PDA

View Full Version : Aanslagtechniek van Milow - The Priest



Kristof
30 augustus 2008, 16:25
Jonathan gebruikt in zijn nummer The Priest een speciale aanslagtechniek die een beetje percussie-achtig klinkt. Hier in de clip begint het ongeveer op 1:08: http://nl.youtube.com/watch?v=BC7TJatw0Ig

Ik slaag er niet in om dat effect te krijgen. Ik dacht eerst dat hij meteen na het aanslaan de snaren ging dempen met zijn handpalm, maar volgens wat ik kan zien doet hij dat toch niet. Ook met zijn frethand doet hij blijkbaar niets speciaals.

Hoe moet ik zoiets doen?

M@rtijn
30 augustus 2008, 16:31
Nadat hij aanslaat slaat hij met zijn hand op de snaren en dat doet hij zo hard dat de snaren iets tegen de hals aan slaan en dan krijg je dat geluid. Moeilijk uit te leggen dus gewoon even proberen.

mr-02
30 augustus 2008, 17:27
Slap ...

volgens mij is dat het juiste woord :satisfie:
bij basgitaar word dat ook gedaan (slap en pop techniek enzo)

dan sla je met de zijkant van je duim tegen de snaar (redelijk digt aan de hals, maar de hoeft niet altijd )

grtz

Mijme
9 februari 2009, 13:44
Ik heb even gezocht op het net naar de tabs voor dit nummer maar ik kan ze nergens vinden. Ik zit nu even naar een youtube clip te koekeloeren of ik kan zien welke akkoorden hij speelt maar ja.... natuurlijk alleen maar close-ups van zijn kop!!!:seriousf:

Heeft iemand de tab voor the priest en zo ja, mag ik die? Via een pb'tje ofzo!

Thanx alvast!

xanio
29 maart 2010, 17:05
heeft iemand toevallig de chords van dit liedje?

gorgasm
29 maart 2010, 17:45
heeft iemand ook oren aan zijn kop?

Mr.Bluesbreaker
29 maart 2010, 21:47
Joh, als je een beginner bent kan je dat niet op gehoor.

Er zitten ook wat Am - G/B - C dingen in met de capo op 1 zo zonder gitaar op schoot inschattend, dat ontdek je niet zo eenvoudig als je niet veel weet.