PDA

View Full Version : Brom brom en nogeens brom!



Johnny Ramone
4 september 2008, 11:29
Ik word er echt knettergek van, van die brom!

Ik heb gegoogled en ook hier in dit forum 1 en ander nagelezen, maar een echte vergelijkbare situatie heb ik helaas niet kunnen vinden.

Situatie:
Versterker = Twin Combo (zonder fx loop, etc) vier knoppen, geen overdrive enzo.
GCX Audio Switcher
GCX Ground Control
Intellifex
7 pedalen (stompboxes, Compressor, overdrive, distortion, etc..)
Korg Rack tuner

De pedalen zitten in een lade en worden voorzien met stroom door een Voodoo Lab Pedal Power 2 plus. De patch Cables zijn allemaal van Gerorge L en getest met een kabel tester, alle verbindingen zijn goed.

De stekkers van de apparaten (Intellefex, GCX, Korg, Pedal Power) zitten in een huis tuin en keuken geaarde stekkerdoos.

De gitaarkabels zijn van Spectraflex.

De koelkasten heb ik uitgezet, PC staat uit, TV's staan uit, eigenlijk staat alles uit behalve natuurlijk mijn versterker en de bovengenoemde rack spullen enzo.

Nu heb ik een brom, bij clean een beetje, schakel ik mijn 808 (randje) in dan brom het al iets meer, schakel ik mijn overdrive pedaal in dan wordt gek van de brom, doe ik mijn distortion aan dan is het niet meer uit te houden! Het inschakelen van de pedalen doe ik met mijn Ground Control, daar is hij ook voor gemaakt.

Moet ik nu alle weer gaan verkopen? Of is er iemand die me kan helpen hiermee. Ik heb een week lang zitten bouwen aan deze stomme shit en morgen begint voor mij weer het muzikale seizoen (optredens) en dan kom ik aanzetten met een los scheur pedaaltje met batterij en ga vervolgens de plank lekker mis slaan bij al die nummers waar je een ander geluid bij nodig heb.

Ik wil desnoods wel iemand betalen die voor mij een rack in elkaar zet zonder brom!

H E L P !!!!!!!

BrianMay
4 september 2008, 12:04
Heb je ook effectapparaten in je loop zitten die van stroom worden voorzien door je pedal power?

Johnny Ramone
4 september 2008, 12:07
Heb je ook effectapparaten in je loop zitten die van stroom worden voorzien door je pedal power?

Mijn effektpedalen (Boss, Menatone, Maxon) worden voorzien van stroom door de Pedal Power. De Intellifex, GCX Audi Switcher, Korg Rack Tuner hebben allemaal een eigen stekker en die zitten weer in een verdeeldoos.

Johannes
4 september 2008, 12:40
Heb je de bevestigingen van de rackspullen goed geisoleerd? Kunststof ringetjes tussen de rails en het apparaat bijv.

Raken de behuizingen van de apparaten elkaar?

Bromt het ook zonder korg?? (was bij mij de oorzaak van veel brom)

Trucje is ook om eerst alles uit het rack, één voor één aan te sluiten. Dan weet je ook precies waar de brom ontstaat.

...Ik zeg vast hele domme vanzelfsprekende dingen, maar mss heb je er iets aan.

Johnny Ramone
4 september 2008, 15:37
Alles los gehaald (kabels) en tot de ondekking gekomen dat wanneer ik de send van de GCX die verbonden is aan de input van de Intellifex er tussenuit haal de brom met 60 a 70 % verminderd. Na wat experimenteren heb ik een patch kabel gebruikt zonder aarde, klaar dacht ik..... Nee hoor, want als ik dan mijn Intellifex inschakel heb ik een storing dat bijna mijn versterker het begeeft!

Ik denk dat de GCX niet het probleem is, maar eerder de Intellifex, of eerder nog de combinatie Intellifex en GCX.

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

jerry Hoekman
4 september 2008, 16:22
Alles los gehaald (kabels) en tot de ondekking gekomen dat wanneer ik de send van de GCX die verbonden is aan de input van de Intellifex er tussenuit haal de brom met 60 a 70 % verminderd. Na wat experimenteren heb ik een patch kabel gebruikt zonder aarde, klaar dacht ik..... Nee hoor, want als ik dan mijn Intellifex inschakel heb ik een storing dat bijna mijn versterker het begeeft!

Ik denk dat de GCX niet het probleem is, maar eerder de Intellifex, of eerder nog de combinatie Intellifex en GCX.

Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Komt me bekend voor. Ik had hetzelfde probleem met de Replifex. Ik had er later een Alesis effect apparaat tussengezet. Toen was het probleem opgelost. Ik heb de Replifex later verkocht.

Johnny Ramone
4 september 2008, 17:14
Komt me bekend voor. Ik had hetzelfde probleem met de Replifex. Ik had er later een Alesis effect apparaat tussengezet. Toen was het probleem opgelost. Ik heb de Replifex later verkocht.

Daar ben ik ook bang voor, maar wat moet ik nu dan weer kopen?? Een Lexicon MPX G1, of misschien wel een Boss Rack effect? Het geld kan weer niet op! De frustratie wel! Scheiße!

Johannes
4 september 2008, 18:33
ehm.... iets nieuws kopen omdat het niet goed aangesloten is/ de voeding niet in orde is/ de verschillende apparaten niet goed geisoleerd zijn???
Laat er desnoods es naar kijken door een prof.

De kans dat je met bijvoorbeeld een nieuwe multifx tegen hetzelfde probleem aanloopt is best groot, vrees ik.

Johnny Ramone
4 september 2008, 18:45
ehm.... iets nieuws kopen omdat het niet goed aangesloten is/ de voeding niet in orde is/ de verschillende apparaten niet goed geisoleerd zijn???
Laat er desnoods es naar kijken door een prof.

De kans dat je met bijvoorbeeld een nieuwe multifx tegen hetzelfde probleem aanloopt is best groot, vrees ik.

Alles is goed aangesloten (zoals het van de handleiding moet), de voeding is 1 van de betere, isoleren van apparaten ga ik nog proberen. De Intellifex mag dus geen contact hebben met andere apparaten en metalen, maar hoe zit het dan met de kables die van mijn GCX naar de Intellifex lopen?

Weet iemand een prof?? Als ik namelijk een muziekinstrumentenwinkel bel dan slaan ze helemaal op tilt, ze hebben er geen verstand van.

Bram78
4 september 2008, 19:41
Paul Lenders.
Een ritje naar Nederweert voor fx-programming (en dat moet je breed zien) is nuttig en leerzaam.
Hij heeft mij ook van een onverklaarbare brom uit mijn toenmalige rack geholpen en heeft me bovendien het 1 en ander over mijn eigen spullen kunnen leren.
Wellicht helpt het om je lijn te isoleren door een line-isolator. Die verbreekt aardlussen = brom.
Maar: kun je me iets meer over die versterker vertellen? Geen fxloop dus alles ervoor? en gebruik je een scheur van je amp?

BrianMay
4 september 2008, 20:14
misschien helpt het ook als je de GCX en de Repliflex beide niet op hetzelfde stopcontact aansluit, maar beide op een verschillende? Want misschien creeer je wel ergens een aardlus ofzo.

Chiel
5 september 2008, 14:17
De Rocktron gewoon in de serieele loop van de Amp zetten en niet in de GCX. 'Nul' tonesuck. Zo gebruik ik 'm ook met m'n Hook.

Bram78
5 september 2008, 17:50
De Rocktron gewoon in de serieele loop van de Amp zetten en niet in de GCX. 'Nul' tonesuck. Zo gebruik ik 'm ook met m'n Hook.

Punt is dat er geen fx loop op zijn versterker zit...
Misschien ga ik wat ver met mijn opvatting maar uiteindelijk is jouw set-up niet erg ideaal: een rack met fx-processor en losse effecten, prima! een combo zonder fxloop, prima. Die combi: hmmmm.... :dontgeti:

Ongeacht het feit dat je de overstuurde geluiden uit pedaaltjes haalt stuur je toch alles door voor- en eindversterker. Dit gaat nooit het resultaat opleveren wat men zoekt in een amp en in de fx.

Johnny Ramone
6 september 2008, 20:07
Johannes z'n advies opgevolgd, de Intellifex geisoleerd van de rest, zelfst de rackschroeven geplastificeerd! En ja hoor, de brom is weg, alleen nog een beetje bijgeluiden van een distortion pedaal, maar dat hoort erbij, maar de (aard)brom is weg!

Bram78, waarom is mijn set up niet ideaal? Als ik heel simpel mijn gitaar via een 808 pedaal op mijn versterker aansluit klinkt wel erg goed. Nu klinkt het ook wel oké, althans de brom is weg. Gisteren twee optredens gedaan met mijn nieuwe setup, en ik vond het wel een beetje kil/dun klinken, zou natuurlijk ook aan de vele kabels kunnen liggen, of toch misschien de GCX audio switcher die het geluid beinvloedt???

Misschien een Xotic booster op het eind er tussen hangen om het signaal weer op te peppen??

Bram78
6 september 2008, 20:16
Don't get me wrong: voor mij zou het niet ideaal zijn omdat ik graag enkele fx na de voorversterker wil hebben en die keten wil beginnen met een noisegate. (Hush in de intellifex)
Dat gaat in jouw geval niet.
Maar in ieder geval fijn dat de brom weg is, nu nog je geluid naar wens zien te krijgen.
Ik weet niet of het aan de GCX ligt, sommigen vinden dat die de klank inderdaad beïnvloedt.

Henri H
6 september 2008, 23:48
Johannes z'n advies opgevolgd, de Intellifex geisoleerd van de rest, zelfst de rackschroeven geplastificeerd! En ja hoor, de brom is weg, .....Hoe heb je dat precies gedaan behalve de geplastificeerde rackschroeven?
Ik heb een Replifex en i.c.m. m'n JCM800's heb ik ook last van een raar soort bijgeluiden. Met m'n JVM heb ik nergens last van.
Ik heb hier ook al 's een topic over geopend:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=104097

Johnny Ramone
8 september 2008, 00:10
Hoe heb je dat precies gedaan behalve de geplastificeerde rackschroeven?
Ik heb een Replifex en i.c.m. m'n JCM800's heb ik ook last van een raar soort bijgeluiden. Met m'n JVM heb ik nergens last van.
Ik heb hier ook al 's een topic over geopend:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=104097
Rackschroeven plastificeren met de ommanteling van bijvoorbeeld een George L kabel (5mm lang), plastic ringetje voor de rack unit en achter de rack unit (dus tussen de achterkant rack unit en rails van mijn SKB-case), dat was al voldoende.

Henri H
8 september 2008, 08:24
Hmmm, mijn Replifex zit helemaal (nog) niet in een rack.
Hij ligt gewoon los op een apart tafeltje of boven op de Amp.
Toch heb ik erg veel last van die bijgeluiden.
Heb je verder nog iets gedaan om de Intellifex te isoleren?

Bram78
8 september 2008, 09:40
Bij gebruik in een seriele fxloop kan het zijn dat je de levels moet aanpassen, zowel in je patches als de in- en outlevels. En heb je de hush ingeschakeld?

El Bastardo
8 september 2008, 09:41
Hmmm, mijn Replifex zit helemaal (nog) niet in een rack.
Hij ligt gewoon los op een apart tafeltje of boven op de Amp.
Toch heb ik erg veel last van die bijgeluiden.
Heb je verder nog iets gedaan om de Intellifex te isoleren?

Als je die bijgeluiden niet hebt zonder intellifex zou je eens een line isolator kunnen proberen op je signaal kabels.

Henri H
8 september 2008, 10:08
Bij gebruik in een seriele fxloop kan het zijn dat je de levels moet aanpassen, zowel in je patches als de in- en outlevels. En heb je de hush ingeschakeld?Hush staat altijd uit.
Ik gebruik een JCM800 2205 of een 4212 (zijn identieke amps, de 1 is een combo, de ander een top).
Ze hebben beide een seriele loop voor zover ik weet.
De seriele loop van mijn JVM heeft nergens last van.


Als je die bijgeluiden niet hebt zonder intellifex zou je eens een line isolator kunnen proberen op je signaal kabels.Zonder Replifex heb ik die bijgeluiden idd niet.
Heb ff gekeken naar een line isolator: http://www.guitarcenter.com/Radial-TWIN-ISO-Passive-Line-Level-Isolator-153921-i1124784.gc
260 dollar is toch wel aan de prijzige kant om een beetje bijgeluiden te onderdrukken lijkt me?
Zou een modificatie aan de amp(s) een oplossing kunnen zijn?

Johnny Ramone
8 september 2008, 11:21
Hmmm, mijn Replifex zit helemaal (nog) niet in een rack.
Hij ligt gewoon los op een apart tafeltje of boven op de Amp.
Toch heb ik erg veel last van die bijgeluiden.
Heb je verder nog iets gedaan om de Intellifex te isoleren?

Ik heb nog eens gekeken naar je probleembeschrijving, ik denk dat het niets te maken heeft met de aarding. Ik zou het ook eerder zoeken in de levels van de Replifex. Misschien biedt een ISP Decimator ook wel uitkomst??

El Bastardo
8 september 2008, 12:07
Hush staat altijd uit.
Ik gebruik een JCM800 2205 of een 4212 (zijn identieke amps, de 1 is een combo, de ander een top).
Ze hebben beide een seriele loop voor zover ik weet.
De seriele loop van mijn JVM heeft nergens last van.

Zonder Replifex heb ik die bijgeluiden idd niet.
Heb ff gekeken naar een line isolator: http://www.guitarcenter.com/Radial-TWIN-ISO-Passive-Line-Level-Isolator-153921-i1124784.gc
260 dollar is toch wel aan de prijzige kant om een beetje bijgeluiden te onderdrukken lijkt me?
Zou een modificatie aan de amp(s) een oplossing kunnen zijn?

volgens mij kost de palmer pli01 iets van 80 euro of zo.

El Bastardo
8 september 2008, 12:08
Misschien biedt een ISP Decimator ook wel uitkomst??

voorkomen is beter dan genezen. Zeker met een audiosignaal. Met een noisegate zit de ruis er al, je hoort hem alleen niet als je niet speelt. Maar hij zit er wel degelijk.

Henri H
8 september 2008, 12:44
Ik heb deze gevonden: http://www.musik-service.de/PalmerPLI-01LineIsolatingBox-prx395752351en.aspx
Maar dan heb ik er 2 nodig ben ik bang?
1 voor de send en 1 voor de return?

El Bastardo
8 september 2008, 14:13
Ik heb deze gevonden: http://www.musik-service.de/PalmerPLI-01LineIsolatingBox-prx395752351en.aspx
Maar dan heb ik er 2 nodig ben ik bang?
1 voor de send en 1 voor de return?

Dat is afhankelijk van het probleem. Als de geluiden veroorzaakt worden door een aardlus in het signaal wel. Dan kan eentje genoeg zijn, maar misschien heb je ze ook allebei nodig. Het is een beetje een trial & error klusje.

kokeleko
8 september 2008, 14:42
Misschien het proberen waard, Behringer heeft een aardig doosje.
De MICROHD HD400, kost iets van 25 euro ofzo, en is 2 kanaals.