PDA

View Full Version : probleem met overbrengen wav. op andere pc



gitaarvrouwtje
3 september 2008, 18:49
ik heb een beetje getwijfeld of dit naar computer gerelateerd moest of hierheen
ik heb het volgende probleem
een vriend die in zeeland woont wilde graag eens iets met me samen doen, over afstand wel te verstaan, hij nam een nummer op en stuurde mij het wav bestand om dat hier dan in de pc te zetten en in te zingen met een tweede stem door mij

het wav bestand doet t prima in mn laptop, geen probleem, maar opnemen doe ik in de studio met de pc daar met gebruik van een mengpaneeltje en een interface ik gebruik daarbij als software cool edit pro
omdat ik in de studio een nog instabiele internetverbinding het , heb ik het wavje op een memory stick gezet en naar de studio meegenomen en daar in de pc gezet
tot mn verbazing wil hij nu niet meer de volledige wav afspelen of openen, niet in mediaplayer niet in realplayer en niet in cooledit
ik krijg alleen de basis track maar de later ingezongen en ingedrumde track hoor je gewoon niet..vanaf de memory stick geprobeert en dan doet ie t in de laptop wel vanaf memory stick maar in de studio ook niet

conclusie is dat de volledige wav er wel moet zijn maar er in die pc iets gebeurd waardoor hij niet goed opent

iemand enig idee waar dit aan ligt(op laptop zit vista, op pc in studio xp, maar dat zou dat verschil niet mogen maken )

ben benieuwd of iemand me kan helpen
ga vanavond in elk geval audacity nog proberen
groetjes kris

bert k
3 september 2008, 19:00
Zou gewoon een schrijffout kunnen zijn op de memorystick, die dingen zijn ook niet onfeilbaar.

Kan ook dat de wav 24 bits is, dat speelt niet af in Mediaplayer. Maar dat zou wel moeten werken in cool edit. Weet het dus niet zeker.

gitaarvrouwtje
4 september 2008, 00:34
ben er al achter wat t was, is opgelost
was heel suf lol
de geluidsbalans in die pc bleek niet goed te staan, ben simpelweg gaan elimineren, begonnen bij t begin, de geluidskaart en zo verder
toen bleek dus dat de balans niet goed was en na correctie hoorde ik het tweede spoor prima
simpel dus maar wel iets waar ik nou niet meteen aan had gedacht

Roman
4 september 2008, 10:50
ah, een stereo spoor dus. Je bracht ons op het verkeerde been denk ik.
mooi dat't is opgelost :)