PDA

View Full Version : Less is more: hoeveel meter kabel heb je?



Liquid_Metal
31 augustus 2008, 09:48
We weten allemaal dat onze tone minder wordt naarmate we meer en meer aansluiten. Een pedalboardfreak zal daarom proberen zo min mogelijk pedaaltjes aan te sluiten of gebruik te maken van A/B-switchers.
Maar hoe doen de rackjongens dat? Als je bijvoorbeeld een tuner in je rack wilt, sluit je die dan aan tussen bv preamp en effectenbak? Of gebruik je de optionele line-out, right out of fx loop van je preamp om je tuner aan te sluiten zodat de tuner niet in je 'main signal path' zit en dus geen tonesuck heeft.
Zelf heb ik alleen nog maar een preamp en poweramp, met binnenkort een multieffect. Die ga ik alledrie serieel aansluiten want iets anders kan eigenlijk niet. Gelukkig kunnen de kabeltjes lekker kort blijven en heb ik er in mn rack maar 2 nodig. En een gitaarkabel en speakerkabel. Als ik een extra racktuner aan ga sluiten komt die op de 'frequency compensated line output' of de Instrument Output/FX Loop send'.

Hoe kunstig hebben jullie je rack aangesloten?

Sj03rd
2 september 2008, 12:12
dmv een looper.
Alle pedalen, rackapparatuur, tuners etc etc zitten in een loop.
Standaard zijn alle loops uigeschakeld zodat je signaal in principe van gitaar naar looper, naar amp gaat met dus niks ertussen. Als je een effect wil gebruiken, schakel je die loop aan (via MIDI).

Arvoitus
2 september 2008, 16:20
Je kan ook je tuner op een eventuele stereo output van je FX unit/preamp stoppen.

Michael AE
2 september 2008, 16:53
dmv een looper.
Alle pedalen, rackapparatuur, tuners etc etc zitten in een loop.
Standaard zijn alle loops uigeschakeld zodat je signaal in principe van gitaar naar looper, naar amp gaat met dus niks ertussen. Als je een effect wil gebruiken, schakel je die loop aan (via MIDI).

Zo doe ik het ook, maar dan met een Switchblade GL waardoor je nog steeds de mogenlijkheid hebt per preset de volgorde van de pedalen te veranderen of zelfs te kiezen tussen parallel of serie. Geniaal apparaat.

ME.
2 september 2008, 21:04
Zo doe ik het ook, maar dan met een Switchblade GL waardoor je nog steeds de mogenlijkheid hebt per preset de volgorde van de pedalen te veranderen of zelfs te kiezen tussen parallel of serie. Geniaal apparaat.

Waar verkopen ze die Switchblade's eigenlijk? Of kan dat alleen maar online?

soup
2 september 2008, 21:08
dmv een looper.
Alle pedalen, rackapparatuur, tuners etc etc zitten in een loop.
Standaard zijn alle loops uigeschakeld zodat je signaal in principe van gitaar naar looper, naar amp gaat met dus niks ertussen. Als je een effect wil gebruiken, schakel je die loop aan (via MIDI).

Kun je me uitleggen hoe dit allemaal werkt en wat ik hier voor nodig heb?

of zijn er misschien links ergens online

Chiel
3 september 2008, 11:25
Heb zelf ook alles in een looper zitten (GCX). Wil ik stemmen dan schakel ik één van de loops in waar de tuner in hangt (enkel een send). Dus zo kan ik gemute stemmen.
Verder hangt er een Modpro in die enkel bij wordt geschakeld wanneer ik een tremolo, flanger of chorus wil.

Kijk anders eens hier (http://www.voodoolab.com/gcx.htm). Staan onderaan een aantal setup suggestions. Zo wordt het wellicht wat duidelijker.

Michael AE
3 september 2008, 14:51
Waar verkopen ze die Switchblade's eigenlijk? Of kan dat alleen maar online?

Voor zover ik weet alleen online bij een Duits bedrijf.

Chiel
3 september 2008, 15:38
Ken iemand die hem in de usa bij Chucklevins (http://www.chucklevins.com/inv.asp?d=guitars&sd=electricamps&b=Sound%20Sculpture&n=864) heeft gekocht. Mag eigenlijk niet van SoundSculpture, maar vloeken mag ook niet :sssh:.
Gezien de dollar wel een hele interessante optie om hem via de US hierheen te laten komen. Ff googlen en je zult zien dat je de Switchblade 8 in de US voor nog net geen 500 euro kunt kopen. Beetje porto erbij en je hebt een mooi apparaatje.

ME.
3 september 2008, 21:06
Ken iemand die hem in de usa bij Chucklevins (http://www.chucklevins.com/inv.asp?d=guitars&sd=electricamps&b=Sound%20Sculpture&n=864) heeft gekocht. Mag eigenlijk niet van SoundSculpture, maar vloeken mag ook niet :sssh:.
Gezien de dollar wel een hele interessante optie om hem via de US hierheen te laten komen. Ff googlen en je zult zien dat je de Switchblade 8 in de US voor nog net geen 500 euro kunt kopen. Beetje porto erbij en je hebt een mooi apparaatje.

Hey bedankt,
Ik heb even gegoogled maar voor net onder de 500 kan ik ze echt niet vinden. Zou je mij kunnen vertellen waar? Want dat zijn wel hele mooie prijzen.

TimmU
8 september 2008, 23:37
less is more, sprak men op het rack subforum....:D