PDA

View Full Version : Solo's



martijn3293
30 augustus 2008, 22:25
Hallo,

Ik heb een vraag over solo's. :satisfie:
Hoe ontwerp je er een?
Ik speel in een bandje en we maken ook eigen liedjes.
Nu willen we eens een vette solo erin plaatsen, maar we weten
niet hoe we eraan moeten beginnen?
(Even voor de duidelijkheid, ik zit wel op muziekles, maar ik
volg geen gitaar les :sneaky: ik volg een ander instrument
maar ik leer gitaar op mijn eigen) Ik kan toch wel behoorlijk spelen hoor :p (stoef stoef) :p

Bedankt

budje
30 augustus 2008, 22:28
Goeie vraag! geen idee eigenlijk. vroeger zette ik gewoon mijn volume open en dan redden wat er te redden valt. na een tijdje krijg je er zowaar ideeen bij!

Help! heeft er iemand een meer profi antwoord?

-=JEROEN=-
30 augustus 2008, 22:32
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111685

budje
30 augustus 2008, 22:33
woepsies, die heb ik gemist, vermoedelijk was ik toen op vakantie

RoelTM
31 augustus 2008, 15:16
wauw, vet, maarre..

Dezelfde ladder in een andere positie. Goed, laten we terug gaan naar het ROCK schema. Behalve de A pentatonische mineur en blues ladder (in 5e positie) kan je nog veel meer ladders spelen over dit schema. Zo kan je deze ladder in z'n geheel verschuiven en bijvoorbeeld in de 2e positie spelen: F# pent.min of F# blues. Je hoort dat dit ook bij elkaar past. Het klinkt behoorlijk anders, wat een aangename verandering kan zijn voor de luisteraar. Door van positie te veranderen geef je ineens een andere draai aan je solo. Experimenteer hiermee. Begin je solo in 5e positie, verschuif dan naar de 2e positie,
wat bedoel je hiermee met naar de 2e positie verschuiven?
dat je begint op de 2e ipv de 5e fret, of op die site (http://www.all-guitar-chords.com/guitar_scales.php?qqq=5&scch=A&scchnam=Pentatonic+Blues&get2=Get&t=0&choice=1) de 'Patterns' op 2 zetten???

artnaz
31 augustus 2008, 15:20
Zoals ik het heb gedaan: solo's van je favoriete nummers leren, en tegelijkertijd de mineur/majeur ladder. Daarna kun je zelf al wat gaan pielen. Met de ervaring wordt je ook steeds beter... ;)