PDA

View Full Version : Wat kan helpen?



SFTE's G
31 augustus 2008, 22:18
Jow,

dit is de eerste keer dat ik op dit forum post maar ik heb het al meerdere keren gebruikt wanneer ik info nodig had over gitaren, amps, ... :) Hopelijk kunnen jullie mij over dit advies geven!
Zoals je kan lezen in mijn profiel heb ik nu ongeveer anderhalf jaar een Engl Ritchie Blackmore head en een Crate Blue Voodoo cabinet. Als gitaar gebruik ik meestal de ESP Viper 400, met 81/85 Emg's. Ik speel zelf metalcore en ik ben algemeen ook tevreden over de sound van mijn gear. Maar toch ontbreekt er dat extra beetje punch in de distortion, dat je bijvoorbeeld wel vind bij de Engl Powerball. Ik gebruik ook een Boss noise suppressor, de NS-2. Dit houdt de feedback weg en neemt dus ook een beetje distortion weg. Misschien ligt het probleem hier? Helaas kan ik die NS-2 niet missen want dan wordt ik doof van de feedback :D Of ligt het probleem misschien bij mijn cabinet, misschien als ik een Engl cab of Mesa cab zou kopen dat die punch er wel zou zijn?
Ik heb al wat naar oplossingen gekeken en ben aan het overwegen een Boss equalizer aan te schaffen, de GE-7. Kan dit voor een extra boost zorgen? Ook denk ik eens een metalcore-band gezien te hebben die, buiten een Boss tuner en noise suppressor, een Big Muff van Electro-Harmonix hadden (het was vanop een afstand dus ik ben niet 100% zeker) Kun je die eigelijk gebruiken in combinatie met het distortion kanaal van je amp? En geeft het dan ook een degelijke sound?

Heel wat vragen maar bedankt aan diegenen die willen antwoorden! :satisfie:

Günther

Mitch
31 augustus 2008, 22:27
Met een Big Muff krijg je geen extra punch, daar is -ie te compressed voor. Een Blackmore en een gitaar met aktieve pickups ervóór, sja, als je dan nie genoeg punch hebt...misschien juist wat minder gain om meer dynamiek terug te krijgen?

tidalwave_sideburns
31 augustus 2008, 22:37
Misschien helpt het om wat meer dynamiek in je spel te leren zetten? Dus je aanslag leren doseren. Zachtjes metal spelen kan heel dreigend en psycho overkomen. Een erg krachtig middel om te climaxen.
Als je gitaar om de haverklap begint te feedbacken heb je de grens al bereikt. Probeer daarom niet altijd op volle kracht te spelen, en de hoogtepunten te peilen vooraf. Je kan verschillende emoties oproepen door zachter aan te slaan.
Vooral dus dreigende stukjes lenen zich hier heel goed voor.


Ik hoop dat je er wat aan hebt,


Jan

Swan
31 augustus 2008, 22:40
minder distortion geeft vaak meer punch! en mids..

Jim Haagmans
31 augustus 2008, 22:52
Misschien helpt het om wat meer dynamiek in je spel te leren zetten? Dus je aanslag leren doseren. Zachtjes metal spelen kan heel dreigend en psycho overkomen. Een erg krachtig middel om te climaxen.
Als je gitaar om de haverklap begint te feedbacken heb je de grens al bereikt. Probeer daarom niet altijd op volle kracht te spelen, en de hoogtepunten te peilen vooraf. Je kan verschillende emoties oproepen door zachter aan te slaan.
Vooral dus dreigende stukjes lenen zich hier heel goed voor.


Ik hoop dat je er wat aan hebt,


Jan

Mooi verteld! geef je gitaarles?