PDA

View Full Version : Boogie f-50



Realeigo
1 september 2008, 16:37
Dammit, onze school leent boogie's en marshall valvestate's voor de oefensessie's in de popbunker. Nu kijken bijna alle gitaristen zich krom op de marshall valvestate 2x12en terwijl we met ons bandje lekker op de boogie 1x12 combotjes spelen.

Nou had ik vorige week de 5:50 en dat is gewoon een klote ding.
MAar vandaag hadden we geruild en speelde ik op een f-50 en dat ding was echt focking lekker.

Dus nu komt binnenkort als de rode man met baard weer terug in het land is er waarchijnlijk een boogie bij, maar zijn er misschien nog andere boogie combo's die de moeite waard zijn? En niet laike omfg duur zijn? Of een top die tot de 750 mag kosten.

ColourofFire
1 september 2008, 17:08
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=95182

Niet van mij, kwam ik toevallig tegen met scrollen, hele lekkere versterker, als ik niet voor wat anders aan t sparen was zou ik er zelf voor gaan.

AART
1 september 2008, 17:29
dat is de (populairdere) voorloper van de F series. Iets meer markachtig geluid, maar zeker het proberen waard. Zeker die grafische EQ is leuk speelgoed.

caliban
1 september 2008, 18:23
Die DC's lijken me heel leuk, maar een echt mark is natuurlijk ook super.

Realeigo
1 september 2008, 18:24
Die DC's lijken me heel leuk, maar een echt mark is natuurlijk ook super.

Maar wel superduur als "extra" versterker

ColourofFire
1 september 2008, 18:36
Jah gooi je geld liever in het repareren van die brug daar bij jullie, zodat de trein ook eens verder gaat dan akkrum :|

caliban
1 september 2008, 18:47
Maar wel superduur als "extra" versterker
Een mark III kan je redelijk goedkoop krijgen.

Realeigo
1 september 2008, 19:28
Jah gooi je geld liever in het repareren van die brug daar bij jullie, zodat de trein ook eens verder gaat dan akkrum :|

Muhahhahahaha :P

AART
1 september 2008, 21:33
Jah gooi je geld liever in het repareren van die brug daar bij jullie, zodat de trein ook eens verder gaat dan akkrum :|

Wie wil er nou verder dan akkrum?

Zodra je aan de zuidkant daarvan bent hoef je nooit meer naar boven, dus niet zo zeuren. ALs we die brug repareren komen er ineens allemaal enge friezen naar het zuiden.

ColourofFire
1 september 2008, 21:43
Wie wil er nou verder dan akkrum?

Zodra je aan de zuidkant daarvan bent hoef je nooit meer naar boven, dus niet zo zeuren. ALs we die brug repareren komen er ineens allemaal enge friezen naar het zuiden.

Mijn boot ligt ten noorden van die brug :|

En ik woon ver ten zuiden :p

Trouwens, friezen zijn best grappig, alleen een klein overschot aan gabbertjes daar... ik dacht dat die na het jaar 2000 al uitgestorven waren :p

AART
1 september 2008, 22:07
Mijn boot ligt ten noorden van die brug :|

En ik woon ver ten zuiden :p

Trouwens, friezen zijn best grappig, alleen een klein overschot aan gabbertjes daar... ik dacht dat die na het jaar 2000 al uitgestorven waren :p


Die bestaan hier ook nog, gabbertjes. In elke kleinere ietwat afgelegen plaats leeft de gabberkliek nog voort.

En je boot kan je prima in een andere plek dan friesland kwijt. Niet dat ik wat tegen friezen of friesland heb, maar met friezen en friesland spotten is gewoon grappig :d

Heck, mijn eigen vriendin is half fries :D

Realeigo
4 september 2008, 13:34
Is er ook iets wat op een f-50/dc-5 lijkt in als head?
Want ik wil wel graag n head!

TimmU
4 september 2008, 14:30
Voor zover ik weet over de DC-5 , dat er geen headversie is, maar dat kun je natuurlijk altijd zelf doen!!:)

't is wel een te gekke versterker, knoertehard. lekker clean, goeie crunch, met booster zelfs nog mogelijk om metal te spelen. Ik was alleen helemaal niet te spreken over de reverb , en het feit dat de graphic EQ in de V stand het lekkerst klinkt , midscoop dus.zodra je die verder omhoog gooit wordt het allemaal een beetje sloppy , dat vind ik dan wel weer een nadeel.

caliban
4 september 2008, 16:46
Voor zover ik weet over de DC-5 , dat er geen headversie is, maar dat kun je natuurlijk altijd zelf doen!!:)

't is wel een te gekke versterker, knoertehard. lekker clean, goeie crunch, met booster zelfs nog mogelijk om metal te spelen. Ik was alleen helemaal niet te spreken over de reverb , en het feit dat de graphic EQ in de V stand het lekkerst klinkt , midscoop dus.zodra je die verder omhoog gooit wordt het allemaal een beetje sloppy , dat vind ik dan wel weer een nadeel.
Booster erbij? Ik heb zelf nooit over een DC gespeeld, maar het schijnt dat hij redelijk op de markseries lijkt. En daarbij is een booster zeker niet nodig. Als er een amp is die een booster nodig heeft, dan is het een mesa/boogie rectumfrier.

Van de f-series ben ik vrij zeker dat er ook heads bestaan. DC weet ik niet.

Realeigo
4 september 2008, 17:22
Ah ja, ff op boogie site gezocht.
Er bestaat top van de F-series. Over de DC serie kan ik helemaal niks meer vinden op de Boogie site.
Maar de F-100.F-50 top komt dus op het verlang lijstje.
Naast:
-Jcm 800
-5150 II
- En oude point to point JMP Superlead/bass.
- Soldano Avenger/Hotrod 50

Nog eentje die ik heel erg graag wil maar zwaar boven mijn budget zit, is de Chris zijn plexi +, die is echt fenomenaal. Dat is mijn zelfbouw maar dan 100x beter gedaan.

JeanPaul du Vinnie
4 september 2008, 17:41
Er zijn toch DC-5 heads? Pepper Keenan van Corrosion Of Conformity/Down runt altijd een dual head-setup van die amps. Allez bij CoC toch, bij Down zijn het gepimpte Splawns.
http://guitargeek.com/rigs/img/c/corrosion_pepper_2000.gif