PDA

View Full Version : Import versterker



SGbanez
31 augustus 2008, 13:50
Ey dudes,

Ik heb gezocht en er waren genoeg vragen te vinden over het invoeren van gitaren, maar niet over het invoeren van versterkers.

Het zit zo: Ik ga dit jaar kerst vieren bij familie in Virginia, VS en ik wilde dus even bij een GuitarCentre langshoppen. Nou kan ik wel een gitaar meenemen, maar ik ben goed tevreden over m'n huidige plank. Het lijkt met dus leuker om een Marshall o.i.d. mee te nemen. De belasting betaal ik gewoon. (anders krijgt m'n pa misschien gezeik met werk) De belasting is toch gewoon 19% BTW en dan nog 3,5% invoerrechten? (sja, als ik nu toch bezig ben kan ik het net zo goed even checken he :satisfie: )

Mijn hoofdvraag is dus eigenlijk of je zo'n groot blok gewoon mee kan nemen. Zitten er extra kosten aan verbonden? Ik kan me voorstellen dat je niet meer dan een bepaald volume/gewicht mee kan nemen. Worden ze vaak gesloopt bij het vervoer?

Bij voorbaat dank :hippie:

caliban
31 augustus 2008, 14:06
Ik zou sowieso geen marshall kopen in Amerika, koop dan een mesa/boogie, die kan je daar voor leuke prijzen vinden.

zeppo
31 augustus 2008, 14:36
Niet doen! Amerika is ander voltage. Je hebt nog een hoop extra kosten om de versterker om te bouwen naar 220V.

crapton
31 augustus 2008, 14:41
Ander voltage is vaak nog wel in te stellen.

Maarrrr wat als ie kapot gaat bv in de garantie periode. Dan zit je er mooi mee. Ik heb met een nieuwe H&K heel wat gezeur gehad en was blij dat de importeur toevallig bij mij in de buurt zat.

Kijk ook op www. guitarbargains.com of evt wat van die Engelse webshops kunnen heel scherp zijn, niet de moeite om uit de USA te halen.

SGbanez
31 augustus 2008, 15:08
Ik begrijp dat het de moeite dus niet echt waard is... en waarom is een Mesa Boogie het dan wel waard? Zijn die daar verhoudingsgewijs gewoon goedkoper?

caliban
31 augustus 2008, 15:13
Ik begrijp dat het de moeite dus niet echt waard is... en waarom is een Mesa Boogie het dan wel waard? Zijn die daar verhoudingsgewijs gewoon goedkoper?
Een mesa/boogie is misschien ook de moeite niet, gezien naar garantie en mogelijk andere netspanning instelling.
Wat ik wilde zeggen is dit: Marshall is een brits merk dus kan je best in Engeland kopen (zie topic goedkope marshalls, daar staan immense koopjes). Nu is mesa/boogie een Amerikaans merk, en de mesa/boogie invoerder pakt ons bij wijze van spreken 'hennig in de poep' dezer dagen. De dollar staat superlaag, en toch blijven mesa's hier nog even duur. Daarom dat je in de VS zeker wel een deal kan doen met een boogie kopen. Enerzijds dat ze er altijd al goedkoper zijn, en dan nog eens die ongelofelijk leuke dollar.

Pepe
31 augustus 2008, 15:58
... en nog mooier wordt het om een amp te scoren die hier zeldzaam dus duur zijn en in de states als broodjes hamburger worden verhandeld.

Dus princetonnies, champies, Dr.Z's, een supro'tje...

Erik70
31 augustus 2008, 16:31
als je voordelig uit wilt zijn haal je een amp uit het land van herkomst. Een marshall dus uit engeland en een mesa oid uit de vs.
Een marshall zal in de vs altijd duurder zijn omdat hij daar naartoe gestuurd moet worden.

voorbeeldje:
Bij guitarcentre.com (vs) kost een marshall jvm410h $ 2199 en de evh 5150iii kost daar $ 1999

Bij soundslive.co.uk (uk) kost dezelfde jvm $ 1376 en de evh $ 2233

dus...... als je in de vs een marshall gaat kopen betaal je én teveel én er komt nog eens invoerbelasting bovenop. vanuit de uk betaal je overigens géén invoerbelasting (eu).

succes met puzzelen.

Chris Winsemius
31 augustus 2008, 16:36
... en nog mooier wordt het om een amp te scoren die hier zeldzaam dus duur zijn en in de states als broodjes hamburger worden verhandeld.

Dus princetonnies, champies, Dr.Z's, een supro'tje...

+1!, ik zeg: +1!

Veel leuker, zeldzamer en vaak veel goedkoper. Boogies zijn meestal vrij makkelijk in Europa te scoren en nieuwe/oude Marshalls helemaal.

Bijkomende kosten:
vervoer (als het veel weegt en groot is moet je extra betalen voor dat voor de terugreis)
op de produkt- en vervoerskosten komt hier dan:
+/- 4% invoer-belasting
over bovenstaand bedrag nog eens 19% btw
en 'n fee (bij TNT-bezorging bijvoorbeeld 16,75), weet alléén niet hoe dat bij vliegreizen geregeld wordt.

Als je het niet aangeeft en de douane pakt je hier: nog meer extra kosten door boete.

caliban
31 augustus 2008, 17:54
Is het niet mogelijk om te zeggen dat je er daar mee hebt opgetreden, of hem voor herstelling hebt meegenomen, bijvoorbeeld je moet toevallig naar de VS gaan, en je denkt f*ck, ik heb een mesa mark III, en ik moet naar California gaan, ik ga eventjes bij mike binnen, en zeg dat hij er een mark IIIC+ van maakt.

Pepe
31 augustus 2008, 18:02
Nee, dat is niet mogelijk
Wat wel kan is een amp uitvoeren, daar verkopen en dan een nieuwe meenemen. Maar dan moet het merk, type en serienummer overeenkomen.
Lastig.
Met een strat of tele gaat dat een stuk simpeler.

caliban
31 augustus 2008, 18:09
Nee, dat is niet mogelijk
Wat wel kan is een amp uitvoeren, daar verkopen en dan een nieuwe meenemen. Maar dan moet het merk, type en serienummer overeenkomen.
Lastig.
Met een strat of tele gaat dat een stuk simpeler.
En als je nu zegt dat je er in het heengaan niet aan dacht dat je moest opgeven wat je meegenomen had.
Verschrikkelijk wat een moeiallen die douane zijn eigenlijk. (Voor wapens en sh*t is het anders goed).
Alhoewel Stewie en Osama kunnen het goed omzeilen
http://www.tv.com/uservideos/?action=video_player&id=JnQwlDOv5bsEuzPa&om_act=convert&om_clk=viduservids

kirk19
1 september 2008, 18:03
marshall kopen in VS: niet doen want duurder dan in Engeland
mesaboogie kopen in de VS: zeker de moeite, scheelt veel en de meeste huidige boogie transfo's kan je op 5 minuten ombouwen naar 220v door een draadje te verwisselen. Aart weet misschien welke dit kunnen, ik weet gewoon dat het bij sommige boogies kan
zeldzame merken moet je gewoon proberen: Ik raad je echt aan Splawn te bekijken, vooral de quickrod en de nitro zijn supergoed voor geen geld, deze hoef je trouwens niet om te bouwen want ze hebben een switcher voor 220v, enkel bias wat aanpassen dan en klaar

Invoeren is inderdaad 19+3.5% en dan nog +-25 euro kosten voor papierwerk

BasHermus
1 september 2008, 20:55
Plus de extra kosten voor het gewicht in het vliegtuig...

Afhankelijk van de maatschappij kan dat een paar honderd Euro zijn.

SGbanez
1 september 2008, 21:22
Mkay, erg bedankt voor alle tips! Ik had denk ik even wat beter kunnen nadenken en me moeten realiseren dat Marshall Engels is... :jam: Het probleem is dus dat ik eigenlijk toch wel voor het Marshall sound wil gaan. Ik zal even kijken of ik iets uit Engenland kan halen ofzo...

TdW
2 september 2008, 16:28
Ik zat er aan te denken om een peavey classic 30 te halen van ebay uit de vs. Voor 300 dollar plus 120 verzendkosten kan ik hem hier hebben. Dat is met de huidige koers ongeveer 290 euro. Daar komt dan dus 19% btw over plus 3% importheffing. Moet ik ook btw en heffing betalen over de verzendkosten?
En ik lees hier dat ik ook een andere stekkeruitgang gebeuren moet regelen? Komen daar veel kosten bij?

kirk19
2 september 2008, 16:39
stekker= cheap
je betaalt de extra taksen op amp+verpakking+verzending

Kim Wilson
2 september 2008, 16:40
Nee, een andere stekker is niet zo duur. Er moet alleen wel een andere powertrafo in, en die is wat minder duur. Pakweg de helft van wat de versterker kost.

kirk19
2 september 2008, 18:31
er moet NIET altijd een andere transfo in. Je hebt amps à la splawn en marshall die kunnen schakelen tussen voltages en je hebt de mesa's waarbij de power transfo's beide voltages aankunnen maar je moet wel een paar draden omdraaien

TdW
2 september 2008, 19:19
En weet iemand of dit ook het geval is met de peavey classic?

AART
9 september 2008, 01:22
marshall kopen in VS: niet doen want duurder dan in Engeland
mesaboogie kopen in de VS: zeker de moeite, scheelt veel en de meeste huidige boogie transfo's kan je op 5 minuten ombouwen naar 220v door een draadje te verwisselen. Aart weet misschien welke dit kunnen, ik weet gewoon dat het bij sommige boogies kan
zeldzame merken moet je gewoon proberen: Ik raad je echt aan Splawn te bekijken, vooral de quickrod en de nitro zijn supergoed voor geen geld, deze hoef je trouwens niet om te bouwen want ze hebben een switcher voor 220v, enkel bias wat aanpassen dan en klaar

Invoeren is inderdaad 19+3.5% en dan nog +-25 euro kosten voor papierwerk

Enkel boogies met de export trafo's kunnen voltage schakelen. Mark II's en III's, maar dan dus alleen de versies met export trafo, vrij zeldzaam.

almarvk
9 september 2008, 07:23
En weet iemand of dit ook het geval is met de peavey classic?
Welk financieel voordeel denk je te behalen om zo'n versterker naar NL te halen?