PDA

View Full Version : Ze zouden ze moeten verbieden...



morris
3 september 2008, 16:57
Die Tylers...


Want als je er een aanraakt, ben je er gelijk aan verknocht! Dus heb ik vanmorgen deze maar mee naar huis genomen. Dit is met afstand de meest geweldige high end gitaar die ik ooit heb gehad.

http://forum.racksrock.com/userpix/10_tyler_bsh1_2.jpg
http://forum.racksrock.com/userpix/10_tyler_bsh2_1.jpg

Dit is een Tyler Studio Elite HD met Landau specs.

Onversterkt voel en hoor je al dat dit machtig is. De strakke en warme toon heeft een sustain dat het geen lolletje meer is. De gitaar op zich is licht en de matte afwerking voelt op een of andere manier heel prettig aan. De toon versterkt was al helemaal geweldig. Vet, rijk met boventonen en vooral heel erg strak. De HB is een genot om mee te werken, zowel clean als met OD.

de specs:
Man. date: 1-4-2008
Finish: Black Shmear
Body: Alder
Neck: Maple
Fretboard: Indian RW
Neckshape: Standard '59
Frets: 6105
Tuners: Sperzel
Bridge: RV
Pups: 2 x JTS2500 Single Coils, 1x Landau Secret

Ik ben er weer blij mee!

Morris

iWishmaster
3 september 2008, 17:04
Wow, da's een schoonheid! Heb nog nooit van Tyler gehoord, maar als ze een strat met sustain kunnen maken :hippie: !




(just kidding natuurlijk)

Harm
3 september 2008, 17:06
Mooi Morris!!

Geweldige gitaren... Ooit... :D

Heel erg veel plezier met dat mooie stukje hout!!

Harm

pueblo
3 september 2008, 17:07
mooie gitaar, die body ziet er zalig uit, alleen...
ik vind dat een keer tyler op de headstock wel genoeg is, en hetgeen ik bij tyler wel vaker denk: mooie gitaar, maar waarom zo'n lelijke headstock

bagheera
3 september 2008, 17:08
ok achter foto's kunnen we niet meer vragen want die zien we daar ( hoewel is dat jouw exemplaar ? )

maar is het mogelijk sound-files of een filmpje waar je de klank laat horen te posten ik ben razend benieuwd

en welk genre speel je daarop

morris
3 september 2008, 17:16
Jawel, dat is de mijne. Ik ben net pas thuis dus ik heb zelf nog een fatsoenlijke foto's kunnen maken, deze zijn van de winkel (realguitars). Ik speel zelf rock en top 40, dus het moet veelzijdig zijn. En ach ja die kop... Ik denk dat dit wel een grote factor is in de sound van die gitaren en persoonlijk vind ik het wel wat hebben. Het is tenminste een origineel design en geen Fender kop met hier wat eraf en daar wat erbij... En, als ik ooit stop met gitaarspelen kan ik tenminste nog gaan hockeyen ;-)

Morris

Keesz
3 september 2008, 22:19
Kost suks nou?? :p

bert k
3 september 2008, 22:30
Erg mooi, en een monumentaal lelijke kop. Maar dat mag, tis geen Fender. Mijn Charvel Tele heeft ook een lelijk hoofd...:)

vulvasonic
3 september 2008, 22:51
Ik ben gek op de afwerking van de body. Ze weten er altijd iets aparts van te maken. En het spreekt in hun voordeel dat ze het lef hebben om, in dit toch wat conservatieve wereldje, een traditioneel concept naar eigen inzicht en volgens hun eigen visie te verbeteren. Dat vind ik een prettige eigenschap.

Ik wens jou en je Tyler vele uren speelplezier toe.
STAAT, SLAAT EN GAAT UIT DEN PLAAT!!! :rockon:

:)

bagheera
3 september 2008, 22:54
op hoeveel moet je eigelijk rekenen voor zo'n gitaar, ik vind ze toch wat hebben al hoop ik dat ze bestaan in een andere finisch dat is net niet helemaal mijn ding

en audio files of filmpje die sound wil ik horen !!!!

ik ga nu proberen de homepage te vinden hopelijk vind ik daar ook wat sound files

bagheera
3 september 2008, 22:56
sorry nog een dom vraagje wat is een high end gitaar??? :chicken:

zeppo
3 september 2008, 23:01
sorry nog een dom vraagje wat is een high end gitaar??? :chicken:
Alles beter dan Stagg (voor beginners)

bagheera
3 september 2008, 23:03
Alles beter dan Stagg (voor beginners)
wat bedoel je

morris
3 september 2008, 23:12
high end: hogere prijsklasse, bij Tyler tussen de 2500 en 4000 euro, afhankelijk van model en specs.

Morris

ps. soundclips zijn totaal nutteloos, je moet het zelf ervaren en horen. Ik hoop voor je dat je niet al je info uit clipjes haalt.

bagheera
3 september 2008, 23:31
high end: hogere prijsklasse, bij Tyler tussen de 2500 en 4000 euro, afhankelijk van model en specs.

Morris

ps. soundclips zijn totaal nutteloos, je moet het zelf ervaren en horen. Ik hoop voor je dat je niet al je info uit clipjes haalt.
bedankt ik vreesde al zo iets dus nogmaals proficiat met je tyler

al mijn info uit clips halen neen gelukkig niet maar clips zijn goed genoeg om je even te laten fantaseren ik heb op you tube een filmpje gevonden maar je hebt gelijk je moet zelf spelen om te ervaren

janpetrarca
4 september 2008, 09:29
Idd, headstock is heel erg lelijk, maar verder top!!

Riky
4 september 2008, 14:09
Hey! Maandje geleden kwam er ook al een taylor voorbij alleen dan in bordeau rood:)

Vind het wel mooie gitaren, maar als ze echt zo goed zijn al men zegt dan maakt looks niet uit:)

Veel plezier er mee!

Squier4ever
4 september 2008, 17:18
Hey! Maandje geleden kwam er ook al een taylor voorbij alleen dan in bordeau rood:)

Vind het wel mooie gitaren, maar als ze echt zo goed zijn al men zegt dan maakt looks niet uit:)

Veel plezier er mee!

taylor en tyler maakt nogal een verschil he....

groovieguitarguus
4 september 2008, 20:26
Morris... Congrats!!!!

Gave plank... echt een karakter gitaar voor de pure liefhebber!!!

Have fun with your new babe en 'Let's Rock'... :soul:

Riky
4 september 2008, 23:52
taylor en tyler maakt nogal een verschil he....

Typfoutje:D maakt idd verschil, maar heb het natuurlijk over de gitaar van TS;)

TimmU
5 september 2008, 01:06
krijg ik wel even de kriebels van , van zo'n mooie gitaar! Gefeliciteerd man! Jij hebt nou onderhand ook wel een gigantisch gave collectie bij mekaar gespaard zeg!


damn, jammer dat dit soort gitaren buiten mijn bereik liggen momenteel. :chicken:

Squier4ever
5 september 2008, 01:12
Typfoutje:D maakt idd verschil, maar heb het natuurlijk over de gitaar van TS;)

daar lul je jezelf wel makkelijk onderuit he...

Johannes
5 september 2008, 01:51
als een gitaar er zo uit ziet moet ie wel héééél goed klinken ( maar dat doet ie vast ook :D) Ik vind ze eigenlijk best lelijk. Probeer je es voor te stellen (ja écht voorstellen) dat Stagg oid een gitaar maakt met die looks, zouden mensen m dan ook mooi vinden?

Net als een simpele Suhr strat. Animal op de kop en iedereen vind het een mislukte net-niet-strat ripp-off.

Niet om te bashen hr, van harte met vrijwel het beste wat verkrijgbaar is!

jero
5 september 2008, 18:38
Mooi hoor!

Had jij niet ooit eens een Suhr Pro? Hoe klinkt de Tyler in vergelijking met de Suhr Pro?

morris
5 september 2008, 18:49
Mooi hoor!

Had jij niet ooit eens een Suhr Pro? Hoe klinkt de Tyler in vergelijking met de Suhr Pro?

Ja, ik heb ook een Suhr, het is lastig om nu al een vergelijking te maken, want ik heb thuis alleen een PodXT staan op het moment. De eerste indruk is wat ik droog ook al merkte, de Tyler is wat dikker en resonanter (meer sustain), hetgeen zich op de Pod uit in een strakker geluid. Daarbij is de elementconfiguratie op de Suhr ook volledig anders, daar liggen namelijk V54's en een SSV in (wat meer vintage dus) , t.o.v. JST2500's en een Landau Secret in de Tyler. Maandag kan ik in de studio eens goed testen, dan weet ik meer ;-)

Morris

Nielsje
5 september 2008, 20:06
Hele mooie gitaar, werkelijk waar!

Ik vraag me alleen af: Een Tyler is duur. Je kan voor minder een kwalitatief net zo goede gitaar laten bouwen bij een gerenommeerde bouwer als Zwier, de Gier of Haar. Enig probleem is dan dat je niet meteen weet of de gitaar zo zal klinken als jij dat wil, daarentegen kan je het bouwprocess wel meer sturen, en heb je écht alles voor het uitzoeken.

Waarom zou je dan alsnog voor een Tyler gaan? Of is het omdat je niet weet hoe lang je met een dergelijke gitaar zal doen, en er dus ook 2e hands graag nog wat voor wil krijgen?

edit: spelvoutjes..

Lexvandoef
5 september 2008, 20:15
Hij heeft een Tyler gekocht Nielsje ;)

@Ts, Gave gitaar, niet helemaal mijn ding, maar niettemin een gave bak!

jero
5 september 2008, 20:55
Tyler en Haar zijn toch echt verschillend hoor ;)