PDA

View Full Version : meespeel mixer



aadplagiaat
1 maart 2003, 22:41
Ja zoiets. Is dat er al? Zijn er mensen met ervaring hiermee c.q. belangstelling voor.

Speel zelf met de gedachte om zoiets te bouwen, of eigenlijk moet ik het printje ervoor etsen. Die is voor een bas.

Zou best iets met een dirty distortion en chorus o.i.d. kunnen zijn. Nu ik er over nadenk..... zoiets heb ik vroeger al eens gezien. Wat was dat nou ook alweer?

sash
2 maart 2003, 21:25
meespeel mixer? wat is dat voor een ding dan?

Ic3gl0vE
2 maart 2003, 21:34
kun je het wat beter uitleggen? wat bedoel je precies met 'meespeelmixer'?

aadplagiaat
2 maart 2003, 22:59
Ja dat had ik kunnen verwachten :smile:.
Ik bedoel een apparaat, waar je de line-out van je stereo in kunt stoppen en waarbij je je gitaar kunt inmixen, hetzij per mic dan wel direct, via ingebouwde effecten, zodat je met koptelefoon live kunt meespelen met b.v. backingtracks of anders. Panning op de gitaaringang enz. Kun je overal mee naar toe nemen. Kun je zelfs op een PA aansluiten als het echt moet.

Ic3gl0vE
4 maart 2003, 13:49
dit soort dingen zie je wel op kleine peavey en marshall amps

Bouke
4 maart 2003, 19:52
Hey,

Ik doe het als volgt:

Gitaar > POD > PC > klein mixertje > HieFie-set.

Ik draai cd's/mp3's/backing tracks op de pc en daar mix ik de gitaar erbij (gewoon via de regelateurs in windows/mac) en vanuit de pc gaat dat naar de mixer. Die heb je eigenlijk niet echt nodig, maar ik heb meerdere pc's en de mixer heeft een goed regelbare koptelefoonuitgang. Alles handig bij elkaar dus.

Werkt super voor mij, kan makkelijk naar tape als dat moet (maar wordt meestal al op de pc opgenomen). Heerlijk jammen met de backing tracks met of zonder koptelefoon. Omdat de POD ertussen zit klinkt de gitaar ook nog eens lekker over de hiefie.

Bouke