PDA

View Full Version : Gitaar stickers/tribals



Ritchie360
2 september 2008, 19:26
Hey allemaal

dit is m'n eerste post dus vergeef enige fouten of wat dan ook wat ik gemaakt heb.

het zit zo.

ik heb een Epiphone Les Paul Standard. Nu ben ik van plan iets aan het uiterlijk te doen. Voor geïnteresseerden:

- de control knobs zijn nu nog de standaard brons achtigen, deze ga ik vervangen door gouden
- de 3switch frame wordt van cream kleur naar goud
- de slagplaat wordt een zwarte
- de humbucker frames worden chroom achtig

nou had ik dus ook het idee, om aan de onderkant van de gitaar.. waar het zwart en rond loopt.. een of andere tribal sticker te plakken. Ik heb op FOTO 1 een tekening met paint gemaakt van wat ik ongeveer bedoel!

Kan iemand me zeggen of dit wel een verstandig idee is, en waar ik deze stickers zou kunnen krijgen?

(p.s. ik hoef geen meningen of het lelijk is of niet, want dat is slechts een kwestie van smaak nietwaar)

Alvast bedankt
Ritch

FOTO 1 VOOR

http://i256.photobucket.com/albums/hh165/Sjengster/voor.jpg

FOTO 1 NA (HET IDEE)

http://i256.photobucket.com/albums/hh165/Sjengster/na.jpg

stefke_m
2 september 2008, 19:29
Je vraagt enerzijds of het verstandig is om dit te doen, anderzijds wil je geen meningen over wat wij ervan vinden.

Ik vind het echt een afgrijselijk idee, en dus onverstandig.

pannekoek
2 september 2008, 19:32
Je vraagt enerzijds of het verstandig is om dit te doen, anderzijds wil je geen meningen over wat wij ervan vinden.

Ik vind het echt een afgrijselijk idee, en dus onverstandig.


daar heeft ie nix aan,

laten paintbrushen is wel heel mooi trouwens,

waar je nu je stickers plakt is niet echt slim, je arm leunt daar en als je oude vintage relic gitaren ziet dan is dat de meest beschadigde plek, zweet krassen etc, de stickers zullen daar dus snel verkleuren beschadigen en loslaten, wat natuurlijk een lelijk gezicht geeft, als je de stickers er dus dan af haalt zie je allemaal vieze verkleurde plekken op je lak

Dweezman
2 september 2008, 19:44
lekker versieren dat ding, als je 't leuk vindt. Ik plak ook overal pin-ups op. ;-)

Ritchie360
2 september 2008, 19:50
daar heeft ie nix aan,

laten paintbrushen is wel heel mooi trouwens,

waar je nu je stickers plakt is niet echt slim, je arm leunt daar en als je oude vintage relic gitaren ziet dan is dat de meest beschadigde plek, zweet krassen etc, de stickers zullen daar dus snel verkleuren beschadigen en loslaten, wat natuurlijk een lelijk gezicht geeft, als je de stickers er dus dan af haalt zie je allemaal vieze verkleurde plekken op je lak

ehm @ stefke_m.. ik vraag niet om meningen of het mooi is, ik vraag of het 'verstandig' is gezien beschadigingen of bij eventuele verwijdering dat ik de lak niet mee trek of wat dan ook.

@pannekoek
thanks voor de hulp. Wat is paintbrushen als ik vragen mag? (misschien domme vraag maarja)

wat betreft de stickers heb je gelijk in. Maar ik zie het sinds kort eigenlijk als een beetje een kale plek. Maargoed ik dacht pimp de gitaar eens wat op. Kijk dingentjes eraf en erop zetten is leuk, en als het tegen valt is het zo weer te veranderen.

Ritch

barno
2 september 2008, 19:55
enige decoratieve stickers die kunnen op gitaren zijn stijlvolle pinup girls imo. tribals: argh ... :)
paintbrush: da's iets anders, dan kan vanalles

pannekoek
2 september 2008, 20:12
ehm @ stefke_m.. ik vraag niet om meningen of het mooi is, ik vraag of het 'verstandig' is gezien beschadigingen of bij eventuele verwijdering dat ik de lak niet mee trek of wat dan ook.

@pannekoek
thanks voor de hulp. Wat is paintbrushen als ik vragen mag? (misschien domme vraag maarja)

wat betreft de stickers heb je gelijk in. Maar ik zie het sinds kort eigenlijk als een beetje een kale plek. Maargoed ik dacht pimp de gitaar eens wat op. Kijk dingentjes eraf en erop zetten is leuk, en als het tegen valt is het zo weer te veranderen.

Ritch


paintbrushen is dus een vorm van kunst waarmee je met een speciale verf spuit, heel precies tekeningen op bijvoorbeeld auto's/gitaren of iets anders kan spuiten.

richwoodplayer
2 september 2008, 20:26
en dat moet je laten doen door iemand die het kan, niet zelf doen want als je het nog nooit gedaan heb verpest je het behoorlijk ;)

Ritchie360
2 september 2008, 20:31
en dat moet je laten doen door iemand die het kan, niet zelf doen want als je het nog nooit gedaan heb verpest je het behoorlijk ;)
hihi nee ik ga zoiets zeker niet zelf proberen. maargoed paintbrushen klinkt wel leuk. enig idee waar/wie dat kan doen en wat zoiets kost?

richwoodplayer
2 september 2008, 20:33
ik denk dat het redelijk duur is, en geen idee waar het kan.
misschien bij een paintbrush winkel? of iets met kunst?

chennie
2 september 2008, 20:49
Wat jij bedoelt zijn zogenaamde decal stickers. Die kan je er makkelijk opplakken, eventueel een beetje blanke lak erover heen wil je het goed houden. Decal komen voorgedrukt, maar voor een eigen ontwerp kan je een velletje halen en dan zelf knippen.

Paintbrushen is hier al genoemd. Echter wil je de tekening behouden, dan zul je echt over de tekening weer laag lak doen om het te beschermen. Verkijk je hier niet op. Om een mooie laag lak erop te hebben, wat sterk genoeg is en mooi glimt enzo gaat veel werk inzitten (lees het zelfbouw gedeelte van het forum na)
Ik weet overigens niet of je zomaar kan paintbrushen op de bestaande lak. Dat is zowieso afhankelijk welke verf je gebruikt en welke lak er nu opzit.

Je kan het ook doen zoals ik en wat meer tijd in steken: Totaal kaal schuren, verven (ik kan niet paintbrushen) en weer lakken en finishen. Dit is dan het resultaat:
http://i126.photobucket.com/albums/p103/xz0mbiex/Retriever/Retriever5.jpg

richwoodplayer
2 september 2008, 20:52
wouw!
die is wel mooi geworden!
en dat zijn alleenmaar stickers?

grayfink
2 september 2008, 20:56
wouw!
die is wel mooi geworden!
en dat zijn alleenmaar stickers?

LEES DAN SMURF! :stop:

richwoodplayer
2 september 2008, 20:59
LEES DAN SMURF! :stop:
sorry gargamel :nervous:

maar misschien is dit wat?
ik weet niet of je dichtbij woont, maar deze kan het toch wel erg goed?
http://www.novoids.nl/index.html

chennie
2 september 2008, 21:00
wouw!
die is wel mooi geworden!
en dat zijn alleenmaar stickers?

Nee, verf.
Alles geschuurd en dan op het blanke hout geschilderd, gelakt, gepolijst etc.

grayfink
2 september 2008, 21:00
:D .


Nice job trouwens.

Ritchie360
3 september 2008, 07:45
yes zoiets is dus precies wat ik zoek.
toen ik de foto's zag dacht ik; wauw!

het ziet er niet normaal strak uit (: (goed werk overigens!)

ik ga me zoiets zeker laten regelen. Dat maakt de gitaar toch wat persoonlijker nietwaar.


Ritch

Dweezman
3 september 2008, 08:59
wel ff foto's posten, dan!

RobertoL
4 september 2008, 16:14
in zulke stickers gaan toch vouwen zitten als je ze op een rondige gitaar plak(ik bedoel niet de vorm maar het bovenblad)?