PDA

View Full Version : godin 5th avenue



gertgert
31 augustus 2008, 20:16
hoi,
weet iemand of er al een winkel in Nederland is die de Godin 5th avenue op voorraad heeft??
Iemand misschien ook al ervaringen met deze gitaar?

RolandT
31 augustus 2008, 21:27
Ik ben op zoek naar een archtop om mijn Greg Bennett OM8CE te vervangen als akoestische gitaar. Deze Godin leek mij ideaal. Met geld op zak naar Piens om hem te gaan testen. Helaas, ik vond de akoestisch klank vrij dof, geen sprankelend geluid. De gitaar voelt ook wat breekbaar aan.

Ik lees dat sommige Godin kopers er een pickup op laten zetten en dat geeft blijkbaar beter resultaat.

Otje
1 september 2008, 07:28
Ik lees dat sommige Godin kopers er een pickup op laten zetten en dat geeft blijkbaar beter resultaat.Er worden twee uitvoeringen van de 5th Avenue geleverd: met en zonder P90 element.

RolandT
1 september 2008, 07:56
Er worden twee uitvoeringen van de 5th Avenue geleverd: met en zonder P90 element.Juist maar blijkbaar is het populairder om de uitvoering zonder element te kopen en er je "element van keuze" zelf op te plaatsen.

mcannegieter
1 september 2008, 08:42
Hey,

Met de 5th avenue heb ik geen ervaring. Wel met de LGX-SA, die vind ik super. Ik weet niet waarom de akoestische klank dof is bij jou, want met de equalizer moet je die prima kunnen instellen. Ik vond het een supergitaar, misschien alleen de frets wat hoog naar mijn smaak maar dat is gewoon wennen.

gertgert
1 september 2008, 14:02
lgx-sa is toch heel wat anders, google even.
de versie met p90 schijnt pas eind vh jaar leverbaar te zijn.
bovendien sleutel ik er idd liever een zwevend humbuckerelementje aan.
maar goed, ik wil m toch graag eerst bespelen en ben nog steeds op zoek naar een winkel in Nederland die 'm heeft staan/hangen/liggen.
Tips?

Chris Winsemius
1 september 2008, 14:40
Kingpin versie zou in oktober leverbaar zijn.

mcannegieter
1 september 2008, 14:54
Ik weet dat de lgx-sa iets heel anders is, maar aangezien er weinig mensen op het forum zijn met een godin dacht ik dat je mogelijk wat er aan zou hebben. Ik heb de 5th avenue iig nog nergens gezien.

Chris Winsemius
1 september 2008, 14:58
Zjanke heeft 'n toffe elektrische Godin.