PDA

View Full Version : Ibanez JS 1000



RoCkInToM
30 augustus 2008, 22:53
Hallo,

Ik ben eens gaan rond zoeken op google voor een 2e hands -maar in goede staat- Ibanez JS 1000.

Ik heb er een op Marktplaats gevonden, maar ik zit te twijfelen of dit wel echt is, want:

Op de 21e fret staat "Joe Satriani" afgebeeld, en dit heb ik tot nu toe alleen nog maar op JS 100's kunnen vinden.

En ook de prijs viel mij op:

750 euro voor een nauwelijks bespeelde JS 1000, die nieuw 1545 euro kost?

Dus kan iemand mij helpen?

Groeten,

Tom

Edit: Link is wel handig:

JS 1000 (http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3DIbanez+JS+1000%26btnG%3DZoe ken%26meta%3Dcr%253DcountryNL&url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/189854900-t-k-mooie-ibanez-js1000-bp-black-pearl.html%3Fxref%3D1)

pasqual
31 augustus 2008, 00:26
vraag de aanbieder voor meer foto's via email van de headstock of waar het serienmr. vermeld staat. van daar uit kan je misschien ff googelen.

groeten Pasqual.

macwilliams
31 augustus 2008, 00:26
http://www.chrisguitars.com/iban-js100-0804-red.jpg
dit is ook een JS1000

Lijkt niet ongewoon

Mr.Bluesbreaker
31 augustus 2008, 00:26
Volgens mij is het in ieder geval geen JS100, die waren er geloof ik alleen in donkerrrood, wit en zwart, deze heeft wat grijs-metallic achtige trekjes en een donkerder logo dan de JS100. Ook het floyd systeem is anders, moet je even googlen naar wat er op de JS1000 zit en dan merk je meteen of het klopt.

caliban
31 augustus 2008, 00:50
Ik heb zelf een JS 6000, in oilfinish, vette gitaar. Heb eens over de 1000 gespeeld en vond die echt pakken minder, ik ben sowieso ook voor een vaste brug.

Lexvandoef
31 augustus 2008, 02:27
Die van je link ziet er inderdaad uit als een 1000. Ik heb overigens eens op een js1000 van een vriend van me gespeeld (satriani fan), en daar had ik mijn epi les paul van toen niet op willen inruilen, ik vond het nogal een kaal geluid eigenlijk, en de hals lag me ook absoluut niet.
Maar je zal mij ook niet zo snel met een ibanez of wat voor superstrat type dan ook aantreffen, dus misschien ben ik niet helemaal de juiste persoon om die gitaar te beoordelen ;)

Jiboom
31 augustus 2008, 03:17
Weet je zeker dat de inlay "Joe Satriani" is en geen "JS Custom"? "JS Custom stond in de jaren '97-'98 op een JS1000. Aangezien de kleur Black Pearl (BP) is zou het op zich ook een JS900 kunnen zijn, maar afgaande op de foto zit er een Lo-Pro Edge tremelo op. In dat geval is het volgens mij wel een JS1000. Op een JS900 zit een Edge tremelo.

Op de achterkant van de kop zit normaal gesproken gewoon een stickertje met het model en serienummer, dus het is makkelijk te controleren. Ik denk dat de advertentie wel zal kloppen. Dan is de prijs wel laag. Ik heb mijn JS1000TB een paar maanden geleden verkocht voor €900, wat ik een redelijke prijs vond.

Bram+
31 augustus 2008, 09:20
Dat balkje stond ook op de oudere Ibanez JS1000(en andere)-modellen, volgens mij al toen deze geïntroduceerd werd in 1994 tot 1998. De JS900 met Edge heeft volgens mij geen balkje.

Harm
31 augustus 2008, 10:19
Zou een wat oudere 1000 kunnen zijn? Ik weet het niet...

De 900 heeft idd geen balkje, de oude JS-1 ook niet...

Als je gaat voor een JS gitaar, kijk dan naar de oude jongens: de js-1 of een js90 maar die zijn lastig te vinden... en vaak prijzig...

zie anders voor specs even deze site:
http://www.jemsite.com/ibanez.html

Rich Harris heefft ook nog wel eens wat, naast info, ook gewoon wat te koop staan....
http://www.ibanezrules.com/used.htm#JS

Harm

RoCkInToM
31 augustus 2008, 11:21
Bedankt voor de reacties, ik zal eens informeren, maar ik weet ook nog helemaal niet zeker of ik wel een tweede hands wil gaan kopen..

Ibanez666
31 augustus 2008, 11:51
Bedankt voor de reacties, ik zal eens informeren, maar ik weet ook nog helemaal niet zeker of ik wel een tweede hands wil gaan kopen..

waarom zou je geen tweede hands kopen?

caliban
31 augustus 2008, 12:25
waarom zou je geen tweede hands kopen?
Om dat hij graag veel geld betaalt waarschijnlijk..

RoCkInToM
31 augustus 2008, 13:09
Waar slaat dat nou op. :satisfie:

Ik wil gewoon niet voor on-aangename verrassingen staan.

Ik bedoel, als ik een gitaar in de winkel koop en er klopt iets niet kan ik altijd nog teruggaan, met tweedehands is dat wat moeilijker.

Lexvandoef
31 augustus 2008, 13:10
Waar slaat dat nou op. :satisfie:

Ik wil gewoon niet voor on-aangename verrassingen staan.

Ik bedoel, als ik een gitaar in de winkel koop en er klopt iets niet kan ik altijd nog teruggaan, met tweedehands is dat wat moeilijker.

Met gitaren kan op zich niet heel veel heel erg kapot gaan, en als dat wel zo is, dan merk je dat meestal wel.

Ik heb zelf al mijn spullen (gitaren/amps) 2dehands gekocht, nooit problemen mee gehad :)

caliban
31 augustus 2008, 13:18
Met gitaren kan op zich niet heel veel heel erg kapot gaan, en als dat wel zo is, dan merk je dat meestal wel.

Ik heb zelf al mijn spullen (gitaren/amps) 2dehands gekocht, nooit problemen mee gehad :)
De spullen waar ik het meeste problemen mee heb gehad, waren eigenlijk nieuwe spullen, of occasie spullen uit de winkel. Ik mag misschien van geluk spreken, maar ik ben altijd zeer tevreden geweest van tweedehands spullen.
Natuurlijk moet je eerst goed testen eer je iets koopt.

sjaak1990
31 augustus 2008, 13:29
Hallo,

Vraag naar het serienummer en stuur deze naar ibanez en zij kunnen je vertellen of het een js1000 is, ze zijn erg behulpzaam.
Een js1000 is een fijne gitaar, ik wilde er eerst zelf één kopen, toch is het niet meer mijn soort gitaar maar het speelt erg lekker en er zitten goede pups op.
Wat ik wel weet, mensen die een js1000 kopen verkopen hem vaak om een strat of les paul te kopen, omdat dat modellen zijn waar je minder snel op uitgekeken raakt, deze modellen zijn meer tijdloos, daarom ben ik voor een superstrat gegaan ;), maar no offence een js1000 is een goede gitaar.

Succes en bij twijfel er niet voor gaan!

PS: 2e hands is meestal geen enkel probleem, controleer de gitaar gewoon goed, de brug tuners en of er buzzende fretten zijn en ja bij twijfel toch laten staan, ik heb alles 2e hands gekocht en het heeft me duizenden euro's bespaard. Of anders gezegd, anders had ik dit mooie spul niet gehad.

RoCkInToM
31 augustus 2008, 13:37
Hmm, ik zal het serienummer even naar Ibanez sturen, en als het klopt ga ik even naar feedback een deze dagen om de JS 1000 uit te proberen.

Bedankt iedereen!

Mesjoggah
31 augustus 2008, 13:37
wat betreft het balkje op de 21ste fret; dat is op de JS1000 na '96 niet meer voorgekomen. Verder lijkt het ook mij een JS1000 voor een mooie prijs.

Jiboom
31 augustus 2008, 15:41
wat betreft het balkje op de 21ste fret; dat is op de JS1000 na '96 niet meer voorgekomen.
Klopt niet. De mijne uit '97 had in ieder geval een balkje.

Ik heb even snel nagezocht. Rich Harris (van Ibanez Rules en autoriteit op het gebied van met name Ibanez signature modellen) antwoordt op het JEMsite forum meestal (zoals hier (http://www.jemsite.com/forums/f17/js-1000-and-js-1000js-custom-75912.html?highlight=js+custom+inlay)) dat de JS1000 modellen van '94-'97 een "JS Custom" inlay hadden bij de 21e fret.

Voor zover ik weet zijn er geen JS1000's met "Joe Satriani" inlay. De afbeelding van macwilliams is sowieso een JS100. Op de foto's van die van Marktplaats is op deze resolutie niet te lezen wat er staat. Hoe dan ook, dat is wel een JS1000 (en geen JS100 die niet in die kleur bestaat). Een JS900 (die wel die kleur kan hebben) bestaat inderdaad niet met een "JS Custom" inlay, heb ik gezien.

Er staat trouwens momenteel ook een JS90 (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/187801034-ibanez-js-90ham-limited-edition.html) op Marktplaats. Is erg aan te raden, als je het kunt betalen. Ik heb er zelf 1. Belangrijkste verschillen met een JS1000: ebben toets, mooie kleur, zeldzaam (slecht 352 van gemaakt) en vooral een stuk strakker afgewerkt (in ieder geval die van mij.. zeer goed fretwerk).

RoCkInToM
31 augustus 2008, 16:59
Ik had die JS 90 inderdaad gezien maar er staat al een bod van 1200 euro..