PDA

View Full Version : Ibanez AD-80



Jorisch
3 september 2008, 20:47
Ik heb via marktplaats een oude AD-80 gescoord!

Ik ga hem morgenavond ophalen, ik zal een foto plaatsen als het even lukt

Het enige probleem is dat er geen adapter bij zit.

Ik heb een verloop stekkertje (visual sound) die ook in een rat past dus dat moet wel goed komen alleen is hij 18v en ik weet niet welke polariteit

Weet iemand dit?

als het gewoon normale polariteit is (wat is normaal? DC? wat mijn one-spot ook heeft) Dan koop ik gewoon een 18v adapter bij feedback ofzo

Ik ben een beetje angstig want volgens mij kan je hier behoorlijk schade mee aanrichten

Alvast bedankt voor het antwoord! :)

Mitch
3 september 2008, 20:53
Dat verloopstekkertje is goed, die zet de center negative plug 'om' in een positive tip.

tubeonly
4 september 2008, 13:44
Top pedaal! Cool om mee aan de knoppen te draaien tijdens het spelen. Je weet toch waar AD voor staat he?! Amp Destroyer ;) Kortom, beetje voorzichtig zijn met oscilleren...

Jorisch
4 september 2008, 19:43
oeh bedankt voor de tip :)

er staat DC 18v op dus dat is een standaard adapter

maar als dat verloopstekkertje de polariteit omdraait moet ik dan een lastig te krijgen ac adapter hebben? of interpreteer ik je dan verkeerd? :dontgeti:

powering pedals freaks me out

mn alle eerste pedaaltje had ik voor ik hem ook maar geprobeerd had gelijk laten doorbranden (gelukkig was het een behringer, kreeg gewoon een nieuwe in de winkel ze waren gewend dat die dingen kapot uit de verpakking komen)

alvast bedankt! *Edit, ik snap het al :)*

Jorisch
4 september 2008, 20:56
http://img187.imageshack.us/img187/7425/dscf0870dg4.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=dscf0870dg4.jpg)

Mijn zoektocht is trouwens voorbij, ik heb hem net even met batterijen geprobeerd en dit is precies wat ik zoek

Ik heb hiervoor een vintage deluxe memoryman (220v, lichtblauw) een dan-echo en een danelectro mini slapback geprobeerd

DIT IS EM!!

hij is super clean, heerlijke percussie achtige slapbacks en klinkt gewoon erg goed

de dano's misten de power en de DMM vervormde verschrikkelijk

ik ga er misschien een andere switch in laten zetten (net als bij de keeley "0" serie ibanez pedalen)

deze raad ik iedereen aan die een slapback echo zoekt

Ik zal nog wel is in de toekomst een tapeecho willen proberen maar uit praktisch oogpunt wordt dat hem toch niet denk ik

drap
4 september 2008, 22:14
Een standaard adapter is naar mijn weten 9 volt btw. Wellicht dat daarom je Behringer is doorgebrand? Zoveel kunnen die pedalen vanuit noeste Duitse arbeid nu ook weer niet hebben.

zoon van Piet
5 september 2008, 09:25
DIT IS EM!!

hij is super clean,

deze raad ik iedereen aan die een slapback echo zoekt

Ik zal nog wel is in de toekomst een tapeecho willen proberen maar uit praktisch oogpunt wordt dat hem toch niet denk ik

Super clean? Misschien is het puur kinnesinne ( ik had de mijne nóóit moeten verkopen!!!) maar clean is nooit mijn gedachte geweest bij de ( heerlijke sound). eerder: lekkere zomp!

of is dit een RI? hij ziet er verdacht goed uit..

Maar ik sluit me helemaal aan bij je visie op bandecho.... ze klinken heerlijk, maar zijn gewoon ondingen...

jero
5 september 2008, 18:34
of is dit een RI? hij ziet er verdacht goed uit..


worden die tegenwoordig gereissued? Ik ken alleen de Maxon AD-80 als reissue, die heb ik en die klinkt bijzonder lekker....

Ik geef live echter wel de voorkeur aan de DMM. Iets meer mogelijkheden en het met het voetje kunnen inregelen van de settings is priceless imho.

Dirk_Hendrik
5 september 2008, 20:28
worden die tegenwoordig gereissued?

Nee.

In Joris geval kan ik me z'n genot voorstellen. Zijn DMM was een hele vroege met 3 SAD1024 emmertjesgeheugens. Gaaf ding, lekkere klank maar niet clean te krijgen. De reden is een technischer verhaal. Een AD80 is dan heel prettig. En in het algemeen ook trouwens.

Jorisch
6 september 2008, 11:34
Hij is inderdaad zo goed als nieuw, de vorige eigenaar had hem al die tijd amper gebruikt en erg goed bewaard.

Hij had er wel moeite mee om ervan te scheiden.

Weet iemand hoeveel mA dit apparaatje nodig heeft?(staat niet op de achterkant) die dunlop adapter is 120 mA, hij werkt er goed op maar misschien dat ie toch wat meer nodig heeft

Ik kan niet wachten tot ik hem vrijdag in een bandsituatie kan uitproberen

ps. die behringer was 2,5 jaar geleden maar idd met een verkeerde voltage (12 volt ofzo). En er bestaan geen reissues van dit pedaal, enkel de maxon reissue in de mxr achtige behuizing

http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/maxon-ad80-analog-delay.jpg

Verder zijn er voor zover ik het heb kunnen vinden de originele maxon en de originele ibanez. Maxon was voor buiten japan en ibanez voor erin. Hoe deze in nederland terecht is gekomen snap ik ook niet

Jorisch
6 september 2008, 11:43
maxon original

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_gold/jingle-shop/used_photo/maxon_ad80_106523_l.jpg

een andere maxon reissue versie

http://fx-mod.up.seesaa.net/image/maxon_AD-80.JPG

mijn versie is trouwens gemaakt tussen 1979 en 1981