PDA

View Full Version : Help! mijn gitaar is ziek!



Jim Haagmans
31 augustus 2008, 16:58
KLOTE. Het enkelspoels brugelement van mijn squier strat had een kabeltje zo kort dat ik besloot het eraf te halen en een ander kabeltje eraan te maken. Ben ik echter het draadje van 1 van de 2 wikkelingen kwijtgeraakt (hoop dat iemand deze lekentaal begrijpt), toen maar provisorisch vastgemaakt maar waar ik al bang voor was is gebeurd; op het brugelement komt er geen geluid meer uit. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen? weet iemand een potentiele elementendokter in de buurt van zuid limburg? dit is echt mijn meest dierbare gitaar en ik voel me echt schuldig, wil het echt heel graag gauw oplossen :(

barno
31 augustus 2008, 18:41
als Zuid Limburg in de buurt is van Lommel (B), ga es langs bij Geert van http://www.n-e-l.be/

he can fix it

on second thought: yves pexters Tongeren is mss korter bij

snaarplukker
31 augustus 2008, 19:22
Misschien een goede reden om een GFS lilkiller te bestellen en uit te proberen.
Wellicht een goedkopere en betere oplossing dan langs een gitaardokter te gaan.

Cees

Jim Haagmans
31 augustus 2008, 20:08
als Zuid Limburg in de buurt is van Lommel (B), ga es langs bij Geert van http://www.n-e-l.be/

he can fix it

on second thought: yves pexters Tongeren is mss korter bij

Tongeren valt vanuit hier wel goed te doen ja, bedankt.

Jim Haagmans
31 augustus 2008, 20:09
Misschien een goede reden om een GFS lilkiller te bestellen en uit te proberen.
Wellicht een goedkopere en betere oplossing dan langs een gitaardokter te gaan.

Cees

Ze moet origineel blijven. Ik ben blij met hoe ze is en ga haar echt niet veranderen.

grayfink
31 augustus 2008, 20:11
Als je met die koperen winding hebt zitten klooien vrees ik het ergste voor jou.

Het goede nieuws: er bestaan elementen die praktisch net zo goed klinken als die van een Squier.

Jim Haagmans
31 augustus 2008, 20:21
Als je met die koperen winding hebt zitten klooien vrees ik het ergste voor jou.

Het goede nieuws: er bestaan elementen die praktisch net zo goed klinken als die van een Squier.

Deze elementen klinken voor mij veel meer dan goed genoeg. Ik heb inderdaad met die koperen winding zitten klooien, maar wil goed geld betalen aan die yves als hij het nog kan repareren. Ga hem morgen bellen.

pasqual
31 augustus 2008, 20:31
hey Jim,

neem dat element dinsdag ff mee, dan kijk ik er eens ff naar. het moeilijke is natuurlijk om het koperdraadje weer terug te solderen op de grondplaat zonder alles kapot te solderen met de bout. misschien valt het wel mee.

groeten Pasqual.

Jim Haagmans
31 augustus 2008, 20:34
Hey Pasqual,

bedankt voor het aanbod, zal hem zeker meebrengen.

Misery Signals
31 augustus 2008, 21:00
als Zuid Limburg in de buurt is van Lommel (B), ga es langs bij Geert van http://www.n-e-l.be/
Geert doet bij mijn weten amps, geen gitaren.

En TS, je kan elementen kopen die niet veel kosten, er net zo uit zien als je origineel elementje en bovendien wss 5 keer zo goed klinken...

MS

pasqual
31 augustus 2008, 21:04
Geert doet bij mijn weten amps, geen gitaren.

En TS, je kan elementen kopen die niet veel kosten, er net zo uit zien als je origineel elementje en bovendien wss 5 keer zo goed klinken...

MS

TS schreef al eerder dat hij dat betreffende element weer wil gaan gebruiken.
en er zullen zeker pups zijn die beter zijn maar of die ook dezelfde klank voortbrengen als het orgineel is maar de vraag. ik heb sinds kort ook een squier strat uit japan en ik heb nog nooit een strat gehad met zo'n goeie klank als deze. zowel fender als welk merk dan ook. niet iedere squier is per definitie crap.

groeten Pasqual.

Jim Haagmans
31 augustus 2008, 21:26
Nou dat was zo ongeveer wat ik zou zeggen als ik het bericht van Misery Signals eerder had gelezen, was pasqual zei dus.

pasqual
31 augustus 2008, 21:30
ik bedoel maar..... :cooler:

barno
31 augustus 2008, 21:48
Geert doet bij mijn weten amps, geen gitaren.

En TS, je kan elementen kopen die niet veel kosten, er net zo uit zien als je origineel elementje en bovendien wss 5 keer zo goed klinken...

MS

tja dacht er ook aan, vandaar Pexters. alhoewel, Geert werkt voor gitaren samen met Stef Peirrens, en die kan alles met elementen

Jim Haagmans
31 augustus 2008, 22:03
Eens kijken wat pasqual overmorgen zegt. Kan daarna altijd nog die Stef Peirrens eens opzoeken, waar bevond die zich precies?

barno
31 augustus 2008, 22:29
www.steffsen.be (http://www.steffsen.be), hoogstraten boven antwerpen, da's wel wat verder natuurlijk.

maar hij is wel erg goed.

Kakihara
1 september 2008, 07:47
Misschien ook net iets te ver in Belgisch Limburg, maar over Guitar Gear (http://www.guitargear.be/) in Ham heb ik ook al veel dingen goede dingen gehoord.

FreeGee
1 september 2008, 07:47
Een multi-meter is hiervoor het aangewezen hulpmiddel. (vanaf 10 Euro)
Als je oneindige weerstand meet is er ergens een breuk in de draad.
Heb je de aansluiting opnieuw gesoldeerd? Misschien nog eens doen overdoen.

snaarplukker
1 september 2008, 21:53
Een multi-meter is hiervoor het aangewezen hulpmiddel. (vanaf 10 Euro)
Als je oneindige weerstand meet is er ergens een breuk in de draad.
Heb je de aansluiting opnieuw gesoldeerd? Misschien nog eens doen overdoen.
Als er een breuk in zit moet je juist geen uitslag hebben op je meter. Anders een waarde van 5-10 Kohm (afhankelijk van de soort PU).

Cees

FreeGee
2 september 2008, 08:03
Als er een breuk in zit moet je juist geen uitslag hebben op je meter. Anders een waarde van 5-10 Kohm (afhankelijk van de soort PU).

Cees

Ik ga uit van een digitale multi-meter. Als je daarmee weerstand meet en je hebt oneindige weerstand (= draadbreuk) dan zie je meestal zoiets als OL (overload).

no 1 hops
2 september 2008, 09:30
willen jullie er rekening mee houden dat het koperdraad een soort van bescherming / isolatie heeft en als je daar je meet pen opzet je geen signaal hebt.

wie ooit eens sennheiser hoofdtelfoon kabel heeft gesoldeerd weet daarvan dat je die mantel eerst weg moet branden.
zo moet de hitte van de soldeerbout ook een stukje mantel wegbranden van het draad wil je een soldering maken met geleidend contact.

hij zit nu misschien wel vast maar zit de isolatie er nog om

Jim Haagmans
2 september 2008, 13:03
Ik heb er wat te weinig verstand van om op sommige vragen antwoord te geven. Ik neem hem gewoon vanavond even mee als ik naar Pasqual ga en dan even afwachten of hij weet wat er mis is, zoniet dan kunnen we altijd nog flink door discussiëren, en kan ik langs yves pexters. Ik wil het element echt terug in leven krijgen, had 'm namelijk voor 1 dag vervangen door een Fender Custom shop '69 element, maar dat vond ik dus helemaal niets vergeleken met het originele element.

Jim Haagmans
5 september 2008, 12:16
Nou goed ik heb me er bij neergelegd. Dinsdag bij pasqual geweest en die zei me dat ik er misschien ook wel eens over moest nadenken dat dat squiertje van me gewoon niet zo'n heel goede gitaar is. Woensdag 8 uur doorgebracht op mijn japanse fender stratje en eigenlijk tot diezelfde conclusie gekomen. Ik denk dat ik met mijn squier iets apparts ga doen, gewoon 2 p90's van gfs erin of iets dergelijks, ben ik nog niet helemaal over uit. In ieder geval pasqual nog bedankt voor de raad en hier nogmaals iedereen bedankt voor de reacties.

pasqual
5 september 2008, 12:58
ik zie dat je je peavey te koop hebt staan. en toch vindt ik 'm lekker klinken maar ik snap je bezwaar: niet clean te krijgen op volume, jammer eigenlijk, voor de rest een prima amp. en nu het moeilijke gedeelte: een andere uitzoeken met 100.000 verschillende goed bedoelde adviezen. misschien toch een valveking 112?

succes en groeten Pasqual.

eazy G
6 september 2008, 13:45
Nou goed ik heb me er bij neergelegd. Dinsdag bij pasqual geweest en die zei me dat ik er misschien ook wel eens over moest nadenken dat dat squiertje van me gewoon niet zo'n heel goede gitaar is. Woensdag 8 uur doorgebracht op mijn japanse fender stratje en eigenlijk tot diezelfde conclusie gekomen. Ik denk dat ik met mijn squier iets apparts ga doen, gewoon 2 p90's van gfs erin of iets dergelijks, ben ik nog niet helemaal over uit. In ieder geval pasqual nog bedankt voor de raad en hier nogmaals iedereen bedankt voor de reacties.


Ik snap m niet helemaal.
t elementje van je dierbaarste gitaar doet t niet meer.
Je bent blij met deze gitaar hoe hij is en je zegt een aantal maal dat je hem echt totaal niet wilt veranderen.

Nu laat je dat elementje nachecken door iemand om te kijken of er toch niet nog wat leven in zit. maar nu blijkt dat diegene die je gitaar nakeek jou squire toch eigenlijk niet zon goede gitaar vind en nu vind je dat zelf ook en wil je hem helemaal veranderen??

Als ik de allergoedkoopste onderbroeken bij de f%#%king wibra koop en ik vind die prima zitten en iemand anders zegt tegen mij "oww die wibra dingen zitten voor geen meter", vind ik ze dan ook ineens niet meer goed genoeg ofzo?? en zweer ik dan voortaan altijd bij designer underwear?

T ging toch over je element en niet over de qualiteit van je gitaar?
Kijk iedereen kan natuurlijk zeggen dat je gitaar van mindere kwaliteit is.
t zal ook best zo zijn maar als jij dat toch zo'n fijne axe vind,
wie is iemand anders dan om te zeggen dat t niet zo is??

Wat is er mis met die gitaar dan of heb ik t in de haast verkeerd gelezen ofzo want ik snap m niet.

Jim Haagmans
6 september 2008, 13:49
Nou sinds dat element kapot ging ben ik steeds meer gaan twijfelen aan die gitaar hoor. Toen ik bij Pasqual was kon ik ook nog even op zijn japanse Squier uit de jaren '80 spelen, en ook dat heeft me aan het denken gezet. Daarbij zei hij ook nog dat ik me misschien eens goed moest beraden over of het wel zo'n goede gitaar was. De dag daarna heb ik dus heel veel op mijn fender gespeeld en uiteindelijk kwam ik dus ook tot die conclusie. Het was dus een optelsom, en niet zo van oh als jij zegt dat ie slecht is dan vind ik hem nu dus ook slecht. Die indruk heb ik volgens mij ook niet gegeven, je interpreteert het alleen een beetje kort door de bocht.

eazy G
6 september 2008, 14:09
Nou sinds dat element kapot ging ben ik steeds meer gaan twijfelen aan die gitaar hoor. Toen ik bij Pasqual was kon ik ook nog even op zijn japanse Squier uit de jaren '80 spelen, en ook dat heeft me aan het denken gezet. Daarbij zei hij ook nog dat ik me misschien eens goed moest beraden over of het wel zo'n goede gitaar was. De dag daarna heb ik dus heel veel op mijn fender gespeeld en uiteindelijk kwam ik dus ook tot die conclusie. Het was dus een optelsom, en niet zo van oh als jij zegt dat ie slecht is dan vind ik hem nu dus ook slecht. Die indruk heb ik volgens mij ook niet gegeven, je interpreteert het alleen een beetje kort door de bocht.

Nou ja ik vind t een beetje een raar verhaal moet ik zeggen.
wat is er mis met jou squire dan, waardoor je hem nu ineens niet fijn vind?
jij was toch je favourite axe voordat je dat element kapot maakte?

Sorry dat ik t zeg en niet dat t erg is, maar t lijkt er wel een beetje op dat t zo is van: oh als jij zegt dat ie slecht is dan vind ik hem nu dus ook slecht.

eazy G
6 september 2008, 14:13
Nou sinds dat element kapot ging ben ik steeds meer gaan twijfelen aan die gitaar hoor.

Ik wilde er dit even aan toevoegen:
ik zie in je posts juist helemaal geen twijfel over die gitaar je zegt juist enkele malen dat je deze gitaar zo wilt laten, geen ander elementje etc omdat je hem zo t fijnst/lekkerst vind.

snaarplukker
6 september 2008, 16:50
Ik wilde er dit even aan toevoegen:
ik zie in je posts juist helemaal geen twijfel over die gitaar je zegt juist enkele malen dat je deze gitaar zo wilt laten, geen ander elementje etc omdat je hem zo t fijnst/lekkerst vind.
Inderdaad. Tot aan zijn bezoek aan Pasquel was het zijn meest dierbare gitaar. ;)

Cees

grayfink
6 september 2008, 17:34
Een mens kan tot andere inzichten komen en je meest dierbare (want goede herinneringen b.v.) is iets anders dan je beste gitaar. Zo raar is dat niet.
Maar ik vond het ook al vreemd, bandgenoot heeft een goedkope (affinity?)Squier die helemaal nergens naar klinkt, de duurdere Squiers zijn beter maar die klinken ook nogal eh.. vlak.

Jim Haagmans
6 september 2008, 18:04
Nou als sommigen hier vinden dat ze beter inzicht hebben in mijn gedachtegoed dan ikzelf zie ik niet in waarom mijn contributie eigenlijk nodig is. Ik zal het echter nog een laatste keer proberen uit te leggen: Ik heb simpelweg in die anderhalve week dat die gitaar zo aan de orde kwam door mislukte upgrades de kwaliteit ervan in twijfel getrokken, en zo langzamerhand mijn roze bril afgezet. Het gevolg is jullie bekend.

eazy G
7 september 2008, 01:41
Nou als sommigen hier vinden dat ze beter inzicht hebben in mijn gedachtegoed dan ikzelf zie ik niet in waarom mijn contributie eigenlijk nodig is. Ik zal het echter nog een laatste keer proberen uit te leggen: Ik heb simpelweg in die anderhalve week dat die gitaar zo aan de orde kwam door mislukte upgrades de kwaliteit ervan in twijfel getrokken, en zo langzamerhand mijn roze bril afgezet. Het gevolg is jullie bekend.

Kom op joh, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen en te twijfelen aan je contributie?
niemand denkt hier een beter inzicht in jouw gedachtegoed te hebben en ik denk dat niemand er mee zit dat je nu ineens een andere gitaar wil.
Gewoon doen, als dat is wat je wilt!!
Maar het is toch niet gek dat mensen twijfelen aan de reden waarom je nu ineens een andere wil? lees je eigen posts eens na zou ik zeggen!

Ik wil verder niet zeiken (al kom ik wel zo op je over waarschijnlijk)
maar je spreek jezelf ook voortdurend tegen eigenlijk...
Nu zeg je namelijk weer dat door enkele mislukte upgrades, je van gedachte verandert bent je een andere gitaar wilt??
Vreemd want een aantal post geleden liet je namelijk blijken dat juist door die mislukte PU upgrade, het voor jou duidelijk was geworden dat jou gitaar zoals ie origineel was toch echt het fijnste was.
Je gaf aan dat je zonder twijfel, je gitaar weer in de originele staat terug wilde brengen en het oude element wilde maken.
Mensen wilde je nog andere gitaren en pu's "aansmeren" maar dat wilde je allemaal niet horen??

Wat is er dan nou eigenlijk daadwerkelijk mis met je gitaar??
Die vraag heb je nog niet beantwoord eigenlijk.
Speelt ie ineens niet meer zo fijn of wat is er dan mee aan de hand ineens??

Jim Haagmans
7 september 2008, 13:09
Ik zei letterlijk dat de gitaar de afgelopen tijd heel erg aan de orde kwam door mislukte upgrades, ik zei niet dat ik hem daardoor niet meer goed vind(?!). Liefde maakt blind en door wat er gebeurd is heb ik (nogmaals) mijn roze bril afgezet en hem eens echt objectief vergeleken met mijn Fender. Daarna heb ik ingezien dat het gewoon niet zo'n goede gitaar is. Ik weet eigenlijk niet wat je verder nog horen wil?

eazy G
7 september 2008, 17:44
Tsja whatever Jim, je leest me verkeerd.
ik zei niet dat je hem door die update niet meer goed vond.
Maar dat door die upgrade, het voor jou gewoon duidelijk werd dat je hem perse in originele staat terug wilde brengen met originele pu!

Nu zeg je dat je hem vergeleken hebt met jouw eigen fender en dat dat de reden is dat je de roze zonnebril afgezet hebt.
Maar als je die Fender en Squire, beide al een tijdje of langer hebt dan had je toch allang gevoelt dat die squire wat minder is dan die fender?

T komt allemaal wat vreemd op me over maar je moet doen wat je wilt,
het zou alleen jammer zijn als iemand anders voor jou,
die roze zonnebril van je neus heeft gehaald.

Jim Haagmans
7 september 2008, 19:22
Nou zeg. Het is zo gelopen en als jij het niet begrijpt dan spijt me dat. Ik heb het geprobeerd uit te leggen maar ik heb het nu eigenlijk wel gehad, sorry dat ik het niet duidelijker kan maken.

eazy G
8 september 2008, 01:19
Het is best duidelijk en ik begrijp het goed,
maar o.k. ik zal erover ophouden.
Heb nog wel 1 vraagje.
Je ging naar die jongen voor je P.U., was die nou te maken
of was die pickup nou toch dood?
Daar heb je niks meer over gezegd of heb ik dat gemist?

Jim Haagmans
8 september 2008, 12:07
Dat ben ik inderdaad vergeten te melden, die pickup kan inderdaad als dood beschouwd worden.

eazy G
8 september 2008, 13:59
ahaa, Dat had je ff meteen moeten melden in die eerste post nadat je bij die jongen was geweest.
Nu kan ik me zeker beter voorstellen dat je bent gaan twijfelen over je gitaar. Aangezien de gitaar nooit meer hetzelfde zal zijn
en je je geliefde sound toch niet terug krijgt
is t inderdaad misschien leuk om iets anders te doen met die axe, ja.

Jim Haagmans
8 september 2008, 14:04
Ja precies, stratjes met p90's zie je niet veel dus dat lijkt me wel een leuk experiment. Daarover gesproken, weet iemand of je überhaupt slagplaten kan krijgen voor een strat waar p90's inpassen? volgens mij zal ik moeten gaan zagen, niet?

Gearjunkie
8 september 2008, 14:14
Ja precies, stratjes met p90's zie je niet veel dus dat lijkt me wel een leuk experiment. Daarover gesproken, weet iemand of je überhaupt slagplaten kan krijgen voor een strat waar p90's inpassen? volgens mij zal ik moeten gaan zagen, niet?
Zelf heb ik SD Phat Cats in een Strat zitten. Deze zijn gewoon humbucker formaat. P90 formaat slagplaat bestaat bij mijn weten niet, dus die moet je dan zelf maken.

eazy G
8 september 2008, 14:23
p90 is zoiezo wel cool ja!
Ik denk btw dat je zal moeten zagen...

EuroCinema
8 september 2008, 16:30
En dan? Dat experiment kan ruwweg 2 uitkomsten hebben:
- je hebt straks een slechte gitaar (mijn samenvatting van jouw woorden) die nog best goed klinkt. Heb je heel weinig aan.
- je hebt een slechte gitaar die niet goed klinkt, maar wel geld aan pu's uitgegeven en er moeite ingestopt. Ook niet echt wenselijk.
Dus tenzij je heel graag met zelfbouw wilt beginnen en p90's in een strat zetten jouw het ideale begin van die carriere lijkt, zou ik zeggen: hang je Squiertje aan de muur, denk af en toe eens terug aan het plezier dat je ervan gehad hebt en speel lekker verder op je Fender.

snaarplukker
8 september 2008, 20:51
Ja precies, stratjes met p90's zie je niet veel dus dat lijkt me wel een leuk experiment. Daarover gesproken, weet iemand of je überhaupt slagplaten kan krijgen voor een strat waar p90's inpassen? volgens mij zal ik moeten gaan zagen, niet?
Hier (http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/wipi.html) kan je pickguards in diverse configuratie krijgen. Deze zijn compleet met PU's en componenten ge-assembleerd. Ik neem aan dat je geen Seymour Duncan's, DiMarzio's of EMG's in die slechte Squire gaat zetten.
Ook de pickguards zijn kaal leverbaar met de gewenste gaten.

Cees

Henri H
9 september 2008, 10:36
Ik durf te wedden dat er ook nieuwe of 2e hands elementen voor weinig te koop zijn die precies of nagenoeg hetzelfde klinken als je originele.
Heb je toch je (geliefde) Squiertje weer terug zoals je hem wilde en kun je met een gerust hart je roze bril (zo af en toe) weer opzetten. :)

Wat ook leuk is: Sla hem aan diggelen tijdens een optreden. :rockon:

http://nl.youtube.com/watch?v=J3k1OYEZXSY

barno
9 september 2008, 11:10
Ik heb al vaak p90's in strats gezet (in goeie welteverstaan). Ooit dacht ik ook een verloren squiertje dat hier ligt te upgraden met P90's (geen cheapo's): let me tell you: het werkt niet. enfin, het gaat natuurlijk wel maar de gitaar blijft budget klinken.

richwoodplayer
9 september 2008, 14:36
Wat ook leuk is: Sla hem aan diggelen tijdens een optreden. :rockon:

http://nl.youtube.com/watch?v=J3k1OYEZXSY

kijk, die weet nou wat je moet doen met een strat :satisfie: :D

eazy G
9 september 2008, 16:39
Ik zit stiekem eigenlijk al de hele tijd te wachten op een reactie van Pasqual.
Jullie niet?
Hij heeft de gitaar toch nagekeken?
Ik ben benieuwd wat zijn advies was aan Jim.
Vind het zelfs een beetje vreemd dat hij niet meer gereageert heeft eigenlijk.

{edit} man man die gast in die video met die strats hehe

Jim Haagmans
9 september 2008, 21:37
Pasqual heeft me nog gezegd dat als ik toch graag dat element weer heel wilde hebben, ik het beste gewoon een beetje kon marktplaatsen, omdat de slagplaten van dit soort squiers best veel te vinden zijn met dezelfde elementen. Beetje hetzelfde advies als H.Huisjes eigenlijk, afgezien van het kapotslaan ervan :P wel een heel ruig filmpje hoor :D

pasqual
9 september 2008, 22:40
Ik zit stiekem eigenlijk al de hele tijd te wachten op een reactie van Pasqual.
Jullie niet?
Hij heeft de gitaar toch nagekeken?
Ik ben benieuwd wat zijn advies was aan Jim.
Vind het zelfs een beetje vreemd dat hij niet meer gereageert heeft eigenlijk.

{edit} man man die gast in die video met die strats hehe

nou, bij deze dan: ik vond zijn stratje ondanks dat Jim er blij mee is een ondermaatse gitaar. ik vindt dat Jim zijn spel niveau te hoog ligt om op deze gitaar door te spelen en geld te blijven investeren. zeker als ik het geluid vergelijk met mijn squier uit japan. de hals van zijn squier is akelig dun. maar dit is maar mijn mening en ik kan me voorstellen dat hij dit wel een fijne gitaar vind omdat het soms moeilijk is om afstand te doen van je eerste gitaar ( of een van de eerste ). hiermee wil ik niet zeggen dat hij deze gitaar moet weg doen, that's up to Jim, ik zou er gewoon geen cent meer aan spenderen.
@ eazy G: mocht je nog meer willen weten wat ik er van vind, hoor ik het wel, oké?

@ Jim: ik wil je niet mijn mening door de strot duwen, maar dit is hoe ik er over denk, mede ook doordat ik jouw squiertje zelf heb vastgehouden.

groeten Pasqual.

Jim Haagmans
9 september 2008, 22:50
@ Jim: ik wil je niet mijn mening door de strot duwen, maar dit is hoe ik er over denk, mede ook doordat ik jouw squiertje zelf heb vastgehouden.

Weet ik ook hoor, en dat waardeer ik ook.

Henri H
9 september 2008, 22:57
Gewoon in elkaar slaan dat ding :D

Jim Haagmans
9 september 2008, 23:21
Gewoon in elkaar slaan dat ding :D

je bent wel een volhouder he :P

Henri H
10 september 2008, 08:08
Nee, gewoon geintje. Sorry.