PDA

View Full Version : SOS HELP !!! brom !!!



MatthiasDR
3 september 2008, 20:21
ik heb brom!! en ik word er gek van, dus mijn versterker, harley benton ga15 bromt als een beest, in het begin was het niet zo erg, maar nu gaat hij egt helemaal gek, hoe kan ik dit oplossen, want ik zit ____ zo ver van te gooien met dat ding :d!
:hippie:
edit: en het heeft niets met aarding fso te maken :s

Mr.Bluesbreaker
3 september 2008, 20:24
Als het zo SOS ernstig is, zoek eens op de term "BROM" op het forum, vind je vast 50 topics met precies deze vraag.

Even serieus: beschrijf eerst eens WANNEER je brom ervaart: met gitaar ingeplugd, met volume aan of uit, met 1 of meerdere amps aan, beeldscherm in de buurt, lamp met dimmer op het stopcontact, losse elektronica, defecte schakelaar, met welke gitaar, je kent het wel.

MatthiasDR
3 september 2008, 20:28
Als het zo SOS ernstig is, zoek eens op de term "BROM" op het forum, vind je vast 50 topics met precies deze vraag.

Even serieus: beschrijf eerst eens WANNEER je brom ervaart: met gitaar ingeplugd, met volume aan of uit, met 1 of meerdere amps aan, beeldscherm in de buurt, lamp met dimmer op het stopcontact, losse elektronica, defecte schakelaar, met welke gitaar, je kent het wel.
altijd brom, zelfs zonder gitaar, hoe hoger het volume hoe meer brom, heb altijd maar 1 amp aan, staat niets in de buurt van electronica, heb hem al het hele huis rondgezeuld! defecte schakelaars heb ik geen weet van, en m'n gitaar is n stagg :s.

ponq
3 september 2008, 20:30
edit: en het heeft niets met aarding fso te maken :s
Hoe weet je dat zo zeker?

MatthiasDR
3 september 2008, 20:31
Hoe weet je dat zo zeker?
ik vermoed het, op meerdere stopcontacten geprobeerd en het is een geaard stopcontact, dus ik vermoed dat het hier niet aan ligt, tog?

caliban
3 september 2008, 20:34
ik vermoed het, op meerdere stopcontacten geprobeerd en het is een geaard stopcontact, dus ik vermoed dat het hier niet aan ligt, toCH?
Zie drap zijn sig:
http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=9371
Heb je trouwens al met andere gitaar en een andere kabel geprobeerd?

MatthiasDR
3 september 2008, 20:37
Zie drap zijn sig:
http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=9371
Heb je trouwens al met andere gitaar en een andere kabel geprobeerd?
andere kabel, jah, andere gitaar néé, maar zonder gitaar bromt hij ook!!

caliban
3 september 2008, 20:40
Is de kabel dan uit de versterker getrokken?

MatthiasDR
3 september 2008, 20:40
Is de kabel dan uit de versterker getrokken?
kabel in, brom, kabel uit brom, altijd brom :s

caliban
3 september 2008, 20:42
Ligt het dan niet simpelweg aan een lamp?

MatthiasDR
3 september 2008, 20:44
Ligt het dan niet simpelweg aan een lamp?
lampen vervangen, zou dat een oplossing zijn?

caliban
3 september 2008, 20:46
Daar zitten toch gewoon twee lampjes in hè? Ik zou zeggen dat het misschien aan de preamplamp ligt, maar wacht nog even op wat anderen zeggen.

ponq
3 september 2008, 20:47
Dat ligt er aan wat de oorzaak van de brom is.

Sluit de boel eens aan op een contactdoos die zeker geaard is (bijv bij de wasmachine). Gebruik een kabel die goed is. En check je gitaar. Is je gitaar wel brom vrij op een andere amp?

MatthiasDR
3 september 2008, 20:49
Dat ligt er aan wat de oorzaak van de brom is.

Sluit de boel eens aan op een contactdoos die zeker geaard is (bijv bij de wasmachine). Gebruik een kabel die goed is. En check je gitaar. Is je gitaar wel brom vrij op een andere amp?
jep bromvrij op andere amps, kabel is goed, en er steekt zo'n ijzertje in het stopcontact, dus ik veronderstel dat dit geaard is?

caliban
3 september 2008, 20:54
jep bromvrij op andere amps, kabel is goed, en er steekt zo'n ijzertje in het stopcontact, dus ik veronderstel dat dit geaard is?
Dan moet het ijzertje aangesloten zijn. Probeer eens bij de buren ofzo.

MatthiasDR
3 september 2008, 20:59
Dan moet het ijzertje aangesloten zijn. Probeer eens bij de buren ofzo.
ook al in een ander huis geprobeerd, en dan bromt hij nog :s

Puerco
3 september 2008, 21:02
Sommige mensen met zo een harley benton klagen dat er erg veel brom op zit, anderen (waaronder ikzelf) hebben nergens last van.
Hoogstwaarschijnlijk door die goedkope buisjes die erin zitten, het feit dat je er eerst minder last van had maar het probleem verergert is versterkt dat vermoeden nog eens.
Gelukkig zijn die buisjes die erin zitten niet zo duur (12AX7 + EL84) en kun je gelijk wat betere erin steken hetgeen je sound dan weer ten goede komt.

MatthiasDR
3 september 2008, 21:06
Sommige mensen met zo een harley benton klagen dat er erg veel brom op zit, anderen (waaronder ikzelf) hebben nergens last van.
Hoogstwaarschijnlijk door die goedkope buisjes die erin zitten, het feit dat je er eerst minder last van had maar het probleem verergert is versterkt dat vermoeden nog eens.
Gelukkig zijn die buisjes die erin zitten niet zo duur (12AX7 + EL84) en kun je gelijk wat betere erin steken hetgeen je sound dan weer ten goede komt.
k dus betere buisjes = geen brom meer?

yhcmarc
3 september 2008, 21:19
Ik had afgelopen weekend ook erg last van brom en ruis op mijn amp, stekker andersom in het stopcontact gedaan en weg brom. Misschien het proberen waard.

Puerco
3 september 2008, 21:30
k dus betere buisjes = geen brom meer?
Ik kan het niet garanderen natuurlijk maar hoogstwaarschijnlijk wel. Het zal in ieder geval je sound ten goede komen, JJ buizen zouden erg goede resultaten geven in harley benton amps.

MatthiasDR
4 september 2008, 20:34
Ik kan het niet garanderen natuurlijk maar hoogstwaarschijnlijk wel. Het zal in ieder geval je sound ten goede komen, JJ buizen zouden erg goede resultaten geven in harley benton amps.
en wat als het nog niet is opgelost met het vervangen van de buisjes, wat dan?

drap
4 september 2008, 20:37
Dan ligt het in ieder geval niet aan de buisjes...

MatthiasDR
4 september 2008, 20:37
Dan ligt het in ieder geval niet aan de buisjes...
jah jeuj! dankje!

Puerco
4 september 2008, 20:43
en wat als het nog niet is opgelost met het vervangen van de buisjes, wat dan?
Dan stuur je dat ding (met de originele buisjes) naar thomann om hem om te ruilen of te repareren. Je hebt toch nog garantie?
Als het ding pas nieuw is moet je er helemaal niks aan doen en gelijk retour zenden. Garantie op buizen is meestal een hele korte periode maar heb geen idee hoe dat bij deze dingen zit.

frander
5 september 2008, 01:08
Zit er niet gewoon een bromvlieg in?