PDA

View Full Version : texas specials in fender '62 reissue



frander
2 september 2008, 20:44
Hallo daar. Is er iemand die ervaring heeft met een fender '62 vintage reissue.
Ik heb deze beauty, een sunburst met mindgreen slagplaat en 57/62 elementen, onlangs gekocht. Ik speelde hiervoor op een mexicaan met texas specials. Nu zou ik deze elementen graag op mijn 62-er zetten. Misschien heeft iemand dit ook gedaan en kan die me wat vertellen over de verandering in de sound. Ik speel overigens over een Fender super reverb uit 1966 (blackface) en een ts 808. frander

barno
2 september 2008, 21:58
je hebt fijn materiaal. Ik vind de 62 stock pups goed klinken en zou ze niet vervangen door texspecials, maar niets weerhoudt u ervan het es te proberen. als het niet bevalt, wissel je terug.

de texas specials zijn waarschijnlijk iets hotter maar hotter is niet noodzakelijk beter.

ivokreetz
3 september 2008, 11:48
Ik heb hetzelfde overwogen.

Ik speelde voorheen met een MIJ '50s reissue Strat met Texas Specials waar ik erg tevreden over was.

Vorig jaar echter een USA '62 reissue Strat gekocht (80's) en de MIJ Strat ingeruild. De elementen die in de '62 reissue zitten (gewoon de stock 57/62-reissues) vind ik nu persoonlijk zo goed klinken, dat ik er van heb afgezien om ze te vervangen door TS. Naar mijn idee hebben de 57/62s weliswaar minder power, maar een betere klank. Geldt in ieder geval voor het halselement!

Een goed OD-pedaal doet nu de rest voor de leadsounds.

frander
3 september 2008, 12:13
Ja, op zich klinken die 57/62 elementen behoorlijk goed. Ga het toch eens proberen met die texas specials. Die geven toch net wat meer power. Gewoon proberen maar.

Eko
4 september 2008, 08:16
De 57/62 zijn inderdaad zeer goed. De Texas specials geven iets meer mid. Als je vaak met een TS speelt levert dat een andere klank op. Meer bite zullen we maar zeggen.

frander
4 september 2008, 11:31
Dat is juist net wat ik zoek! Bij mijn favoriete muziek, zoals The Red Devils, The Hoax, Cuban Heels etc. is die bite juist belangrijk. Lekker agressief, zonder al te veel overdrive. Een goede combinatie met die tubescreamers en die Super Reverb.

Eko
4 september 2008, 20:40
DE 4 x 10 van de Superreverb met de Texas specials is een killercombi. Als de SR open staat heb je de ideale tone ook zonder de TS.( met is wel lekker!)
Ik heb diverse combinaties hier zelf. De Texas specials zitten in de SRV strat en met een 4 x 10 is het waanzinnig mooi.

frander
4 september 2008, 21:09
Ja, die versterker is inderdaad ook letterlijk super!!! Heb em pas twee maandjes, maar wat een sound. Zeker met volume boven de 6. En inderdaad zijn vervorming bij deze volumes is echt geweldig. Ik speelde hiervoor op een hot rod 212, maar dat is echt prut vergeleken met deze geweldenaar. Heb die texas specials nog in mijn mexicaan zitten, maar zet ze snel over in die '62 RI. Reuze benieuwd. Nu nog leren spelen....