PDA

View Full Version : Welke Fender versterker zal ik nemen?



daanyo
2 september 2008, 00:56
Hallo,

Al enige tijd ben ik een gitarist die graag speelt op een Fender.
Vooral om het echte "Mark Knopfler" Fender geluid eruit te krijgen!

Ik heb een Fender MIM 60 reissue sunburst strat. gehad met een Fender Deluxe DSP 90 versterker. Deze heb ik door omstandigheden weg gedaan maar nu wil ik weer een Fender set kopen.

Ik heb momenteel de Fender 50 reissue fiesta red strat. op het oog!

Maar nu is de vraag, wat voor Fender versterker daarbij?
Misschien een Frontman, Princeton, Deluxe, Hot Rod, super champ XD ??

Een versterker waar dus echt het mooie Clean Fender geluid uitkomt!?

Mijn budget ligt ongeveer wel rond de 250 euro!

Wie heeft er goede suggesties voor mij!?

ik hoor het GRAAG!


Mvg, Daan

Tubescreamer
2 september 2008, 01:33
TWIN REVERB!!! Maar ja....250 euro?? Hoop serieus dat iemand hier een goede tip heeft voor je voor een goede buizenbak voor die prijs. (niet sarcastisch bedoeld!) maar het echte cleane Fender-geluid? Misschien effe minstens 500 euro erbij sparen...

Oh echte tip: als je weinig budget hebt maar tevreden zou zijn met een kleine coole Fender, kijk ff naar bijv. 2e hands silverface (Vibro) Champs. Gaan tussen de 300 en 500 zo hier & daar. Soms iets meer, maar wel retecool!

Grooveyard21
2 september 2008, 09:24
voor het mark knopfler geluid ben je toegwezen op een buizen amp.

mischien dat een tweedehands blues junior een goede keus zou zijn, zal wel wat geld bij moeten, maar tis te doen.

DeiDRagonas
2 september 2008, 10:24
250,- is niks.. Ga je niet redden dan (of je moet heeeel veel mazzel hebben).. Maar een Fender Blues Junior is toch de beste keus denk ik.

R

Mr.Fingers
2 september 2008, 10:35
voor 250€ kan je een Fender Super Champ/ Vibro Champ kopen (246€ bij thomann dacht ik), dat is een minimini 5W buizenversterkertje

Maar ik zou toch ook doorsparen tot je iets beter kan kopen (Blues jr. Blues Deluxe,...)

Ik heb een hotrod, en "sultans of swing" gaat redelijk.

Kim Wilson
2 september 2008, 10:38
Ik moet toch ook maar een keer een Blues Jr. testen, blijkbaar is dat toch een positieve uitschieter in de Hotrod-reeks. Hij wordt hier iig genoeg gehyped...

pimmetje
2 september 2008, 11:30
Tijdje geleden zo'n super champ XD ff aan de tand gevoeld. Daar was ik echt niet van onder de indruk. Moet ik wel toegeven dat ik al snel in de war als ik een knop met tig voicings voor m'n snuffert krijg.

De Blues Jr ernaast was wel leuk... ook niet wat ik nu zou kopen, maar was prima mee te spelen. Voor wat Knopfler werk geen rotte keuze denk ik.

MarkV
2 september 2008, 11:34
Ik moet toch ook maar een keer een Blues Jr. testen, blijkbaar is dat toch een positieve uitschieter in de Hotrod-reeks. Hij wordt hier iig genoeg gehyped...

Tja die hype lijtk wel een beetje begonnen te zijn toen bleek dat John Mayer een Blues Jr. in de studio gebruikt (o.a.) Daarna duikt deze versterker in een keer overal op als zijnde een positieve uitschieter.

Arjan12
10 juni 2009, 18:30
Ik heb er een gehad, maar toen ik de kans kreeg hem in te ruilen voor een Laney VC30 heb ik dat maar snel gedaan. Geen moment spijt van gehad.

stimmt
13 juni 2009, 18:03
De Hot Rod Deluxe lijkt mij dan de beste keus. Alleen die wordt nieuw zo rond de 700 euro verkocht dus met een beetje mazzel kun je hem tweede hands voor 400 euro pakken.

Ik zou nog eventjes doorsparen dan want met de HR Deluxe krijg je een schitterende cleane toon en hij gaat hard genoeg om er mee te kunnen optreden.

Ik denk dat dat de beste prijs/kwaliteit buizenversterker is voor een goed clean geluid.
(ik heb zelf de HR Deville, zelfde versterker alleen dan meer watt en een extra speaker)

vidar
13 juni 2009, 18:38
Ik kan me inderdaad ook heel andere geluiden over de blues jr. herinneren. Een jaar of 3 geleden zat ik weleens te kijken naar zo'n Blues Jr. en had niemand er een goed woord voor over en nu wordt ie ineens overal aangeraden... :)

Shaggy
13 juni 2009, 22:52
Een goede compressor is onontbeerlijk voor een beetje knofler sound.

Dus; strat, compressor, goede clean amp

DeiDRagonas
14 juni 2009, 03:47
Dudes, kijken jullie ooit naar de datum?
Die gast heeft al lang zn amp denk ik hoor.

Lal.. En Fender BJ's zijn super ampjes als je t mij vraagt.

R.

ellisvertellis
14 juni 2009, 06:40
Net een Blues Jr gekocht voor 400euro. Heb hem zelfs nog niet beluisterd :).
We zien wel, ze zijn blijkbaar populair genoeg; moest het mij niet bevallen, verkoop ik hem terug voor dezelfde prijs. Ze zijn naar het schijnt heel prijsstabiel...