PDA

View Full Version : Vox "Satriani" Satchurator



Sami
1 september 2008, 11:37
Tot mijn grote verbazing heeft niemand nog een topic geopend over het nieuwe satriani signature pedaal de Satchurator. Bij deze dan. Ok er was wel een topic, maar dat was voordat hij uit was.

Ik heb hem meteen gehaald en wat een vet pedaal. Mooie distortion. Van een beetje crunch tot dikke vette lead tones a la satriani. Er zit een "more"-knop op die eigenlijk dient als een ingebouwd boosterpedaal. Als je de gain op ongeveer 2 hebt staan en je drukt op de more-knop is dat vergelijkbaar met de gain die plots op 10 staat. heel handig om boven de band uit te knallen met je solo. Zit nog een knopje op die het geluidskarakter beinvloed, maar die moet ik nog goed checken.

Uiteraard de standaard gain, volume en tone-knobs en als extraatje true bypass(Jaja Satch is niet zomaar tevreden). Satriani wilde nl dat he pedaal perfect met alle andere pedalen zou samenwerken.

Dit pedaal is ook echt op de laatste plaat van Satriani gebruikt en het pedaal maakt ook echt deel uit van de live-setup van de meester zelf.

Dus zoek je nog een vet distortionpedaal waar je alle kanten mee op kan is dit het juiste pedaal.

the sure thing
1 september 2008, 12:05
En dank je wel voor de GAS

Dootch
1 september 2008, 12:27
Ja, vorige topik was van mij, ik loop ook te GAS'sen. Goed om terug een topic te starten

Maar volgens de website is hij bij Keymusic nog niet te krijgen...
Ondertussen heb ik mijn Mark IV beter onder de knie en wil ik dit pedaaltje er bij gebruiken.

Zou het iets uitmaken welke gitaar je er in plugt? of "overruled" dit apparaat elke gitaarspecifieke inbreng? Ik heb een el cheapo strat look alike. :punk:

Sami
1 september 2008, 13:19
He boys,

Het is de bedoeling dat dit pedaal muzikaal is, dus elke gitaar klinkt er anders door. Ik heb hem gehaald bij max guitars in den haag en die had hem vorige week al. Als het goed is hebben ze hem nu ook bij musicstore en thomann.

En sorry voor het bezorgen van GAS. Ik ken maar 1 oplossing.......KOPUH,KOPUH,KOPUH,KOPUH!!!!!!!!!!! !!!!

Harm
1 september 2008, 13:44
Paar weekjes terug gehoord op een 5150 III, icm Gibson. Klonk mooi!
Maar, daar ben ik ff benieuwd naar, de ervaringen dus....

Als je een accoord aanslaat en laat klinken, leek het mij (en iemand anders die er bij stond) dat het geluid aanzwelt, maw iets zachter start en dan harder wordt... Nu heb ik wel eens momenten dat ik minder toerekeningsvatbaar ben.. daarom ben ik benieuwd wat de ervarigenn zijn van de topicstarter en anderen die dit pedaal hebben...

Verder vond ik het een lekker klinkend pedaal met de mogelijkheid om lekkere agressieve mid in te draaien...

Harm

Predator
1 september 2008, 15:21
Ik zal zeer binnenkort enkele opnames maken met de Satchurator:

Ibanez Saber / Fender Telecaster USA Deluxe > Vox Satchurator > Brunetti XL"R-Evo > Palmer PDI3

Kan je wel al vertellen dat het pedaal behoorlijk mid-scoopy is maar op de een of andere manier ondanks welke hoeveelheid gain (en hij heeft VEEL gain) klaarhelder en ruisloos blijft.

Naar mijn mening heeft het pedaal maar 1 nadeel voor de batterij gebruikers onder ons: niet true bypass. Ik verbruik nu 2 batterijen per week aan dit ding. Tijd voor een Pedaltrain en Voodoo Lab. ;)

jimihattricks
2 september 2008, 09:47
istie nu wel of niet TB?

nevyn292
2 september 2008, 10:13
het pedaal zelf wel, alleen het blijft blijkbaar batterijen zuipen, zelfs als je hem uit hebt staan. (wat heel vaak zo is bij pedalen, vooral als je kabels etc. erin laat)

Einzeln
2 september 2008, 14:59
http://www.youtube.com/watch?v=FMLM3dJOx8g&eurl=http://video.google.nl/videosearch?q=satchurator&ie=UTF-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=

Predator
7 september 2008, 00:04
Het pedaal zelf is TB, het batterij circuit kennelijk niet nee. Als je vergeet die kabels eruit te halen ga je zo door je batterij heen! ;)

Heb helaas nog geen tijd gehad om op te nemen, auto inbraak enzo... Maar luister de solo van "Overdriver" (Satch, nieuwste plaat) gewoon, dat is precies hoe dat apparaat klinkt met gain vol open en tone net boven 1/4. More switch on op de solo en off op de lead stukken.

Nocki
7 september 2008, 19:47
weer een topic zonder plaatjes.... tgaat hier achteruit....

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/uploads/Image/satriad%20copy.jpg

Venlonaer
28 december 2011, 21:42
Even dit topic bumpen.

Ik ben vandaag bij Musicstore geweest om allerhande distortion pedaaltjes te testen (wat een chaos is het daar toch!!!:dontgeti:). Ik heb kunnen testen: Zvex Box of Rock, ProCo Rat, Tubescreamer, Fulltone OCD, Big Muff, Mudhoney en in een ooghoek zag ik ook nog twee Vox pedalen liggen.

De Vox pedaaltjes er bij gepakt en toch maar eens getest (Satchurator en een Ice 9 Overdrive). Wat een lekkere sound hadden deze pedaaltjes tegenover de rest van wat ik getest had (zeer subjectieve test, gitaar en ampje waren nu ook weer niet om over naar huis te schrijven). Maar ik was dus erg onder de indruk van de sound.

Zijn er nog enkele pedalen die ik moet gaan testen die in de buurt van deze Satchurator komen, of is dit 'het' pedaal voor mij wat ik aan ga schaffen? (Ik zoek dus een diepe vunzige 'Marshall scheur').

Alvast dank!

muziekschuur
28 december 2011, 22:18
De CMATMODS Brownie kan een pedaal zijn.
De Danelectro Drive.