PDA

View Full Version : vraagje Epiphone 335



cruncher
1 september 2008, 19:00
Gisteren een epiphone 335 dot gekocht. Er moet wat aan gewerkt worden:topkam afgebroken en de 3-wegschakelaar is afgebroken. Voor de rest een heerlijke gitaar:ziet er mooi uit,speelt echt heerlijk en heeft een heerlijke sound! De vorige eigenaar heeft hem in het najaar van 2002 gekocht, ook 2ehands. Ik kan nergens ontdekken in welk land hij gemaakt is; waren er toen al 'made in China' epiphones?

Zal binnenkort even een paar foto's plaatsen!

Mr.Fingers
1 september 2008, 19:04
http://www.guitardaterproject.org/epiphone.aspx

Nico2
1 september 2008, 19:08
feauteau's !!

cruncher
1 september 2008, 19:11
Jaja, de foto's komen er aan, ff geduld! Hij komt uit 1999 en made in Korea. Volgens mij is 175,00 euro niet veel ...?

Luke-wannabe
1 september 2008, 19:17
Nee prima prijs! Congrats!

cruncher
1 september 2008, 19:23
Nee prima prijs! Congrats!

Ook een idee wat ze normaal doen? Ziet er werkelijk schitterend uit, zelfs weinig krasjes en helemaal geen deukjes! Heeft een keurige rechte hals en de gitaar feedbackt ook niet op hogere volumes! De vorige eigenaar is er erg zuinig op geweest, alleen heeft één van zijn kinderen de gitaar omgestoten waardoor een stukje van de topkan afbrak en de 3-wegschakelaar.

Zal binnenkort foto's plaatsen; die moet ik even maken in daglicht.

inteDes
1 september 2008, 19:29
Zal binnenkort foto's plaatsen; die moet ik even maken in daglicht.

Nee hoor, foto's hoeven niet! Heb zo al genoeg GAS... :sneaky:
Wat een spotprijs! Proficiat! Als je nog eens zo'n koopje weet mag je dat zeker laten weten!

Luke-wannabe
1 september 2008, 19:36
Normaal gaan ze geloof ik wel voor 250-300. 175 is in ieder geval een mooie prijs.

Frisods
1 september 2008, 21:45
lol, nieuwprijs is nog steeds in NL 420 euro dacht ik:)
Mijne is nieuw voor 250 euro binnengehaald 40 procent korting op alle epiphones en 20 op Gibsons bij vriese:)

cruncher
1 september 2008, 23:04
Kom net met knikkende knietjes en een bezweet hoofd naar beneden; ik heb zojuist de Epi aan de tand gevoelt. Ingeplugd in mijn Peavey Classic Tweed 2x12 met 4xEl84 en gewoon clean op het halselement;real jazz and blues! Erg warme sound,heerlijk! Even de Bad Monkey intrappen en schakelen naar het brugelement; dit klinkt erg overtuigend a la Eric Clapton en Eelco Gelling in hun vroegere dagen! Je wordt gewoon uitgedaagd om bluesy dingetjes te gaan spelen...Okay, dan ook maar mijn CrunchBox intrappen.....ahum....dit klinkt echt als Still Got The Blues van Gary Moore! :o Scheurt als een tiet! Ik denk dat ik voor 175,00 euro geen betere koop had kunnen doen! Nu maar snel een biertje gepakt om tot rust te komen............. ;)

Squier4ever
1 september 2008, 23:08
congrats, net mijn (chinese) dot voor het eerst in mijn eigen band getest, wat een sweet motherfucker is het toch, klinkt goed, speelt goed, ziet er goed uit! wat wil je meer.



stiekem een echte es 335, oké

cruncher
1 september 2008, 23:11
congrats, net mijn (chinese) dot voor het eerst in mijn eigen band getest, wat een sweet motherfucker is het toch, klinkt goed, speelt goed, ziet er goed uit! wat wil je meer.



stiekem een echte es 335, oké

Of nog ééntje erbij? 'Toe nou liefje, mag het? Na deze koop ik echt niets meer'......................!(Zou ze willen! :o )

Squier4ever
1 september 2008, 23:16
nothing beats the GAS, the GAS always beats you (and your wife)

HalfBlindLefty
1 september 2008, 23:18
Congrats,

Weer een Dot eigenaar/liefhebber er bij.

Sometimes nice things in life come cheap :-)

/Hans

cruncher
1 september 2008, 23:21
Thanks Squier4ever en UltimaPro!

Riky
1 september 2008, 23:21
gefeliciteerd! mooie gitaren!

cruncher
1 september 2008, 23:28
congrats, net mijn (chinese) dot voor het eerst in mijn eigen band getest, wat een sweet motherfucker is het toch, klinkt goed, speelt goed, ziet er goed uit! wat wil je meer.



stiekem een echte es 335, oké

De Epi's uit China blijken ook erg goed te zijn. Hoe vind jij ze qua afwerking, sound e.d.?

Squier4ever
1 september 2008, 23:30
afwerking is keurig (alleen de topkam, maar ik moet zo nodig op 0.011-0.054 spelen) en sound is prima tot goed. de standaard pups vind ik niet geweldig, maar voldoen voorlopig. gooi er over een tijdje denk ik GFS in, of als ik tweedehands iets moois kan scoren doe ik dat.

cruncher
1 september 2008, 23:32
afwerking is keurig (alleen de topkam, maar ik moet zo nodig op 0.011-0.054 spelen) en sound is prima tot goed. de standaard pups vind ik niet geweldig, maar voldoen voorlopig. gooi er over een tijdje denk ik GFS in, of als ik tweedehands iets moois kan scoren doe ik dat.

Waarom vind je de stock pups niet echt goed?

Squier4ever
1 september 2008, 23:34
Waarom vind je de stock pups niet echt goed?

modderig, niet helder genoeg. ook niet helemaal de sound die ik zoek. feedbacken niet op zich, dat doet de gitaar van zichzelf wel, maar dat vind ik vet. maar goed first things first, pups voor dit schatje komen nog wel. eerst een andere amp :chicken:

HalfBlindLefty
1 september 2008, 23:36
afwerking is keurig (alleen de topkam, maar ik moet zo nodig op 0.011-0.054 spelen) en sound is prima tot goed. de standaard pups vind ik niet geweldig, maar voldoen voorlopig. gooi er over een tijdje denk ik GFS in, of als ik tweedehands iets moois kan scoren doe ik dat.

Op tweedehands.nl staan een paar Tokai '57 pafs Misschien wel een leuke combi

http://www.2dehands.nl/wow-1982-vintage-tokai-57-49967649.html?muz_instr=27&qq=paf

/Hans

cruncher
1 september 2008, 23:36
Is 'modderig' niet vintage? Hoort dat niet bij de DOT? Het is natuurlijk geen strakke ibanez....

Squier4ever
1 september 2008, 23:38
weet zeker dat ik er met een setje goeie PAF-jes minder modderige sound uit haal. wat mij betreft hoor een ES alleen modderig te klinken als je dat wilt. deze (vooral de neckpup) klinkt eigenljik altijd modderig met een beetje drive (denk QOTSA modderig)

Squier4ever
1 september 2008, 23:38
Op tweedehands.nl staan een paar Tokai '57 pafs Misschien wel een leuke combi

http://www.2dehands.nl/wow-1982-vintage-tokai-57-49967649.html?muz_instr=27&qq=paf

/Hans

nee geef dat geld liever aan tweedehands duncans ofzo uit.

cruncher
1 september 2008, 23:40
Je weet wel wat je wilt! Goede zaak!

HalfBlindLefty
1 september 2008, 23:41
Je weet wel wat je wilt! Goede zaak!

I second that.

Squier4ever
2 september 2008, 11:37
Je weet wel wat je wilt! Goede zaak!

ik speel lang genoeg om te weten wat ik wil, maar stiekem wil ik veel te veel :D