PDA

View Full Version : versterker met zo min mogelijk knoppen ?



zenabi
2 september 2008, 15:49
het liefst zou ik een buizen versterker willen met weinig toeters en bellen eraan. We spelen zeer stevige rock (Hatebreed , Pantera enz. )
ik hou van eenvoud ,welke amp zou ik beslist moeten proberen ??

caliban
2 september 2008, 15:51
JCM 800 met tubescreamer

Dit topic mag dicht :D:D

Mr.Fingers
2 september 2008, 15:52
Vox AC30 Brian May Limited Edition

http://www.elderly.com/images/new_instruments/130N/AC30BM_detail.jpg

Hij heeft alleen maar een volumeknop :D

Jimwoud
2 september 2008, 15:54
het liefst zou ik een buizen versterker willen met weinig toeters en bellen eraan. We spelen zeer stevige rock (Hatebreed , Pantera enz. )
ik hou van eenvoud ,welke amp zou ik beslist moeten proberen ??
Bij metal amps heb je toch al snel min. 6 knoppen. Er zijn genoeg versterkers met gain, volume en eq. Waarom zou je weinig knoppen willen. Als je geen zin hebt om aan knoppen te draaien, kun je beter iets van line 6 kopen en dan lekker met de presets spelen.

Beetje nutteloos dus.

Ook wel handig is je budget en waarvoor wil je hem gebruiken? En top+cabinet of combo(1x12/ 2x12, etc.)

caliban
2 september 2008, 15:54
Vox AC30 Brian May Limited Edition

http://www.elderly.com/images/new_instruments/130N/AC30BM_detail.jpg

Hij heeft alleen maar een volumeknop :D
+ 1000000000000

Nielsje
2 september 2008, 15:58
Studiocage...

caliban
2 september 2008, 16:00
Een krank dacht ik net aan, Dime heeft erop gespeeld, weinig knoppen, en een redelijke one-trickpony. Alleen misschien wel duur voor wat het is.

Rutger
2 september 2008, 16:01
Ik begrijp het wel hoor, ben zelf ook van de eenvoud. Geef me een 1- kanaals amp met simpelweg volume, bas/mid/hoog en master en ik ben gelukkig. Stekker erin, versterker aan, volume omhoog, beetje tweaken en spelen maar!

Dat moet echter niet de doorslag voor je versterker keuze zijn... dus specificeer u nader

zenabi
2 september 2008, 16:01
wil hem gebruiken voor in de oefenruimte en kleine zaaltjes/cafe's

arcane
2 september 2008, 16:02
Engl Fireball

Grooveyard21
2 september 2008, 16:04
Vox AC30 Brian May Limited Edition

http://www.elderly.com/images/new_instruments/130N/AC30BM_detail.jpg

Hij heeft alleen maar een volumeknop :D

Minder zal het niet worden denk ik.

caliban
2 september 2008, 16:04
Engl Fireball
Klinkt direct heel metal, en de TS zegt stevige rock, alhoewel de bands die hij noemde..

zenabi
2 september 2008, 16:07
Ik begrijp het wel hoor, ben zelf ook van de eenvoud. Geef me een 1- kanaals amp met simpelweg volume, bas/mid/hoog en master en ik ben gelukkig. Stekker erin, versterker aan, volume omhoog, beetje tweaken en spelen maar!

Dat moet echter niet de doorslag voor je versterker keuze zijn... dus specificeer u nader

niet de doorslag misschien maar met al die soorten en merken ...
is dit misschien wel iets om als eerste te bekijken

caliban
2 september 2008, 16:08
niet de doorslag misschien maar met al die soorten en merken ...
is dit misschien wel iets om als eerste te bekijken
Kan je wat meer vertellen over de sound die je graag wil, en wat je te besteden hebt.

pimmetje
2 september 2008, 16:11
+1 voor de Engl Fireball.

Kim Wilson
2 september 2008, 16:15
niet de doorslag misschien maar met al die soorten en merken ...
is dit misschien wel iets om als eerste te bekijken
Het aantal knoppen moet niet het uitgangspunt zijn voor je zoektocht, IMNSHO. Het geluid is het uitgangspunt. Als je jouw geluid kunt vinden in een aantal versterkers, kun je dan altijd nog schiften op aantal knopjes.

caliban
2 september 2008, 16:17
Een mesa/boogie mark III (of IIC+ of whatever) heeft ook niet bepaald veel knoppen, en is toch vreselijk moeilijk in te stellen. Het aantal knoppen wil niks zeggen over de simpelheid uiteindelijk.

a darker shade of grey
2 september 2008, 16:25
Engl Blackmore :D

Nielsje
2 september 2008, 16:26
IMNSHO

Hahahaha! Hans, kom terug in de echte wereld?! Wat de Fuck is dat nou weer voor afkorting? Ik herken de SHO van Zvex, maar de rest?

*grinnik*

caliban
2 september 2008, 16:26
Engl Blackmore :D
Toen ik zag dat de laatste post van jou was, dacht ik wel dat je dit gezegd had.

Realeigo
2 september 2008, 16:26
Soldano Hotrod 50?

Edit: Soldano Avenger

Kim Wilson
2 september 2008, 16:28
Hahahaha! Hans, kom terug in de echte wereld?! Wat de Fuck is dat nou weer voor afkorting? Ik herken de SHO van Zvex, maar de rest?

*grinnik*
Ken je hem niet? IMNSHO = In My Not So Humble Opinion. ;)

Lexvandoef
2 september 2008, 16:29
Hahahaha! Hans, kom terug in de echte wereld?! Wat de Fuck is dat nou weer voor afkorting? Ik herken de SHO van Zvex, maar de rest?

*grinnik*

Lexeclopedie antwoord: In my not so humble opinion :)

TimmU
2 september 2008, 16:32
Mesa/Boogie mark IV is dé amp voor jou!


Zonder dollen : Mashall JMP2203 met een MV ?

almarvk
2 september 2008, 16:37
Hatebreed & Pantera stevige rock noemen, daar gaat het al fout. Ga gewoon wat versterkers uitproberen en dan kom je er wel achter dat je zoiets niet te krijgen valt met een versterker met 1 knop...

Noctiis
2 september 2008, 16:38
Voor de bands die de TS noemt: nog een stem voor de Engl Fireball.
De bediening kan niet simpeler :)


Enne, zie sig :P

robert-gitarist
2 september 2008, 16:41
Pantera = Randall
Hatebreed = Mesa Boogie en Marshall oid (TSL/DSL)

Het zijn twee verschillende soorten gain etc, ga je waarschijnlijk nooit redden uit een amp. Een benadering er van zou lukken maar identiek het geluid niet. Een ENGL kun je eigelijk alle kanten wel mee op :)

*edit, zoals Almar al aangaf min of meer, Hatebreed en Pantera is dus geen rock/hard rock maar metal/nu-metal

TimmU
2 september 2008, 17:43
mesa en marshall sounds kan wel, maar dan moet je aan een rack beginnen , Marshall JMP-1 , met een mesa studio /triaxis / quad , en een peavey50/50 en een GCX.

en dat is nou niet bepaald weinig knoppen!

robert-gitarist
2 september 2008, 17:46
Waarom zou je aan een rack moeten beginnen dan Timmu? :)

TimmU
2 september 2008, 17:49
't moet niet zozeer, het was meer een reactie op de post boven me, die sprak over zowel mesa als marshall sounds in 1 amp . Dat is onmogelijk , kan wel met rack ,maar is dan weer niets voor TS .

JMP2203 , Fireball , enz. lijkt me meer wat voor TS , maar allereerst zeg ik : Zoekeuh!

caliban
2 september 2008, 17:53
JMP2203 , Fireball , enz. lijkt me meer wat voor TS , maar allereerst zeg ik : Zoekeuh!
Als de TS nog eens terug zou komen kijken naar wat we hebben geantwoord.

artnaz
2 september 2008, 18:26
Toen ik zag dat de laatste post van jou was, dacht ik wel dat je dit gezegd had.En dat dacht ik toen ik zag dat de laatste post van jou was! :D

caliban
2 september 2008, 18:32
En dat dacht ik toen ik zag dat de laatste post van jou was! :D
De moderne versterkers sectie wordt de laatste weken door tien members gedomineerd lijkt het, best creepy.

Mitch
2 september 2008, 18:39
De moderne versterkers sectie wordt de laatste weken door tien members gedomineerd lijkt het, best creepy.
Zegt de man die de laatste maand echt o-ver-al post... ben je werkloos geworden of zo?

Anyway, ik heb twee amps met in totaal 6 knoppen, impedantie switch niet meegerekend. Meer dan genoeg.

caliban
2 september 2008, 19:12
Zegt de man die de laatste maand echt o-ver-al post... ben je werkloos geworden of zo?

Ik voel me aangevallen, normaal postte ik alleen in de gear secties. Eigenlijk nooit veel in de andere subforums gekeken. Leek me leuk om op andere plaatsen ook eens wat te posten, hoop dat je dat niet erg vindt hè.
En nee, niet werkloos, gewoon tweedezit, vaak dagenlang achter het bureau zitten en dus ook achter de computer.

a darker shade of grey
2 september 2008, 19:43
Toen ik zag dat de laatste post van jou was, dacht ik wel dat je dit gezegd had.

Ja beetje een inkoppertje he ;)
Topsound met weinig knopjes, look no further! Ik ben echt helemaal verliefd op dat ding!

pol
2 september 2008, 19:53
versterkers met veel knoppen zijn evengoed eenvoudig, wil gewoon zeggen dat ze een aparte toonregeling hebben per kanaal, is even simpel als een 1 of 2 kanaalsversterker

als nu toevallig het geluid wat je wil in zo'n versterker zit zou je die dan laten staan omdat veel knoppen opzitten ? rare redenering ...

pantera en hatebreed kan je net zo goed met hetzelfde geluid spelen, als je maar iets hebt wat vet en duidelijk klinkt.

Soulcollector
2 september 2008, 20:20
Als het goed is staat er op marktplaats nog een 2e hands Engl Thunder top (niet van mij trouwens). Stuuuk goedkoper dan eerder genoemde opties (Euro of 500?). Alles wat je eigenlijk echt nodig hebt (3 kanalen, effects loop...) en uiteraard een supersound!
Misschien is dat eens de moeite waar om te checken?

Edit: Speel zelf over een Marshall Jcm 900 SL-X, ook niet teveel mogelijkheden (maar wel genoeg, als je niet clean speelt that is) en ook helemaal niet duur. Stevige rock valt er wel uit te halen, maar een Pantera tone niet ;-)

zenabi
3 september 2008, 07:22
ga dit weekend maar eens op pad,tot nu toe weet ik alleen zeker dat het een buizen moet worden

Rutger
3 september 2008, 09:19
Nou, dan vallen er al een hoop af! :D

iWishmaster
3 september 2008, 09:44
als nu toevallig het geluid wat je wil in zo'n versterker zit zou je die dan laten staan omdat veel knoppen opzitten ? rare redenering ...


Zo heb ik de Mesa Mark IV laten staan: eigenlijk mijn 'droomversterker', maar voordat die droomsound eruit komt ... Na 2 uur in een oefenhokje in de winkel eindelijk een clean en scheur waar ik enigzins tevreden over was. Alleen geen fatsoenlijke lead of crunch kunnen vinden, ook niet met presets uit de handleiding / internet. En toch heb ik nog steeds enorme GAS naar dat ding ...

On-topic: JCM 800 of JCM 900 SLX zijn simpel en goed voor stevige rock, maar niet voor Pantera-achtige dingen denk ik. Daarvoor komt misschien die Engl meer in aanmerking. Ik ken de amp zelf niet, maar het Engl-sausje wel :cooler:

zenabi
3 september 2008, 10:52
Marshall Vintage Modern 2466 buizentop , is dit wat ??

casper innosence
3 september 2008, 13:56
het liefst zou ik een buizen versterker willen met weinig toeters en bellen eraan. We spelen zeer stevige rock (Hatebreed , Pantera enz. )
ik hou van eenvoud ,welke amp zou ik beslist moeten proberen ??

Soldano Avenger...

treblemaster
3 september 2008, 13:57
Je kunt ook zoeken naar oude simpele buizenbak (Fender bassman silverface, Soundcity, Laney etc) die niet al te duur is en een boost/overdrive pedaal ervoor. Ik heb geen ervaring met het specifieke geluid wat je zoekt, maar ik ken genoeg 'heavy' bands die het op deze manier doen. Ik moet zeggen dat mijn boss metalzone ook best goed klonk op een Fender bassman silverface.

caliban
3 september 2008, 14:15
Je kunt ook zoeken naar oude simpele buizenbak (Fender bassman silverface, Soundcity, Laney etc) die niet al te duur is en een boost/overdrive pedaal ervoor. Ik heb geen ervaring met het specifieke geluid wat je zoekt, maar ik ken genoeg 'heavy' bands die het op deze manier doen. Ik moet zeggen dat mijn boss metalzone ook best goed klonk op een Fender bassman silverface.
Dan ga je beter voor een JCM 800.

treblemaster
3 september 2008, 16:12
Dan ga je beter voor een JCM 800.

Kost je ook meteen meer geld ;).

DaveItUp
4 september 2008, 09:11
Gewoon een 800 pakken met een overdrive ervoor. Klaar.
Volgens mij speelt hatebreed daar ook over tegenwoordig. Anyway gain genoeg.

En als pantera klinken? Die gitaarsound is fakkin lelijk.

pol
4 september 2008, 09:19
die gitaarsound werkte anders prima voor pantera. Ik zou niet willen dat ze ook maar iets anders klonken.

hun drumgeluid was ook vrij apart, kil, mechanisch, maar dat heeft ook iets.
Voor wat een jcm800 + overdrive kost heb je ook al betere alternatieven. Die dingen zijn toch overdreven duur geworden de laatste jaren, en zo enorm speciaal zijn ze ook weer niet.

Ik heb er 4 gehad, en telkens weer verkocht omdat het toch dat niet is voor metal...

zenabi
14 november 2008, 11:40
update : gister nieuwe gitaar gekocht ( Gibson LP standard faded )
vandaag of morgen nieuwe versterker kopen MET HEEL VÉÉL KNOPPEN
marshall jvm410 + marshall kast ( moet ik nog over beslissen welke )
ben maar afgestapt op het idee dat er niet teveel op moet zitten .Zo als ik het nu bekijk is deze top prima te bedienen (ben in iedre geval helemaal weg van de combinatie Gibson/marshall wat geluid betreft ) ben helemaal blij
http://94.100.114.47/408500001-408550000/408528301-408528400/408528392_5_kXrI.jpeg

Stratman70
21 november 2008, 15:45
http://94.100.114.47/408500001-408550000/408528301-408528400/408528392_5_kXrI.jpeg

Maar in eerste instantie zocht je dus een versterker met weinig knoppen...

Je had de Engl Thunder moeten nemen. Weinig knoppen en alle geluiden die je moet hebben.

edje kadetje
21 november 2008, 16:48
update : gister nieuwe gitaar gekocht ( Gibson LP standard faded )
vandaag of morgen nieuwe versterker kopen MET HEEL VÉÉL KNOPPEN
marshall jvm410 + marshall kast ( moet ik nog over beslissen welke )
ben maar afgestapt op het idee dat er niet teveel op moet zitten .Zo als ik het nu bekijk is deze top prima te bedienen (ben in iedre geval helemaal weg van de combinatie Gibson/marshall wat geluid betreft ) ben helemaal blij
http://94.100.114.47/408500001-408550000/408528301-408528400/408528392_5_kXrI.jpeg


LOL

en by the way niemand zegt dat je altijd consequent moet zijn!

Mitch
21 november 2008, 16:51
het liefst zou ik een buizen versterker willen met weinig toeters en bellen eraan. We spelen zeer stevige rock (Hatebreed , Pantera enz. )
ik hou van eenvoud ,welke amp zou ik beslist moeten proberen ??

Even later....


update : vandaag of morgen nieuwe versterker kopen MET HEEL VÉÉL KNOPPEN
marshall jvm410 + marshall kast ( moet ik nog over beslissen welke )
ben maar afgestapt op het idee dat er niet teveel op moet zitten .Zo als ik het nu bekijk is deze top prima te bedienen (ben in iedre geval helemaal weg van de combinatie Gibson/marshall wat geluid betreft ) ben helemaal blij
http://94.100.114.47/408500001-408550000/408528301-408528400/408528392_5_kXrI.jpeg

Absoluut de winnaar van het meest verrassende en grappigste topic in een inhoudelijk subforum 2008!

guitarguru
21 november 2008, 17:07
Even later....



Absoluut de winnaar van het meest verrassende en grappigste topic in een inhoudelijk subforum 2008!


Sjeezusss!!!! Zit ik daarvoor nou al die 6 pagina's door te spitten??? Wat een draaikont! En wel 180 graden................ :D

kenx
21 november 2008, 17:11
tiny terror...

grtz

Nielsje
21 november 2008, 17:15
tiny terror...

grtz


Jij verdient ook wel een aai over je bol :D

rickert
21 november 2008, 17:25
Even later....



Absoluut de winnaar van het meest verrassende en grappigste topic in een inhoudelijk subforum 2008!

+1 ik lach me suf:seriousf: Werkelijkwaar geniaal!

Mitch
21 november 2008, 17:32
Wel vanaf begin september hè...;) Twee maanden om te besluiten dat 28 draai- en 8 drukknoppen plus een foottswitch toch echt niet zo ingewikkeld hoeven te zijn (en eerlijk is eerlijk: de JVM is ook gewoon goed overzichtelijk).

Realeigo
21 november 2008, 17:33
En dan kiest ie ook nog eens een JVM....

rickert
21 november 2008, 17:35
Wel vanaf begin september hè...;) Twee maanden om te besluiten dat 28 draai- en 8 drukknoppen plus een foottswitch toch echt niet zo ingewikkeld hoeven te zijn (en eerlijk is eerlijk: de JVM is ook gewoon goed overzichtelijk).

Joh ga jij effe lekker ergens anders de boel zitten relativeren, het was net zo leuk!

Nee maar true, het is een leuke amp maar dan nog!