PDA

View Full Version : Nieuwe DEMO Online (METAL)



skabouter
3 september 2008, 12:25
Zo, Valentijn, Roelof, Jochem en ik hebben met onze metalband Fifth of Four in de studio gezeten dit weekend, en er is een demo uitgerold :) Nu hebben we eindelijk wat geschikt materiaal voor promotie:
Dus luisteren allemaal, en graag jullie reacties hierop

De Demo is hier in zijn geheel te horen (www.myspace.com/fifthoffour)

Groetjes van Fifth of Four
veel luisterplezier!

Komende optredens:
27.sep.2008 21:00 Buk Buk w/ 21 Gun Salute + One for the Bodycount @ Heiloo (N-H)
18.okt.2008 21:00 The Cave w/ Taurus @ Amsterdam

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/CoverKlein.jpg

mrkoetje
3 september 2008, 21:08
geen reacties nog? klinkt lekker. ben deze muziek helaas een beetje ontgroeid maar herken wel potentie!
lekkere "swing" lekker warme distortion, low tuned.harde kloppers op base mag ik wel met deze stijl.
stem klinkt "vies" genoeg, de zanger doet dit al wat langer hoor ik.
maar waarom de gitaren zo enorm links-rechts gepanned? ok, de mix blijft erg open, maar deze muziek mag best een beetje dichtsmeren!

succes!

Noid
3 september 2008, 22:29
Paar keer geluisterd, vooral Fifth of four vind ik een erg lekker nummer. Leuke gitaarloopjes in dat nummer. Leuk dat intermezzo met de bassist. Wat een goede zanger voor dit repertoire trouwens!
Het totaal klinkt lekker strak, alhoewel de drums wat meer naar voren zouden kunnen in de mix en wat minder wollig gemixed.

Luke-wannabe
3 september 2008, 22:53
Klinkt best okee. Vind de toms alleen een beetje smerig en het grooved net niet lekker genoeg voor mij ;) Het had voor mij geweldig geweest met een dikke productie en iets meer groove

Gitaar4LifeDude
4 september 2008, 16:49
ik vind eigenlijk alleen de harmonics goed klinken de rest vind ik nogal herrie. niks persoonlijks hoor je zou me er vast 10x uitspelen.

M Kactus
4 september 2008, 17:44
Wow, echt goed. Ik ben normaal gezien niet van deze muziek, maar deze cd zou ik zo kopen. Zit veel energie in, en de kick van de drum gaat nog niet op een supersonische snelheid. Hij klikt ook lekker. Mooie drive in The Meaning of Pain. Het stuwt als het ware. Dat vind ik ook meteen het beste liedje, Fifth of Four is me niet rechtdoor genoeg, als je begrijpt wat ik bedoel.

En wat een heerlijke gitaarsound heb je! Overal, in palmmutes en in harmonics. Het heeft wel wat weg van die van Wes Borland.

gerrekat
4 september 2008, 18:08
Niet verkeerd, alleen het gitaargeluid vind ik matig, te "licht/hol" en losjes. Lijkt net alsof je een JCM 800 zonder boost met EMG's pusht. Verder dikok voor een eerste demo!

Bloodline
4 september 2008, 19:37
Hey Skabouter ik zie Malevolence in jullie top myspace staan :D

Hoe kennen jullie die.

Reel Big Fish
4 september 2008, 19:49
Hey ska,

ook ik vind de gitaarsound veel te schel. Voor thrash metal zou dit nog wel kunnen maar het soort metal dat jullie maken wil gewoon graag een dikkere sound.

Ik vind 'Fiesta Metallica' wel grappig gevonden, voor de rest vind ik het eerlijk gezegd niet erg aangenaam om naar te luisteren en dat komt vooral door het bovengenoemde.

Hoe dan ook rock on!

skabouter
4 september 2008, 20:10
Dank allen voor uw lovende en kritische woorden.... De Sound ben ik ook nog niet helemaal kapot van, het is idd geen topproductie, maar wel lekker smerig, je zou kunnen zeggen dat het ook zn charme heeft...
mn gitaarsound ben ik ook niet zo blij mee, toch wel een goeie amp en gitaar en mics gebruikt....mss is het het karakter van mn amp dat nu naar voren komt, of het zijn verkeerde micplacings. Dat holle kan mss ook zijn vanwege het weinig gain....het is niet zo dik sompig, eerder strak en middig. Enfin, nu niets meer aan te doen, in het eggie vind ik mn amp ook wel bruter klinken dan hier.

Maar hiermee kunnen we toch wel aankomen bij boekers, podia en ieder ander gewillig luisterend oor? Nu moeten er optredens aankomen en veel geld, en dan komt er vanzelf wel weer een studio album :)

M Kactus
4 september 2008, 20:20
Hey ska,

ook ik vind de gitaarsound veel te schel. Voor thrash metal zou dit nog wel kunnen maar het soort metal dat jullie maken wil gewoon graag een dikkere sound.

Schel ? Hol ? Ik vond hem net laag en vol klinken in tegenstelling tot wat ik verwacht had binnen dat genre. Misschien ligt het dan aan mijn koptelefoon, want jullie zeggen allebei compleet het tegenovergestelde... Bizar.

skabouter
4 september 2008, 20:24
Hey Skabouter ik zie Malevolence in jullie top myspace staan :DHoe kennen jullie die. Ik ken ze eigenlijk helemaal niet......het zijn wat bands waar we geloof ik invloeden uit hebben, en deze had de zanger aangedragen meen ik....ik had er niets mee van doen in elk geval...

drap
4 september 2008, 20:32
Zoals ik het hoor via mijn speakers staat de gitaar veel te hard ten opzichte van de rest.

En ik las dat iemand het over schel heeft??? Er mag juist wel wat meer presence in om het muten er beter uit te krijgen.

En de toms van het drumstel vind ik niet echt lekker klinken. Beetje levenloos.

Ondanks de negatieve punten, ik vind het goed in elkaar steken.

Valentijn
5 september 2008, 12:09
Leuke reacties, en gelukkig ook wat kritische noten tussendoor.



stem klinkt "vies" genoeg, de zanger doet dit al wat langer hoor ik.
maar waarom de gitaren zo enorm links-rechts gepanned? ok, de mix blijft erg open, maar deze muziek mag best een beetje dichtsmeren!

succes!

dit is de eerste echte band van de zanger (2x oefenen met eerder ideetje telt niet) Verder is er maar 1 gitaar (wel 2 sporen)


Wow, echt goed. Ik ben normaal gezien niet van deze muziek, maar deze cd zou ik zo kopen. Zit veel energie in, en de kick van de drum gaat nog niet op een supersonische snelheid. Hij klikt ook lekker. Mooie drive in The Meaning of Pain. Het stuwt als het ware. Dat vind ik ook meteen het beste liedje, Fifth of Four is me niet rechtdoor genoeg, als je begrijpt wat ik bedoel..

dat heben we tot nu toe elke keer wel gehoord ' ik hou niet zo van t genre, maar vind jullie wel echtg cool'
het was bij het kiezen van de nummers wel echt lastig om een goede selectie te maken. alle nummers zijn wel vrij verschillend zonder dat het zn eenheid verliest, maar om dan 3 nummers te kiezen.

verder waren er ook wat puntjes waar wij niet 100% tevreden mee waren (bekkens waren te ver naar achter, bas mocht er iets meer doorheen komen voor wat kracht). Maar Arjen, gister nog wat kunnen doen?

maar alles bij elkaar toch wel echt tevreden voor een eerste demo met de tijd die we hadden

Jimwoud
6 september 2008, 12:11
@ Skabouter u got PM

treblemaster
7 september 2008, 17:41
Toffe demo! Ik vind het gitaargeluid eigenlijk helemaal niet schel klinken en ook niet te hard.....Alleen de drums vind ik wat minder (beetje hol af en toe).
Succes met het verkrijgen van optredens !

DTmaster
8 september 2008, 23:32
ja lekker, ik heb geen verstand van ADHD metal maar het komt goed over.

skabouter
9 september 2008, 11:56
Zo zie je maar; zoveel stemmen, zoveel meningen. wat voor de 1 schel ervaren wordt is voor de ander dof, en de 1 vind de gitaar te hard, en de ander te zacht....

Erg moeilijk dus om een sound af te stellen. Mss is het een idee dat we tzt 3 verschillende masterversies online zetten en mensen te laten stemmen op 1sound en daar dan de masterversie van te gebruiken..... sja ach! Boeie, het is maar sound! Belangrijker is natuurlijk dat we geboekt gaan worden en dat jullie massaal naar optredens komen ;)

gerrekat
9 september 2008, 12:20
Dank allen voor uw lovende en kritische woorden.... De Sound ben ik ook nog niet helemaal kapot van, het is idd geen topproductie, maar wel lekker smerig, je zou kunnen zeggen dat het ook zn charme heeft...
mn gitaarsound ben ik ook niet zo blij mee, toch wel een goeie amp en gitaar en mics gebruikt....mss is het het karakter van mn amp dat nu naar voren komt, of het zijn verkeerde micplacings. Dat holle kan mss ook zijn vanwege het weinig gain....het is niet zo dik sompig, eerder strak en middig. Enfin, nu niets meer aan te doen, in het eggie vind ik mn amp ook wel bruter klinken dan hier.

Maar hiermee kunnen we toch wel aankomen bij boekers, podia en ieder ander gewillig luisterend oor? Nu moeten er optredens aankomen en veel geld, en dan komt er vanzelf wel weer een studio album :)


wat heb je voor amp gebruikt? tuurlijk, dit kun je best gebruiken je kan toch geen giga gepolijste resultaten verwachten van een waarschijnlijk snel opgenomen demo.

skabouter
9 september 2008, 16:21
mee eens, het is 1,5 dag opnemen, half dagje mixen! Ben dus best tevreden gezien die standaards.

De amp betrof mijn immer geliefde Framus Dragon....Helaas heeft dit beestje een nadeel, ik krijg hem zelf nooit lekker opgenomen,en ook in deze studio met een redelijk assortiment mics ben ik er nog niet tevreden over.....Je zou hem echt in het echt moeten horen. In opnames is hij vaak hollig en een tikje schel. Hij heeft IRL een heerlijke low-end, maar zonder bassig te worden, maar dit krijg ik moeilijk op band....

jw009
10 september 2008, 21:38
@ Skabouter. Ik zou dan heel veel experimenteren met mic positie, dat kan echt je geluid maken of breken.

Hier een informatief filmpje, wel echt uber saaie stem heeft die gast maar halverwege wordt het interessanter. http://www.imperialmastering.com/guitartonevid/

skabouter
12 september 2008, 17:29
zeer informatief filmpje idd, prima sounds maakt hij! Bevestigd wel weer dat gitaarmixes altijd lekkerder uitkomen met drums eronder....zal idd deze micplacings eens overnemen, alhowel ik al genoeg geexperimenteerd heb daarmee....verhaal zonder einde. maarja.

nieuwe master op de myspace trouwens! (www.myspace.com/fifthoffour)

Opnieuw gemasterd.........ik vind hem iets lekkerder dan de vorige. wat jullie? ik zeg nog ff niet wat het verschil is!

Rexx
11 januari 2009, 20:50
Klinkt wel lekker, maar de gitaar heeft echt te weinig gain bij de gedempte stukken(imo) voor dit soort muziek. Probeer vooral harder aan te slaan bij het palm muten, dit kan ook schelen. De zang had wel zo nu en dan een keertje kunnen worden gedubbeld, mist echt wat power. (kan ook aan de zanger liggen natuurlijk)

Maar het is zeker niet slecht, het is opbouwend bedoeld natuurlijk.

arcane
11 januari 2009, 21:03
Ik zie dit topic nu pas voor het eerst. Klinkt erg lekker. Mijn eerste gedacht was ook te weinig gain. Maar na enige tijd begon het geluid mij wel te bevallen eigenlijk. Ik had wel graag wat meer van de basgitaar willen horen, ik denk dat de groove er dan nog mooier uit zou komen.

Maar erg lekker hoor!

Megadeth22
11 januari 2009, 22:38
Ik heb de eerste versies niet gehoord, maar de gitaren mogen wel een stukkie zwaarder. In je "Meaning of pain" liedje zit zo'n mini break stukje van een seconde of 10 ofzo, en je voelt dat dat stuk eigenlijk stampend zwaar moet klinken, maar de gitaren klinken nogal lichtjes. Vocals klinken goed, harmonics
heel goed.