PDA

View Full Version : Blackstar true bypass?



FruscianteFan
2 september 2008, 19:21
Een vraagje: op Thomann.de staat bij de HT pedalen van Blackstar dat ze true bypass zijn. Nu heb ik zelf al een tijdje een HT Drive (heerlijk pedaal!) maar ik dacht altijd dat true bypass pedalen het signaal doorlaten als ze geen stroom krijgen en uitstaan. Welnu, mijn Blackstar laat nooit geluid door als-ie geen stroom krijgt. Hoe zit dat?

Niet dat het me ook maar iets uitmaakt als hij niet true bypass is, maar ik ben wel benieuwd.

budje
2 september 2008, 19:25
volgens mij houdt true bypass alleen in dat hij je geluid niet aantast als ie in de uit stand straat. hij moet dus wel altijd stroom krijgen om een signaal door te laten. (de techneuten hier kunnen dit vast mooier uitleggen)

dml
2 september 2008, 19:25
Ik ken het ontwerp ook niet maar het kan soms voorkomen dat de TB-schakeling middels een relay werkt. En dan kan het ook nog zijn dat het relay open staat zodra de spanning wegvalt. Dan krijg je inderdaad geen geluid.

M Kactus
2 september 2008, 19:28
volgens mij houdt true bypass alleen in dat hij je geluid niet aantast als ie in de uit stand straat. hij moet dus wel altijd stroom krijgen om een signaal door te laten. (de techneuten hier kunnen dit vast mooier uitleggen)

Nee, bij "echte" TB wordt het signaal van de ingang via de schakelaar naar de uitgang gebracht. Niks ertussen, niks actiefs, dus niks wat stroom nodig heeft. Fabrikanten gebruiken echter vaak een soort van TB, die niet helemaal TB is, gewoon voor de marketing. Het relaisverhaal zou ook nog kunnen.