PDA

View Full Version : Indeling forum



Mitch
3 september 2008, 12:01
N.a.v. ideeën die ontsproten uit het Chat topic: zijn er nog ideeën voor een andere indeling van het forum?
Er zijn momenteel een paar dingen die sowieso gaan gebeuren:
-volledige samenvoeging Bands/Artiesten, Gitaristen en Muzikanten-Diversen
-volledige samenvoeging overige snaarinstrumenten tot één subforum
-nieuw subforum Live muziek voor alles wat met optreden te maken heeft (hoe reageert die of die amp on stage, hoe zit het met monitoring, in-ear, licht, ervaring met podia etc.)

Een voorstel dat opkwam was om Moderne en Vintage versterkers samen te voegen. Andere ideeën? We beloven niks maar willen best inventariseren ;)

Zet hem op, Mitch!

Nielsje
3 september 2008, 12:14
Geen suggestie voor een nieuw forum, maar een andere naam:

De Werkbank is voor amps en effecten, Zelfbouw voor gitaren. Vaak komen onderwerpen toch aan bod bij het verkeerde subforum.
Een werkbank kan je immers ook gebruiken voor je gitaren, en je zelfgekluste effect is toch wel degelijk ook zelfbouw.
Nu heb ik op het moment geen namen klaar liggen (want dat is wel handig als je iets wil veranderen), ik zal hier nog even over nadenken. Maar volgens mij is dat iets wat op een simpele manier tóch duidelijker gemaakt kan worden.

Wellicht een "Zelfbouw" (of andere naam) subforum, met daarin twee disciplines? "Amps & FX" en "Gitaren"?


edit:

Misschien kan 'gestolen' verplaatst worden? Het staat nu onder gitaren, alsof je versterker niet gestolen kan worden. Misschien naar het algemene gedeelte verplaatsen?

Kim Wilson
3 september 2008, 12:23
De werkbank is ook voor niet-soldeerwerkjes, zoals cabs, cases en pedalboards. Misschien moet je daar ook wel weer onderscheid in maken, als in "elektronica" en "houtbouw" of zo...

Nielsje
3 september 2008, 12:25
De werkbank is ook voor niet-soldeerwerkjes, zoals cabs, cases en pedalboards. Misschien moet je daar ook wel weer onderscheid in maken, als in "elektronica" en "houtbouw" of zo...

Mwoah, dan ben ik juist weer bang dat je teveel 'verdeling' krijgt, denk je niet?
Bovendien moet je in een cab altijd weer de bedrading vastsolderen, waar valt dat dan onder? Als je het bij de grote noemers houdt (Amps, FX, Gitaren) denk ik dat je een behoorlijk duidelijke indeling krijgt.

Kim Wilson
3 september 2008, 12:33
En een flightcase, of pedalboard? Waar valt dat dan onder? Daar wordt niks op gesoldeerd.

Ik ben het wel met je eens dat je niet teveel moet versnipperen, misschien moeten de benamingen anders. Gewoon een algemeen board "Zelfbouw", met "gitaren" en "amps, FX en overig", is dat misschien wat?

hendrix2
3 september 2008, 12:37
Bands/artiesten, gitaristen en muzikanten zou misschien gewoon 'Muzikanten' kunnen gaan heten?

Verder denk ik dat overige snaarinstrumenten misschien gewoon de naam 'Overige instrumenten' moet krijgen. Heel af en toe komt er ook eens een niet snaarinstrument aanbod en dat moet daar ook kunnen volgens mij. (ja, uiteraard geef ik een suggestie voor mijn eigen subforum ;))

Nielsje
3 september 2008, 12:37
En een flightcase, of pedalboard? Waar valt dat dan onder? Daar wordt niks op gesoldeerd.

Ik ben het wel met je eens dat je niet teveel moet versnipperen, misschien moeten de benamingen anders. Gewoon een algemeen board "Zelfbouw", met "gitaren" en "amps, FX en overig", is dat misschien wat?

Ff denken:

flightcase -> amps
pedalboard -> FX

Als je "zelfbouw" "gitaren" en "amps etc" aanhoudt, dan krijg je in "zelfbouw" weer zo'n verzameling die beter onder de andere noemers zou kunnen. Ik snap wel wat je bedoelt, maar zal de gemiddelde forummer het ook snappen? De bedoeling van een eventuele herindeling is het overzichtelijker maken voor de gebruiker, en als het even kan de mod minder werk bezorgen. Dan denk ik dat mijn suggestie nog net een tikkie duidelijker is, aangezien er geen ruimte is voor twijfel.

Als je dan toch een flightcase aan het bouwen bent, dan bedenk je zelf wel "hey, waar is m'n flightcase voor? Oh! voor m'n amp!" Nou, dan zet je hem onder amps..

Kim Wilson
3 september 2008, 12:39
Nee, niet "zelfbouw" als apart subforum, maar als groepsnaam, waar gitaren, amps en effecten onder vallen.

En het moet ook duidelijk zijn voor de gebruiker, zo kijk ik er ook naar. Jij gaat er nu vanuit dat de gebruiker nadenkt waar hij zijn case voor maakt, en hem dan onder amps plaatst. Maar ik weet niet of de gemiddelde gebruiker zo denkt. Ik denk dat het onduidelijkheid gaat scheppen, of misschien bij de gebruiker het gevoel geven dat er voor een bouwverslag van een cab of case geen ruimte is.

Nielsje
3 september 2008, 12:40
Nee, niet "zelfbouw" als apart subforum, maar als groepsnaam, waar gitaren, amps en effecten onder vallen.

Ja..maar dat was toch mijn suggestie?


Wellicht een "Zelfbouw" (of andere naam) subforum, met daarin twee disciplines? "Amps & FX" en "Gitaren"?

Maar dan dus drie disciplines: Gitaren, Amps, FX


Daar komt dus het definitie probleem: wat is een subforum?
Mijn denkwijze:
Dit is het gitaarnetforum. een subforum is iets als: "Gitaren" of "Versterkers en randapparatuur"

een discipline daarin kan dus "moderne versterkers" of "vintage versterkers" zijn. Ik bedoelde het niet zoals in "overige muziekinstrumenten" waar je nog weer eens een onderverdeling hebt.

Mitch
3 september 2008, 12:57
In Zelfbouw is het trouwens zo dat het sub-subforum "Volg het Bouwproces" gehandhaafd blijft. Die manier van indelen is over het algmeen onhandig, maar functioneert in dit subforum heel goed.
De andere benaming van Zelfbouw/Werkbank is wel een idee hoor, trouwens.

B_2_the_a
3 september 2008, 13:01
waarom maak je niet gewoon de knutselhoek? alles bij elkaar

zo druk is het daar ook weer niet

Cheetoria
3 september 2008, 13:11
dat zal je tegenvallen.

ik denk dat als iemand een pedalencase maakt, diegene redelijk snel tot de conclusie komt dat-ie in het FX forum moet posten. ik denk alleen niet dat mensen die een flightcase voor hun versterker maken, ze dan in het Amps forum willen zetten. dus tenzij er duidelijk staat dat dát daar gemaakt moet worden, denk ik niet dat mensen dat snappen. verder horen cabinetten enzo natuurlijk in het Amps gedeelte.

B_2_the_a
3 september 2008, 13:12
gitaren
amps
fx
kisten en cabs


zo

Cheetoria
3 september 2008, 13:19
puik idee.

mitch, ik vind dit een érg goed initiatief.

Nielsje
3 september 2008, 13:22
gitaren
amps
fx
kisten en cabs


zo

Nah, (ik ben een zeikerd ;)), dan gaat iedereen z'n kist bij cabs plaatsten, ook als ze voor een gitaar bedoeld is. Bovendien denk ik dat je cabs en amps niet van elkaar moet gaan scheiden. Deze horen namelijk bij elkaar als bier & schuim.

Daarbij vind ik eigenlijk, dat als je teveel versnipperd, het onduidelijk wordt. Nou ja, de mods moeten het maar ff zien, maar als ik mod was, zou ik gewoon voor mijn suggestie gaan :D

B_2_the_a
3 september 2008, 13:26
zucht...
dit valt me wel tegen niels, ik dacht dat je als tu man dit wel begreep


ik bedoel: kisten en cabs als 1 subforum
anders type ik:
kisten
en cabs

Nielsje
3 september 2008, 13:29
zucht...
dit valt me wel tegen niels, ik dacht dat je als tu man dit wel begreep


ik bedoel: kisten en cabs als 1 subforum
anders type ik:
kisten
en cabs

Ja, dat snap ik wel hoor vrind. Maar wat doe je nu met een zelfgemaakte gitaarkoffer?
Daar wordt het volgens mij niet duidelijker op..

Kim Wilson
3 september 2008, 13:32
Die hoort dan toch gewoon bij cases/kisten? Is het nou zo moeilijk? Een case voor je gitaar hoort iig niet bij de afdeling gitaarbouw.

B_2_the_a
3 september 2008, 13:32
da's toch een kist?

Mitch
3 september 2008, 13:32
Zelfbouw als complete divisie? Hmmm, eigenlijk zo gek niet.
O trouwens, Niels is geen "tu man", Niels is "the man". ;)

B_2_the_a
3 september 2008, 13:33
nou
zo heftig vind ik hem ook weer niet hoor :)

Nielsje
3 september 2008, 13:35
Zelfbouw als complete divisie? Hmmm, eigenlijk zo gek niet.
O trouwens, Niels is geen "tu man", Niels is "the man". ;)

Oooh! Ik voel me gevleid :satisfie:

Jup, zelfbouw als complete divisie, zo bedoelde ik het ook. En daar dus een onderverdeling in. Ik vind nog steeds:

*Gitaren
*Amps
*FX

het meest overzichtelijke. Als je een kist bouwt (voor je amp, gitaar of FX) kan die toch meteen onder dat onderdeel? Zo blijven dingen bij elkaar. En als je dan iets wil zoeken over 'kisten' dan ga je gewoon zoeken binnen heel zelfbouw. Klaar toch?

Mitch
3 september 2008, 13:39
nou
zo heftig vind ik hem ook weer niet hoor :)
Niels is gewoon een watje net als 95% van iedereen hier, maar ik vond het een fonetisch aardigheidje
(waarmee ik dus meteen mezelf ook bij die 95% plaats...)

Don Capo
3 september 2008, 13:41
Mijn vraag is eigenlijk waarom Gitaarnet niet te koop staat? Volgens mij kan er een hoop meer mee dan wat we er nu mee doen. een andere eigenaar zou ook qua aanwezigheid geen overbodige luxe zijn.

Nielsje
3 september 2008, 13:42
Mijn vraag is eigenlijk waarom Gitaarnet niet te koop staat? Volgens mij kan er een hoop meer mee dan wat we er nu mee doen. een andere eigenaar zou ook qua aanwezigheid geen overbodige luxe zijn.

Ja dag, dat is Spam! Hiervoor hebben we gitaarmarkt! Ga Marktplaats maar in de gaten houden als je interesse hebt :D


Maar ik geef je wel gelijk hoor, ik ben ook wel benieuwd naar de reden waarom opper-Ido zo weinig hier doet..

caliban
3 september 2008, 13:45
Wie is eigenlijk eigenaar van gitaarnet, en hoe ziet er dat uit: een kamertje bij je thuis met een server in ofzo?

Grooveyard21
3 september 2008, 13:53
Ik ben in elk geval wel voorstander van om moderne en vintage versterkers op 1 hoop te gooien. Mischien dat je dan eerder het onderscheid zou moeten maken tussen buizenbakken en transistor amps.

Mitch
3 september 2008, 13:54
Wie is eigenlijk eigenaar van gitaarnet, en hoe ziet er dat uit: een kamertje bij je thuis met een server in ofzo?
http://www.blogfabulous.com/wp-content/uploads/2007/01/attic.jpg
Zoiets en dan met een server in de hoek.

Nielsje
3 september 2008, 13:54
http://www.blogfabulous.com/wp-content/uploads/2007/01/attic.jpg
Zoiets en dan met een server in de hoek.

Daar waar nu Ido staat op de foto? :D

Mitch
3 september 2008, 13:57
Ghehe, ik had die gozer nog niet gezien :D
Ook wel weer typerend natuurlijk.... nee serieus, Ido is er wel weer bij momenteel.

Don Capo
3 september 2008, 14:02
Aha, ik zie het, Hendrix2 is weer mod!

caliban
3 september 2008, 14:05
Ghehe, ik had die gozer nog niet gezien :D
Ook wel weer typerend natuurlijk.... nee serieus, Ido is er wel weer bij momenteel.
Nee serieus, hoe gaat dat in zijn werk. En wat is dat powered by V-bulletin ding.

Mitch
3 september 2008, 14:09
vBulletin is zeg maar een format waarop je je forum bouwt. Dan heb je daarna nog een flinke server nodig voor alle data en een behoorlijke verbinding.
Maar goed, het forum is maar een onderdeel van Gitaarnet hè? De homepage zelf met interviews, tests, tips, Gitaarmarkt, etc. etc. en natuurlijk de database voor advertenties voor bedrijven. Handig als je een bepaald item zoekt en wil weten welke winkel het heeft.

Kim Wilson
3 september 2008, 14:11
Oooh! Ik voel me gevleid :satisfie:

Jup, zelfbouw als complete divisie, zo bedoelde ik het ook. En daar dus een onderverdeling in. Ik vind nog steeds:

*Gitaren
*Amps
*FX

het meest overzichtelijke. Als je een kist bouwt (voor je amp, gitaar of FX) kan die toch meteen onder dat onderdeel? Zo blijven dingen bij elkaar. En als je dan iets wil zoeken over 'kisten' dan ga je gewoon zoeken binnen heel zelfbouw. Klaar toch?
Ik vind dit juist niet handig. Het gaat er niet om of dingen bij elkaar horen, maar het gaat om de aard van de werkzaamheden. Zo heb je gitaarbouw, amps en effecten (solderen, weerstandjes en gepruts) en kastenbouw (cabs, cases en pedalboards). Die drie dingen vereisen hun eigen kennisgebied, en zo heb je dus de deskundigen op elk gebied bij elkaar. Gitaarbouwers bij gitaarbouwers, soldeerders bij soldeerders en kastbouwers bij kastbouwers. Het maakt niet uit of je een kast voor een gitaar, een speakercab of een flightcase bouwt, je hebt allemaal dezelfde info (nodig).

Nielsje
3 september 2008, 14:14
Heb je wel een punt. Je kan uiteraard op verschillende manieren tegen dingen aankijken. Met jouw voorstel heb je inderdaad wel de handelingen gesorteerd bij elkaar, maar dan is het overzicht weer weg qua onderwerp.

Misschien een soort van Excel-forum, waarbij je gewoon kan sorteren op hetgeen wat je wil? :D


Aha, ik zie het, Hendrix2 is weer mod!

Ik zag het, het eiersnijder topic is dicht :(

Mitch
3 september 2008, 14:14
Op basis van inhoud lijkt dat logisch, maar kijkend naar de hoeveelheid posts is dat niet handig. De paar keer dat er een case of cab wordt gemaakt....geen dagelijkse kost. De indeling zoals hij nu is (Gitaren enerzijds en electronica/hardware anderzijds) is qua drukte wel wat meer voor de hand liggend.

Kim Wilson
3 september 2008, 14:15
Heb je wel een punt. Je kan uiteraard op verschillende manieren tegen dingen aankijken. Met jouw voorstel heb je inderdaad wel de handelingen gesorteerd bij elkaar, maar dan is het overzicht weer weg qua onderwerp.

Misschien een soort van Excel-forum, waarbij je gewoon kan sorteren op hetgeen wat je wil? :D
Dat maakt toch niet uit? Als er duidelijk wordt aangegeven waar elk subforum voor bedoeld is, is het toch duidelijk zat?

Nielsje
3 september 2008, 14:16
Dat maakt toch niet uit? Als er duidelijk wordt aangegeven waar elk subforum voor bedoeld is, is het toch duidelijk zat?

Nee, dan heb je dus gitaren, effecten, versterkers etc allemaal door elkaar staan. Vind ik niet overzichtelijk.

Kim Wilson
3 september 2008, 14:17
Op basis van inhoud lijkt dat logisch, maar kijkend naar de hoeveelheid posts is dat niet handig. De paar keer dat er een case of cab wordt gemaakt....geen dagelijkse kost. De indeling zoals hij nu is (Gitaren enerzijds en electronica/hardware anderzijds) is qua drukte wel wat meer voor de hand liggend.
Komt dat omdat het nooit gebeurt, of omdat het forum daar geen (duidelijk aangegeven) ruimte voor biedt?

Nielsje
3 september 2008, 14:18
Komt dat omdat het nooit gebeurt, of omdat het forum daar geen (duidelijk aangegeven) ruimte voor biedt?

Dat is onzin! je bepaalt toch zeker lekker zelf wel of je een cab bouwt of niet? Daar heb je het forum toch niet voor nodig, 'om ruimte te geven'?

Kim Wilson
3 september 2008, 14:18
Nee, dan heb je dus gitaren, effecten, versterkers etc allemaal door elkaar staan. Vind ik niet overzichtelijk.
Het gaat om het bouwen, hè? Niet om info te zoeken over een gitaar. En het staat helemaal niet door elkaar. Per klus is er een board. lijkt me overzichtelijk genoeg.

Nielsje
3 september 2008, 14:19
Het gaat om het bouwen, hè? Niet om info te zoeken over een gitaar. En het staat helemaal niet door elkaar. Per klus is er een board. lijkt me overzichtelijk genoeg.

Dus je wil per subsectie [houtbewerking] / [electronica] ook nog weer eens een onderverdeling in [gitaren] [amps] [fx] ?

Kim Wilson
3 september 2008, 14:20
Dat is onzin! je bepaalt toch zeker lekker zelf wel of je een cab bouwt of niet? Daar heb je het forum toch niet voor nodig, 'om ruimte te geven'?
Het gaat me niet om het bouwen, maar om het aantal posts. Ik bedoelde, gebeurt het bouwen niet, of wordt er weinig over gepost omdat het forum daarvoor de ruimte niet biedt? Snap je?

Nielsje
3 september 2008, 14:21
Het gaat me niet om het bouwen, maar om het aantal posts. Ik bedoelde, gebeurt het bouwen niet, of wordt er weinig over gepost omdat het forum daarvoor de ruimte niet biedt? Snap je?

Juist :)

Ik denk dat er gewoon relatief weinig gebouwd wordt. Zo'n speakerskast in elkaar zetten is gewoon iets heel anders dan ff een BYOC boostertje in elkaar plakken. (vooral qua schaal)

Kim Wilson
3 september 2008, 14:21
Dus je wil per subsectie [houtbewerking] / [electronica] ook nog weer eens een onderverdeling in [gitaren] [amps] [fx] ?
Nee, dat hoeft niet. Het in elkaar solderen van een amp wijkt IMO niet zoveel af van dat van een effectpedaaltje.

En gitaren staan verder los van alles in mijn opzet. Wel blijven opletten. :)

Mitch
3 september 2008, 14:23
Dat jij er nou een topic aan hebt gewijd betekent niet dat daar een subforum voor moet komen Hans :seriousf:
Nee serieus, het zal niets te maken hebben met de ruimte die ervoor is. Het gebeurt gewoon niet zo heel veel en als het geeurt komt het toch wel netjes in Werkbank te staan. Hoe meer ik lees hoe meer ik begin te voelen voor een andere, iets duidelijker benaming en klaar d'r mee.

Amps maken en effecten maken zijn overigens twee totaal verschillende disciplines, maar dat boeit verder niet voor deze discussie. Je soldeert electronica in een behuizing maar daar houden de overeenkomsten wel op.

Kim Wilson
3 september 2008, 14:27
Dat jij er nou een topic aan hebt gewijd betekent niet dat daar een subforum voor moet komen Hans :seriousf:
...
Ja nou, ik krijg gewoon de indruk dat de bouw van mijn case, net als die van mijn speakercab, verdrukt wordt tussen alle soldeertopics. :(

Nielsje
3 september 2008, 14:27
En gitaren staan verder los van alles in mijn opzet. Wel blijven opletten. :)

Ik let wel degelijk op, alleen moet ik mijn concentratie bij m'n studie werk houden ;). Het was me gewoon niet helemaal duidelijk, daarom vraag ik het.

@ Mitch: Ja andere benaming was ook gewoon m'n idee aanvankelijk.

Toen bedacht ik me dat het wellicht wel handig is om op zichzelf te zetten, aangezien in de afgelopen jaren er steeds meer mensen zijn gaan zelfbouwen/zelfbrouwen.

Duidelijkheid is belangrijk. Voor de gebruiker, zodat je weet waar je heen moet, en voor de mods, zodat een forum minder onderhoud nodig heeft.

FNaRK
3 september 2008, 14:38
en meteen maar een plekje voor "Te Koop" ??

Kim Wilson
3 september 2008, 14:38
:seriousf:

FNaRK
3 september 2008, 14:51
:seriousf:

zit je me nou uit te lachen , jij burgerijke Kipcaravan eigenaar ??

Kim Wilson
3 september 2008, 14:52
zit je me nou uit te lachen , jij burgerijke Kipcaravan eigenaar ??
Ik heb geen sleurhut, jij burgermannetje met camper. :)

En nee, ik zat je niet uit te lachen. Het was gewoon een leuk grapje. :satisfie:

drap
3 september 2008, 18:40
Zoals eerder geopperd, ik ben voor het samenvoegen van de beide versterker subfora en een apart basversterker subforum om meer duidelijkheid te scheppen waar vragen omtrent basversterkers te stellen. Naar mijn idee is dat nu niet duidelijk en heb je keus in twee subfora, wat je dan ook vaak ziet.

hendrix2
3 september 2008, 18:47
en meteen maar een plekje voor "Te Koop" ??
Ik ga hier even serieus op reageren, al weet ik niet in hoeverre het serieus van jou was.

Hier in België hebben we het forum offstage, de vlaamse tegenhanger van gitaarnet (met een pak minder leden). Daar is er een sectie 'te koop' ('koopjes' heet het denk ik) en dat draait erg goed, maar wat je dus wel krijgt is dat ik de indruk krijg dat het hele forum rond de verkoopsectie draait. Da's het meest actieve deel van het forum. En dat zou ik hier niet graag zien gebeuren.

Bram+
3 september 2008, 18:56
Nu we toch over de indeling hebben, staat een aankoopsadviesgedeelte toevallig nog op de agenda? Een multidisciplinair gedeelte dus, waarin je binnen één onderwerp je hele nieuwe setup kan bespreken. Bovendien kunnen beginnersonderwerpen grotendeels daarin gezet worden, aangezien die 9 v/d 10 keer gaan over wat er gekocht moet worden (ibanez GSA70 of London City Spitfire, Roland Cube of Epiphone Valve Jr., basgitaar of akoestische gitaar, Epiphone LP Special II of ander Chinees brolding). Aangezien veel gebruikers voor een zogenaamd beginnersgedeelte zijn omdat ze zich irriteren aan deze onderwerpen, is dit wel een diplomatieke oplossing.

bert k
3 september 2008, 19:24
Zoals eerder geopperd, ik ben voor het samenvoegen van de beide versterker subfora en een apart basversterker subforum om meer duidelijkheid te scheppen waar vragen omtrent basversterkers te stellen. Naar mijn idee is dat nu niet duidelijk en heb je keus in twee subfora, wat je dan ook vaak ziet.
Basversterkerforum word volgens mij echt zo'n 1 post per week forum.
Ik ben er wel voor om een basgitaar en basampforum te maken, dus gewoon bij elkaar.

RoelTM
3 september 2008, 19:35
even iets heel anders: een gezamelijk gezocht/aangeboden forum
want in beide forums komen overenkomende topics aan bod...

drap
3 september 2008, 19:35
Basversterkerforum word volgens mij echt zo'n 1 post per week forum.
Ik ben er wel voor om een basgitaar en basampforum te maken, dus gewoon bij elkaar.

Mja, ik weet het niet. Die kans zit er in natuurlijk, maar ik heb toch sterk het idee dat er veel vragen niet gesteld worden omdat dit forum er niet in voorziet. Ook heb ik al een aantal keer dergelijke vragen ondergesneeuwd zien worden tussen de gitaarversterker vragen.

bert k
3 september 2008, 19:53
Ik probeer heel erg inzicht te krijgen in hoe druk het wordt in een nieuw forum. Als er te weinig mensen komen krijg je geen antwoord op je vraag, en als het te druk is, sneeuwt idd je vraag onder. Vandaar dat ik al die mogelijkheden op een rijtje zet.

Mitch
3 september 2008, 19:53
Komt ook vooral omdat basgitaarforum populairder is dan ons subforum bas.

@FNaRK: als apart subforum gaat niet gebeuren, wel gaat Gitaarmarkt beter geïntegreerd worden. Nu heb je daar weer aparte inlognaam/wachtwoord voor nodig, straks niet meer.

Kakihara
3 september 2008, 22:04
Ik zie één grote Tech Area wel zitten (met subfora voor Zelfbouw, Amps, effecten, cabs en KW's Grote Flightcasebouwhoekje ;) ). Moderne en Vintage versterkers samenvoegen, een apart basgitaar en -amp, effectpedalen en rack gear ook samen gooien misschien ?

hugo123
3 september 2008, 22:08
Nou.. Amps, effecten en rackgear samenvoegen lijkt mij niet zo'n goed idee..

Kakihara
3 september 2008, 22:23
Nou.. Amps, effecten en rackgear samenvoegen lijkt mij niet zo'n goed idee..
Amps uiteraard apart houden, maar effecten en rack gear misschien samen gooien ? En een groot lessen/(speel)technieken-subforum, los van het muzikantengedeelte ?

Bram+
3 september 2008, 23:10
Effectpedalen en rackgear vind ik wel echt twee aparte dingen, het trekt in ieder geval een andere doelgroep aan, je krijgt significant andere onderwerpen etc.

interessander
3 september 2008, 23:16
Soms weet ik dat een bepaald forumlid iets te koop heeft staan maar ben ik vergeten wie, dan wil ik wel eens zoek in de signatures, is dat een mogelijkheid? Dit aangezien dat de manier is waarop er subtiel iets te koop gevraagd/aangeboden kan worden op het forum?

allochthomas
4 september 2008, 00:31
even iets heel anders: een gezamelijk gezocht/aangeboden forum
want in beide forums komen overenkomende topics aan bod...
+1

dat was nou precies mijn gedachte. want er zijn altijd mensen die "ik zoek een band" posten in het gezocht deel, etc. gewoon samenvoeg, en kwa drukte moet het denk ik allemaal wel meevallen.

TimmU
4 september 2008, 02:41
Ik ga hier even serieus op reageren, al weet ik niet in hoeverre het serieus van jou was.

Hier in België hebben we het forum offstage, de vlaamse tegenhanger van gitaarnet (met een pak minder leden). Daar is er een sectie 'te koop' ('koopjes' heet het denk ik) en dat draait erg goed, maar wat je dus wel krijgt is dat ik de indruk krijg dat het hele forum rond de verkoopsectie draait. Da's het meest actieve deel van het forum. En dat zou ik hier niet graag zien gebeuren.
Goede overweging, maar het lijkt me heel sterk dat dat gaat gebeuren, gezien de hoeveelheid posts in Off-topic.

En ,een apart basversterker-subforum lijkt mij heel onhandig. Je leest bijna nooit wat over basamps, en de ervaring leert dat een basgitarist een versterker koopt ,en daar de rest van z'n leven op speelt, of heel af en toe wat verandert. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar wel voor een boel mensen. Bassisten zijn sneller tevreden, of er is veel goeds te koop op basgebied. Ik weet het niet. Bassisten hebben over 't algemeen ook niet zoveel versterkers, terwijl het niet raar is als een gitarist 3 of 4 amps heeft!

drap
4 september 2008, 07:53
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt Tim. Dit zijn natuurlijk aannames van jezelf. De verontschuldiging van mensen die niet weten waar hun vraag te stellen zie ik toch nog vrij regelmatig voorbij komen.

Nielsje
4 september 2008, 10:31
Ik denk dat we iets moeten gaan bedenken voor de beginnende (bas)gitarist.
Hier werd al ergens iets geopperd over een groot artikel waar alles in te vinden is, maar ik weet niet of dat zal gaan werken ivm het overzicht.

Hoe het wel moet, daar ben ik nog niet over uit. Een van jullie een idee?
wellicht iets waar het een en ander aan vakjargon wordt uitgelegd? Het moet duidelijker kunnen. Op het moment is het namelijk dweilen met de kraan open. Er zijn zat topics die zeer nuttig zijn, zoals "gitaren onder de 250 e" etc.
Als we een beginner een soort van 'subforum' kunnen schenken, waar ze duidelijk gemaakt worden dat ze zich eerst op dat deel van het forum een hele week moeten/kunnen inlezen. (klopt die zin wel?) Zo kan je de kennis vergroten bij nieuwe leden, en voorkom je elke dag twintig "noob" vragen.

Ik besef zeker weten dat het eigenljik een onmogelijke opgave is om alles ideaal te regelen, maar wellicht kunnen we ze een behoorlijke duw in de juiste richting geven :)

almarvk
4 september 2008, 11:55
Een newbie/noob/beginner zal de FAQ nooit doornemen. Over het algemeen genomen zijn ze lui en stellen ze een vraag die vaak op dezelfde pagina als is beantwoord.

beruk
4 september 2008, 11:58
Een newbie/noob/beginner zal de FAQ nooit doornemen.
Nou dan kunnen ze toch van het forum af?

almarvk
4 september 2008, 12:17
En wie bepaalt dat? De harde kern? Het forum is er voor iedereen!

bert k
4 september 2008, 12:34
Zo'n beginnersartikel is op zich wel handig, hoor. Je kan dan altijd in een beginnerspost verwijzen naar dat artikel. Want ze zullen het nooit leren. (Logisch ergens, als beginner moet je alles nog leren.:))

Nielsje
4 september 2008, 14:05
Zo'n beginnersartikel is op zich wel handig, hoor. Je kan dan altijd in een beginnerspost verwijzen naar dat artikel. Want ze zullen het nooit leren. (Logisch ergens, als beginner moet je alles nog leren.:))

Precies. En hoe zo'n beginners artikel eruit moet zien is nog een beetje onduidelijk, maar misschien iets van een automatische mail sturen met de link van het desbetreffende artikel? Ik noem maar iets..

Jeroen76
5 september 2008, 10:38
Misschien een idee om gewoon een topic aan te maken waarin de meeste beginners vragen worden beantwoord.
Hier kunnen antwoorden gegeven worden op vragen die door de meesten als n00b-vragen worden gezien.

Wanneer er dan een beginner komt met de überbekende vragen, hem of haar vriendelijk wijzen op dat topic. Is niet zo moeilijk toch?

(ik meen dat we hier al eens over gesproken hebben... :chicken: )

RoelTM
9 september 2008, 20:42
Misschien een idee om gewoon een topic aan te maken waarin de meeste beginners vragen worden beantwoord.
Hier kunnen antwoorden gegeven worden op vragen die door de meesten als n00b-vragen worden gezien.

Wanneer er dan een beginner komt met de überbekende vragen, hem of haar vriendelijk wijzen op dat topic. Is niet zo moeilijk toch?

(ik meen dat we hier al eens over gesproken hebben... :chicken: )
hele dikke +1
eigenlijk is dat best irritant, al die reacties op mensen met minder dan 10 posts:
UTFS enzo...

Nielsje
9 september 2008, 23:05
edit:

My bad, niet goed gelezen...
tnx Bert.

bert k
9 september 2008, 23:35
Reacties op, niet reacties van...

Mark1990
12 oktober 2008, 16:39
ik denk dat een deel van die beginnersvragen al opgelost kunnen worden met een uitgebreidere zoekfuntie. zo kan je bijvoorbeeld niet zoeken op woorden van minder dan 4 letters.
ik weet niet hoe het bij anderen werkt, maar als ik de zoekfunctie gebruik, komen er een aantal topics tevoorschijn, maar geen specifieke posts, waardoor ik alsnog het hele topic zou moeten doorspitten om te vinden wat ik zoek.

bert k
12 oktober 2008, 17:08
Er is een knopje bij de zoekfunctie waarmee je kan kiezen tussen posts of topics.

Mr.Fingers
12 oktober 2008, 17:22
ik denk dat een deel van die beginnersvragen al opgelost kunnen worden met een uitgebreidere zoekfuntie. zo kan je bijvoorbeeld niet zoeken op woorden van minder dan 4 letters.
ik weet niet hoe het bij anderen werkt, maar als ik de zoekfunctie gebruik, komen er een aantal topics tevoorschijn, maar geen specifieke posts, waardoor ik alsnog het hele topic zou moeten doorspitten om te vinden wat ik zoek.

en als je dan het topic waarin je wilt zoeken aanklikt, kan je bovenaan "zoeken in topic" doen, en dan komt de post automatisch bovendrijven ;)

En voor woorden van minder dan 4 tekens, gewoon een "*" toevoegen. als je bvb wilt zoeken op een JTM, geef je "JTM*" in ;)

Mark1990
13 oktober 2008, 17:25
ok, my bad, in dat geval heb ik niets gezegd :satisfie: