
of minder pijnlijk: achterkant openschroeven, dan kan je ze ook gewoon zien bewegen, hoef je niet met je oor dichtbij. Kan je meteen zien of alles nog goed vastzit.

pannekoek
4 september 2008, 17:04
of minder pijnlijk: achterkant openschroeven, dan kan je ze ook gewoon zien bewegen, hoef je niet met je oor dichtbij. Kan je meteen zien of alles nog goed vastzit.



wist je dat een dsl een volume knop heeft? ^^

ook op zacht volume hoor je elke speaker gewoon duidelijk vanuit elke hoek komen namelijk, bespaart een hoop moeite met openschroeven

caliban
4 september 2008, 17:18
of minder pijnlijk: achterkant openschroeven, dan kan je ze ook gewoon zien bewegen, hoef je niet met je oor dichtbij. Kan je meteen zien of alles nog goed vastzit.
Was ik ook aan het denken, maar dan om te zien of de speakers er nog fatsoenlijk uitzien (eigenlijk zou je daar best de voorkant voor kunnen zien, alhoewel je normaal een kapotte speaker wel hoort).

Agent_Smith
4 september 2008, 18:08
Was ik ook aan het denken, maar dan om te zien of de speakers er nog fatsoenlijk uitzien (eigenlijk zou je daar best de voorkant voor kunnen zien, alhoewel je normaal een kapotte speaker wel hoort).

Dan neem je een zaklampje mee en schijn je door het doek heen om de conussen te bekijken. :)

caliban
4 september 2008, 18:45
Dan neem je een zaklampje mee en schijn je door het doek heen om de conussen te bekijken. :)
Goed idee!