PDA

View Full Version : Gitaristen gezocht voor deelname aan de National Guitar Awards 2008



NGA
1 september 2008, 17:16
Jubileum jaar 10 editie ‘National’ Guitar Awards

NGA zoekt talentvolle gitaristen uit Nederland


De National Guitar Awards is een eigentijds gitaarconcours met de finale als spetterende gala-achtige afsluiter. De Awards staat open voor alle stijlen, soorten en maten gitaarmuziek en is ontstaan op aandrang van 'de spelers' uit de gitaarwereld' zelf; gitaristen, docenten, gitaarinstellingen, podia enz.

Het gehele concours vindt jaarlijks plaats in Assen en beleeft dit jaar haar 10 jarig jubileum. De National Guitar Awards vond voorheen plaats onder de naam Northern Guitar Awards. Deze is de afgelopen jaren reeds uit haar jasje gegroeid. De organisatie heeft dit jubileum jaar aangegrepen om de naamswijziging door te voeren.

Jaarlijks dingen tientallen gitaristen uit het gehele Nederland mee naar de titel ‘Beste Gitarist’.
De Awards zijn bedoeld voor amateur en semi professionele gitaristen. Uit de afgelopen edities is gebleken dat het merendeel van de deelnemende gitaristen betrekkelijk nieuw is en bestaat uit jonge muzikanten. Ook de toenemende belangstelling vanuit alle windstreken van Nederland is de National Guitar Awards steeds meer en vooral het platform voor nieuw, jong (en buitengewoon) gitaartalent geworden.
De National Guitar Awards is voor alle leeftijden en wordt gespeeld in twee categorieën namelijk tot 16 jaar en 16 jaar en ouder en geschikt voor alle genres zowel akoestisch als elektrisch.
Iedere deelnemer speelt 2 x 5 minuten haar of zijn eigen nummer met of zonder (eigen) begeleiding. Dit kunnen ook covers zijn!
Uiteindelijk worden de deelnemers beoordeeld door een vakjury op Techniek, Presentatie, Muzikaliteit en Originaliteit.
Er zijn naast de titel fantastische prijzen te winnen alsmede een publieksprijs.
De voorrondes en de finale zijn voor publiek gratis toegankelijk.

Special concert.
Tijdens de Finale van de NGA staat een spetterend en uniek concert gepland met Neerlands grote gitaarhelden, Stochelo Rosenberg en Jan Kuiper.

Doelstelling NGA
De doelstelling van de National Guitar Awards is tweeledig. Enerzijds is zij er op gericht om de kenmerken van gitaarmuziek, de positieve en toegankelijke uitstraling en de grote variëteit, bij een breed en gedeeltelijk nieuw publiek onder de aandacht te brengen. Anderzijds is de competition een belangrijke stimulans voor (jonge) talentvolle Nederlandse gitaristen in het algemeen en de artistieke en maatschappelijke carrière van de deelnemende gitaristen in het bijzonder

Data
1e voorronde maandag 20 oktober, Docx Assen
2e voorronde dinsdag 21 oktober, Docx Assen
3e vooronde woensdag 22 oktober, Docx Assen
4e voorronde donderdag 23 oktober, Docx Assen
Special concert: Julian Sas zaterdag 25 oktober
Grand finale NGA + concert Jan Kuiper en Stochelo Rosenberg zondag 9 november, Partytown Assen

Nadere info kan via www.nationalguitarawards.com of via tel.nr. 0592-311414.

NightFox
2 september 2008, 17:17
kheb me al aangemeld.:D :)

Jim Haagmans
3 september 2008, 11:48
Ach, ik kan helemaal niet gitaarspelen. Ookal kom ik er soms vrij dichtbij, vind ik zelf.