PDA

View Full Version : Welke Fender stratocaster zal ik nemen ??



daanyo
4 september 2008, 10:22
Hallo daar!

Binnenkort ga ik weer een Fender strat. aanschaffen!
Maar ik ben nu heel erg aan het twijfelen WELKE strat. ik zal nemen.

Ik twijfel tussen de:

Fender Stratocaster Classic 50`s Stratocaster MN Fiesta Red €498,-

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/St-Modellen/Fender-Classic-50-s-Stratocaster-MN-Fiesta-Red-incl.-Gigbag/art-GIT0009429-000

En de:

Fender Standard Stratocaster MN Chrome Red €445,-

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/St-Modellen/Fender-Standard-Stratocaster-MN-Chrome-Red/art-GIT0009166-000


De Classic 50 heeft een V shape maple neck en dat vind ik wel heel erg fijn spelen, en daarnaast vind ik het er ook erg mooi uitzien!

De standaard strat. heeft een mooiere kleur rood.

Maar waar het mij vooral om gaat is dat er echt de mark knopfler sound uit moet komen!

dus ...
Welke moet het worden!??

Alvast bedankt!!

Squier4ever
4 september 2008, 10:29
heb je de zoekfunctie al geprobeerd, er was vorige week nog een zelfde draadje als het jouwe.

Nellyrocks
4 september 2008, 10:31
Als sound voor jou het belangrijkste is (en dat hoort ook zo) moet je ze gewoon uitproberen. Dat is de enige manier om te weten welke gitaar het beste voor je is.

Mark Knopfler sound moet trouwens met name in je vingers. Een goede strat helpt daar wel bij natuurlijk maar of dit de juiste daarvoor zijn kan alleen jij bepalen.

beruk
4 september 2008, 10:43
Op basis van de specs denk ik dat die classic 50 een betere gitaar is, met name de alnico elementen geven de doorslag. Als dan die nek je ook al bevalt en het uiterlijk dan is de keuze niet zo moeilijk meer lijkt me. Mark Knopfler gebruikt in ieder geval jaren 50 en vroege jaren 60 gitaren als ik deze site (http://www.geocities.com/Nashville/3399/) moet geloven.

blindfaith85
4 september 2008, 10:45
Qua spelen zou ik de standaard nemen, de classic serie us de hals zo plasticerig gelkat das geen spelen. weet dat MK voor een album ok en mex standard heeft gebruikt

almarvk
4 september 2008, 10:46
heb je de zoekfunctie al geprobeerd, er was vorige week nog een zelfde draadje als het jouwe.
Kap je er nu mee om de wannabe mod uit te hangen? Bert had je gisteren toch ook al gevraagd daar mee te kappen?

DaveItUp
4 september 2008, 11:01
Echt GAS voor zo'n fiesta red of daphne blue stratje met een maple hals.

Mr.Fingers
4 september 2008, 11:43
Kap je er nu mee om de wannabe mod uit te hangen? Bert had je gisteren toch ook al gevraagd daar mee te kappen?

Is toch maar een gewone mededeling, of sla ik de bal volledig mis? Dit is inderdaad al het 3e/4e topic dat deze week over een "Fender Stratocaster" gaat.


O.T. Ik zou voor de Classic '50 gaan

Les Strat
4 september 2008, 15:04
ik zou inderdaat ook voor de 50s gaan erg vijne gitaren.

jimihattricks
4 september 2008, 15:09
Maar waar het mij vooral om gaat is dat er echt de mark knopfler sound uit moet komen!

dus ...
Welke moet het worden!??

Alvast bedankt!!

welke MK sound..? sultans of swing of brothers in arms of sailing to philadelphia of...

hoe dan ook zou ik voor de 50's gaan, heeft betere pups en meer MOJO

(knopflers siggie strat is overigens gebaseerd op een fiesta red 60's model, met rosewood toets dus..)

pannekoek
4 september 2008, 16:54
meeste van mk's sound komt natuurlijk uit de vingers, je geeft zelf al aan dat je de classic 50's lekkerder vind spelen dus dan zou ik aanraden om daarvoor te gaan, een gitaar kiezen om de kleur is niet echt ene goede reden en daar zul je al gauw spijt van krijgen

daanyo
14 september 2008, 10:00
welke MK sound..? sultans of swing of brothers in arms of sailing to philadelphia of...

hoe dan ook zou ik voor de 50's gaan, heeft betere pups en meer MOJO

(knopflers siggie strat is overigens gebaseerd op een fiesta red 60's model, met rosewood toets dus..)


wat is MOJO ?
mono jack output ?

en wat als ik dan een Fender mex standaard neem met Texas Special pickups ?

Mvg!

G.G.
14 september 2008, 10:05
en wat als ik dan een Fender mex standaard neem met Texas Special pickups ?

Mvg!

Ben absoluut geen Mark Knopfler (hoe je dat dan ook moet spellen weet ik nieteens) fan, hoe je zijn geluid moet krijgen weet ik niet. Maar bij hem denk ik zeker niet aan Texas Specials.

EDIT: vreemd, toch Texas Specials:
http://www.zzounds.com/item--FEN117800

Tsja.... vingers bepalen een groot deel van het geluid, dat blijkt maar weer.

Spitfire
14 september 2008, 11:05
wat is MOJO ?
mono jack output ?

Hetzelfde wat Austin Powers ook had, karakter zeg maar.

En ga gewoon lekker testen man.

barno
14 september 2008, 11:21
Knopfler's sound komt helemaal uit zijn vingers (en Geen plectrum). Hij klinkt even knopfler op een LP of PRS, cfr youtube maar zijn meest bekende geluid SOSwing, that's strat allover

bert k
14 september 2008, 15:42
Slotje. Dit kan best in 1 topic besproken worden.