PDA

View Full Version : Squier SQ stratocaster



spirit
31 augustus 2008, 21:28
Een hele tijd geleden door een ruil aan een SQ strat. gekomen, en die beviel zo goed dat ik er nog een bij wou hebben.

Op Ebay en marktplaats gezocht, maar wat ik tegen kwam was vaak (te)duur.
Tot ik toevallig een losse body tegenkwam op ebay, maar wel een in zeer slechte staat:
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/d353_1.jpg
De body was gespoten in diverse kleuren, zo was hij orgineel olympic white, daar overheen was geel, zilver en zwart gespoten, had de laatste eigenaar er een aantal extra routings en een humbucker in gehakt en had er ook een Floyd rose op gezeten.

Toch besloten te bieden op de body (en de orginele halsplaat) omdat ik er wel een leuk restauratie project in zag. Ook was ik nu gelijk in de gelegenheid om er een SQ in een afwijkende kleur van te maken. (Orgineel alleen verkrijgbaar geweest in OW en black).

Na vele uurtjes de body weer in ere hersteld, alle extra routings opgevuld met blokjes en 2 componenten reparatie hout, na eerst de body helemaal te hebben gezandstraalt om de dikke laklagen te verwijderen.
Daarna schuren tot je een ons weegt, en gespoten met een primer/filler.
Als finish 2 dunne nitro lagen lake placid blue en 2 lagen blanke lak. weer (nat) geschuurd met korrel 1000 en 2000 en gepolijst met commandant.

Het resultaat:
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC00041.jpg
De body was klaar, nu kon ik op zoek naar de rest.

Al snel een org. trem. brug gevonden en ook een complete loaded slagplaat liet niet snel op zich wachten.

Probleem, nu nog een hals.
Daar heb ik het langst naar moeten zoeken, maar ook hier was Ebay weer mijn vriend. Ook deze was weer in "slechte" staat, zonder decal, geen org. mechanieken, geen topkam en een groot aantal beschadigingen:
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/fneck2.jpg
Maar wel met een datum erop (10-27-'83), slechts 3 dagen jonger dan mijn eerste SQ. De halsplaten verschillen trouwens ook maar 223 exemplaren.

Dit weekeinde me met de hals bezig gehouden en deze weer voorzien van het juiste decal (fotoshop) en een setje Fender Japan tuners.

Vandaag alles weer samengevoegd, en ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Nu de boel nog wat "fine-tunen", actie is nog te hoog en hij moet nog geïntoneerd worden.

spirit
31 augustus 2008, 21:37
En dit is het resultaat geworden:
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC03876.jpg

De uiteindelijke prijs:
$52 USD voor de body
21 Pond voor tremelo
$80,99 USD voor de slag plaat met alle electronica
$79,99 USD voor de hals

Tel daar nog =/- 45 Euro voor de verf, schuurpapier, decalpapier en wat andere materialen bij op, en dat zijn de totale kosten.

Nogmaals, de gitaar mag volgens mij weer gezien worden, en het was weer een leuk projectje voor de zomermaanden.

barno
31 augustus 2008, 21:45
fanfuckkingtastisch!! ziet er heeel mooi uit.

Lexvandoef
31 augustus 2008, 21:51
Holy Crap! Voor zo weinig geld zo'n coole gitaar in elkaar gezet, echt helemaal top man!

Als je die nog eens weg doet ;)

st.robot
31 augustus 2008, 21:53
amai 8-) da's wel héél goed gedaan, was dat de eerste keer dat je een body finishde ? want da's iets om jaloers op te zijn, zo foutloos

gefeliciteerd , iets om zéér trots op te zijn

spirit
31 augustus 2008, 22:24
Bedankt voor de reacties tot dusver.

't Was voor mij de 2e keer dat ik een body heb gerefinished, eerste keer was met het zelfde resultaat. Maar ik had daarvoor al vaker wat gespoten, wat fietsen, toen ik 16 was mijn brommer en nog daarvoor wat met modelbouw bezig geweest.

Had de body al een keer meegenomen naar de lokale gitaar shop en daar moesten ze ook 2 keer kijken om te zien dat niet de orginele finish was.

Eigenlijk moet ik bij de kosten ook nog de verzendkosten optellen, 3x vanuit de US en 1x UK, maar dan nog vind ik dat de gitaar mij niet teveel gekost heeft.

budje
1 september 2008, 08:27
daar mag je best trots op zijn!!!

mooi klusje!

JeroenSchaaf
1 september 2008, 09:04
Mooi gitaartje man!

no 1 hops
1 september 2008, 10:02
heel mooi gedaan, dat noem ik nu restauratie

pueblo
1 september 2008, 10:40
prachtige gitaar, die vergeelde pickukcovers maken het echt helemaal af