PDA

View Full Version : Harley Benton Powerplant (Tip)



Jimwoud
31 augustus 2008, 13:12
Ik zag dit staan, en dacht misschien is dit wel interessant.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm

caliban
31 augustus 2008, 13:24
Inderdaad interessant, kan goed zijn dat ik mij er heel binnenkort zo een bestel. Hoeveel moet je van Thomann af laten komen om gratis te leveren?
(En werkt dit spul, want het is echt wel goedkoop, normaal betaal je dit aan een stomme adapter.)

Bernd Veenema
31 augustus 2008, 13:26
Het is inderdaad erg goedkoop. Het zijn geen geisoleerde uitgangen he, dat is misschien handig om te weten.

caliban
31 augustus 2008, 13:29
Het is inderdaad erg goedkoop. Het zijn geen geisoleerde uitgangen he, dat is misschien handig om te weten.
Wat bedoel je met geďsoleerde uitgangen?
Trouwens gezien dat je 199 euro moet uitgeven om freeshipping te krijgen, maar de shipping naar België is maar 8 euro dus.... goeie boel.

Bernd Veenema
31 augustus 2008, 13:35
Met geisoleerde uitgangen bedoel ik dat elke output geisoleerd is. Dit voorkomt ruis en storingen. Ik heb zelf de Cioks Big John en die is ook niet geisoleerd en ik heb nog nooit problemen gehad.39 euro is wel erg weinig geld voor een power supply trouwens. Goedkoper vind je ze echt niet.

caliban
31 augustus 2008, 13:38
Denk dat ik deze week al ga bestellen, ineens wat cheapo footswitches mee laten komen dan.

ponq
31 augustus 2008, 13:44
Wel maar 500mA beschikbaar verdeeld over de 9V outputs. Is opzich genoeg als je alleen analoge pedalen hebt. 1 digitaal pedaal (delay?) en gaat al krap worden.

Jimwoud
31 augustus 2008, 14:06
Wel maar 500mA beschikbaar verdeeld over de 9V outputs. Is opzich genoeg als je alleen analoge pedalen hebt. 1 digitaal pedaal (delay?) en gaat al krap worden.
Dat viel me ook al op, mn One spot trekt volgens mij al 1200mA

caliban
31 augustus 2008, 14:08
Wel maar 500mA beschikbaar verdeeld over de 9V outputs. Is opzich genoeg als je alleen analoge pedalen hebt. 1 digitaal pedaal (delay?) en gaat al krap worden.
Hey ponq, ik zou het volgende willen aansluiten: mijn tubescreamer, een noisegate, en mijn AB/Y splitter. En misschien is de toekomst nog iets meer, maar niet voor direct. Zou dat mogelijk zijn?

Lexvandoef
31 augustus 2008, 14:12
Dat viel me ook al op, mn One spot trekt volgens mij al 1200mA

1700 mA zelfs ;)

ponq
31 augustus 2008, 14:15
Hey ponq, ik zou het volgende willen aansluiten: mijn tubescreamer, een noisegate, en mijn AB/Y splitter. En misschien is de toekomst nog iets meer, maar niet voor direct. Zou dat mogelijk zijn?

TS no problemo (15-30mA gok ik)
A/B is Ledjes + Trafo's, + IC. Dat zit denk ik onder de 50 mA.
Noisegate... welke?

Meestal kan je het verbruik wel online vinden. Maar goed, je hebt nog zo'n 400mA over, dus het gaat wel lukken ;)

Je hebt een multimeter liggen toch? Dan kan je zo het verbuik ff meten (=weten).

caliban
31 augustus 2008, 14:23
TS no problemo (15-30mA gok ik)
A/B is Ledjes + Trafo's, + IC. Dat zit denk ik onder de 50 mA.
Noisegate... welke?

Meestal kan je het verbruik wel online vinden. Maar goed, je hebt nog zo'n 400mA over, dus het gaat wel lukken ;)

Je hebt een multimeter liggen toch? Dan kan je zo het verbuik ff meten (=weten).
Had ik nog niet bij nagedacht, heb eigenlijk nog nooit stroom gemeten met dat ding :D. Altijd spanning of weerstand (of capaciteit).
Het is een cheapo behringer noisegate. (Heb hem laatst trouwens een opengedraaid en wat gutshots gemaakt, zal binnenkort eens posten, zag er niet zo slecht uit.)

ponq
31 augustus 2008, 14:29
volgens de handleding van dat pedaal: 30mA.

Nielsje
31 augustus 2008, 14:31
Zal ik dan maar de eerste zijn die even de opmerking plaatst dat:

"Dit wel eens een regelrechte clone zou kunnen zijn van een T-rex Fueltank!"


edit: Desalniettemin komt het bijster originele ding wél met alle benodigde kabels en is de prijs op z'n minst 'rete-scherp' te noemen.
Ben benieuwd hoe hij het houdt t.o.v. een one-spot achtige. Dergelijke kastjes zijn altijd wel handig.
De goedkoopste voeding met geďsoleerde uitgangen is op het moment de Cioks Schizophrenic volgens mij.

caliban
31 augustus 2008, 14:32
volgens de handleding van dat pedaal: 30mA.
Super dan, ik heb ook nog een boss ME-30 liggen, maar die gebruik ik sowieso echt niet veel, en ik heb nog een voeding laatst bij musikding gekocht, kan ik ook nog altijd gebruiken.

caliban
31 augustus 2008, 14:43
De goedkoopste voeding met geďsoleerde uitgangen is op het moment de Cioks Schizophrenic volgens mij.
Wat voor prijs kan ik me daarbij voorstellen?

Nielsje
31 augustus 2008, 14:46
Wat voor prijs kan ik me daarbij voorstellen?

Google is your friend, en anders wel Nederland Muziek:

klikkerdeklik (http://www.nederlandmuziek.com/page.htm?detail.asp?id=2089&produkt=Cioks+Schizophrenic&)

Wordt helaas wel zonder kabeltjes geleverd en niet alles past er op, vraag maar aan Rick :D.

caliban
31 augustus 2008, 14:48
Google is your friend, en anders wel Nederland Muziek:

klikkerdeklik (http://www.nederlandmuziek.com/page.htm?detail.asp?id=2089&produkt=Cioks+Schizophrenic&)

Wordt helaas wel zonder kabeltjes geleverd en niet alles past er op, vraag maar aan Rick :D.
Inderdaad had google wel kunnen proberen, maar ik ben aan het leren, en nogal in een luie mood, en we zijn hier toch om elkaar te helpen nietwaar. Bedankt ;)

Amp
7 september 2008, 14:28
Weet iemand hoe hoog dit ding is? Ik ben bezig met het in elkaar zetten van een pedalenkist, en dit zou een handige uitbreiding zijn, ALS ie niet te hoog is.. Op het plaatje bij Thomann ziet het er best lomp uit, en de maten staan er helaas niet bij..

Nielsje
7 september 2008, 15:18
Weet iemand hoe hoog dit ding is? Ik ben bezig met het in elkaar zetten van een pedalenkist, en dit zou een handige uitbreiding zijn, ALS ie niet te hoog is.. Op het plaatje bij Thomann ziet het er best lomp uit, en de maten staan er helaas niet bij..

Op dit plaatje zie je de zijkant:

http://images7.thomann.de/pics/bdb/119603/884689_800.jpg

Het opmeten van een stekker verteld mij dat de deze zo'n 15 mm hoog is. Op de afbeelding is te zien dat de behuizing ongeveer 2 x zo hoog is, dus ga uit van zo'n 35 mm.

500 mA is helaas erg weinig stroom die het ding kan leveren. De prijs ziet er prima uit voor de wat kleinere pedalboards, die geen pedalen hebben die geďsoleerde uitgangen behoeven.

Joey Handsome
7 september 2008, 15:20
Doet ie het ook op EHX pedalen waar een mannetje in moet? Zie geen verloopjes daarvoor.

Nielsje
7 september 2008, 15:23
Doet ie het ook op EHX pedalen waar een mannetje in moet? Zie geen verloopjes daarvoor.

Die kan je natuurlijk altijd gewoon los kopen, bijvoorbeel die van one-spot, of zelf maken.

Joey Handsome
7 september 2008, 15:26
Die kan je natuurlijk altijd gewoon los kopen, bijvoorbeel die van one-spot, of zelf maken.

Ja, maar dat is kut. Lever die er dan ook gelijk bij. Ik snap het echt niet, zodra je een EHXje hebt of een RAT of wat dan ook kan het allemaal niet meer normaal.

Amp
7 september 2008, 15:35
Op het plaatje is volgens mij wel 1 kabeltje te zien met een mannetje aan de kabel. Sowieso vind ik dat je voor deze prijs weinig eisen kunt stellen :)

Nielsje, voor mij zou het sowieso een toevoeging zijn op een Pedal Power, het lijkt me een hele mooie aanvulling. Jouw schatting maakt hem 1,5 cm lager dan een Pedal Power (wat mijn referentie-hoogte is zeg maar), en hoewel ik denk dat die schatting wat aan de lage kant is, moet het dan wel lukken lijkt me..

BrianMay
7 september 2008, 15:49
Wel maar 500mA beschikbaar verdeeld over de 9V outputs. Is opzich genoeg als je alleen analoge pedalen hebt. 1 digitaal pedaal (delay?) en gaat al krap worden.

Zou het niet gewoon 500 Ma per uitgang zijn?
Het staat er een beetje onduidelijk op die website van Thomann. 500 Ma in totaalvoor allle uitgangen lijkt me namelijk erg weinig.

Nielsje
7 september 2008, 15:54
Ja, maar dat is kut. Lever die er dan ook gelijk bij. Ik snap het echt niet, zodra je een EHXje hebt of een RAT of wat dan ook kan het allemaal niet meer normaal.

Je zou je natuurlijk ook eens een keertje kunnen afvragen wanneer EHX etc eens normale DC inputs gaan inbouwen ;). Ik vind juist dat zíj zich wel eens mogen aanpassen aan de standaard (wat ze overigens ook doen met de Nano serie, nu de rest nog!)


Jouw schatting maakt hem 1,5 cm lager dan een Pedal Power (wat mijn referentie-hoogte is zeg maar), en hoewel ik denk dat die schatting wat aan de lage kant is, moet het dan wel lukken lijkt me..

Mwoah, ik vind m'n schatting redelijk reëel, wellict gaat 'ie naar de 40 mm toe, maar als je naar de verhouding kijkt van het inbouwdeel voor de stekker, dan zit ik er denk ik niet ver naast :)


Zou het niet gewoon 500 Ma per uitgang zijn?
Het staat er een beetje onduidelijk op die website van Thomann. 500 Ma in totaalvoor allle uitgangen lijkt me namelijk erg weinig.

nee, het is 500 mA, waarom?

Nou, inwendig is het gewoon een daisychain. En 500 voor alle uitgangen is redelijk normaal, de meeste boss adapters leveren namelijk minder. Als het 500 mA per uitgang was, had ik hem allang gekocht! Ter referentie: een Godlyke/onespot levert 1700 mA.

Bovendien, als je zegt dat iets 'per uitgang' is, dan refereer je volgens mij automatisch naar een voeding met geďsoleerde uitgangen.

Joey Handsome
7 september 2008, 16:08
Je zou je natuurlijk ook eens een keertje kunnen afvragen wanneer EHX etc eens normale DC inputs gaan inbouwen ;). Ik vind juist dat zíj zich wel eens mogen aanpassen aan de standaard (wat ze overigens ook doen met de Nano serie, nu de rest nog!)



Ja, maar als je zoals ik nou eenmaal gecharmeerd bent van vintage meuk is daar weinig meer aan te doen. Ik neem aan dat ik niet de enige ben.

mario88
7 september 2008, 16:11
Zou het niet gewoon 500 Ma per uitgang zijn?
Het staat er een beetje onduidelijk op die website van Thomann. 500 Ma in totaalvoor allle uitgangen lijkt me namelijk erg weinig.

Staat op een van de afdeeldingen een bijschrift tussen haakjes op de voeding zelf, namelijk (Max. combined current for all 9V DC outputs: 500mA).
Houd dus in dat het idd gewoon een soort daisychain is aan de binnen kant.
http://i39.photobucket.com/albums/e157/mariodudegast/Nieuweafbeelding.jpg

caliban
7 september 2008, 16:54
Ik heb hem thuis, werkt goed, en ik heb geen mega pedalenbord, gewoon ABY noisegate en een tubescreamer. Ik kan zelfs mijn boss me30 er nog bij hangen zonder over de 500mA te gaan, maar die gebruik ik bijna nooit. Al mijn gitaarspul ligt bij mijn vader thuis, en daar ben ik momenteel niet, maar ik ben aan het schatten hoe hoog hij is, want dat wilde iemand hier toch weten hč? Ik schat 5 centimeter.
Ik denk trouwens dat er wel zo een mannelijk kabeltje bij zit (maar heb dat zelf niet nodig dus niet heel hard op gelet).

hugo123
7 september 2008, 17:01
IS het een metalen behuizing?

caliban
7 september 2008, 17:45
IS het een metalen behuizing?
Ik had het idee van wel. Het ziet en voelt echt wel een fatsoenlijk ding aan.

Nielsje
7 september 2008, 18:04
Volgens mij is het staal, de grote foto's laten duidelijk een gevouwen behuizing zien die dmv puntlassen gelast is.

caliban
7 september 2008, 18:16
Volgens mij is het staal, de grote foto's laten duidelijk een gevouwen behuizing zien die dmv puntlassen gelast is.
Inderdaad je ziet punten op de hoeken zitten.

Hallie
11 september 2008, 15:29
harley benton heeft er nog meer zag ik tot mijn grote verbasing.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_distortion_pedals.html

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_chorus_flanger_phaser.html

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_delays_and_echos.html


http://www.thomann.de/nl/harley_benton_misc_guitar_effects.html


en ze hebben berhinger prijs.
ik heb geen idee of ze te vertrouwen zijn, opzich zien ze er delijk en mooier uit dan de behringers.

caliban
11 september 2008, 15:39
Ziet er pakken beter uit dan behringer inderdaad. De power plant is in ieder geval al fatsoenlijke kwaliteit, kan me niet voorstellen dat deze pedaaltjes dan bagger zijn.
Zo een digital delay lijkt me wel wat...

ponq
11 september 2008, 15:43
Ej Frederik, kan je mss eens wat gutshots van die ps posten? Ben wel benieuwd hoe ze het hebben gedaan.

caliban
11 september 2008, 15:49
Ej Frederik, kan je mss eens wat gutshots van die ps posten? Ben wel benieuwd hoe ze het hebben gedaan.
Ben momenteel in Leuven, maar misschien in het weekend wel in Landen, zal ik hem eens eventjes opendraaien.

Swan
11 september 2008, 16:14
wat is nou het voordeel van dit tenopzichte van een One Spot? One Spot geeft drie keer zoveel mA en is veel kleiner, nog goedkoper ook met een 8 delige daisy chain....

Mitch
11 september 2008, 17:23
De anti-kabelbrigade vindt dit netter weg te werken... watjes...

The Lo Lands
11 september 2008, 18:04
Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een nieuwe betere voeding! Nu heb ik de Cioks Big John welke toch wel een beetje hum geeft in mijn effectketen. Omdat ik alle bekabeling al heb liggen wil ik deze vervangen voor de Cioks Schizophrenic met volledig geisoleerde uitgangen. En voor rond de 100 euro vind ik dit een schappelijke prijs voor een dergelijke voeding. Zelf zou ik niet meer gaan voor niet geisoleerde voedingen hoe goedkoop sommige ook mogen wezen! Het is alleen goed opletten met de hoeveelheid stroom ze kunnen leveren per uitgang! De Flatliner SIX lijkt mij ook wel wat maar is weer wat prijziger met 159 euro (zitten wel al kabeltjes bij!). Al mijn pedalen die ik wil voeden zijn met batterijen te voeden en de grootste stroomvrager is de Boss TU-2 met 55mA en daarna de Morley Bad Horsie 2 wah met 16mA, de rest zit hier ruimschoots onder dus dat is geen probleem deze voedingen.

Speeddemon
11 september 2008, 21:11
wat is nou het voordeel van dit tenopzichte van een One Spot? One Spot geeft drie keer zoveel mA en is veel kleiner, nog goedkoper ook met een 8 delige daisy chain....
ALs ik mag muggeziften;
als je de OneSpot zonder stekkerdoos in je pedalboard zou gebruiken, zou er een relatief dun kabeltje (de voedingskabel van de OneSpot) vanuit je pedalboard over het podium naar een dichtbijzijnd stopcontact moeten.
Met die Harley Benton kun je zelf een redelijk stevig 230V kabel(tje) maken en die zo in de zijkant steken. Iets meer roadproof...

Amp
11 september 2008, 22:37
Voor als mensen nog het antwoord willen weten op mijn vraag hoe hoog de Power Plant is: hij is een volle 5 cm hoog, plus nog een mm of 2 voor de voetjes.

Ik ben het met Speeddemon eens dat een euro-kabel (zoals die op de Power Plant zit) toch wat robuuster is op een podium dan een dunne One Spot kabel.. Al kun je natuurlijk altijd een One Spot verwerken in de binnenkant van een pedalenkist, samen met een stekkerdoos/contrastekker en bijvoorbeeld een euro of powercon chassisdeel.

De Power Plant doet nu keurig zijn werk in mijn pedalenkist in aanbouw. Meer over die kist in het grote effectenbak topic..

Swan
11 september 2008, 22:46
ach een OneSpot met een stekkerdoos lijkt me veel praktischer...

Joey Handsome
11 september 2008, 22:50
Maar dat staat niet mooi en dan lijk je net een amateur. :satisfie:

Swan
11 september 2008, 22:52
ach liever dat dan een zwakke onespot in een lelijk blauw doosje ;)

Squier4ever
11 september 2008, 23:03
ik heb ook een onespot met stekkerdoos, beide weggewerkt in mijn pedalboard.... ziet er prima uit, alleen jammer van de witte voedingskabel :D

The Lo Lands
12 september 2008, 10:58
wat is nou het voordeel van dit tenopzichte van een One Spot? One Spot geeft drie keer zoveel mA en is veel kleiner, nog goedkoper ook met een 8 delige daisy chain....Mensen lijken hier niet een goed antwoord op te kunnen geven! De Ons Spot voed meerdere pedalen maar de verschillende aansluitingen zijn NIET geisoleerd wat kan resulteren in HUM in je eindsignaal! Hier zit een technisch verhaal achter wat je op het net wel kunt opzoeken. Wil je een schone voeding (stroom) met geisoleerde uitgangen zul je dus iets dieper in de buidel moeten tasten : )

Amp
12 september 2008, 11:19
Mensen lijken hier niet een goed antwoord op te kunnen geven! De Ons Spot voed meerdere pedalen maar de verschillende aansluitingen zijn NIET geisoleerd wat kan resulteren in HUM in je eindsignaal! Hier zit een technisch verhaal achter wat je op het net wel kunt opzoeken. Wil je een schone voeding (stroom) met geisoleerde uitgangen zul je dus iets dieper in de buidel moeten tasten : )

Het voordeel voor mij persoonlijk is dat ik de Power Plant door het formaat (of eigenlijk: de vorm) en het type aansluitingen makkelijker kan verwerken in mijn pedalenbak, en daarnaast zit er een flinke hoeveelheid kabeltjes bijgeleverd (met haakse pluggen ipv rechte pluggen, handig als aanvulling op mijn Pedal Power kabeltjes). Tenslotte het voordeel wat Remco al noemde: de wat degelijkere euro-aansluiting (met bijbehorende degelijke kabels) i.t.t. een dunne OneSpot kabel.

Qua vermogen: ik heb nou eenmaal niet meer dan 500 mA nodig. Ook omdat ik de Power Plant naast de Pedal Power gebruik.

Swan
12 september 2008, 11:20
Mensen lijken hier niet een goed antwoord op te kunnen geven! De Ons Spot voed meerdere pedalen maar de verschillende aansluitingen zijn NIET geisoleerd wat kan resulteren in HUM in je eindsignaal! Hier zit een technisch verhaal achter wat je op het net wel kunt opzoeken. Wil je een schone voeding (stroom) met geisoleerde uitgangen zul je dus iets dieper in de buidel moeten tasten : )
ehhh dat is bij dat Harley Benton ding ook niet het geval.

HaroldA
12 september 2008, 11:52
Als ik nog niet in het bezit zou zijn van een Cioks Double Jack (http://www.cioks.com/products/jack.htm), dan had ik deze zeker aangeschaft!

Voordelen t.o.v. de Double Jack:
* Metalen behuizing (ipv 'dik' plastic)
* 8 x 9V (ipv 5)
* Totaal 1000 mAh (ipv 600)
* Euro stekker connector

Waar de Double Jack beter in is:
* Kleiner en waarschijnlijk ook lichter
* RCA (tulp) connectors (blijven beter zitten)

caliban
12 september 2008, 12:02
Voordelen t.o.v. de Double Jack:
* Metalen behuizing (ipv 'dik' plastic)

Inderdaad, die HB ziet er echt superstevig en stoer uit (extra reden om deze te verkiezen boven de 1 spot).

The Lo Lands
12 september 2008, 14:20
ehhh dat is bij dat Harley Benton ding ook niet het geval.Klopt, kan dus ook HUM veroorzaken. Mijn punt is dat je wel een goedkope(re) voeding kan kopen maar wat in sommigen gevallen de geluidskwaliteit niet echt ten goede komt! Het is iets om in je achterhoofd te houden. De Fueltank en Schizophrenic zijn beiden geisoleerd en toch voor een redelijk schappelijke prijs rond de 100 euro aan te schaffen. Als daardoor je pedalen beter klinken, reden genoeg om de One Spot en Harley Benton te laten liggen IMO :satisfie:

Swan
12 september 2008, 14:42
ja natuurlijk is dat zo, mijn punt was alleen dat Harley Benton ding vs OneSpot.

The Lo Lands
12 september 2008, 15:44
ja natuurlijk is dat zo, mijn punt was alleen dat Harley Benton ding vs OneSpot.Technisch/electronisch geen verschil, alleen in de behuizing en functionaliteit van aansluiten. Niet echt een moeilijke vraag lijkt mij :D Misschien dat de één iets meer stroom levert dan de ander maar dat is even de specs vergelijken. Ik zou ze beiden nooit kopen!

Mitch
12 september 2008, 15:59
Ik gebruik gewoon drie verschillende adapters. Eén 12V en twee 9V voor de rest. Delays apart voeden van de rest en klaar is kees, bromvrij. En de vierwegstekker op mijn board heeft dan dus nog een ingang over en het snoer eraan is ca. 4m lang. Nog nooit problemen mee gehad.

dml
12 september 2008, 16:24
Ik zou ze beiden nooit kopen!

En waarom niet?

The Lo Lands
12 september 2008, 17:15
En waarom niet?Ik wil geen HUM in mijn eindsignaal en weet nu beter hoe dat te voorkomen. Destijds smeerde de muziekwinkel bij mij in de buurt mij de CIOKS Big John aan terwijl ik eigelijk de Voodoo Lab Pedal Power wilde aanschaffen. Deze hadden ze niet maar wel de Big John welke goed genoeg was zeiden ze. De Big John is niet slecht maar door de niet geisoleerde uitgangen kreeg ik wel HUM in mijn signaal. De Big John is net als de One Sport en Harley Benton vragen om HUM. Vandaar dat ik dergelijke voedingen nooit meer zal aanschaffen. Dan nog eerder afzonderlijke adapters gebruiken!

imlikeajungle
12 september 2008, 18:27
Ik gebruik gewoon drie verschillende adapters. Eén 12V en twee 9V voor de rest. Delays apart voeden van de rest en klaar is kees, bromvrij. En de vierwegstekker op mijn board heeft dan dus nog een ingang over en het snoer eraan is ca. 4m lang. Nog nooit problemen mee gehad.

De DD20 van mijn groepsgenoot kan met andere pedalen op 1 keten, ik kan mijn DD20 nergens aanhangen, zelfs als ik hem met een aparte Boss-adapter voedt heb ik nog rommeles... Vaker voorkomend probleem, encyclopemitch?

Hallie
12 september 2008, 18:58
ik heb ook een onespot met stekkerdoos, beide weggewerkt in mijn pedalboard.... ziet er prima uit, alleen jammer van de witte voedingskabel :D

beetje gaffa erop:D

Swan
12 september 2008, 19:39
Ik wil geen HUM in mijn eindsignaal en weet nu beter hoe dat te voorkomen. Destijds smeerde de muziekwinkel bij mij in de buurt mij de CIOKS Big John aan terwijl ik eigelijk de Voodoo Lab Pedal Power wilde aanschaffen. Deze hadden ze niet maar wel de Big John welke goed genoeg was zeiden ze. De Big John is niet slecht maar door de niet geisoleerde uitgangen kreeg ik wel HUM in mijn signaal. De Big John is net als de One Sport en Harley Benton vragen om HUM. Vandaar dat ik dergelijke voedingen nooit meer zal aanschaffen. Dan nog eerder afzonderlijke adapters gebruiken!

ach ik heb 9 pedalen aan één onespot hangen op mn board en heb geen enkel HUMmetje..elke situatie is anders!

The Lo Lands
12 september 2008, 19:45
ach ik heb 9 pedalen aan één onespot hangen op mn board en heb geen enkel HUMmetje..elke situatie is anders!Huummmm, dat kan :) Lucky you :satisfie:

caliban
14 september 2008, 22:40
Ej Frederik, kan je mss eens wat gutshots van die ps posten? Ben wel benieuwd hoe ze het hebben gedaan.
Ik heb foto's gemaakt, maar nu blijkbaar geen gsm-to-computerkabel bij, dus zal een van de volgende dagen wat foto's posten. Het zag er vanbinnen netjes uit. Alle uitgangen zaten allemaal apart rechtstreeks op de printplaat vast.

hendrix2
30 november 2008, 12:09
Bumpje:

Hoe zijn de verdere ervaringen met deze nu sommige er wat langer gebruik van hebben kunnen maken? Het lijkt bijna te goedkoop om goed te zijn?

Ik ben zelf opzoek naar een goede voeding en budget is geen obstakel (al geef ik liever niet meer dan 200 uit aan een voeding), maar als ik voor 38 euro hetzelfde resultaat krijg dan bv. een T-rex fuel tank van 150 euro ofzo, dan wil ik dat natuurlijk wel graag weten. (de 500mA max. is geen probleem, daar kom ik lang niet aan)

Ik dacht ook aan de Artec powerbrick. Iemand daar ervaring mee?

Of zouden jullie toch gaan voor de duurdere voedingen alla Voodoolab?

Het is niet zo handig om voedingen te gaan testen, dus graag wat meningen.

Krikkeden 1ste
30 november 2008, 13:06
Bij mij hangt er een Cry Baby, een MXR Phase 90, een MXR Flanger en een ABY box aan, en ik heb geen brom...
Nu nog even zien hoe lang het duurt eer de voeding er mee stopt natuurlijk...
:o

hendrix2
30 november 2008, 13:17
Bij mij hangt er een Cry Baby, een MXR Phase 90, een MXR Flanger en een ABY box aan, en ik heb geen brom...
Nu nog even zien hoe lang het duurt eer de voeding er mee stopt natuurlijk...
:o

Da's inderdaad mijn vrees.. hoelang houdt die voeding het uit :p
Wss probeer ik het wel eens, 38 euro is het einde van de wereld niet :)

Krikkeden 1ste
30 november 2008, 14:37
Koop er onmiddellijk 1tje in reserve :-)

Joey Handsome
30 november 2008, 17:29
Zou voor dat geld lekker voor een one spot gaan.

Swan
30 november 2008, 17:41
Zou voor dat geld lekker voor een one spot gaan.

neejoh daar wordt je pedalboard zo slordig van, net zo erg als scheefstaande pedalen en gekleurde kabeltjes :sneaky:

hendrix2
30 november 2008, 18:49
Ik gebruik nu een boss psm5 die 6 pedalen voedt. Dus een beetje onespot principe (al neem het het iets meer plaats in, maar dient natuurlijk wel ook als line selector en master switch). En dat principe bevalt me wel. Alleen ben ik wat aan het knutselen geslagen en wil ik dus graag eens met een voeding gaan werken. :) Bevalt het me niet val ik wel terug op mijn huidige systeem of een one spot.

Tgaat mij toch ook wat om het bouwen van het board etc... aangezien het voor mij op dit moment niet zo noodzakelijk is om een pedalboard te hebben. (Speel enkel akoestisch op het moment)

Maar one spot is inderdaad wel een mooie optie.

gitaarhaantje
9 maart 2009, 13:40
Ik heb gelezen dat de meningen nogal verdeeld zijn. Heeft er iemand die van plan was om zo'n power plant te kopen ook daadwerkelijk er 1 gekocht? zo ja.. hoe bevalt het?

Zelf wil ik er een BYOC digital delay( fxloop) op aansluiten en een Wah pedaal.
Aangezien de outputs niet geisoleerd zijn kan dit dan kwaad of?

Gegroet!

HaroldA
9 maart 2009, 14:04
Zelf wil ik er een BYOC digital delay( fxloop) op aansluiten en een Wah pedaal.
Aangezien de outputs niet geisoleerd zijn kan dit dan kwaad of?

Ik heb zelf een niet-geisoleerde Cioks Double Jack en heb daar van alles op aangesloten, waaronder een PT2399 gebaseerde delay. Ik heb alleen geen ervaring met wah-pedalen op dezelfde voeding...

pietvanbuiten
9 maart 2009, 23:24
Met geisoleerde uitgangen bedoel ik dat elke output geisoleerd is. Dit voorkomt ruis en storingen. Ik heb zelf de Cioks Big John en die is ook niet geisoleerd en ik heb nog nooit problemen gehad.39 euro is wel erg weinig geld voor een power supply trouwens. Goedkoper vind je ze echt niet.

Hey Bernd, het is dus de big john toch geworden las ik, heel goed, bevalt mij ook prima
groet, Piet

Ferraririk
27 april 2009, 22:14
Bump!

even een vraagje:

Alle 9v uitgangen van de powerplant zijn samen 500mA

en ik zat te kijken naar wat pedalen gebruiken, en ik zag bijvoorbeeld de Digitech Bad Monkey, als hij aanstaat gebruik hij 17mA maar je moet er een 300mA adapter(minimaal) aanhangen, en een Artec chorus pedaal, die verbruikt 7mA aan, maar die moet ook aan een minimaal 300mA adapter, betekent dit dat die 2 samen alle energie van de powerplantverbruiken +100mA extra (300+300=600) of is het dat de Adapter 300mA moet kunnen leveren, maar niet nodig is, dat je dus de situatie krijgt van 7mA+17mA=24mA dus nog 476mA over?

HaroldA
27 april 2009, 22:17
of is het dat de Adapter 300mA moet kunnen leveren, maar niet nodig is, dat je dus de situatie krijgt van 7mA+17mA=24mA dus nog 476mA over?

Jep.......

Farether
27 april 2009, 23:02
Bump!

even een vraagje:

Alle 9v uitgangen van de powerplant zijn samen 500mA

en ik zat te kijken naar wat pedalen gebruiken, en ik zag bijvoorbeeld de Digitech Bad Monkey, als hij aanstaat gebruik hij 17mA maar je moet er een 300mA adapter(minimaal) aanhangen, en een Artec chorus pedaal, die verbruikt 7mA aan, maar die moet ook aan een minimaal 300mA adapter, betekent dit dat die 2 samen alle energie van de powerplantverbruiken +100mA extra (300+300=600) of is het dat de Adapter 300mA moet kunnen leveren, maar niet nodig is, dat je dus de situatie krijgt van 7mA+17mA=24mA dus nog 476mA over?
Ja, die 500mA is meer dan genoeg voor de 8 9V pedalen die je er aan kan hangen.
Ik heb zelf ook die powerplant en hij werkt echt supergoed.
Heb helemaal geen enkele last van ruis, brom etc. en heb soms zelfs 4 of 5 pedalen tegelijk aan en ook geen enkel probleem met de benodigde amperes. (Mijn multifx is altijd aan, die verbruikt ook nog eens veel meer stroom dan 1 stompbaxje, mijn compressor, ook altijd aan, 1 distortion voor de wah, 1 na de wah en dan de wah(kan niet kiezen of ik dist voor of na mooier vind, dus doe het gewoon allebei:P))

Ik heb de powerplant nu btw bijna 10 maanden, en zoals al eerder gezegt, geen enkel probleem ermee.

Ferraririk
28 april 2009, 08:53
Mooi, Bedankt!

Mukkez
28 april 2009, 11:22
Ik heb 'm ook. Nu ongeveer een half jaar. Prima apparaat, nooit problemen mee gehad. Ik heb trouwens ook een 1Spot maar deze heeft de voorkeur. Ik heb verder geen verstand van het aantal pedalen, aantal mA of geďsoleerde outputs maar ik weet wel dat ik meer dan €150,- heb bespaart op bijvoorbeeld een Voodoo Lab en meer dan 100 op een Fuel Tank. De pedalen die ik er mee voed zijn: MXR ZW 44 Overdrive, Boss MD-2, Boss NS-2, Behringer FX-600 en een Musicstore wah :sssh:

The Lo Lands
28 april 2009, 11:41
Met geisoleerde uitgangen bedoel ik dat elke output geisoleerd is. Dit voorkomt ruis en storingen. Ik heb zelf de Cioks Big John en die is ook niet geisoleerd en ik heb nog nooit problemen gehad.39 euro is wel erg weinig geld voor een power supply trouwens. Goedkoper vind je ze echt niet.Mijn Big John gaf wel wat storingen, hangt af van je pedalen setup (is uiteraard voor iedereen anders)! Ik heb nu de Schizophrenic van Cioks met geisoleerde outputs welke helemaal top is. Kost ietjes meer maar de investering waard. Qua formaat net zo groot als de Big John dus neemt niet meer ruimte in als je deze zeg maar vergelijkt met de Burkley of Voodoo Lab voedingen welke uiteraard wel helemaal goed zijn!

Joey Handsome
28 april 2009, 14:16
Ik heb 'm ook. Nu ongeveer een half jaar. Prima apparaat, nooit problemen mee gehad. Ik heb trouwens ook een 1Spot maar deze heeft de voorkeur. Ik heb verder geen verstand van het aantal pedalen, aantal mA of geďsoleerde outputs maar ik weet wel dat ik meer dan €150,- heb bespaart op bijvoorbeeld een Voodoo Lab en meer dan 100 op een Fuel Tank. De pedalen die ik er mee voed zijn: MXR ZW 44 Overdrive, Boss MD-2, Boss NS-2, Behringer FX-600 en een Musicstore wah :sssh:

Waarom heeft deze de voorkeur?

Guitarleon
29 april 2009, 10:11
ik heb laatst 2 stuks van de Artec Powerbrick gekocht. Was niet duur: 60 euro per stuk, is compact, heeft 2 regelbare outputs en 6 normale, wordt geleverd inclusief kabels etc. heeft ook handige blauwe verlichting voor het oplichten van je pedalboard.

zie deze link: http://www.artecsound.com/effect/index.html
alleen nog even klikken op SPB-8 Powerbrick.

Guitar GoD
1 mei 2009, 19:16
en je bent er tevreden over?

Guitarleon
7 mei 2009, 17:13
ja, werkt erg goed. Geen brom, stabiel en indicatie of er genoeg/goede spanning is.

United
11 mei 2009, 15:19
Weet iemand of zo'n Harley Benton powerplant ook onder een pedaltrain 2 past? Misschien iemand die beide zelf ook gebruikt?

Thanx!

Mukkez
11 mei 2009, 17:06
Waarom heeft deze de voorkeur?

Sorry voor de late reactie. Had dit topic niet meer in de gaten gehouden.

Waarom ik deze prefereer:
Hij past beter op m'n board (qua formaat en looks, mooi boven de mesa boogie switch), makkelijker aan en uit te schakelen (je hoeft niet de stekker er in en uit te trekken), board is nu makkelijker te vervoeren (de adapter blijft zitten, ik trek gewoon de voeding eruit), de voedingskabel is nu een stugge dikke kabel en niet een klein draadje en je kunt lekker alle kabeltjes apart van elkaar naar je pedalen lijden zonder dat je te kort komt, vind ik veel makkelijker dan zo'n daisy chain waar alles precies in een bepaalde volgorde moet liggen. Dit hangt weer van de plaats af waar je pedaaltje gevoed wil worden (de plaatsing van stroominput). Ik zal nog eens een foto posten als ik tijd heb.

ruben knipping
25 mei 2009, 11:09
Zit bij de Harley Benton Powerplant ook verloop naar de EHX pedalen?
Voldoende lengte kabel om rond te komen in je effectenbak?

Johannes
25 mei 2009, 11:58
Zie ik het goed dat die powerbrick gevoed wordt door.... een adapter :S ?

reneding
25 mei 2009, 16:05
Zit bij de Harley Benton Powerplant ook verloop naar de EHX pedalen?
Voldoende lengte kabel om rond te komen in je effectenbak?

ja, en visual sound verkoopt ze ook los (die ehx verloopstukjes)

Ferraririk
25 mei 2009, 16:10
er zit maar 1 verloop naar een ministekker (voor bijv ehx) bij de powerplant dacht ik

hole
25 mei 2009, 16:17
Voor alle PowerPlant bezitters:

Zijn de individuele outputs nog gemaximeerd, of kun je uit 1 de volle 500mA trekken?

Mukkez
25 mei 2009, 20:00
Ok, hier mijn lang beloofde pedalboard post. Het stelt niet geweldig veel voor, maar ik red me ermee :)

http://www.foto-uploaden.nl/upload/9b1ac7bf0edb9ca33b9b6cfe9745e234.jpg (http://www.foto-uploaden.nl/upload/9b1ac7bf0edb9ca33b9b6cfe9745e234.jpg)


Behringer FX 600 (multi effectje) staat in de FX-Loop.

Wah --> MXR ZW 44 --> BOSS MD2 voor de amp.

Clox
3 november 2010, 18:21
Even een hele harde kick: heb er ook net een binnen, en gelijk een DOA te pakken volgens mij. Stekker erin, switch aan maar er gebeurt niets. Geen lampje en geen spanningen. Ook niet over de 12V uitgangen. Dit is mijn eerste aankoop bij Thomann (beetje jammer op deze manier) dus heb geen ervaringen met retourzendingen. Wat zouden jullie doen? Open schroeven en kijken wat er mis is, of contact opnemen met Thomann met de kans dat ik de hele boel weer terug moet sturen.

kalmah
3 november 2010, 18:40
Ik heb de Artec Powerbrick. Kost ook maar iets van 70 euro en werkt prima. Niet veel mA, maar ik heb nog nooit proberen gehad, met welk pedaal ook. Ok, er zitten nu standaard pedaaltjes achter (Boss ch, Ibanez Delay, Marshall Reverb), maar toch een goed ding voor weinig geld. Er makkelijk dat 'tie mooi klein is:)

Izegrim
3 november 2010, 19:11
Even een hele harde kick: heb er ook net een binnen, en gelijk een DOA te pakken volgens mij. Stekker erin, switch aan maar er gebeurt niets. Geen lampje en geen spanningen. Ook niet over de 12V uitgangen. Dit is mijn eerste aankoop bij Thomann (beetje jammer op deze manier) dus heb geen ervaringen met retourzendingen. Wat zouden jullie doen? Open schroeven en kijken wat er mis is, of contact opnemen met Thomann met de kans dat ik de hele boel weer terug moet sturen.

Terugsturen. Doen ze niet moeilijk over en je kan ze zelfs een portosticker laten sturen zodat het jou niks kost. Nu heb je ook niks.

TopRob
4 november 2010, 11:58
Weet iemand of zo'n Harley Benton powerplant ook onder een pedaltrain 2 past? Misschien iemand die beide zelf ook gebruikt?

Thanx!

Toevallig heb ik laatst deze vraag aan Thomann gesteld. Volgens hen past de Powerplant niet onder een Pedaltrain.

Bastin
4 november 2010, 12:31
Een powerplant past wel degelijk onder een pedaltrain 2.

Ik ben in het bezit van een oud model pedaltrain 2 en een powerplant
en hij past mooi tussen de sleuven van de pedaltrain.

ik heb hem vast zitten met klitteband

wireman
4 november 2010, 20:54
psies... voor mij ook one spot all the way!.. Werkt geweldig!! Ik heb er nu 2, weggewerkt in een DAP Showmaster 48 met daarin een 220 V stekkerblok. Werkt erg goed. Bedrading wordt binnenkort weggewerkt in een dubbele bodem die ik er al in heb gemaakt.
Eindresultaat post ik nog wel een keer..


Voor als mensen nog het antwoord willen weten op mijn vraag hoe hoog de Power Plant is: hij is een volle 5 cm hoog, plus nog een mm of 2 voor de voetjes.

Ik ben het met Speeddemon eens dat een euro-kabel (zoals die op de Power Plant zit) toch wat robuuster is op een podium dan een dunne One Spot kabel.. Al kun je natuurlijk altijd een One Spot verwerken in de binnenkant van een pedalenkist, samen met een stekkerdoos/contrastekker en bijvoorbeeld een euro of powercon chassisdeel.

De Power Plant doet nu keurig zijn werk in mijn pedalenkist in aanbouw. Meer over die kist in het grote effectenbak topic..

kalmah
4 november 2010, 21:18
Lastig met een 1spot is dat het zulke grote stekkertjes zijn..

P****Fred
17 november 2010, 16:26
Een powerplant past wel degelijk onder een pedaltrain 2.

Ik ben in het bezit van een oud model pedaltrain 2 en een powerplant
en hij past mooi tussen de sleuven van de pedaltrain.

ik heb hem vast zitten met klitteband

zou hij dan ook onder een Pedaltrain Jr. passen?

apekop
18 november 2010, 00:30
Terugsturen. Doen ze niet moeilijk over en je kan ze zelfs een portosticker laten sturen zodat het jou niks kost. Nu heb je ook niks.

interessant, hoe werkt dat dan? Ik heb laatst ook iets terug gezonden naar Thomann omdat ik per ongeluk iets verkeerds besteld had, maar toen heb ik zelf de retourkosten moeten betalen. Of krijg je zo'n sticker alleen bij deffecten?

muziekschuur
18 november 2010, 01:33
Ik heb gelezen dat de meningen nogal verdeeld zijn. Heeft er iemand die van plan was om zo'n power plant te kopen ook daadwerkelijk er 1 gekocht? zo ja.. hoe bevalt het?

!


Ik heb em nu een jaar. Werkt goed. Wilde laatst mijn pedalenbak uitbreiden met een Cool Cat Vibe. Maar dat gaat niet lekker met de zelfde voeding.... Soort vibrerende hum. Maar verder doet ie het goed. Hij kan ook mijn Mesa Boogie Vtwin aan. En die vraagt best wat spanning.

johanns
23 september 2012, 14:38
Toevallig heb ik laatst deze vraag aan Thomann gesteld. Volgens hen past de Powerplant niet onder een Pedaltrain.


Na enig fröbelwerk is de powerplant keurig onder mijn pedaltrain bevestigd. Een stukje uit een strip moeten zagen voor de 220 volt kabel en enkele afstandsbusjes.
Powerplant stoort helaas wel. Ook dat heb ik aan moeten pakken. Kost twee tientjes aan onderdelen.
Hij voedt overigens moeiteloos 6 pedalen: tc tuner, keeler push, boss ce5, carbon copy delay, boss rc2, aphex xciter.

muziekschuur
23 september 2012, 15:15
De mijne werkt prima. Wat stoorde er?

Braindead
23 september 2012, 17:12
Iemand ervaring met die phase of de compressor? 29 euro is toch wel erg cheap ass en dan met zo te zien een solide behuizing en true bypass switch... tempting.




harley benton heeft er nog meer zag ik tot mijn grote verbasing.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_distortion_pedals.html

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_chorus_flanger_phaser.html

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_delays_and_echos.html


http://www.thomann.de/nl/harley_benton_misc_guitar_effects.html


en ze hebben berhinger prijs.
ik heb geen idee of ze te vertrouwen zijn, opzich zien ze er delijk en mooier uit dan de behringers.

Powderfinger
22 augustus 2013, 14:56
Hoe zit het dan met pedalen met een omgekeerde polariteit? Een Big Muff bijvoorbeeld kan er dan niet op?

Johannes
22 augustus 2013, 15:52
kabeltje maken met de + en - omgedraaid

Lando Caristian
13 januari 2015, 14:06
Hoe weet je dan of je pedalen een geďsoleerde uitgang nodig hebben?

HaroldA
13 januari 2015, 14:13
Hoe weet je dan of je pedalen een geďsoleerde uitgang nodig hebben?

* geven ze storing?
* hebben ze omgekeerde polariteit nodig? (positive ground)
* ben je een audiofiel?

telecastermaster
13 januari 2015, 14:41
Ik vind het een leuk ding die HB, maar ik zit een beetje met dat snoer dat eraan vast zit.
Heeft iemand wel eens een IEC male connector ingebouwd?
Dan zou ik 'm nog toffer vinden.

https://www.futurlec.com/Pictures/IECMALESOCKET.jpg

HaroldA
13 januari 2015, 14:44
Ik vind het een leuk ding die HB, maar ik zit een beetje met dat snoer dat eraan vast zit.
Heeft iemand wel eens een IEC male connector ingebouwd?
Dan zou ik 'm nog toffer vinden.

https://www.futurlec.com/Pictures/IECMALESOCKET.jpg

http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/119603/7139902_800.jpg

telecastermaster
13 januari 2015, 16:12
Ja, maar die heeft geen geďsoleerde uitgangen.

HaroldA
13 januari 2015, 16:13
Ja, maar die heeft geen geďsoleerde uitgangen.

Welke heb jij het over dan?

telecastermaster
13 januari 2015, 16:33
Sorry. Ik bedoel dus deze: de powerplant junior. Die heeft geisoleerde uitgangen (en is dus te prefereren boven die blauwe) maar de junior heeft een vast snoer.
Ik zou daar graag zo'n IEC aansluitng op zien ipv dat vaste snoer.



https://a1-images4.static-thomann.de/pics/prod/264101.jpg

HaroldA
13 januari 2015, 16:39
Sorry. Ik bedoel dus deze: de powerplant junior. Die heeft geisoleerde uitgangen (en is dus te prefereren boven die blauwe) maar de junior heeft een vast snoer.
Ik zou daar graag zo'n IEC aansluitng op zien ipv dat vaste snoer.



https://a1-images4.static-thomann.de/pics/prod/264101.jpg

Ah, dat verandert de zaak ;) Zoiets dan?

http://cpc.farnell.com/productimages/farnell/standard/PL0608606-40.jpg

ellisvertellis
14 januari 2015, 10:26
Ah, dat verandert de zaak ;) Zoiets dan?

http://cpc.farnell.com/productimages/farnell/standard/PL0608606-40.jpg

Welk type IEC stekker zou je dan gebruiken? C13/14?

http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_60320

HaroldA
14 januari 2015, 10:35
Welk type IEC stekker zou je dan gebruiken? C13/14?

Dat is wel de standaard, ja ...

ellisvertellis
14 januari 2015, 10:51
Cool, Thnx!