PDA

View Full Version : mooi clean + hi gain



Gitaar4LifeDude
1 september 2008, 18:59
hallo, ik zal even de standaard vragen beantwoorden:

ik wil graag een versterker kopen, mag van marktplaats mag ook gewoon in de winkel zijn.

- budget : + - 1400 euro
- wat voor muziek : van heavy distortion a la stone sour - 30 30 150 tot mooie cleane dingetjes. ik vind een mooi clean heel belangrijk maar er moet ook echt een goeie distortion in zitten voor dit bedrag.
- waar al naar gekeken : ik heb al gekeken naar een engl invader maar dat was niet echt mijn ding, ook heb ik gekeken naar een voxac30 wat wel het perfecte clean had maar voor metal niet geschikt blijkt.

weten jullie iets voor mij help me dan aub.
groeten

FrankC
1 september 2008, 19:04
Wat wil je precies?

Combo of losse top en speakerkast?
Of 19 inch?

Luke-wannabe
1 september 2008, 19:04
Dan moet je denk ik in de Mesa hoeken gaan kijken. Stiletto vind ik erg fijn voor Clean en Higain. Die is denk ik wel voor rond 1400 te krijgen. Rectifier ken ik de clean niet van, maar komt ook wel in aanmerking denk ik.

Jimwoud
1 september 2008, 19:06
Check de Engl Blackmore, echt hele mooie cleans en met een randje. En dikke vette high gain.

Staat ook een mooie Diezel Einstein op MP.

a darker shade of grey
1 september 2008, 19:10
Check de Engl Blackmore, echt hele mooie cleans en met een randje. En dikke vette high gain.

Staat ook een mooie Diezel Einstein op MP.

+1 voor de Blackmore :D

Clean is prachtig, blijft ook lang clean als je dat wilt, en de high gain is om van te smullen, absoluut niet zoals de invader, dus misschien is het precies je ding!

Kellet
1 september 2008, 19:13
Engl Blackmore. Mooie sprankelende clean en kan scheuren als een beest.

Gitaar4LifeDude
1 september 2008, 19:18
dankjewel voor de snelle antwoorden maar 't probleem met de blackmore is dat 't een 100 watt versterker is wat écht net ff te veel is dat zou ik nooit genoeg open kunnen zetten om 't geluid echt goed te krijgen.
een combo is denk ik meer wat ik zoek, maar een top + cab vind ik ook niet erg als 't gewoon een goeie sound heeft.
iig geen 19inch. Ik denk dat rond de 50 watt perfect voor me zou zijn

caliban
1 september 2008, 19:20
Een ENGL Savage 60, lijkt redelijk op de blackmore normaalgezien, en is 60 watt. Er stond laatst een op gitaarmarkt (gemod door Peter Diezel dacht ik).

FrankC
1 september 2008, 19:28
Dan zou ik voor een combobuizen versterker 2X12 gaan.
En daar gericht naar zoeken en testen. Voor dat bedrag heb je heel veel keus.

Steven Otto
1 september 2008, 19:41
Een ENGL Savage 60, lijkt redelijk op de blackmore normaalgezien, en is 60 watt. Er stond laatst een op gitaarmarkt (gemod door Peter Diezel dacht ik).

Inderdaad! redelijk geprijst, maar ik vind witte tolex op een ENGL echt schijtlelijk

Gitaar4LifeDude
1 september 2008, 19:45
de engls waar ik op heb gespeeld hadden allemaal een nogal zwakjes clean is dit zo anders met die 60 watter?

Jimwoud
1 september 2008, 19:45
Er staat ook nog een ENGL Screamer topje te koop bij feedback(occasions) Eindhoven dacht ik. 560 euro dacht ik.

Zwak clean, vind ik bij de blackmore wel mee vallen, als je van een wat dikker clean houd dan kun je misschien een mesa proberen.

Bigfoot414
1 september 2008, 19:47
hallo, ik zal even de standaard vragen beantwoorden:

ik wil graag een versterker kopen, mag van marktplaats mag ook gewoon in de winkel zijn.

- budget : + - 1400 euro
- wat voor muziek : van heavy distortion a la stone sour - 30 30 150 tot mooie cleane dingetjes. ik vind een mooi clean heel belangrijk maar er moet ook echt een goeie distortion in zitten voor dit bedrag.
- waar al naar gekeken : ik heb al gekeken naar een engl invader maar dat was niet echt mijn ding, ook heb ik gekeken naar een voxac30 wat wel het perfecte clean had maar voor metal niet geschikt blijkt.

weten jullie iets voor mij help me dan aub.
groeten
Vox zou nog best een optie kunnen zijn, als je bereid bent er een paar goeie pedaaltjes voor te zetten.
De gitarist van mijn band doet dat ook en wij spelen best harde stoner/funk/metal.
Ik probeer em te overtuigen dat ie es een buizenpedaal moet gaan checken, maar die dingen zijn helaas wel prijzig.

a darker shade of grey
1 september 2008, 19:47
Ik heb een 100 watt blackmore voorlopig ook alleen voor thuisgebruik, met de master op 1 en kanaal volume op een kwart, klinkt als een klok!

Ik heb hem een keer harder gezet, en het geluid wordt inderdaad voller op ongeveer kwartvolume, maar op laag volume is het goed te pruimen hoor! En vergeet niet dat het verschil tussen een 60watter en een 100watter echt te verwaarlozen is op slaapkamervolume...

Gitaar4LifeDude
1 september 2008, 19:59
het blijft ook zeker niet bij slaapkamervolume hoor, ik wil er ook mee optreden maar de gemiddelde kroeg hier in de buurt vind 100 watt denk ik nog steeds wel veel aangezien dat toch behoorlijk oorverdovend is.
ik dacht ook al aan die vox met pedaaltjes maar hier op gitaarnet zeiden de meesten dat 't toch niet helemaal zou zijn wat ik zoek, maar ik hou de optie iig open.
ook de blackmore zal ik zeker even testen, maar ik denk dat de 100 watt een beetje een punt blijft.

caliban
1 september 2008, 20:04
Dat van vox vind ik echt dikke zever, als je highgain wil, en een goeie clean, moet je niet een amp met alleen goeie clean nemen. We leven in 2008, genoeg amps die en clean en highgain heel goed klinken. (Sorry om neerbuigend over te komen, maar als je niet het typische vox-ding zoekt, zijn er betere alternatieven vind ik).
In verband met die Savage 60, wat vraagt die ervoor. Ik vind dat wit wel cool.

FrankC
1 september 2008, 20:05
Staar je niet blind op het wattage. Een Mesa van 30 watt blaast je van je sokken af.

caliban
1 september 2008, 20:06
Staar je niet blind op het wattage. Een Mesa van 30 watt blaast je van je sokken af.
Dat klopt, maar als je niet heel veel headroom wil, kan je uiteindelijk beter een 50 watter nemen, normaal goedkoper, en minder buizen te vervangen als het ervan zou komen.

JeanPaul du Vinnie
1 september 2008, 20:14
Peavey JSX? Staar je niet blind op de 120 watt, hij kan perfect op alle volumes gebruikt worden.

Einzeln
1 september 2008, 20:33
Egnater tourmaster?

BasHermus
1 september 2008, 20:53
Dat Stone Sour geluid en mooi sprankelend clean uit dezelfde versterker halen kan lastig worden.

Over het algemeen is dat gescoopedte geluid (zoveel gain gebruiken ze trouwens niet eens) qua klankkleur zo'n beetje het tegenovergestelde van een mooi clean (als je de gain weg zou halen, en de rest met rust zou laten). Meestal in combinatie met V30 speakers (die ik nooit echt mooi clean vindt produceren).
Dan krijg je eerder dat blikkerige geluid van Metallica op "One".

Dan moet je echt een versterker nemen met twee volledig gescheiden kanalen.

Je zou de Brunetti MC2 kunnen proberen (maar ik weet niet wat je van het clean vindt)
En Peavey Delta Blues (erg mooi clean, maar de overdrive is meer rock georiënteerd).
Of misschien een Laney Lionheart...

Gitaar4LifeDude
1 september 2008, 20:56
qua overdrive moet ik echt wel op z'n minst alter bridge eruit kunnen halen t mag misschien ook wel via een pedaaltje hoor maar als ik 1400 euro uitgeef verwacht ik wel dat er gewoon goeie overdrive in de versterker zelf zit.

caliban
1 september 2008, 20:58
Framus kan je ook naar kijken, alleen zijn ze boven je budget, en denk ik dat je ze occasie erg weinig vindt. Super clean en heel brutale overdrive.

Gitaar4LifeDude
1 september 2008, 21:05
framus, nog niks van gezien in de lokale gitaarwinkels zal ik zeker ff checken!

caliban
1 september 2008, 21:09
framus, nog niks van gezien in de lokale gitaarwinkels zal ik zeker ff checken!
In principe volledig gescheiden preamp voor kanaal 1 en 2/3, buiten de eerste gainstage. De clean zou bij een vox gehaald zijn, en de overdrive zit ergens in het rectifier/SLO-straatje, alleen een pak strakker.

Gitaar4LifeDude
1 september 2008, 21:44
en wat is de prijs hiervan ongeveer, nieuw en 2e hands? want ik kan ook nog gerust even doorsparen hoor.

caliban
1 september 2008, 21:56
http://www.thomann.de/be/search_dir.html?gf=tube_guitar_heads&sw=framus&pr=1600a2000
Dan heb je wel nog altijd geen cabinet.

AART
1 september 2008, 22:09
Epiphone SoCal?
VHT Ultralead?
B52?
Mesa Mark IIC+?
Peavey Valveking?
Trainwreck?
Bugera?
Dumble?


Zit vast wel iets bruikbaars tussen?

Gitaar4LifeDude
1 september 2008, 22:14
dat word op naar een hele grote winkel dan om allerlei dingetjes te testen lijkt me, bedankt dudes ik weet genoeg en dat framus spreekt me heel erg aan alleen al op looks, ik ga maar is wat sampletjes luisteren.
bedankt!

caliban
1 september 2008, 22:31
Die framus amps zien er ook echt wel cool uit. Er waren veel clips te vinden op rocksolidamps, maar die site is offline gegaan.
Oei vergist, hij is er toch
http://rocksolidamps.com/

crapton
1 september 2008, 22:49
ik vind Engl's meestal kut klinken, dus vooral niet nemen.

Beter eens luisteren naar een H&K (Trilogy, Switchblade enz, zwaar onderschat), een Peavey (vanaf Valveking tot 5150, triple X, JSX enz), een EVH, Marshall JVM410H.

Als t goedkoop moet een Bugera 333XL, nogmaals Peavey Valveking, heb iemand ook eens positief horen leuteren over een Fame in Musikstore Keulen, zoek maar eens.

Meeste van bovenstaande amps hebben 2 of 3 kanalen, zijn ook als combo te krijgen. Ik bedoel kopen.

caliban
1 september 2008, 22:53
ENGL zeker niet uitsluiten, ik vind het fantastisch, en ik vind H&K dan weer complete nest.
Zelf beluisteren gaat het hem doen denk ik.

Einzeln
2 september 2008, 08:46
Ik heb een keer zo'n engl combootje geprobeerd en mij viel op dat hij weinig complex was zoals de amerikanen dat zo mooi zeggen.

Johannes
2 september 2008, 09:18
Ik vind dat ENGL versterkers op (écht) laag volume verbazingwekkend goed klinken. De manier waarop het volume oploopt op het eerste stukje van de potmeter is ook heel prettig. Niet het aan-uit gevoel zegmaar. Stuwende lage tonen zijn uiteraard onmogelijk, maar het geluid klinkt niet geknepen. Zoals al eerder gezegd is het volume verschil tussen 100 watt en 50 watt is amper waarneembaar.

Marc Oblivian
2 september 2008, 10:49
Waar speelt Stone Sour op?
Het lijkt me dat daar de oplossing voor de TS ligt.
Zal wel Mesa zijn. Of toch Rivera? Daar speelt Slipknot toch op? en zitten er niet wat gasten van Slipknot in Stone Sour?

caliban
2 september 2008, 11:40
Waar speelt Stone Sour op?

Ik dacht ooit iets gehoord te hebben van bogner überschall.

jw009
2 september 2008, 12:32
Ja sowieso 1 van de gitaristen speel op een Uberschall, dat staat ook op de Bogner website bij soundclips. Maar een Uberschall heb je bij lange na niet voor 1400 euro.

Denk dat een rectifier nog het meest in de buurt komt van je wensen, lekker lomp laag.

minas
2 september 2008, 12:48
Brunetti XL r'evo 2
2de hands wel te vinden voor dat bedrag.

caliban
2 september 2008, 15:06
Denk dat een rectifier nog het meest in de buurt komt van je wensen, lekker lomp laag.
Lomp laag, maar alles behalve strak. Daarom lijken die framus amps me wel cool, heb je ook dat vet laag, en die dingen klinken nog strak.

Jimwoud
2 september 2008, 15:14
Lomp laag, maar alles behalve strak. Daarom lijken die framus amps me wel cool, heb je ook dat vet laag, en die dingen klinken nog strak.
Die Cobra is meer een metal amp zeker, en die Dragon wat allrounder?

caliban
2 september 2008, 15:22
Die Cobra is meer een metal amp zeker, en die Dragon wat allrounder?
Ik denk dat ze redelijk op elkaar lijken, naar het schema gezien alleszins toch.
Op de cobra heb je een notch switch, zit in de tonestack en doet iets met de mids.
Verder hebben ze een ander cleankanaal, en zijn er in het leadkanaal een weerstand en een condensator anders (die volgens mij niet ongelofelijk veel verschil maken). Van de clipjes die ik al gehoord heb, lijkt de dragon een iets moderner lead kanaal te hebben.
Trouwens over die cleankanalen, eentje dacht ik heeft het circuit van een vox en de ander een van een fender (enkel van horen zeggen, zelf niet echt gecheckt, clean is ook voor homo's :D).

JeanPaul du Vinnie
2 september 2008, 19:09
Waar speelt Stone Sour op?
Het lijkt me dat daar de oplossing voor de TS ligt.
Zal wel Mesa zijn. Of toch Rivera? Daar speelt Slipknot toch op? en zitten er niet wat gasten van Slipknot in Stone Sour?
Op Graspop twee jaar geleden speelden ze over Orange-kabinetten.

Gitaar4LifeDude
2 september 2008, 21:58
t is ook niet dat ik precies de setup van stone sour hoef hoor, gewoon een beetje iets vergelijkbaars. ik ben erg te spreken over sounddemos van de framus amps en ik denk dus dat 't de dragon gaat worden. Nu eerst maar even tijd uittrekken om te testen. bedankt voor de hulp ;)
ik vind de engl blackmore trouwens ook om van te smullen, en die is zeker goedkoop te krijgen! die hou ik ook nog even in 't achterhoofd :)

LPplayer
3 september 2008, 00:36
qua overdrive moet ik echt wel op z'n minst alter bridge eruit kunnen halen t mag misschien ook wel via een pedaaltje hoor maar als ik 1400 euro uitgeef verwacht ik wel dat er gewoon goeie overdrive in de versterker zelf zit.

Dan zul je toch zeker aan de Mesa Rectifiers moeten
Koch is ook okay voor clean en high gain.
Anders zeg ik ook als het goedkoop moet: Peaveay Valveking

Gitaar4LifeDude
3 september 2008, 18:14
de mesa rectifier zou geweldig zijn maar klinkt deze ook goed op laag volume en is die uberhaupt met mijn budget rond de 1400 euro wel te krijgen?

caliban
3 september 2008, 18:20
de mesa rectifier zou geweldig zijn maar klinkt deze ook goed op laag volume en is die uberhaupt met mijn budget rond de 1400 euro wel te krijgen?
Die is rond dat budget tweedehands normaal wel te krijgen, maar persoonlijk lijkt een framus mij pakken cooler. Ze staan bekend voor een geweldig clean kanaal, terwijl je veel mensen bij rectifiers hierover wel hoort klagen (zijn ook geen gescheiden kanalen electronicagewijs). En ik vind persoonlijk rectifiers vreselijk onstrak klinken. En ze staan wel bekend om luid te moeten staan om goed te klinken.