PDA

View Full Version : Maya 335



barno
31 augustus 2008, 22:16
Vriend heeft onlangs een Maya 335 gekocht. Ik heb ooit es een LP van Maya gehad : erg slechte gitaar was dat en ik moet zeggen datik echt wel verschoot van de kwaliteit van die 335, alsook de afwerking. Kon niet geloven dat die gitaren van dezelfde fabrikant kwamen.

weet iemand iets meer over die 335's van maya?

wietse
31 augustus 2008, 22:31
of het een vroege of late maya is dat maakt een enorm verschil, de eerste maya's waren kawai achtige dingen, later werden het wat meer echt kopieen,
eerst erg slechte tot aan het eind gewoon redelijk tot goede gitaren.
als deze ES een latere is dan kan je er wel eens een erg fijne gitaar aan hebben,
maar over het algemeen kan je er geen peil op trekken wat de kwaliteit aangaat.

als het nu een El Maya is dat is wat anders, dat is hun customshop spul en zonder uitzondering uitstekende gitaren.

Jim Haagmans
31 augustus 2008, 23:00
Nou de gitaargoeroe heeft gesproken :satisfie:

Mitch
31 augustus 2008, 23:07
Corectie, de ouwe troep goeroe heeft gesproken :D

barno
31 augustus 2008, 23:10
thx wietse!

BamBuFan1
31 augustus 2008, 23:57
Wat Wietse zegt. Ik heb zelf een aantal Maya's en El Maya's. Een El Maya zou ik voor een goede prijs bij wijze van spreken blind durven kopen vanwege de kwaliteit, bij Maya's kom je alles tegen van gitaren van houtfantasie tot gitaren die niets voor de El Maya's onder doen.

Maar eerlijk gezegd zou ik ook de meeste Hoshino merken (Ibanez, Cimar, Morris enz enz) niet blind durven kopen omdat die ook in de meest uiteenlopende kwaliteiten gemaakt zijn.

Wat dat betreft had Ome Mat z'n zaakjes een stuk beter voor elkaar.