PDA

View Full Version : lichtbespeelbare gitaren



suzanne
1 maart 2003, 19:45
hoi!
kan iemand mij vertellen of er over het algemeen merken zijn die vrij licht bespeelbaar zijn? ik heb zelf nu een samick (western) en open akkoorden is geen probleem maar zodra ik barree's wil pakken is dat zo zwaar, dus ben ik opzoek naar een nieuwe gitaar.
Tips???

sickpunk
1 maart 2003, 19:47
je vingers trainen, of actie lager zetten, wil ook helpen(en is goed koper)

hoofd
1 maart 2003, 20:01
Ibanez vind ik zelf vrij licht spelen (naar mijn mening iets te licht), denk dat je dat merk wel even moet proberen. Mijn Ibanez western speelt net zo licht als mijn Ibanez electrische gitaar (op de grote kast na, maarja, das nou juist het kenmerk van een western he :wink:).

Dylan61
1 maart 2003, 22:27
Taylor gitaren hebben een perfecte hals, ik heb zelf een 314 vind het absoluut de best bespeelbare gitaar die ik ooit in handen heb gehad.

Ic3gl0vE
1 maart 2003, 22:56
voordat je een nieuwe gitaar koopt zou je ook eens dunnere snaren kunnen proberen

bónneke
1 maart 2003, 22:59
Klopt precies wat Dylan 61 zegt maar ik denk dat je aan die tip weinig hebt.Als de klank van je gitaar je wel bevalt zou maar eens bij een gitaarboer langs gaan die kan met een goede afstel beurt je gitaar zeker een stuk prettiger en lichter laten spelen. Wil je toch een nieuwe gitaar dan is een Cort een goede optie. (de mijne is net verkocht maar speelde ontzettend licht) Maar ook hier geld weer, goed afstellen.
Ik heb laatst op een Tacoma (Chief) gespeelt
en die gitaar zelf weegt maar een paar gram en speelde ontzettend super licht,maar is wel weer een stuk duurder. Je kunt het best naar een gitaarwinkel gaan,trek er een paar uit 't rek en speel en vergelijk.

suzanne
2 maart 2003, 14:13
ik weet dat je de actie ook wat lager kan zetten maar ik wil toch ook een nieuwe gitaar. ik vroeg me af of er dus uitspringende merken waren in dat opzicht...
maar tis idd een kwestie van vergelijken!

moretel
3 maart 2003, 12:49
Ik hou ook van een licht bespeelbare gitaar, heb laatst het een en ander uitgeprobeerd en vond de Seagul 6 prettig bespeelbaar.
Vroeger toen ik de barres etc. ook wat lastig vond zette ik een capo op de eerste fret en stemde de gitaar normaal.

Rutger
3 maart 2003, 13:00
Ibanez speelt idd lekker. Over de kwaliteit van akoestische ibanezen ben ik voor de rest wat minder te spreken, maar het zijn goede low budget gitaren.

Ibanez RuleZ
3 maart 2003, 17:06
hmm, ik had een oudere furch die bij nader inzien niet OK bleek. Maar de hald was bijna identiek aan de hals op mijn Ibanez JPM (electrische), en dat zegt wat. als je er zo een op de kop kan tikken (niet die van feedback doen trouwens, dat was de mijne) en m goed af laat stellen, dan heb je echt een perfect bespeelbare gitaar.

iwan
5 maart 2003, 13:34
Bijna iedereen (zelfs professionals)heeft moeite met barrees....Oefenen oefenen oefenen.....

Buzz
5 maart 2003, 14:55
klein tipje wat betreft barrés:
Veel gitaren worden met een te hoge topkam afgeleverd. Een lagere afstelling doet wonderen. Als je leek bent, niet aan prutsen, maar even laten doen.

suzanne
5 maart 2003, 20:46
ja dat wist ik idd al....en iwan tuurlijk heeft iedereen er moeite mee maar als je gitaar een btje meezit gaat het wel makkelijker!

Shay
5 maart 2003, 20:59
Ik hou ook niet van halsen waar je bodybuilder voor moet zijn om barre te pakken .. met ibanez heb ik ook gemerkt dat je lekker soepel kan blijven spelen ..

trouwens, hou oud ben je suzanne??

suzanne
5 maart 2003, 21:56
21, why?

Shay
5 maart 2003, 22:33
Ik vind het altijd stiekumpjes wel geil om vrouwen te denkbeeldig visualiseren. Ik zie al een 21 jarige met een akoeststische gitaar voor me .. hmmm .. er gebeurd nog weinig .. vind je niet erg hopelijk. Ik vind vrouwen, even los als mens, het mooiste object wat er is op de aardbol.

p.s. ik ben 24 en ik heb een vriendin maar geilen mag altijd :grin:

:amp:

Buzz
6 maart 2003, 08:39
Weg met dit soort berichten. Daar zijn genoeg andere sites voor.

suzanne
6 maart 2003, 19:51
....geen commentaar!!

willemw
7 maart 2003, 10:11
ik heb lang gezocht naar een geschikte fingerpicking gitaar met smalle hals. en uiteindelijk heb ik 'm gevonden. een taylor dcsm. gehaald voor een zeer schappelijke prijs in duitsland.

blues_traveller
7 maart 2003, 18:26
Op 2003-03-07 10:11, schreef willemw:
ik heb lang gezocht naar een geschikte fingerpicking gitaar met smalle hals. en uiteindelijk heb ik 'm gevonden. een taylor dcsm. gehaald voor een zeer schappelijke prijs in duitsland.

Heb je er een foto van Willem. Ik ben benieuwd hoe de dcsm er uit ziet. Ik heb mij laten vertellen dat de series die eindigen met 14 geschikt zijn voor fingerpicking vanwege hun volle bas

axmaster
9 maart 2003, 13:35
WillemW, dat is opmerkelijk, een gitaar voor fingerstyle met een smalle hals? Ik dacht altijd dat fingerstyle-spelers liever een wat brede hals hadden (1 3/4 inch i.p.v. 1 11/16). De laatste breedte is de industrie-standaard voor dreads (en dus voor strumming). Ik heb twee gitaren, een Landola OJ-80 met een hals van 1 11/16 inch en een Larrivee OMV-9 met een hals van 1 3/4 inch. Als ik fingerstyle speel pak ik liever mijn Larrivee vawege de stringspacing. Voor strumming eigenlijk ook (vanwege het geluid), maar dan bevalt de hals van de Landola weer beter. Misschien kwestie van wennen, de Landola heb ik langer. Barree's zijn overigens ook makkelijker te pakken op de 1 11/16 hals van Landola. Op beide gitaren heb ik 012 zitten, en de actie kan niet lager i.v.m. buzzen. Ach ja, altijd die compromissen. De perfecte allround gitaar moet volgens mij nog uitgevonden worden, of heeft iemand een suggestie: je moet er op kunnen strummen, flatpicken en fingerstyle spelen.

willemw
10 maart 2003, 09:18
hij speelt in ieder geval "sneller" dan mijn furch d22sr. vooral het overpakken van grepen en barres gaat een stuk makkelijker. de dcsm is, dacht ik, juist ontwikkeld voor fingerstyle. het aanzetten van de vingers voelt prettiger en gaat eenvoudiger in vergelijk met de dreadnought. de hals is in ieder geval bijna net zo smal als die van mijn stratocaster.

Alfred Jodokus
10 maart 2003, 12:03
Shay: Wat ben jij een verschrikkelijke zielige perverse RAND-DEBIEL !

Dat wilde ik maar even geschreven hebben!
Sorry als andere mensen hier aanstoot aan treffen maar na het bericht van "Perverse Shay" was deze repliek het eerste wat in me op kwam

Suzanne: Ik ben het eens met gitaristen die zeggen dat de Ibanez erg makkelijk speelt. Zelf ben ik op een Ibanez AW100 begonnen en die speelde erg licht. Alleen was de hals iets te smal daar ik wat grote handen heb kon ik bijv. een simpele A niet goed pakken simpelweg omdat die drie vingers niet naast elkaar paste. Afijn mijn advies probeer eens een Ibanez uit!

suzanne
11 maart 2003, 21:41
alfred, bedankt dat je de woorden ff uit mn mond haalde! :smile:

en ja een ibanez ga ik zeker proberen binnenkort, ik ben erg benieuwd!!
thanks voor tips everybody!!

hoofd
11 maart 2003, 21:49
Wahahaha, ik heb eigenlijk respect voor Shay, dat hij het gewoon zo openlijk en eerlijk durft te vragen (naar je leeftijd) en te vertellen (wat hij denkt). Tuurlijk is het niet gepast, maar ik denk wel dat ik Shay snap.
No offence intended...:smile:

Alfred Jodokus
12 maart 2003, 11:10
Mtlhead, jij hebt blijkbaar ook alleen maar metaal in je kop en geen hersens!
Suzanne vraagt advies en dan komt er opeeens zo'n achterlijke opmerking van Shay! Ik word daar zo moe van ! Dit is niet het enige forum waar het gebeurd. Je ziet het vaak zat.
We hebben het allemaal over gitaartjes etc.
En plots hebben we het over seks!
Alleen maar omdat Shay blijk wil geven dat hij hitsig is, en waarschijnlijk hoopt dat Suzanne erop in gaat. Waarom kan je het anders niet gewoon voor je houden.

Shay, als je iets van sex wil zien ga naar een obscure website.

Dit heet gitaarforum.nl en niet
http://www.ikgeilopnaaktewijvenmetgitaren.nl (Misschien een leuk idee voor je)

Dus ik vind je maar een grote IDIOOT.

IDIOOT= Het woord idioot komt van de Griekse uitdrukking over mensen die hun persoonlijke interesses boven dat van de algemene gangbare norm zetten.

pimmetje
12 maart 2003, 15:01
wel een beetje jammer dat die link 't niet doet :grin:.

alhambra
12 maart 2003, 15:05
Nee advies vragen en dan meteen dood gegooit worden met gitaren die niet te betalen zijn daar heb je wat aan.

En zeg nu zelf je kan toch beter fantaseren dan met de wehkampgids open in bed liggen He Hoofd :grin: .

hoofd
12 maart 2003, 15:08
Op 2003-03-12 11:10, schreef Alfred Jodokus:
Mtlhead, jij hebt blijkbaar ook alleen maar metaal in je kop en geen hersens!
Suzanne vraagt advies en dan komt er opeeens zo'n achterlijke opmerking van Shay! Ik word daar zo moe van ! Dit is niet het enige forum waar het gebeurd. Je ziet het vaak zat.
We hebben het allemaal over gitaartjes etc.
En plots hebben we het over seks!
Alleen maar omdat Shay blijk wil geven dat hij hitsig is, en waarschijnlijk hoopt dat Suzanne erop in gaat. Waarom kan je het anders niet gewoon voor je houden.

Waarom gaat het opeens over sex?? Waar zie jij staan dat Shay zegt dat hij Suzanne al naakt en met een gitaar voor dr intieme gedeelte in zn gedachte ziet terwijl zijn handen onder de dekens zijn?? Hij zegt zelf "er gebeurd nog weinig". Ik bedoel, dat je geil bent wilt niet meteen zeggen dat je met een harde plasser het toetsebord zit te witten.

Shay, als je iets van sex wil zien ga naar een obscure website.

volgens mij heb je zelf ff een flinke ruk nodig gozer.

Dit heet gitaarforum.nl en niet
http://www.ikgeilopnaaktewijvenmetgitaren.nl (Misschien een leuk idee voor je)

Dus ik vind je maar een grote IDIOOT.

IDIOOT= Het woord idioot komt van de Griekse uitdrukking over mensen die hun persoonlijke interesses boven dat van de algemene gangbare norm zetten.

Pffff, is een vraag stellen over een gitaar die je zelf zo graag wilt ook niet gewoon persoonlijke interesse?? Als dat zo is zijn we allemaal idioten...


Kortom, chill out gozer.

Buzz
12 maart 2003, 16:48
Pfffff....
teveel testosteron heeft kennelijk niet alleen invloed op de libido. Wat een haantjesgedrag is dit zeg! Kom op mannen word eens volwasen a.u.b.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Buzz op 2003-03-12 16:49 ]</font>

suzanne
12 maart 2003, 21:21
haha how how allemaal chillen, ik kan wel wat hebben hoor!! bedankt alfred dat je het zo voor me opneemt, en het slaat ook nergens op om zoiets te posten, maar ik kan me er niet druk om maken! ik reageer er gewoon niet op heeft ie er ook geen lol aan, ik had ook een mooi geplaatste opmerking kunnen maken, maar dan heeft ie er lol aan haha!!
het gaat om mn vraag tenslotten.....

en ff to the point, want ik ga er zaterdag op uit om een nieuw gitaartje aan te schaffen! ik ga naar eindhoven, schijnen goeie winkels te zitten!!

suzanne
16 maart 2003, 14:42
tis een Crafter electrisch-akoestisch geworden!!!geweldig!!!

Buzz
16 maart 2003, 19:29
Gefeliciteerd!! En nou spelen maar!!