PDA

View Full Version : treble booster pedal



fabrizio
4 september 2008, 11:04
wie gebruikt er eentje?
welke?
waarvoor?
aanraders?
afraders?

Pepe
4 september 2008, 13:17
Ik neem aan, gezien de vraagstelling, dat je geen ervaring hebt met een TB?

Nielsje
4 september 2008, 13:21
wie gebruikt er eentje? Ik niet
welke? Geen dus
waarvoor? Nergens voor
aanraders? Nope
afraders? Neuh.


Tja, aan zo'n antwoord als het mijne, heb je natuurlijk geen fuck.
Maar, dergelijke reacties kan je wel verwachten als je op deze manier een topic opent.

Ik raad je dan ook aan om de vraagstelling van je topic te wijzigen, in iets waar waar wij wat mee kunnen. succes! :)

fabrizio
4 september 2008, 13:53
hmmm... ik snap niet wat er mis is met mijn vraag?

bedoeling is dat de mensen die er een gebruiken (of er een gebruikt hebben) reageren door te zeggen welk pedaal ze dan gebruiken/gebruikten, en of ze dat doen/deden voor leads of voor rhythm of weetikwat.

ik overweeg er een te kopen voor bij mijn heritage AC30.

Nielsje
4 september 2008, 13:56
ik overweeg er een te kopen voor bij mijn heritage AC30.

Dit is dus al nuttige informatie.

Je wil niet zomaar info over een bepaald pedaal hebben, dat doe je altijd met een reden. Jij wil dus weten wat er goed werkt met een AC30.

Dan vragen wij:

* wat voor gitaar heb je
* wat voor muziek speel je
* wat is je budget
* nieuw of 2e hands

Als je dit soort informatie geeft in je openingspost, dan kunnen mensen hier een veel beter gerichter advies geven. Anders krijg je allemaal loze reacties, of adviezen voor een treble booster die helemaal niet goed samenwerken met je amp.

Snapt u? ;)

imlikeajungle
4 september 2008, 14:19
De man speelt op teles, strats & LPs (ofte: alles) en speelt een moderne rocksound, beetje à la Editors ed? Ik ben niet erg thuis in deze muziek.

2dehands is doorgaans geen probleem voor meneer F denk ik, en budget: brul 'ns wat pedalen.

En nu graag nuttige antwoorden enzo! :metal:

Mitch
4 september 2008, 14:25
De Heritage AC30 heeft al een prima treble booster aan boord, alleen niet voetschakelbaar ;)
Nee, flauw: kijk in ieder geval voor een treble booster die er NIET prat op gaat helemaal vintage correct te zijn, want da's voor de meeste moderne amps teveel van het goede. Teveel bas weghalen, leuk bij een Bluesbreaker of zo, maar voor een AC3HH absoluut niet nodig. Liefst ook één met meerdere standen (full range, treble, mids).

fabrizio
4 september 2008, 14:27
De Heritage AC30 heeft al een prima treble booster aan boord, alleen niet voetschakelbaar ;)
Nee, flauw: kijk in ieder geval voor een treble booster die er NIET prat op gaat helemaal vintage correct te zijn, want da's voor de meeste moderne amps teveel van het goede. Teveel bas weghalen, leuk bij een Bluesbreaker of zo, maar voor een AC3HH absoluut niet nodig. Liefst ook één met meerdere standen (full range, treble, mids).

zoals de Keeley Java Boost?
ps Jungle, dank voor de interventie!

Harry
4 september 2008, 14:31
ik gebruik op mijn AC30 CC1 een Catalinbread Super Chili Picoso, maar vooral om mijn OCD te boosten.

fabrizio
4 september 2008, 14:33
ik gebruik op mijn AC30 CC1 een Catalinbread Super Chili Picoso, maar vooral om mijn OCD te boosten.

als ik me niet vergis is dat een clean boost, en geen treble boost. (groot verschil!)

Harry
4 september 2008, 14:34
zie je wel, ik kan ze niet eens uit elkaar houden.....

Mitch
4 september 2008, 19:26
Er staat wel een leuk broertje van de Super Chili Picoso op Marktplaats, het prototype Varioboost. Lekker ding, een cleane mosfet met wat filtering, van treble naar mid als ik me niet vergis. Niet helemaal wat je zoekt misschien maar ik wilde de tip sowieso even kwijt!
Java boost is een mogelijkheid, maar vind ik eigenlijk een beetje een tegenvallend pedaal. BYOC Triboost is erg lekker, heeft en treble booster aan boord en meer lekkers...

Pepe
4 september 2008, 21:15
Treble boosters zijn rare beestje die wat afhankelijker zijn van gitaren en versterkers dan gewone overdrives.

Een van de beste brands in TB is ongetwijfeld BSM, ik vond de throwback de beste Dallas clone, ik heb zelf gekozen voor de Toneman Rangemaster, maar die is pretty hard to get.

Javaboost is uitstekend hoor ik van anderen, beetje beschaafd. Geen slecht idee om voor een bass/mid/treble setting te gaan, het is een drastisch effect maar misschien HET ding voor je tele/Lp en Vox

Overigens, toen Barend in mijn Rangemaster keek zei hij de onsterfelijke woorden: "dit kan niet werken zo! .. echt niet!"
Maar het het had prima gewerkt. Rare beestjes zei ik al.

coony
4 september 2008, 21:40
Ik gebruik m'n rangemaster-clone in combinatie met m'n marshall plexi-clone(met volume-mods-PM voor info) om het donkere 'normal' kanaal meer bruikbaar te maken... Geeft leuke vintage '60s en '70s sounds!

holleman.t
4 oktober 2008, 19:35
Misschien hier iets aan.

http://home.wanadoo.nl/gitaar-in-tune/index_files/Treble_Booster.htm