PDA

View Full Version : Nieuwe speakers...maar welke?



shredneck
3 september 2008, 22:23
Hallo allemaal,

Voor mijn Fender Twinreverb (74) zoek ik een set vervangingsspeakers omdat er 1 stuk is. Nu hoor ik heel vaak dat de Vintage 30's een goede combi zijn voor de twin, echter, ik heb die met een Marshall gehad en dat vond ik geen mooie combi.

Ik vond het geluid van de originele speakers redelijk ok en vind het belangrijk dat de speakers niet gaan "opbreken" of vervormen. Ik speel hard en clean.

Iemand suggesties?

MarkS
3 september 2008, 22:52
Voor HARD en clean: Electro Voice EVM12L zeker overwegen.

Chris Winsemius
3 september 2008, 22:58
Voor HARD en clean: Electro Voice EVM12L zeker overwegen.

Zie mijn sig. ;)

65 Watters van Celestion vind ik zelf tof in Fenders maar die zijn waarschijnlijk qua voicing voor jou niet clean genoeg. Combi Lead80/V30 is wat moderner van kleur maar toch wat "Marshall-achtig".

'66 special
4 september 2008, 08:12
Hard en clean? JBL D120F of de Weber clone daarvan.

jacky
4 september 2008, 08:28
G12H100
is best OK en ook vintage 30 zijn prima

De ev en jbl geven alleen maar erg veel gewicht aan je amp en een vreselijk hard clean geluid waar je meestal ook niet naar op zoek bent (zoek de sweet spot)

Verder heeft weber natuurlijk mega veel replacement speakers daar kan je ook kijken of evt een jensen

Succes

Ibanez666
4 september 2008, 09:26
Ik gebruik ook G12H100 speakers (2) over mn 100 watt Basmann Kloon: hard en clean en klinken super met alle pedalen die ik gehad heb.

Mr.Jay
4 september 2008, 13:57
Was zéér te spreken over nw. setje EMI LEGEND 121 in mijn 72Twinrev. die ik es had.

pol
4 september 2008, 15:34
Ik heb nog een paar eminence Tonkers (16 Ohm) liggen..
150 watt het stuk, zware magneten, en heel clean.

die EVM's zullen wel goed zijn, maar wel verdomd zwaar ook.

jacky
4 september 2008, 16:08
Ik heb nog een paar eminence Tonkers (16 Ohm) liggen..
150 watt het stuk, zware magneten, en heel clean.

die EVM's zullen wel goed zijn, maar wel verdomd zwaar ook.


hij heeft 8 ohm nodig

Rutger
4 september 2008, 16:13
Ik gebruik ook G12H100 speakers (2) over mn 100 watt Basmann Kloon: hard en clean en klinken super met alle pedalen die ik gehad heb.
Verbaast me, ik vind ze verschrikkelijk icm Fenders, veels te veel hoog...

MarkS
4 september 2008, 16:16
die EVM's zullen wel goed zijn, maar wel verdomd zwaar ook.

Een Twin is toch al amper fatsoenlijk te tillen. It only adds up to it ;-)

shredneck
4 september 2008, 23:11
Hey! Goeie reacties hier, thanks!

Gewicht is geen issue hoor, de Twin gaat altijd mee als backup en zwaar ok...maar ze zijn niet zo groot dus best handelbaar.


Het is lastig speakers testen, dat kan eigenlijk nergens. Ik zie wel wat in die EVM's, ook ga ik even bij Weber kijken ( thanks Jack ).

Veel opties in dit topic, daar kan ik wel even mee voort! Nogmaals bedankt.

jacky
5 september 2008, 16:32
een twin met ev komt op globaal (ik heb m op de schaal gehad) 45 kilo........handelbaar......ehhhh.......wel hard in iedergeval ze zijn een db of 5 tot 10 harder dan de standaard speakers

Mr.Bluesbreaker
5 september 2008, 16:46
Ik heb een keer een Twin (SF) gehoord met Classic Lead 80.
Was ook niet gek! Niet versleept, maar welke speaker je ook neemt, verschil tussen niet te doen en nog-erger-niet-te-doen...

shredneck
5 september 2008, 19:49
Hehehe, ik lees dat vaak, Twins zijn niet te tillen en Voxen ook niet....mwa....ik vind het eigenlijk wel meevallen. Wat echt niet te tillen is is een Bogner 4x12, lastig formaat en erg zwaar.


Ik ben me nu erg aan het orienteren op speakers, Electro Voice heeft de voorkeur voor zover ik nu weet, lastig hoor. Moet geen week duren want ik heb 3 optredens staan deze maand en die moeten allen met de Twin ( stack blijft thuis, past niet in de auto met de rest van de backline helaas )

Goed weekend allen.