PDA

View Full Version : fender blues deluxe



manito
2 september 2008, 21:31
hoi,

Sinds enkele maanden ben ik op zoek naar een degelijke warme lampenversterker en heb net een blues deluxe 40 watt uitgeprobeerd, maar was toch niet echt tevreden.
Klopt het dat er zo goed als geen overdrive uit te krijgen is? De verkoper vond het ook al raar.
En zijn er veel verschillen tussen de hot rod deluxe, de blues deluxe reissue en de blues jr.? (Zijn er nog lampenversterkers van fender in deze prijsklasse?)
Nu hoord ik ook dat de peavey deltablues en peavey classic ook wel zeer goede klank geven....
Kan iemand me helpen in deze keuze? Kprobeer ze momenteel allemaal geprobeerd te hebben, maar buiten de klank weet ik ook niet meteen waar ik op zou moeten letten.

alvast bedankt

Mr.Fingers
2 september 2008, 21:41
De HotRod is een Blues, maar met een extra drive kanaal

De Blues Jr. is een "slimmed down" versie van de Blues Deluxe (15W, geen reverb, geen aparte "standby-switch")

yalexw
2 september 2008, 21:42
Ik weet niet wat jij overdrive vind maar het zal niet een metal geluid zijn wat eruit komt. Ik heb zelf de peavey classic en ik moet zeggen dat ik er super blij mee ben hij kan mooi clean geven en ook een lekker randje en als je hem echt opendraait ook nog wel een aardig rock geluid. Ik zou hem zeker testen als ik jou was. Verschil tussen de Fenders kan ik niet precies zeggen heb toen wel de blues deluxe geprobeerd en vond die goed klinken had alleen een krap budget en de peavey klonk ook goed dus keuze snel gemaakt.

Mr.Fingers
2 september 2008, 21:47
als je de drive-knop niet verder dan 6 zet, krijg je toch een redelijk aanvaardbare drive uit je amp, voorbij 6 is het eerder een gekrijs ipv een tevreden gegrom.

DeiDRagonas
2 september 2008, 23:24
High gauin haal je niet uit die amp idd... De Blues Jr heeft btw WEL een reverb zoals hier eerder opgemerkt werd. Ik persoonlijk vond de Blues deluxe wel erg goed toch.. mooi clean (en daar gaat t om vind ik..). Ik vind de Fender amps ook beter dan de Peaveys trouwens, maar da's smaak natuurlijk.

Grt Roy.

blindfaith85
3 september 2008, 18:21
Hoi

Ik heb een Blues de luxe reissue en bevalt perfect, je moet alleen geen zware overdrive verwachten. Het is bedoelt als een blues versterker en dara is hij perfect voor. Als ik wat mooiere/meer gain wil gebruik ik meestal een Visual sound Route 66 (tubescreamer achtige). Maar het is maar wat je wil en verwaht. EN clean zijn ze super. Als je echt mer gain en rock wil kan ej beter naar marshall ofzo denk ik.

Nellyrocks
4 september 2008, 13:12
Lijkt me ook dat als je een tweed versterker met het woord "Blues" in de naam koopt dat je geen metal speelt.

Ik heb ze allebei uitgeprobeerd en had het idee dat de blues deluxe ook iets warmer is tov van de mi iets moderner klinkende hot rod. kan exemplerisch zijn natuurlijk. Clean is inderdaad heel clean. Wat ook te gek klinkt is het drive kanaal met de drive op één. Daarbij zijn het pedaalhoeren. Ze slikken alles.

Ik heb niet weg van die Eminence speaker. Je hebt een versie van de hot rod met een celeston erin en ik denk dat een V30 ook niet verkeert zal uitpakken.