PDA

View Full Version : finish highway one



euroboy
31 augustus 2008, 13:27
Ik weet dat de highway one gitaren nitro lak hebben!! ik kan nu een highway one uit 2003 overnemen maar ik zou graag weten of deze gitaren uit 2003 ook al nitro lak hadden.

Rick trodat
31 augustus 2008, 13:30
Nee ze hebben een hele dunne acryl lak. Maar voor het geluid of de looks hoef je het niet te laten.

De gitaar resoneert gewoon goed door de dunne lak. En slijten doen ze ook als een gek. Anders dan nitro. Op die van mij laten op sommig plekken hele stukken van de lak los. Ook krijg je makkelijk krassen en deuken. Het slijt echter niet op dezelfde manier als nitro. Daar heb je vaak echt van die scheurplekken en verkleuringen.

RolandT
31 augustus 2008, 13:45
Volgens Fender is het "Satin Nitrocellulose Lacquer Body Finish". Ik heb een HWY1 uit 2003, deze foto (http://www.10pont.net/wpstrat.jpg) geeft je een idee.

Mr.Fingers
31 augustus 2008, 13:53
ik heb een HW1 tele (1e generatie) gehad, en die had de onmiskenbare stank van nitrocelluloselak. Ik denk dat het nitro is. Echter, het is zoieso een nitro kleurlaag, maar de "sealer" is PolyUrethaan (de onderliggende basislaag)

euroboy
31 augustus 2008, 15:01
Dus wil dat dan zeggen dat de lak rap slijt ? Heb je soms een foto RICK ?

Wat is de 2dehand prijs van een goede highway one (dus in goede staat ?)

RolandT
31 augustus 2008, 15:17
En slijten doen ze ook als een gek. Anders dan nitro. Op die van mij laten op sommig plekken hele stukken van de lak los. Ook krijg je makkelijk krassen en deuken.Zo hard slijten die toch niet. Bij mij zit alle lak er nog op, je ziet wel wat verkleuring maar verder niets.

Pepe
31 augustus 2008, 15:53
Ik heb een body hier liggen die ik overgespoten heb. Ik kan je zeggen, er is helemaal niks voor nodig om die oude laklaag eraf te poetsen. Beetje thinner... hopla.
De filler en primer is een ander verhaal.

De Highway kan je zelf makkelijk hoogglanzend buffen trouwens. Niet te hard poetsen...

euroboy
31 augustus 2008, 18:22
Ik wil gewoon een telecaster.... liefst eentje die er rap een beetje rock n roll uitziet dus goed afgesleten ik kan een redelijke deal maken met een highway tele dus is mijn vraag nu slijt de lak nu rap af de meningen zijn hier blijkbaar verdeeldt....

Pepe
31 augustus 2008, 18:31
Het antwoord is al gegeven he.
De lak wordt niet beschermd door een krasvaste hoogglans maar als je er een beetje voorzichtig mee omgaat is er niks aan de hand.

Rick trodat
31 augustus 2008, 23:19
Ik heb er geen foto van. Een vriend van me heeft er één en sinds de introductie ervan. Het meeste zit er uiteraard nog op. Maar wat je ziet zijn scheuren in de lak heel veel deuken en barstjes. En bepaalde plekken heeft de lak gewoon losgelaten. Maar hij ziet er niet uit als een afgebeukte gitaar. Er wordt ook heel veel op gespeeld, gaat mee naar gigs. In de gigbag door de regen, je kent het wel. Hij is er wel gewoon zuinig op geweest.

Rick trodat
31 augustus 2008, 23:21
Elke gitaar had dus gewoon die krasjes en deuken gehad. Als je er zuinig mee bent heb je de eerskomende tien jaar nog geen rory strat hoor.

drap
31 augustus 2008, 23:52
Ik heb een Highway strat en die is toch al flink beschadigd qua lak hoor. De bedoeling is dan ook wel dat je er flink op speelt.

edit: De eerste versie zat geen nitro op trouwens, de huidige upgrade wel. Die van mij is ook van '03 en geen nitro.

oliver538
1 september 2008, 11:09
Bij deze een paar pics van mijn '03 Highway Strat:

http://i253.photobucket.com/albums/hh69/oliver538/P8310310.jpg

http://i253.photobucket.com/albums/hh69/oliver538/P8310312.jpg

To be continued...

oliver538
1 september 2008, 11:11
....En nog een paar:

http://i253.photobucket.com/albums/hh69/oliver538/P8310327.jpg

http://i253.photobucket.com/albums/hh69/oliver538/P8310322.jpg

Toch wel een mooie relic ondertussen :-)
Is wel redelijk vaak op gespeeld en ge-gigged, mar geeft in ieder geval een mooi beeld hoe de lak er na een jaartje of 5 uitziet!

Puerco
1 september 2008, 11:14
Op die plekken waar de lak eraf is zit dus als ik het goed begrijp nog een blanke PU laklaag???

oliver538
1 september 2008, 11:20
Daar waar de lak eraf is (dus vooral op de achterkant) daar zit je gewoon op het hout, zit geen laklaag meer op.
Zit vooral op de achterkant doordat de riem van je broek erlangs schuurt; bij die Highway haal je dan dus gelijk de hele laklaag weg... Voor de rest niks mis mee hoor, de body zelf is niet beschadigd en ik vind 't er wel tof uitzien!

Puerco
1 september 2008, 11:30
Ok, bedankt. Ik zit er aan te denken om een tele hw1 te kopen omdat niets zo vet is als een afgeragde tele. Een strat mag glimmen (hoeft niet) maar een tele hoort gewoon geragd te zijn en met zo een moderne lak word ie dat nooit. Vandaar.

euroboy
1 september 2008, 18:50
Ja het moet echt gewoon een vet afgerande tele worden!! Maar een tele van 03 heeft dus nog geen nitro lak.... Ik kan een deal maken mijn Jap strat+ 200 euro voor de tele (vind ik toch wel veel!!)

En geld voor een nieuwe highway one heb ik net niet en dat zou nog wel eens telang kunnen duren naar mijn zin....(zeker wachten tot kerstdag)