PDA

View Full Version : fender '62 reissue snaren vervangen



frander
2 september 2008, 15:31
Mede-gitaarfreaks,

Ik heb sinds enkele dagen een fender '62 reissue. Dit ter vervanging van een misgelopen relatie... Nu heb ik haar gisteren eens flink genomen en de hoge E snaar brak. Nu is deze Fender uitgerust met Gotoh Kluson stemmechaniek. Heeft iemand ervaring met het vervangen van snaren met deze techniek. Volgens mij moet de snaar op maat worden geknipt, want het uiteinde moet in de as worden gestoken... Ik heb het geprobeerd met maar twee omwentelingen, maar de snaar schoot gewoon los. Vast bedankt, frander.

Mr.Fingers
2 september 2008, 15:40
reken op een 6 cm extra snaar (dus snaar tot aan de stemknop, en dan 6cm extra, dan afknippen), door het asje, omknikken, en gewoon opwinden.

EDIT: snaren moeten er wel af, maar dat kan geen kwaad voor de afstelling hoor, gewoon niet aan de schroeven van hals & brug komen.

frander
2 september 2008, 15:40
Mede-gitaarfreaks,

Ik heb sinds kort een Fender '62 reissue en ben zeer benieuwd hoe deze klinkt met Texas Specials (SRV). Ik heb deze nu in een mexicaan zitten, maar zou ze graag overzetten. de slagplaat moet los, want ook de orginele 3-weg schakelaar will ik vervangen door de meegeleverde 5-weg. Is er een manier om dit te doen zonder de snaren eraf te halen. Anders moet alles weer opnieuw afgesteld worden. Niet dat dat zo'n enorm probleem is, maar een scheiding, de fender en een net aangeschafte Fender super reverb blackface 1966 hebben me totaal blut gemaakt. Laat die blues maar komen. Vast bedankt, frander

3ss
2 september 2008, 15:52
Dit ter vervanging van een misgelopen relatie...

Haha, dit herken ik wel...

Maar bij mijn weten zul je de snaren er toch moeten afhalen als je u switch wilt vervangen..

Kim Wilson
2 september 2008, 16:10
Als je je snaren vervangt, hoef je echt niet opnieuw af te stellen hoor. Snaren eraf, slagplaat eruit, spul vervangen, slagplaat er weer in, nieuwe snaren erop, en klaar is Kees. :)


Welkom trouwens. Voor dit soort vragen kun je het beste in het juiste subforum terecht. Hier is het gebruikelijk dat je je voorstelt. :)

frander
2 september 2008, 16:16
Ja, ik kom er net achter dat ik inderdaad in het verkeerde sub-forum zit. Beginnersfoutje zullen we maar zeggen. Trouwens bedankt voor de reacties.