PDA

View Full Version : Metalen handvaten Marshall 1960 cabinetten?



Chris Winsemius
2 september 2008, 22:22
Moet het maar posten :)
Ik ben op zoek naar metalen handvaten voor de zijkanten van 1 (of meer) Marshall 1960 Cabinet(ten). Zo'n beetje bij elke reguliere leverancier van mij gekeken maar niets kunnen vinden...

Weet iemand 'n adres?

bvD!

mario88
2 september 2008, 22:43
http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=1_88_279&products_id=2956

zo iets?

Chris Winsemius
2 september 2008, 23:33
http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=1_88_279&products_id=2956

zo iets?

Yes sir!

Dank! Mocht iemand nog 'n groothandel/wholsesale-adres weten: mail me anders.

Nielsje
2 september 2008, 23:36
mail me anders.

Je bent een prima kerel, maar hoe moeten wij Anders D. nou naar je toe mailen? Het is een klein ventje, toegegeven, maar hij gaat wél over de maximaal toegestaande 10 Mb heen!

Lenweë Míriel
2 september 2008, 23:39
OMG daar flikker ik toch bijna van mijn stoel :seriousf:

Chris Winsemius
2 september 2008, 23:43
Je bent een prima kerel, maar hoe moeten wij Anders D. nou naar je toe mailen? Het is een klein ventje, toegegeven, maar hij gaat wél over de maximaal toegestaande 10 Mb heen!

LOL!!!
TNT dan maar?
(je slagplaat staat op 'n fotootje v/d maple neck Strat in aanbouw... nu met 'n originele lijmklem hals-bevestiging ™ :) zie "het grote strat topic" oid.)

Ik bestel die handvaten wel bij TF met 'n complete set vergeelde strat-zooi maar eerst 'n mint condition LC CMW-blauw spuiten en v/e paisley frontpaneel voorzien :D )

Nielsje
2 september 2008, 23:54
maar eerst 'n mint condition LC CMW-blauw spuiten en v/e paisley frontpaneel voorzien :D )

Dat mag, mits je ook het interieur voorziet van bijbehorende componenten ;)

Chris Winsemius
3 september 2008, 12:23
Dat mag, mits je ook het interieur voorziet van bijbehorende componenten ;)

:)

Even off topic, moet wat bij TF bestellen; die Diego (?) Strat-trems hebben dus 'n dik blok? Op het plaatje aldaar is de onderkant niet te zien...

bvD!!!

Nielsje
3 september 2008, 12:28
:)

Even off topic, moet wat bij TF bestellen; die Diego (?) Strat-trems hebben dus 'n dik blok? Op het plaatje aldaar is de onderkant niet te zien...

bvD!!!

Ze hebben een alu block, dus geen staal. Heb destijds veel met Fred Dons contact gehad over trems, ook over de callahams e.d. Hij vond de Diego de beste klinken (met 6 schroeven). Bij een 2 punts trem was hij volgens mij het meest tevreden over de Hipshot trems. Die zijn helaas wel een aardig stuk duurder.

De Diego heeft gewoon een goede prijs, en goeie specs. Het uiterlijk is zoals je wil van een vintage trem: gebogen zadels, maar dan wel met een klein gleufje, zodat je snaar altijd goed uitgelijnd is. De schroeven met een kleine inkeping zorgen ervoor dat 'ie veel stemvaster is (ga maar na, normaal kan een trem over de schroeven 'schuiven', nu draait ie over die inkeping). De trem arm is pop-in (nieuwe model) of met floyd-rose schroef (oud model) en beiden zijn nagenoeg spelingsvrij.

Het alu block zou volgens mij net iets helderder klinken dan een stalen block, maar zeker weten doe ik het niet, heb hier geen stalen block liggen. Wel is het block een beetje aangeschuind zodat je, als je wil, toch diep kan diven. Voor 42.50 euro kan je d'r geen buil aan vallen.