PDA

View Full Version : Nieuwe Amp: Marshall JCM 800 Combo



Parasite
4 september 2008, 10:58
Haha,

Gisteren Opgehaald: een JCM 800 Combo van 100 watt met 2 kanalen. Klinkt echt geweldig! (en zeker als je een valvestate gewend bent)

Foto's volgen vanmiddag.

Michiel

Lexvandoef
4 september 2008, 11:03
Cool, een hele goeie stap voorwaarts, gefeliciteerd!

caliban
4 september 2008, 11:20
Proficiat ermee, je hoor vaak negtieve dingen over het tweede kanaal daarop, en veel mensen gebruiken altijd het eerste, maar laatst bij een vriend het tweede kanaal gehoord, en dat klonk heel erg vet.

Luke-wannabe
4 september 2008, 11:29
Tom Morello gebruik al sinds Rage een 2205, een 50 watt 2 kanaals JCM 800 en ik vind zijn geluid echt te gek.

@ Ts: Congrats!

Nellyrocks
4 september 2008, 13:01
Gefeliciteerd man. Rockahhhhhh :blast: :blast: :blast:

Nielsje
4 september 2008, 13:08
Haha,

Gisteren Opgehaald: een JCM 800 Combo van 100 watt met 2 kanalen. Klinkt echt geweldig! (en zeker als je een valvestate gewend bent)

Foto's volgen vanmiddag.

Michiel

Gefeliciteerd! Maar het is verboden om aanwinsten te posten zonder foto's hè?

Heb je de channelswitcher? Ik heb de 4210 ooit gehad (50W combo, channelswitcher). Wat je wellicht wil proberen:

Het cleane kanaal lekker opdraaien, zodat je versterker lekker gaat oversturen, en het 'boost' kanaal lekker terugdraaien, zodat je daar je clean mee kan doen. Klinkt wat verwarrend, maar cleane kanaal opengedraaid geeft een veel mooiere, rondere klank, echt waar!

pol
4 september 2008, 13:22
wat die amps ook hebben : hoe hoger je het channelvolume zet, hoe meer distortion op het lead kanaal, nadeel is dan wel dat je het zogezegde cleane kanaal niet meer zo luid krijgt..

rond klinkt dat distortion kanaal idd niet, is vrij agressief.

Nielsje
4 september 2008, 13:23
wat die amps ook hebben : hoe hoger je het channelvolume zet, hoe meer distortion op het lead kanaal, nadeel is dan wel dat je het zogezegde cleane kanaal niet meer zo luid krijgt..

Huh? Hij gaat ontzettend luid, alleen niet zo clean ;).
Vandaar ook mij advies om de kanalen andersom te gebruiken.

pol
4 september 2008, 13:25
Ik bedoel even luid als het distortion kanaal, als de channel volume daarvan hoog staat krijg je de clean niet meer op hetzelfde niveau.

Nielsje
4 september 2008, 13:35
Ik bedoel even luid als het distortion kanaal, als de channel volume daarvan hoog staat krijg je de clean niet meer op hetzelfde niveau.

Hm.. eerlijk gezegd kan ik mij dat niet heugen. Maar ik speelde dan ook niet alle dagen met dat ding op topvolume. Wellicht kan Chris hier een nadere verklaring over geven? (hè ja Niels, hou hem nog meer van z'n werk...:D)

pol
4 september 2008, 13:38
Ik zeg ook niks over spelen op topvolume, je houd zowiezo die master wel laag als dat channelvolume hoog staat, het ging er alleen over dat je dan de volumes van de kanalen onderling niet meer gelijk krijgt.

die amp klonk ook een stuk minder fel en levendig met dat channelvolume laag, dat is toch wat ik me herinner van mijn 2210 top.

Nielsje
4 september 2008, 13:43
die amp klonk ook een stuk minder fel en levendig met dat channelvolume laag, dat is toch wat ik me herinner van mijn 2210 top.

Inderdaad, die draaide ik dan ook altijd omhoog. Vond het toch ergens wel een fijne bak, maar hoef hem niet weer..

pannekoek
4 september 2008, 17:07
gefeliciteerd!

maare het is al bijna avond en ik heb nog steeds gene foto's gezien :hippie:

Parasite
6 september 2008, 16:21
Ja mijn excuses voor het gebrek aan pheauteaux maar heb nu al gelijk problemen met het ding dus dat ging even voor.

maar onder het motto beter laat dan nooit:
http://img374.imageshack.us/img374/5736/dsc00564su9.jpg

Puerco
6 september 2008, 17:10
Een klassieke schoonheid, prachtig!
Welgefeliciteerd en veel plezier ermee!

Henri H
7 september 2008, 00:58
Ik heb de 50 W uitvoering (2205 en 4212 (EDIT)) en vind het scheurkanaal echt super.
De master op 5, gain op 10 en het volume van dit kanaal op 7 of hoger geeft je een meesterlijke Marshall brul waar geen enkele andere versterker tegenop kan (nee, zelfs m'n JVM niet).
1 nadeel: je maakt geen vrienden want het gaat loeihard! Zeker met 100W.
Het schijnt dat je dit probleem kunt oplossen met een Koch loadbox of een THD Hotplate maar daar betaal je dan nog 's €400,- voor. :(
Met het scheurkanaal volume op 5 of 6 houd je ook nog wel een leuke sound over, zeker in combinatie met een greenbacks cab.
Bovendien is de rest van de band dan ook beter te horen. :D
Het cleane kanaal klinkt het beste met een single coil gitaar of een gitaar met minder output o.i.d. is mijn ervaring.
M'n Les Paul gaat snel oversturen op het cleane kanaal maar als ik m'n Axis enkelspoelig schakel is het kraakhelder en blijft ie clean.
Gefeliciteerd enneh: rockon!

Nielsje
7 september 2008, 01:28
http://img374.imageshack.us/img374/5736/dsc00564su9.jpg

Ziet er netjes uit!

Maar:

- : Je amp staat op een krukje in de garage
- : Je hebt de sticker nog niet van je Crybaby gehaald
+: Je hebt een stoer Glenfiddich blikje!
+: Je hebt een vette amp!

Dus nog twee puntjes wegwerken, dan hoor je er helemaal bij ;) Gefeliciteerd!

Henri H
7 september 2008, 10:41
Ja, dat krukje was me ook al opgevallen. Zo kan de amp z'n bastonen veel moeilijker kwijt als dat je hem direct op de vloer of een een wat zwaardere ondergrond zet. Bovendien loop je natuurlijk het risico dat ie eraf valt.
Dat stickertje op je CryBaby, hehe had ik ook, vond het wel cool. Bovendien raak ik niet in de war met de wah van de andere gitarist in de band.