PDA

View Full Version : Annihilation



Bloodline
30 augustus 2008, 23:48
Eindelijk uit de (metal) metal writer's block en heb een nieuw 10 minuten metal "epic" nummer jawohl!

het nummer heet Annihilation en staat dus nu op mijn myspace.

www.myspace.com/mendelb


Metal heads veel luister plezier,


Mendel.

pasqual
31 augustus 2008, 00:46
ik ben geen metalhead maar het zit wel goed in elkaar en de sound is vet!
goeie drums ook. ( je gaat me toch niet vertellen dat dit een drumcomputer is, toch? ).

wat ik altijd jammer vind in deze muziekstijl is dat je niet of nauwelijks een basgitaar kunt waarnemen. zal ook wel door de volle sound van de gitaren komen.

groeten Pasqual.

Bloodline
31 augustus 2008, 10:15
Dankjewel pasqual!
Het zijn wel geprogrammeerde drums ( drumkit from hell superior )

Ik ben het niet eens over de bas, als je gewoon goed luistert hoor je hem zeker wel. En als ik de basgitaar weg zou laten zou het hele nummer inzinken, onderschat die basgitaar echt niet serieus!

Je hoort hem eventueel niet zo duidelijk als in jazz of dergelijke maar hij heeft een hele belangrijke functie.

ExplorerNut
31 augustus 2008, 10:19
Yeh!!! Wat is dit lekker zeg, gedoseerd, goed gemixd. Vooral rond de 6:30 vind ik het erg mooi worden. En dan die 'Meshuggah'-achtige overgang, helemaal top!

Ik mis alleen iets van zang, moet toch wat te zeiken hebben ;-), maar ja dat is natuurlijk niet verplicht.

Steven Otto
31 augustus 2008, 10:52
Hey Mendel,

Heel vet nummer. Goede sfeer zit erin en heel goed opgenomen! Vette gitaarsound en alles klopt gewoon. Je andere nummers zijn ook kick-ass. Ik wou dat ik zo goed kan spelen :satisfie:

Ibanez666
31 augustus 2008, 11:47
wat ik altijd jammer vind in deze muziekstijl is dat je niet of nauwelijks een basgitaar kunt waarnemen. zal ook wel door de volle sound van de gitaren komen.

groeten Pasqual.


Gitaren in deze stijl staan vaak in V vorm (eq) dit betekent veel bas in de gitaren en dit gaat vaak ten koste van het basgitaar geluid.

Vette muziek trouwens!

classicrooock
31 augustus 2008, 15:28
vet liedje ,goede sound wat voor amp heb je?

Han S
31 augustus 2008, 18:03
De kritiek op de bas is wel enigszins terecht hoor, ik vind het weer heel goed gedaan, maar de bas mag wel wat harder en hij moet vooral meer definitie hebben, dan is het helemaal top.

bobby
1 september 2008, 03:11
Ik vindt de bas juist perfect... ik luister dan wel op headphones die veel bas doorgeven, zal morgen even op mijn speakers luisteren, maar het klinkt heel tof Mendel!

ErikE
1 september 2008, 12:02
Meer bas? Over mijn 400 Watt zuilspeakers trillen de ramen er bijna uit...

Het luchtalarm klinkt trouwens ook vet er doorheen! :zz:

Misschien bij de solo een heel kort delay'tje erop of zo, klinkt nog een beetje verdwaald in de mix..

Verder heel vet!

Reel Big Fish
1 september 2008, 12:08
Hey Mendel,

klinkt weer lekker heavy! Ik vroeg me af of je dit nummer ook met je band gaat spelen, het leent zich volgens mij namelijk uitstekend voor zang!

Rock on! :rockon:

Han S
1 september 2008, 12:25
Meer bas? Over mijn 400 Watt zuilspeakers trillen de ramen er bijna uit...



Dat komt door het laag van de basdrums, de bas zelf is nauwelijks te horen.

Bloodline
1 september 2008, 12:34
Hey Mendel,

klinkt weer lekker heavy! Ik vroeg me af of je dit nummer ook met je band gaat spelen, het leent zich volgens mij namelijk uitstekend voor zang!

Rock on! :rockon:


Ik denk dat dit nummer nooit het daglicht zal zien bij Escadron, zijn het niet eens met deze muziek. Ik denk dat ik wel mijn zanger ga vragen om hier vocals over heen te zetten.

Tony L
1 september 2008, 19:06
Raggen!! :mad: :rockon:

Klinkt weer erg lekker! Vind alleen het solo geluid in het algemeen erg zacht in vergelijking met de rest. Vind ook dat de strings wel wat harder mogen maar ben dan ook een string fanaat :sssh: Gedeelte vanaf 8:45 klinkt echt zoooo lekker. Mooie sfeer weet je neer te zetten. Heeft wel wat weg van film muziek, erg netjes gedaan iig!

Gitaar4LifeDude
1 september 2008, 19:16
echt heel cool!
hoe krijg je dat ontzettend diepe distortion geluid is dat uit je amp of gebruik je veel pedalen ?

Herman
1 september 2008, 20:35
Supervette riffs! Deze ga ik vaker beluisteren!

Bloodline
1 september 2008, 20:48
Dankje wel heren!

Ik gebruik altijd mijn Podxt voor de gitaar met mijn eigen patch genaamd naar de band Hatesphere en je kunt hem vinden op www.customtone.com

Als inspiratie voor de tone voor dit nummer had ik 9.0 Live van Slipknot, megatone hebben die gasten.

Han S
1 september 2008, 21:14
Grappig dat je alleen op positieve kritiek reageert. Ik vind het razend knap wat je doet, maar een lekkere ronkende bas bij deze muziek maakt het nog een stuk beter.

Ik ben benieuwd of je reageert.

Bl44t44p
1 september 2008, 22:43
Brute shit weer man :)

In die riffs op bijv 1:40 vind ik de bas echter prima aanwezig hoor...

Trouwens wat hoor ik voor geluid op 2:11 en 2:13 vlak na die "boem boem" van de linker gitaar? Vergeten weg te poetsen ;) ?

Bl44t44p
1 september 2008, 22:46
Hoor ik ook op 4:01.. details ;) Ben even met Sennheiser in ear aan het luisteren, anders was het waarschijnlijk ook niet opgevallen.

De rillingen lopen me trouwens over de rug bij die laatste riff :) Super.

Bloodline
1 september 2008, 23:42
Grappig dat je alleen op positieve kritiek reageert. Ik vind het razend knap wat je doet, maar een lekkere ronkende bas bij deze muziek maakt het nog een stuk beter.

Ik ben benieuwd of je reageert.

Hahah ja die pak ik meestal het eerste.
Ik kan hem wel wat harder doen maar dan gebeurt er iets wat ik niet wel.
Als ik de bas laat uitringen bijvoorbeeld bij de 7de seconde zoemt hij als het ware en drukt hij de gitaar weg daarom heb ik hem wat zachter.

Nu komt de vraag, hoe kan ik die irritante zoem noten weg halen. Sommige noten klinken prima maar de B of de A hebben een irritante hum.

Han S
1 september 2008, 23:49
Hahah ja die pak ik meestal het eerste.
Ik kan hem wel wat harder doen maar dan gebeurt er iets wat ik niet wel.
Als ik de bas laat uitringen bijvoorbeeld bij de 7de seconde zoemt hij als het ware en drukt hij de gitaar weg daarom heb ik hem wat zachter.

Nu komt de vraag, hoe kan ik die irritante zoem noten weg halen. Sommige noten klinken prima maar de B of de A hebben een irritante hum.

Speel je zelf die bas? If so, wat voor bas gebruik je? Direct, of met een amp/mic? Ik heb al enorm veel bassen opgenomen en er zijn maar weinig bassen die niet pieken met bepaalde noten. Sommige hebben zelfs bijna dode plekken, veel hangt ook af van de speltechniek. Een goede compressor kan nog wel wat voor je doen, maar een perfect klinkende bas en een goede techniek is veel waard. Als bepaalde tonen harder zijn zou je die met eq kunnen proberen te temmen.

Bloodline
1 september 2008, 23:53
De basgitaar is geprogrammeerd met Reason 4 Distorstion bass :)

Bloodline
1 september 2008, 23:54
Brute shit weer man :)

In die riffs op bijv 1:40 vind ik de bas echter prima aanwezig hoor...

Trouwens wat hoor ik voor geluid op 2:11 en 2:13 vlak na die "boem boem" van de linker gitaar? Vergeten weg te poetsen ;) ?

Sjit ik hoor hem :D

Han S
2 september 2008, 12:45
Als je nou eens een ander geluid kiest, deze bas is meer één met het gitaargeluid. Vaak zijn het de subtiele verschillen die het net even beter maken.

Deze muziek is kwa mixen een van de moeilijkste soorten.

glennshred
2 september 2008, 18:45
Hey bloodline mendell,

Prachtig nummer man, lekker lang en een prachtige variatie daartussen..
Ik zie ook dat je een schecter gebruikt als gitaar, ben al een tijdje op zoek
naar een wat duurdere gitaar maar betaalbaar.

Ik zat op hun site paar dagen geleden, paar youtube filmpjes gezien
maar na jouw stuk beluisterd te hebben heb ik wel zin om er één aan te
schaffen, alleen er zijn er zoveel (zuuuuuuuuuuucht) dat ik het niet meer
weet..

groeten
glenn :cooler:

Bloodline
2 september 2008, 19:16
Als je nou eens een ander geluid kiest, deze bas is meer één met het gitaargeluid. Vaak zijn het de subtiele verschillen die het net even beter maken.

Deze muziek is kwa mixen een van de moeilijkste soorten.


Ik ga het van de week even proberen. Heb namelijk nooit geknutselt in Reason zelf. Dus wie weet komt er een nog beter klank uit!

Bloodline
2 september 2008, 19:18
Hey bloodline mendell,

Prachtig nummer man, lekker lang en een prachtige variatie daartussen..
Ik zie ook dat je een schecter gebruikt als gitaar, ben al een tijdje op zoek
naar een wat duurdere gitaar maar betaalbaar.

Ik zat op hun site paar dagen geleden, paar youtube filmpjes gezien
maar na jouw stuk beluisterd te hebben heb ik wel zin om er één aan te
schaffen, alleen er zijn er zoveel (zuuuuuuuuuuucht) dat ik het niet meer
weet..

groeten
glenn :cooler:


Hallo Glenn!

Ik ben niet tevreden over mijn Schecter, heeft net niet die metal chunk die ik wel in mijn les paul en jackson heb. Heeft wie weet met nek lengte te maken of dergelijke ik weet het niet.

Iig geval niet tevreden! Op dit nummer heb ik trouwens mijn trouwe geweldige liefdevolle dikke maak gebruikt....Les Paul emg 81/85

glennshred
2 september 2008, 19:25
Ok bedankt voor de info, ik dacht dit klinkt wel even anders dan die youtube gitaartjes :)

Ik gebruik zelf al jaren een goedkope jackson (js1 dinky).. niet slecht!!
paar maanden geleden is een andere goedkope gitaar gekocht
(onbekend merk) sf gitaar met string through body.. helemaal niet slecht
voor zo'n ding.. sustain is stukken beter!!!

groeten
glenn

Tias
3 september 2008, 21:32
Heej klinkt vet man, lange tijd geleden dat ik die weer heb geluisterd xD.
Ben je nu van C naar B gegaan ofzo?
Trouwens, je bas klinkt een beetje vaag.
Zit er een effect overheen ofzoiets?

Mja weer knap werk geleverd, moet nu nog de rest van het nummer luisteren (ben biuj minuut 3) maar dat zal waarschijnlijk ook weer goed zijn.
Heej mijn oor hoort wat Black Dahlia Murder solo xD.
Nu weten we ook waar jij je inspiratie vandaan haalt :P.

Cheers

Zjef
3 september 2008, 21:45
Super nummer! Vooral vanaf 8:40 Alleen zou ik voorstander zijn van een fade out op het einde.



wat ik altijd jammer vind in deze muziekstijl is dat je niet of nauwelijks een basgitaar kunt waarnemen.

Let eens goed op rond 5:50... Daar kan je de bas echt heeeel duidelijk horen.

Bloodline
3 september 2008, 23:29
Heej klinkt vet man, lange tijd geleden dat ik die weer heb geluisterd xD.
Ben je nu van C naar B gegaan ofzo?
Trouwens, je bas klinkt een beetje vaag.
Zit er een effect overheen ofzoiets?

Mja weer knap werk geleverd, moet nu nog de rest van het nummer luisteren (ben biuj minuut 3) maar dat zal waarschijnlijk ook weer goed zijn.
Heej mijn oor hoort wat Black Dahlia Murder solo xD.
Nu weten we ook waar jij je inspiratie vandaan haalt :P.

Cheers

Tjah, een van mij favoriete bands allertijden hé BDM.

De bass is een distortion bass, ligt het daaraan ?

skabouter
4 september 2008, 09:57
Vet hoor mendel!! ECht bruut nummer, en lekkere sound! Klinkt prima over mn Tannoy Reveals +Sub, de bas hoor ik ook prima. wel smeert het geheel wat dicht... goeie sound voor deze stijl, dat wel!
En idd een delaytje over een solo mag wel....

Hey ErikE, Ben jij het van SickSad/Jotje? moet haast wel he? Leuk dat je hier ook zit! (greets, arjen/jablecna)

X-Rated
4 september 2008, 10:26
Hey Mendel! Tijd geleden dat we weer wat van je gehoord hebben idd. Je ziet er trouwens weer lekker uit op nationale televisie hoor ;)

Als ik een toevoeging mag geven aan alle kritiek m.b.t. de basgitaar: Als ik luister dan zou ik een bassound die lijkt op wat Korn gebruikt, maar met wat minder edge. Maar hij mag wel lekker kletteren, zeg maar... Weet niet echt of ik het nog beter kan uitleggen.

Maar damn je sound is een stuk verbeterd vergeleken bij alle andere producties die ik van je heb.

Ik dacht trouwens soms te horen dat hij toch wat in het rood schoot, kan aan mij liggen. Ik luister je nummer op koptelefoon.

Bloodline
4 september 2008, 11:14
Dankje gast !

Ik heb helaas geen echte basgitaar dus ik programmeer hem vaak met Reason 4.
Ik vindt de bassound van Korn iets te helder voor deze genre.

Wat ik bijvoorbeeld wel een geniale bassound vindt is die van lamb of god.

X-Rated
4 september 2008, 11:42
Ik zal eens even een nummertje erbij pakken. Kun je misschien een track noemen waarvan jij zegt dat je graag zo'n sound zou willen?

En trouwens, je kunt misschien prima je eigen basgitaar spelen. Je kunt op je PODxt een expansion kopen zodat je ook bass amps hebt en daarbij een leuke gitaar... Lenen van bijvoorbeeld je bassist @ Escadron? :) Kost wel een centje, maar dat komt toch wel ten goede van de productie denk ik. Ik moet er alleen wel bij vermelden dat je als gitarist niet zomaar even bas speelt. Je krijgt blaren op je tengels!

Bloodline
4 september 2008, 12:25
Ach dan speel ik wel met plectrum.

gewoon de bassproductie van ashes of the wake.

heerlijk. laatstse track, ben naam vergeten.
Rustig Intro.

X-Rated
4 september 2008, 13:40
Remorse is for the dead.

Njah misschien komt het daar ook beter uit omdat LoG meer mids in de gitaren brengt en daar niet echt cut denk ik?

mrkoetje
4 september 2008, 22:53
lekkere muziek! jeemig, sfeervolle nummers. lekkere mixen.

Bloodline
5 september 2008, 12:32
Jeetje! Dankjewel, goed. Positief! Toppie!


Uber!?

Bedankt!

ExRxIxC
5 september 2008, 17:58
Het klinkt toch wel erg lekker dit nummer, en je hebt hem gelukkig ook al op soundclick gezet zie ik :)
Ik vind dit op een of andere manier veel vetter dan de oudere nummers van je.

Bloodline
6 september 2008, 22:14
Dankjewel ! Wat vindt je er precies vetter aan dan ?

tabmaniac
7 september 2008, 17:37
Gewelidig.

elke keer weer gewoon!

trouwens, 31 oktober dacht ik, spreek ik je wel.

wij spelen dan samen met symphony of destruction en jullie in wolweze dacht ik!

tot dan!

Bloodline
15 september 2008, 13:51
Zie ik je dan!
Ff lekker over gitaren lullen en tijd weg lachen :D

MichaelSS
15 september 2008, 19:08
Hoe neem je op? Met mic of een toneport oid.

Bloodline
16 september 2008, 22:37
Line 6 PODXT