PDA

View Full Version : Speakers van cabinet wisselen



6-string
1 september 2008, 22:55
Ik heb nu een Marshall JCM 800 1960 cabinet, maar zou graag een 2de cabinet kopen en dacht aan de Harley Benton vintage cabinet (http://www.thomann.de/gb/harley_benton_g412a_vintage.htm) met Celestions V30 speakers. Maar omdat de kwaliteit van de cabinet opzich de wensen overlaat (wieletjes vallen eraf, ...) zou ik de speakers willen wisselen met die van mijn marshall, zodoende ik een Marshall met V30's heb en een Harley Benton met gewone speakers.

Nu is mijn vraag of dit makkelijk te doen is en niet veel extra kosten gaat zijn?

Mvg

caliban
1 september 2008, 23:00
Ik heb nu een Marshall JCM 800 1960 cabinet, maar zou graag een 2de cabinet kopen en dacht aan de Harley Benton vintage cabinet (http://www.thomann.de/gb/harley_benton_g412a_vintage.htm) met Celestions V30 speakers. Maar omdat de kwaliteit van de cabinet opzich de wensen overlaat (wieletjes vallen eraf, ...) zou ik de speakers willen wisselen met die van mijn marshall, zodoende ik een Marshall met V30's heb en een Harley Benton met gewone speakers.

Nu is mijn vraag of dit makkelijk te doen is en niet veel extra kosten gaat zijn?

Mvg
In principe is dat gewoon uitvijzen en insteken, en de kabels aansluiten. Uiteindelijk geen slecht idee, je zou ook wel de combinatie kunnen maken, in X-patroon, bogner style. Dan moet je wel zorgen dat de impedantie van de speakers de zelfde is.

Nielsje
1 september 2008, 23:00
Handrem:

Jij hebt een originele JCM 800 cab?
En dus eentje met G12-65 speakers?

1: je bent gek als je die speakers wil ruilen tegen V30's
2: speakers zijn ook los te koop, daar hoef je geen extra cab voor aan te schaffen..


Uiteindelijk geen slecht idee.

Dus wel. V30's versus 65 watters? Zeg dat je het niet meent..

caliban
1 september 2008, 23:02
2: speakers zijn ook los te koop, daar hoef je geen extra cab voor aan te schaffen..
Als je sowieso een tweede cab wil is het nog wel handig.

Lexvandoef
1 september 2008, 23:02
De latere jcm800 cabs kwamet g12-t75 speakers, en niet de 65's.

Nielsje
1 september 2008, 23:04
De latere jcm800 cabs kwamet g12-t75 speakers, en niet de 65's.

Dat klopt! Je wordt onze GN Lexéclopedie!

Lexvandoef
1 september 2008, 23:06
Dat klopt! Je wordt onze GN Lexéclopedie!

Haha, als je, zoals ik, niet zo bijster veel van je studie op pikt, dan pik je op andere plekken weer heel veel op ;)

Edit: en een nieuwe sig ;)