PDA

View Full Version : Rage Against The Machine Coverband (Vid)



nielsje777
31 augustus 2008, 22:33
Hallo :satisfie:

Ik heb een weekje geleden met m'n 4 maanden oude band op Palingpop (ripoff) in Bergeijk gespeeld. Het nummer Know Your Enemy van Rage Against The Machine. Laat alsjeblieft hier of op youtube even een berichtje achter. Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie's. Kritiek altijd welkom! :chicken:

Know Your Enemy - Concrete Jungle (http://nl.youtube.com/watch?v=A0UXwotwq9E)

Groeten,

Niels. (Op bass)
Concrete Jungle.

glennshred
31 augustus 2008, 22:57
Enne.. wat knappe palingen gevangen daar?
grapjeuu

Klinkt niet slecht dat optreden van jullie.. misschien hier en daar kan het al
ééns een beetje vals klinken, voor de rest leuke cover :cooler:

glennshred

eggen_h
1 september 2008, 11:25
haha was radio bergeijk ook aanwezig?

Herman
1 september 2008, 15:27
Ik vind het eerlijk gezegt niet zo heel erg goed. Dingen die mij opvallen:
- Het tempo ligt wat aan de lage kant, waardoor het op mij wat zeurderig over komt, probeer het tempo iets op te schroeven en ik denk dat het dan al heel anders klinkt!
- De drummer vind ik naar mijn smaak net wat te lief, het mag meer beuken.
- De zanger vind ik persoonlijk ook niet zo geweldig, maar ik denk dat het ook een behoorlijk lastige klus is om Rage te coveren (qua zang). Het klinkt wat te geforceerd imo.
- Bas verder weinig op aan te merken eigenlijk. :)

Het klinkt wat negatief, maar ik denk dat als je deze punten bij langs gaat dat je al een stuk vetter hetzelfde nummer kan spelen...zie het als opbouwende kritiek!

M.COM
1 september 2008, 15:53
Ik vind het eerlijk gezegt niet zo heel erg goed. Dingen die mij opvallen:
- Het tempo ligt wat aan de lage kant, waardoor het op mij wat zeurderig over komt, probeer het tempo iets op te schroeven en ik denk dat het dan al heel anders klinkt!
- De drummer vind ik naar mijn smaak net wat te lief, het mag meer beuken.
- De zanger vind ik persoonlijk ook niet zo geweldig, maar ik denk dat het ook een behoorlijk lastige klus is om Rage te coveren (qua zang). Het klinkt wat te geforceerd imo.
- Bas verder weinig op aan te merken eigenlijk. :)


Ik vind het persoonlijk wel ok, maar toch een paar aandachtspuntjes.

Zoals Herman al zei:

- Het tempo ligt echt té traag. Rage speelt het zelf ook altijd trager dan ik zou doen maar hier mag het gerust wat bpm's naar omhoog.
- De drummer moet idd wat meer hakken als een woeste houthakker op een maandagmorgen! Rammen die boel!
- De gitarist, jammer van de solo en het mag wel allemaal net iets strakker.
- De bassist, jij dus, probeer eens een big muff tussen je signaal te steken. Dan komt dat riffje wanneer je solo speelt veel beter tot z'n recht!
- De zanger doet het vrij goed naar mijn mening. Het is aartsmoeilijk om Zach's stem te imiteren maar hij maakt er z'n eigen ding van. Hij moet alleen wat meer rondjumpen en geloven wat hij zingt. Nu komt het wat slapjes over.

And last but not least! ENERGY!! Ga eens loos! Het is een Rage-nr. dat je covert :).

Bij ons in de buurt (België) heb je de tribute band 'Bulls On Parade'. Als je die ooit eens zou kunnen zien, daar kan je erg veel van leren.

http://www.myspace.com/bullsonparade

Veel succes nog!

guitarchris
1 september 2008, 17:12
Te langzaam, het moet springbaar zijn, dat is altijd het motto bij mijn band als we hardere nummers spelen, dit ritme is niet fijn om op te springen, dan moet je steeds wachten;)..
En de drummer moet ff proberen z'n snare ed proberen de grond in te slaan!! Hard slaan altijd goed :D Wij gitaristen vinden het op het hardst ook het mooist klinken en boven de drum kom je wel uit!! We like it loud!
(ohw dat klinkt als een fout trance nummer maargoed!)

Verder klinkt het wel leuk

M Kactus
1 september 2008, 17:18
Ik vind het persoonlijk wel ok, maar toch een paar aandachtspuntjes.

Zoals Herman al zei:

- Het tempo ligt echt té traag. Rage speelt het zelf ook altijd trager dan ik zou doen maar hier mag het gerust wat bpm's naar omhoog.
- De drummer moet idd wat meer hakken als een woeste houthakker op een maandagmorgen! Rammen die boel!
- De gitarist, jammer van de solo en het mag wel allemaal net iets strakker.
- De bassist, jij dus, probeer eens een big muff tussen je signaal te steken. Dan komt dat riffje wanneer je solo speelt veel beter tot z'n recht!
- De zanger doet het vrij goed naar mijn mening. Het is aartsmoeilijk om Zach's stem te imiteren maar hij maakt er z'n eigen ding van. Hij moet alleen wat meer rondjumpen en geloven wat hij zingt. Nu komt het wat slapjes over.

And last but not least! ENERGY!! Ga eens loos! Het is een Rage-nr. dat je covert :).

Bij ons in de buurt (België) heb je de tribute band 'Bulls On Parade'. Als je die ooit eens zou kunnen zien, daar kan je erg veel van leren.

http://www.myspace.com/bullsonparade

Veel succes nog!

+1 voor de Energy, de Bulls On Parade, maar ook voor de zanger. Ik vond die het hard doen, hoor!
De bas klonk ook lekker strak, maar misschien niet solide/vies genoeg. Fijn, hoor!

nielsje777
1 september 2008, 20:56
Bedankt :satisfie:

We repeteren hem vanaf nu een stuk sneller.. Klinkt veel beter :)
Drummer mag inderdaad wat harder en overtuigender meppen.. Dat weet ie zelf ook ;)
Gitarist is hard met z'n solo's bezig, het feit dat het niet helemaal strak was waren waarschijnlijk zenuwen? ;)

Bedankt voor alle reacties!
Kritiek is nog altijd welkom!

ExplorerNut
1 september 2008, 21:18
Alles is al gezegd, dus ik ga het niet nog een keer doen. Als jullie goed oefenen dan gaat het helemaal goedkomen. Ik vind het VET!!! Meer video's van deze zooi pleazzzzz en hou ons updated.

nielsje777
2 september 2008, 18:31
Bedankt voor alle reactie's! :satisfie:

Ik heb geen idee of ik dit mag promoten maar voor de hyvers onder ons is er een Concrete Jungle hyves waar ik binnenkort veel meer filmpjes plaats... :chicken:
Het zou super zijn als je even kijkt en lid wordt! :hippie:

http://www.concretejungle.hyves.nl

Thanks in advance! :satisfie:

Bloodline
2 september 2008, 23:24
Zie ik daar nou een linkshandige gitarist ?!

nielsje777
3 september 2008, 07:50
Klopt helemaal..
(Dat zijn de beste heb ik gehoord... ;))