PDA

View Full Version : [help]groene vingertoppen



rainier
2 september 2008, 09:20
hallo allemaal,

ik heb eigelijk sinds ik gitaar speel al groene vingers van het spelen, of ik nou op mijn klassieke gitaar speelde (toen ik begon) of op mijn huidige S&P ik krijg groene vingers en de snaren hangen vol met groen/zwarte viezigheid (waarschijnlijk huidschilfertjes oid). ik speel op phosphor bronze van d'arrio, mocht dit jullie helpen met een antwoord. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een antwoord waarom dit komt.

mvg,

rainier

M Kactus
2 september 2008, 09:22
hallo allemaal,

ik heb eigelijk sinds ik gitaar speel al groene vingers van het spelen, of ik nou op mijn klassieke gitaar speelde (toen ik begon) of op mijn huidige S&P ik krijg groene vingers en de snaren hangen vol met groen/zwarte viezigheid (waarschijnlijk huidschilfertjes oid). ik speel op phosphor bronze van d'arrio, mocht dit jullie helpen met een antwoord. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een antwoord waarom dit komt.

mvg,

rainier

Als brons roest, wordt het groen. Da's dus normaal. Na lang spelen op nieuwe snaren krijg je vieze vingers, kun je niks aan doen ;)

Harald
3 september 2008, 18:37
Had het de eerste jaren dat ik speelde ook. Tegenwoordig eigenlijk nooit meer last van. Geen idee waar het aan ligt. Had toen ook altijd enorm diepe gleuven waar mijn vingers de snaren indrukten. Dat eelt is ook minder dramatisch nu. Gitaren spelen wat beter dan mijn oude, en ik zal een stuk sneller snaren wisselen. Maar voor de rest zou ik ook niet weten wat er verandert is. Ik kan nog steeds aardig agressief zweet hebben. Heb wel eens een (notabene gecoate) set snaren van D;addario in 10 minuten helemaal doodgespeeld...

guitarchris
3 september 2008, 19:26
gewoon oxidatie van de snaren.. Zweet, huidschilfers etc komt allemaal op de snaren, daardoor worden ze vies.. De klank wordt daardoor ook steeds doffer, vervang snaren tijdig en niet pas als ze geknapt zijn, dan heb je daar minder last van, speelt het fijner en is de klank beter..

Alberto
3 september 2008, 20:02
Dan moet je toch al abnormaal zweterige handen hebben!
Daar heb ik nog nooit last van gehad, zelfs niet in de zomer.
Bij mij worden de omwonden snaren hooguit wat donkerder van kleur. That's it.

Harald
4 september 2008, 11:14
Zal niet de hoeveelheid zweet, maar de samenstelling zijn... en staal en nylon maakt ook verschil uit. Nylon duurt wat langer voordat het minder klinkt. Daar staat tegenover dat ik bij nieuwe nylonsnaren de eerste 3 dagen meer stem dan speel.

SmashingPumpkins
8 september 2008, 10:24
Als je snackt tijdens het gitaarspelen worden de snaren ook eerder vies