PDA

View Full Version : pre distortion eq gezocht



pol
1 september 2008, 11:08
Ik zoek een pedaaltje om wat laag weg te halen voor de distortion van mijn triple rectifier, het mag heel simpel zijn, control voor bas & treble apart is genoeg..
Ik had al een aantal dingen gezien die dit konden, zoals de tc electronic line driver/distortion, en nog wat andere van die boutique dingen, maar zoek iets goedkoper wat hetzelfde doet.

aanraders ? of zal ik gewoon op een simpele boss ge-7 houden.

nu gebruik ik een digitech bad monkey hiervoor, dat klinkt ook niet slecht, maar ik wil geen drive meer van het pedaal zelf, iets met een gelijkaardige toonregeling, maar dan zonder overdrive zou ideaal zijn.

Mitch
1 september 2008, 11:16
Zou je hiermee (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=106972) kunnen doen, heb je ook nog controle over mids.

pol
1 september 2008, 12:51
die site werkt helaas niet, is wel zoiets dat ik zoek.

caliban
1 september 2008, 12:54
Een tubescreamer waar je de clipping kan uitzetten, kan je zelf heel goedkoop bouwen.

Jimwoud
1 september 2008, 13:19
Een tubescreamer waar je de clipping kan uitzetten, kan je zelf heel goedkoop bouwen.
Dat is wel interessant, is daar een mod voor? Zo ja, waar kan ik die vinden?

dml
1 september 2008, 13:21
Ik heb ook dat Righteous Tones ding gehad. Heb 'm weer verkocht omdat hij in actieve stand met alle regelaars neutraal toch behoorlijk wat hoog wegsnoepte. Dan is een Carl Martin Param. EQ een veel beter alternatief.

pol
1 september 2008, 13:21
met een tubescreamer waar de od van kan afgezet worden heb ik nog geen aparte controle over de bassen.

caliban
1 september 2008, 14:52
met een tubescreamer waar de od van kan afgezet worden heb ik nog geen aparte controle over de bassen.
Een mark IIC+ kopen, en daar de 5-band-EQ uithalen :D.
Als ik jou was zou ik zoeken achter een gewone 5(ofzo)-band eq, dan kan je de mids er ook inlaten, en alleen de bas en laagmid eruit halen.

caliban
1 september 2008, 14:57
Jimwoud check je pm in verband met tubescreamer.

Jimwoud
1 september 2008, 15:33
Jimwoud check je pm in verband met tubescreamer.
tenx mate, zal er eens naar zoeken.

pol
1 september 2008, 15:37
Ik heb een goedkope artec eq gevonden bij thomann. hebben die pedalen een goeie naam ?

interessander
1 september 2008, 15:37
Parametrische EQ in pedaalvorm likt me erg geschikt hiervoor, de juiste frequentie zoeken die in de weg zit en deze eruit halen.

Goedkope varienten zijn te vinden van Arion en Monarch, de boss (pQ4 geloof ik) is gewild en dus duur, ibanez heeft er ook een aantal gemaakt.

Einzeln
2 september 2008, 09:04
Denk ook aan de FA-1 ( van boss of een 2e hands hwa of een andere clone)

caliban
2 september 2008, 11:45
Ik heb een goedkope artec eq gevonden bij thomann. hebben die pedalen een goeie naam ?
Als het rond de prijs van een behringer pedaaltje is zou ik erop gokken.